Cup maat BH groeit exponentieel - Ervaringen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Cup maat BH groeit exponentieel - Ervaringen?
Ik snap er werkelijk waar niets van. Ik ben in twee/drie jaar tijd van 90B, naar 85C en vanavond naar 80E ( ) gegaan. Altijd bij Hunkemoller en geen merkbare verschillen aan mijn borsten. Ik ben nog een beetje huiverig en heb dus maar één BH in 80E meegenomen, rest toch D (ben ook aan het afvallen). Maar ik snap het niet, E is toch behoorlijk groot? Ik heb écht niet zoveel. En omvang 80 terwijl ik best stevig ben?
Ik twijfel gewoon, of dit wel écht klopt. Ze zitten prima, maar ik dacht dat 85C (wat ik tot vanavond droeg) ook goed zat..
Meer meiden die zomaar opeens twee cups groter kregen, terwijl je zelf niet heel erg het verschil merkte? En dan belangrijker, zit het toch beter of kan het dat ik ze straks toch te groot vind en kan ik beter ruilen?
Ik twijfel gewoon, of dit wel écht klopt. Ze zitten prima, maar ik dacht dat 85C (wat ik tot vanavond droeg) ook goed zat..
Meer meiden die zomaar opeens twee cups groter kregen, terwijl je zelf niet heel erg het verschil merkte? En dan belangrijker, zit het toch beter of kan het dat ik ze straks toch te groot vind en kan ik beter ruilen?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Cup maat BH groeit exponentieel - Ervaringen?
Het valt wel mee met dat je borsten gegroeid zijn ;-)
Bij bh's werkt het een beetje gek, zodra de omvang namelijk groter wordt, wordt de cup ook al groter. Dus 80D is een grotere cup dan 75D.
Doordat jouw omvang nu kleiner is geworden (waarschijnlijk door het afvallen) moet je nu een cup groter nemen.
Dus 90B is hetzelfde als 85C is hetzelfde als 80D. Dat betekent dat je 1 cupmaat gegroeid bent en dat kan opzich best, je borsten groeien nog tot redelijk late leeftijd.
Bij bh's werkt het een beetje gek, zodra de omvang namelijk groter wordt, wordt de cup ook al groter. Dus 80D is een grotere cup dan 75D.
Doordat jouw omvang nu kleiner is geworden (waarschijnlijk door het afvallen) moet je nu een cup groter nemen.
Dus 90B is hetzelfde als 85C is hetzelfde als 80D. Dat betekent dat je 1 cupmaat gegroeid bent en dat kan opzich best, je borsten groeien nog tot redelijk late leeftijd.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Omvang 80 is best klein. Je ondermaat kan je makkelijk zelf meten. Heb je dat wel eens gedaan? Dan kom je er snel achter wat er gebeurd is. Zijn het wel stevige bh's? Als je een verkeerde maat draagt, kan het er wel heel mooi uitzien, maar dan belast je je rug veel meer dan nodig.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Het is niet dat ik qua omvang afgevallen ben (ben ook nog niet noemenswaardig afgevallen, maar hoop dat dat komt), maar ze trok een beetje aan de achterkant en dan kon ze hem zo bijna 10cm van mijn rug aftrekken zeg maar. En ze kropen beetje op.
Dus toen zei ze dat de omvang kleiner moest en moest ik 80D proberen. Dit zit gevoelsmatig strak, maar bij zus/vriendin kan je hem ook niet zo ver naar achteren ttrekken, dus als ik te los gewend ben is het logisch dat dit strak voelt.
Paar deze maat meegenomen, omdat ik denk ik dan tussen D en E in zit. Maar beugels prikken wel nog beetje in de zijkant van mijn borst (zeg maar bij je oksel) en van een moest ik toen écht een E. Maar ik draag diezelfde BH al maanden in 75C!
Dus toen zei ze dat de omvang kleiner moest en moest ik 80D proberen. Dit zit gevoelsmatig strak, maar bij zus/vriendin kan je hem ook niet zo ver naar achteren ttrekken, dus als ik te los gewend ben is het logisch dat dit strak voelt.
Paar deze maat meegenomen, omdat ik denk ik dan tussen D en E in zit. Maar beugels prikken wel nog beetje in de zijkant van mijn borst (zeg maar bij je oksel) en van een moest ik toen écht een E. Maar ik draag diezelfde BH al maanden in 75C!
Antibes- Ratel
Melis_je schreef:Omvang 80 is best klein. Je ondermaat kan je makkelijk zelf meten. Heb je dat wel eens gedaan? Dan kom je er snel achter wat er gebeurd is. Zijn het wel stevige bh's? Als je een verkeerde maat draagt, kan het er wel heel mooi uitzien, maar dan belast je je rug veel meer dan nodig.
Ik heb geen rolmaat hier, maar meestal iets van maat 42 qua bovenlichaam?
Antibes- Ratel
Heb je touw? Je kunt het touwtje recht leggen, knopen en naast een a4-tje houden (of naast het meetlint in Word). Ik vind 80 erg klein voor maat 42, maar het kan wel dat je net op dat punt in verhouding heel slank bent. En dat je die maat 42 hebt vanwege je cup.
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Heb je touw? Je kunt het touwtje recht leggen, knopen en naast een a4-tje houden (of naast het meetlint in Word). Ik vind 80 erg klein voor maat 42, maar het kan wel dat je net op dat punt in verhouding heel slank bent. En dat je die maat 42 hebt vanwege je cup.
Ik heb wel een touwtje dat ik rond een truitje moet knopen, ik kan die wel even pakken. Moet ik hem dan aansluitend doen of een beetje aangespannen?
Antibes- Ratel
Kom op 82 cm als ik hem niet aantrek zeg maar...
Zijn dat cm's joh, wist ik helemaal niet!
Zijn dat cm's joh, wist ik helemaal niet!
Antibes- Ratel
Dan is 80 wel echt goed. Ja, centimeters, makkelijk hè . Er zijn ook tabellen om de cup te bepalen, maar dat lijkt me veel moeilijker om nauwkeurig te doen.
"Uw bovenwijdte meet u door het meetlint, na uitademing, losjes rond uw borsten te trekken. Meet het aantal centimeters op het punt waar u omvang het grootst is. Dat zal meestal ter hoogte van de tepels zijn.
Neem nu het verschil in centimeters tussen uw boven- borstwijdte en onder- borstwijdte. Uw cupmaat is bij:
10 - 12 cm: AA
12 - 14 cm: A
14 - 16 cm: B
16 - 18 cm: C
18 - 20 cm: D
20 - 22 cm: E
22 - 24 cm: F
24 - 26 cm: G
26 - 28 cm: H
28 - 30 cm: J"
Site
"Uw bovenwijdte meet u door het meetlint, na uitademing, losjes rond uw borsten te trekken. Meet het aantal centimeters op het punt waar u omvang het grootst is. Dat zal meestal ter hoogte van de tepels zijn.
Neem nu het verschil in centimeters tussen uw boven- borstwijdte en onder- borstwijdte. Uw cupmaat is bij:
10 - 12 cm: AA
12 - 14 cm: A
14 - 16 cm: B
16 - 18 cm: C
18 - 20 cm: D
20 - 22 cm: E
22 - 24 cm: F
24 - 26 cm: G
26 - 28 cm: H
28 - 30 cm: J"
Site
Melis_je- Kletskop
Rond mijn borsten kom ik op 103.. Dus dat is dan iets van 20 cm verschil.. Dus dan klopt het hele 80D of 80E verhaal wel aardig..
Ok, dan zal ik het er maar mee moeten doen haha.. En hopen dat ik niet al te gek veel afval op mijn borsten komende periode..
Ok, dan zal ik het er maar mee moeten doen haha.. En hopen dat ik niet al te gek veel afval op mijn borsten komende periode..
Antibes- Ratel
Heb nu die 80E aan en hij zit echt als gegoten. Eigenlijk veel beter dan die andere, dat was vaak meerdere keren per dag mijn borsten er weer in leggen zeg maar. Omdat ze er aan de onderkant uitkwamen...
Naja, maar een dagje deze aan! Ben gewoon zo bang dat ik voor 100 euro BH's koop en dat ik dan straks spijt heb qua maten! Helemaal als ik misschien nog wel wat afval daar!
Naja, maar een dagje deze aan! Ben gewoon zo bang dat ik voor 100 euro BH's koop en dat ik dan straks spijt heb qua maten! Helemaal als ik misschien nog wel wat afval daar!
Laatst aangepast door Antibes op wo 1 jun 2011 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Ja, dat zou zonde zijn. Ben je van plan op korte termijn af te vallen?
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Ja, dat zou zonde zijn. Ben je van plan op korte termijn af te vallen?
Naja, ik ben er nu mee bezig. Maar ik ben nu 2 kg kwijt in de eerste maand.. En ik ben niet echt van plan om komende paar maanden 10 kg af te vallen ofzo... Ik doe het rustig aan, hoop volgende zomer 10-15 kg kwijt te zijn. Maar meer ook niet. En in de tussentijd moet ik wat dragen natuurlijk..
En als 80E heb, ik er twee in 80D heb en zelfs nog een in 85C (die ik kan laten innemen naar 80C dan).. Dan heb ik toch wel wat speling?
En ik heb dus nog een paar BH's liggen in 85 C wat dus niet zou kloppen qua maat, die kan ik ook in laten nemen naar 80C dan...?
Antibes- Ratel
En die 80D's kan ik tegen die tijd natuurlijk ook altijd nog in laten nemen naar 75 D.. Als ik nu 80D/E zou hebben en ik val wat af kan ik 75D ook wel hebben toch?
Zal ik dan toch maar kaartjes gaan knippen, haha?
Zal ik dan toch maar kaartjes gaan knippen, haha?
Antibes- Ratel
Aan de achterkant zitten die haakjes. Die kun je wel (laten) verplaatsen, maar het is veel werk om dat mooi te krijgen en je zult het wel blijven zien. Ook moeten dan je bandjes aan de achterkant verplaatst worden, want anders lopen ze schuin naar het midden. Als je borsten smaller worden, kunnen de beugels ook te breed zijn en dat is niet in te nemen. Maar met die 80 zal het niet zo'n vaart lopen denk ik. Tenminste; 75 bij maat 40 is héél smal.
Zijn ze voorgevormd of slap? Als je beugels goed blijven zitten en de bh's zijn slap, is dat wel makkelijk in te nemen, bij voorgevormd zou ik er niet aan beginnen.
Zijn ze voorgevormd of slap? Als je beugels goed blijven zitten en de bh's zijn slap, is dat wel makkelijk in te nemen, bij voorgevormd zou ik er niet aan beginnen.
Melis_je- Kletskop
Melis_je schreef:Aan de achterkant zitten die haakjes. Die kun je wel (laten) verplaatsen, maar het is veel werk om dat mooi te krijgen en je zult het wel blijven zien. Ook moeten dan je bandjes aan de achterkant verplaatst worden, want anders lopen ze schuin naar het midden. Als je borsten smaller worden, kunnen de beugels ook te breed zijn en dat is niet in te nemen. Maar met die 80 zal het niet zo'n vaart lopen denk ik. Tenminste; 75 bij maat 40 is héél smal.
Nee, ze zijn wel voorgevormd.. Het innemen is bij Hunkemoller allemaal gratis enzo. Dus dat kan ik tegen die tijd nog zien. Als ze echt niet meer passen kan ik het op zijn minst proberen..
Ik ga maar gewoon kaartjes knippen, deze BH's zitten gewoon zóveel beter. Mijn decollete is ook veel mooier: die andere BH's kwamen mijn borsten dus soms aan de onderkant onderuit en mijn decollete was ook veel minder mooi. Meer tegen elkaar gedrukt, terwijl je in deze cup veel mooier de afzonderlijke ronding van elke borst ziet zeg maar..
Ach, het afvallen zal zo'n vaart niet lopen, zeker qua omvang niet inderdaad. Volgens mij heb ik nog nooit onder de 75 gezeten namelijk. Zelfs niet toen ik 30 kg lichter was. En ze zijn eerder aan de krappe dan aan de wijde kant, zowel qua omvang als cup (als het E zou zijn en ik nu 2 D en 1 E heb)... En als ik écht veel afval dan is het over iets van een jaar wel de moeite waard om nieuwe te kopen..
Ik ga wel kaartes knippen..
Antibes- Ratel
Haha, veel plezier ermee!
Melis_je- Kletskop
Heb ook nog 80C's liggen en zelfs 75B's.. Oftewel, ik heb een halve Hunkemoller in de kast liggen en met afvallen komt het vast goed..
Heel erg bedankt voor al je hulp!
Heel erg bedankt voor al je hulp!
Antibes- Ratel
Handig hoor! Succes ermee.
Melis_je- Kletskop
Antibes schreef:Ik snap er werkelijk waar niets van. Ik ben in twee/drie jaar tijd van 90B, naar 85C en vanavond naar 80E ( ) gegaan. Altijd bij Hunkemoller en geen merkbare verschillen aan mijn borsten. Ik ben nog een beetje huiverig en heb dus maar één BH in 80E meegenomen, rest toch D (ben ook aan het afvallen). Maar ik snap het niet, E is toch behoorlijk groot? Ik heb écht niet zoveel. En omvang 80 terwijl ik best stevig ben?
Ik heb niet alles doorgelezen, alleen je begin post... Ik heb heel wat jaren in de lingerie gewerkt. Wslijk heb jij altijd een te grote omvang genomen, doordat de omvang van de 90B zo groot was, had het ong. dezelfde cupinhoud als de 80E. Cupdiepte is iets meer in een E maar een 90B heeft bijv. dezelfde cupdiepte als een 80D. Je moet zorgen dat je omvang goed strak zit en op het laatste haakje sluit, zo kun je naar mate het dragen hem steeds strakker verstellen als het elastiek wat uitrekt.
Ik ben ooit 30 kilo afgevallen, en droeg altijd 85c en nu ik afgevallen ben, draag ik een 75F of een 80E wanneer de 75 echt heel strak valt. De F cup geeft een mooier effect trouwens bij mij...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik deed net mijn bh uit en toen zag je beetje rode striemen waar hij gezeten had. Is dat normaal? Ik had dat eerst nooit, maja, als ik toen te wijde omtrek had zegt dat natuurlijk niets.. Of zijn ze toch te klein qua omvang?
Antibes- Ratel
Ik heb ook altijd wel striemen zitten, maar de BH moet tijdens het dragen geen pijn doen..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ik heb ook altijd wel striemen zitten, maar de BH moet tijdens het dragen geen pijn doen..
Nope, dat doet ie niet. Hij zit juist lekker, hoef niet meer meerdere keren per dag mijn borsten er opnieuw in te hijsen.. :p
Antibes- Ratel
Nee, als je kijkt naar je omvang in cm's moet je deze hebben. Eventueel kan je hem een haakje losser proberen. Als de omvang te groot is, is dat slecht voor je schouders.
Melis_je- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Ervaringen Zero Bra?
» groeit jullie kindje volgens de curve?
» Groeit je buik hard de eerste 12 weken?
» Bio oil, ervaringen?
» Ervaringen met GV?
» groeit jullie kindje volgens de curve?
» Groeit je buik hard de eerste 12 weken?
» Bio oil, ervaringen?
» Ervaringen met GV?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: