Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!? Empty Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!?

Bericht  GreenGrass ma 9 jul 2012 - 8:22

Afgelopen dagen zat ik wat op (niet bevriende) facebookprofielen te kijken en het viel me op dat ik een kaartje kon zien met een vrij exacte (woon)locatie. Inmiddels zou ik zo van bepaalde forummers hier ook kunnen vertellen wat hun adres is aan de hand van deze kaart. Ik heb geen idee of dat in iedereens geval precies klopt, maar ik wilde mensen er wel even op wijzen!

Kortom kijk even wat je op Facebook zet/deelt!

Laatst aangepast door GreenGrass op ma 9 jul 2012 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!? Empty Re: Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!?

Bericht  duckie ma 9 jul 2012 - 8:29

waar kun je dat zien dan. En waar kun je dat evt uitzetten wijzigen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!? Empty Re: Facebook waarschuwing: je adres zichtbaar?!?

Bericht  Raindrop ma 9 jul 2012 - 8:29

duckie schreef:waar kun je dat zien dan. En waar kun je dat evt uitzetten wijzigen?

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  GreenGrass ma 9 jul 2012 - 8:30

Het lijkt erop dat als je alleen je woonplaats invoert dat er een algemene speld op de kaart wordt gezet... ik kan me voorstellen dat mensen hun adres in hun profiel hebben staan en dan gaat die speld dus op een specifieke locatie.

Je kan het uitzetten bij je privacy instellingen.

Edit: Woonplaats niet zichtbaar voor mensen die je niet als vriend hebben.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Rovine ma 9 jul 2012 - 8:31

Vermoedelijk toestemming gegeven aan telefoon of ander apparaat de locatie op te sporen. Google maps kun je je eigen locatie meestal ook direct vinden. Ik heb dat niet aan staan op apparaten waarmee ik thuis internet.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Makamba ma 9 jul 2012 - 20:45

Ik heb dit inderdaad ook! Gelukkig geen adres gegevens. Heb al geprobeerd dit uit te schakelen, maar dat lukt me niet. Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan op mijn telefoon waardoor dit nu steeds zichtbaar is.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 21:45

maar normaal gezien heb je toch alleen mensen in je vriendenlijst die 'mogen' weten waar je woont?!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: