Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarschuwing voor automobilisten

+9
Effie_O
Marie
tralala
violet
Yzma
Jeanette
Zwerver
Zora
Try
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 11:35

Ik kreeg dit net van mijn moeder doorgestuurd die het van een collega had (die het vervolgens van een bevriende politieagent had gehoord) en het klinkt aannemelijk dus vandaar dat ik het toch maar plaats. Ik geloof eigenlijk niet in doorstuur dingen enzo maarja, dit klinkt toch wel als iets dat zo zou kunnen zijn..

"Als je op de snelweg rijdt (dit betreft voornamelijk voor nachtelijke ritten ) en ze gooien eieren op je voorruit (!!!), zetten de meeste mensen hun ruitenwissers en sproeier in werking.
Gebruik echter geen ruitenwisser en/of water maar rij gewoon verder door tot dat je op een veilige locatie kunt stoppen. Indien je n.l. eieren met water mengt, wordt het een melkachtig substantie en zie je helemaal niets meer! Je bent of wordt dan gedwongen om te stoppen en zo wordt je dan het slachtoffer van een roofoverval. De handlangers van de eierengooiers rijden nl. vlak achter je. Dit is de nieuwste techniek die wordt gebruikt door slimme criminelen.

Stop op een veilige plaats zodat je veilig de eieren met een papieren zakdoek of tissue kunt verwijderen."
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Zora za 11 dec 2010 - 11:45

Hmmm maar je moet toch dan sowieso stoppen? Either way...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 11:47

Zora schreef:Hmmm maar je moet toch dan sowieso stoppen? Either way...
True, geloof dat ze doelen op een tankstation of gewoon gelijk langs de weg (dus op de vluchtstrook).. Ach, geen idee of dit ook echt gebeurd maar het klinkt aannemelijk (dat ei + sproeier > melkachtige substantie dus verminderd zicht)
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 11:48

Ja, maar ze zullen je minder snel overvallen bij een tankstation of in een woonwijk dan naast de snelweg waar je helemaal remie bent...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Zora za 11 dec 2010 - 12:13

Hmm zit wat in. Nou, morgen ben ik on the lookout for eiergooiend schorriemorrie! Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 12:24

Hazeltje schreef:Ja, maar ze zullen je minder snel overvallen bij een tankstation of in een woonwijk dan naast de snelweg waar je helemaal remie bent...

Dat is waar. Al denk ik dat het vrij lastig is om met 120 kilometer per uur eieren raak te gooien :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Zora za 11 dec 2010 - 12:27

Reva_ schreef:
Hazeltje schreef:Ja, maar ze zullen je minder snel overvallen bij een tankstation of in een woonwijk dan naast de snelweg waar je helemaal remie bent...

Dat is waar. Al denk ik dat het vrij lastig is om met 120 kilometer per uur eieren raak te gooien :P
Misschien hebben ze wel een hele shitload aan eieren, wachten ze op een rijtje's auto, en mikken zo die hele berg naar beneden Very Happy haha zie het al voor me!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 12:27

Kom op mensen, dit is nep!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 12:30

Maar serieus, zijn er mensen die hier intrappen? Waar willen ze die eieren vandaan gooien? Mensen overvallen kan écht makkelijker dan dit. En ik zie elk half jaar zo'n mailtje van 'een bevriende politieagent' en dat waarschuwt altijd voor één of andere wazige praktijk.

Niet geloven, dit is écht nep.

Je zit op de snelweg met 120, dan gooit er iemand een ei op je voorruit (vanaf waar? Een viaduct? Goed gemikt zou ik zeggen!) jij moet stoppen, en dan staan daar zomaar handlangers van een overvaller? Serieus? Kom nou...


Laatst aangepast door Lilith op za 11 dec 2010 - 12:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Zora za 11 dec 2010 - 12:30

Lilith schreef:Kom op mensen, dit is nep!
Echt niet jonguh. Vandaag hadden ze bij de Jumbo ook al geen eieren meer... als dat geen veeg teken is weet ik het ook niet meer angel
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 12:33

Zora schreef:
Reva_ schreef:
Hazeltje schreef:Ja, maar ze zullen je minder snel overvallen bij een tankstation of in een woonwijk dan naast de snelweg waar je helemaal remie bent...

Dat is waar. Al denk ik dat het vrij lastig is om met 120 kilometer per uur eieren raak te gooien :P
Misschien hebben ze wel een hele shitload aan eieren, wachten ze op een rijtje's auto, en mikken zo die hele berg naar beneden Very Happy haha zie het al voor me!
Haha!
Stenen gooien ze toch ook wel eens van viaducten (snap daar ook helemaal niets van maar gekken houdt je altijd).

@ Lilith: ik weet niet of het echt gebeurd maar ik vind de theorie van ei + sproeier > melkachtige substantie (vooral als het eigeel knapt Wink ) best wel aannemelijk.. Ander punt is idd hoe die eieren op auto's terecht komen? Maarja, er gebeuren tegenwoordig zo veel gekke dingen dat ik nergens echt meer van op kijk Rolling Eyes
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Zwerver za 11 dec 2010 - 12:37

Zora schreef:
Lilith schreef:Kom op mensen, dit is nep!
Echt niet jonguh. Vandaag hadden ze bij de Jumbo ook al geen eieren meer... als dat geen veeg teken is weet ik het ook niet meer angel
Hahahahaha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Jeanette za 11 dec 2010 - 12:38

Zora schreef:
Lilith schreef:Kom op mensen, dit is nep!
Echt niet jonguh. Vandaag hadden ze bij de Jumbo ook al geen eieren meer... als dat geen veeg teken is weet ik het ook niet meer angel

Whhahahahaa! Laughing

Weer zo'n zinloos doorstuur berichtje natuurlijk.. Hoe willen ze die eieren op je voorruit mikken als ze achter je rijden? Knappe dude die dat kan.. Rolling Eyes
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 12:44

Try schreef:
Zora schreef:
Reva_ schreef:
Hazeltje schreef:Ja, maar ze zullen je minder snel overvallen bij een tankstation of in een woonwijk dan naast de snelweg waar je helemaal remie bent...

Dat is waar. Al denk ik dat het vrij lastig is om met 120 kilometer per uur eieren raak te gooien :P
Misschien hebben ze wel een hele shitload aan eieren, wachten ze op een rijtje's auto, en mikken zo die hele berg naar beneden Very Happy haha zie het al voor me!
Haha!
Stenen gooien ze toch ook wel eens van viaducten (snap daar ook helemaal niets van maar gekken houdt je altijd).

@ Lilith: ik weet niet of het echt gebeurd maar ik vind de theorie van ei + sproeier > melkachtige substantie (vooral als het eigeel knapt Wink ) best wel aannemelijk.. Ander punt is idd hoe die eieren op auto's terecht komen? Maarja, er gebeuren tegenwoordig zo veel gekke dingen dat ik nergens echt meer van op kijk Rolling Eyes
Zoveel gekke dingen gebeuren er helemaal niet. Nederland is één van de veiligste landen ter wereld, en het is nog nooit veiliger geweest dan nu, dus bang zijn voor van alles en nogwat is vrij zinloos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 12:51

Lilith schreef:
Zoveel gekke dingen gebeuren er helemaal niet. Nederland is één van de veiligste landen ter wereld, en het is nog nooit veiliger geweest dan nu, dus bang zijn voor van alles en nogwat is vrij zinloos.
Ik zeg toch ook niet dat ik er bang voor ben? Of uberhaupt bang ben dat er iets gebeurd? Ik zeg alleen dat er tegenwoordig gekke dingen gebeuren (in NL, maar ook in het buitenland) en dan heb ik het niet alleen over dit soort dingen maar ook over 'stoer-doenerij'
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 12:55

Ik denk gewoon dat een baksteen door je voorruit effectiever is als ze willen dat je stoppen. En over het algemeen zijn mensen die gepland mensen overvallen slimmer dan dat ze eieren op de voorruit gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 12:58

Lilith schreef:Ik denk gewoon dat een baksteen door je voorruit effectiever is als ze willen dat je stoppen. En over het algemeen zijn mensen die gepland mensen overvallen slimmer dan dat ze eieren op de voorruit gooien.
De gemiddelde overvaller/inbreker is juist helemaal niet zo slim, zie ook maar weer dat topic dat vandaag is geopend; er stond op klaarlichte dat iemand bij hun binnen.
Een baksteen is wellicht effectiever om je te laten stoppen maar dat zal in de meeste gevallen niet netjes geparkeerd op de vluchtstrook zijn maar als ongeluk midden op de weg dus dat maakt een overval juist lastiger?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Yzma za 11 dec 2010 - 13:41

Oké... dus iemand staat eieren te gooien, terwijl jij daar met 80/100/120 km per uur rijdt. Stel hij raakt je auto en dat je er na 30 sec achterkomt dat je ruiten niet meer schoon worden, dan ben je met 80 km/u minstens al zeshondernogwat meter verderop. Dat moet je stoppen en dergelijke, dus dan ben je nog verder... dus dan moet je belager dus ook nog in zijn auto een achtervolging inzetten, want lopend bereikt je niet zo snel. Heel effectieve manier.
Overigens zijn er veel camera's op de snelwegen, dus als iemand op de vluchtstrook staat te gooien, dan wordt dat vaak wel gemeld door weggebruikers en daarna gesignaleerd door de camera's. Een anonieme manier is het dus ook niet.

Ik lust wel een broodje aap smile
Yzma
Yzma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 392
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  violet za 11 dec 2010 - 21:49

hmm ik denk dat het wel mogelijk is.. wanneer een auto jou komt inhalen op de snelweg waarvan de bijrijder uit het raam hangt en een ei op je raam gooit.. tadaa Very Happy raam vies, jij denkt rotjongens! gaat stoppen om schoon te maken enz enz.. is een optie toch? :shock:
violet
violet
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 21:54

Ik geloof het ook niet zo, eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  tralala za 11 dec 2010 - 22:29

Yzma schreef:Oké... dus iemand staat eieren te gooien, terwijl jij daar met 80/100/120 km per uur rijdt. Stel hij raakt je auto en dat je er na 30 sec achterkomt dat je ruiten niet meer schoon worden, dan ben je met 80 km/u minstens al zeshondernogwat meter verderop. Dat moet je stoppen en dergelijke, dus dan ben je nog verder... dus dan moet je belager dus ook nog in zijn auto een achtervolging inzetten, want lopend bereikt je niet zo snel. Heel effectieve manier.
Overigens zijn er veel camera's op de snelwegen, dus als iemand op de vluchtstrook staat te gooien, dan wordt dat vaak wel gemeld door weggebruikers en daarna gesignaleerd door de camera's. Een anonieme manier is het dus ook niet.

Ik lust wel een broodje aap smile

Ik krijg zelf via de mail altijd updates van de politie in de buurt over de wijk etc. Maar ik heb dit verhaal ook via de politie doorgestuurd gekregen. Ik ga er dus wel vanuit dat het waar is. Maar zoals jij het nu uitlegt, klinkt het heel onlogisch. In het verhaal staat wat anders. Iemand gaat op een viaduct staan en anderen rijden in een auto. Als er dan op een auto eieren worden gegooid, rijdt er dus al iemand achter je die je volgt als je stopt op de vluchtstrook. De overvallers weten dan immers al dat je snel stopt, omdat je weinig zicht meer heb.

Ik moet zeggen dat het verhaal op zich me weinig doet. Je weet het en mocht het gebeuren, dan weet je wat je (niet) moet doen. Maar bang ben k niet ofzo. De kans dat het jou overkomt is waarschijnlijk toch heel klein..

Edit: ik zie dat het viaduct er niet in staat, maar dat stond bij mij wel in de mail smile
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 1:04

Lilith schreef:Ik denk gewoon dat een baksteen door je voorruit effectiever is als ze willen dat je stoppen. En over het algemeen zijn mensen die gepland mensen overvallen slimmer dan dat ze eieren op de voorruit gooien.

Maar dat is dan gelijk poging tot doodslag...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Marie zo 12 dec 2010 - 1:50

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar mijn buren zijn op vakantie ook door zo'n soort actie overvallen. Bij hen werd de auto beschoten met rubber kogels, waardoor ze een gigantische knal hoorden en ook gelijk gestopt zijn. Maar toen ze zagen dat er gelijk achter hen ook een auto stopte zijn ze als een idioot doorgereden. Ze hadden er namelijk al van gehoord van deze vorm van overvallen.
Ik zou het niet onaannemelijk vinden dat ze dit in Nederland ook proberen en ook andere manieren proberen om je te laten stoppen.
Ik hoop in ieder geval geen eieren op m'n auto te krijgen! :P
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Effie_O zo 12 dec 2010 - 2:06

Ook ik ken een dergelijk verhaal hoor, dit verhaal kun je wel serieus nemen. Waar het precies was weet ik niet meer, in ieder geval in een ander Europees land. Volgens mij ging het bij die mensen om een soort ballonnetje waar iets smerigs in zat, wat knapte tegen de voorruit en veel rotzooi gaf. Ze zouden langs de kant van de weg stoppen, zagen achter zich ook al een auto stoppen. Vlak voordat ze echt stil zouden staan zagen ze iets van een bord waar op stond dat er een benzinestation vlakbij zou zijn, omdat ze nog wel redelijk wat zicht hadden zijn ze doorgereden.
Toen ze de auto achter zich zagen stoppen dachten ze dat die ook geraakt was, maar het viel ze op dat de auto ook weer optrok toen zij dat deden. Zagen in de spiegel dat er niks aan de hand was en snapten het niet.
Toen ze er bij het benzinestation over vertelden hoorden ze dat zulke overvallen in dat land of gebied veel voorkomen.

Kan natuurlijk zijn 'overgewaaid' naar Nederland. Zo gek vind ik het niet, genoeg viaducten te vinden (zie alleen al de stoeptegel incidenten). Ik had bovenstaand verhaal al goed onthouden, zodat ik goed zou kunnen handelen als het mij zou gebeuren.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 12:23

Moeten ze ook wel goed communiceren, die mensen op het viaduct en die mensen in de auto. Als die mensen op het viaduct misgooien, moeten die mensen in de auto weer ergens een afslag nemen en opnieuw de snelweg opgaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarschuwing voor automobilisten Empty Re: Waarschuwing voor automobilisten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum