Financieel vraagje over KDV
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Financieel vraagje over KDV
Wij hebben besloten dat als ik bevallen ben en weer aan het werk moet de kinderen 2 dagen per week naar het KDV gaan. Nu heb ik allemaal informatie opgevraagd om ze aan te melden. En kreeg ik ook de tarievenlijst er bij. Het viel mij op dat er staat dat op feestdagen het KDV dicht is maar je wel gewoon moet betalen. Persoonlijk vind ik dat wat raar.. kijk er staat ook dat als je er voor kiest de kinderen eerder op te halen dat je wel de hele dag betaalt nou dat snap ik, je vraagt de hele dag aan daar wordt rekening mee gehouden dus betaal je ook de hele dag.
Maar de feestdagen.. dat vind ik wel raar.. Je betaalt dus terwijl je er geen gebruik van maakt.
Is dat ook bij de KDV's waar jullie gebruik van maken?
Maar de feestdagen.. dat vind ik wel raar.. Je betaalt dus terwijl je er geen gebruik van maakt.
Is dat ook bij de KDV's waar jullie gebruik van maken?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Financieel vraagje over KDV
Bij het KDV waar mijn dochter zat was dat ook zo. Ik vond het ook raar hoor.
Ik heb weleens gehoord dat op sommige KDV de dagen elders ingehaald kunnen worden, dat je ze dus tegoed houdt.
Ik heb weleens gehoord dat op sommige KDV de dagen elders ingehaald kunnen worden, dat je ze dus tegoed houdt.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb nu ook naar KDV gekeken maar ik vind sommige regelingen gewoon raar en zo heel erg flexibel vind ik het niet (ziek kind etc) Daarom hebben wij ook besloten om voor een gastouder te gaan.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Bij ons op het KDV is het ook zo. Ik heb daar toen een mailtje over gestuurd omdat ik het ook raar vond.
De verklaring is dat ze gewoon een vast bedrag per jaar/maand hanteren, omdat je ook een vast bedrag terug krijgt van de belasting dienst. Volgens mij is dit op elk kdv wel zo. Ze willen nu toch dat je per uur gaat betalen die je afneemt? Maar vraag me af of dat erdoor komt.
De verklaring is dat ze gewoon een vast bedrag per jaar/maand hanteren, omdat je ook een vast bedrag terug krijgt van de belasting dienst. Volgens mij is dit op elk kdv wel zo. Ze willen nu toch dat je per uur gaat betalen die je afneemt? Maar vraag me af of dat erdoor komt.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
pitbullgup schreef:Ik heb nu ook naar KDV gekeken maar ik vind sommige regelingen gewoon raar en zo heel erg flexibel vind ik het niet (ziek kind etc) Daarom hebben wij ook besloten om voor een gastouder te gaan.
Mag ik vragen welke regelingen je raar vind?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Hier is dat ook zo inderdaad.
Hier zijn ze redelijk flexibel. Normaal moeten we hier een dag binnen zoveel weken inhalen maar wij maken daar zelden gebruik van waardoor wij het hier ook weleens later in mogen halen.
Ze willen inderdaad per uur gaan betalen.
Op zich is dat natuurlijk wel beter maar ook wel een gehannes met de belastingdienst denk ik.
Dat houd in dat je waarschijnlijk altijd pas achteraf de toeslag kunt krijgen omdat ze natuurlijk vooraf niet weten hoeveel uur je gaat gebruiken. Of je moet achteraf terug betalen...
Maar eerst zien of die regeling erdoor komt.
Hier zijn ze redelijk flexibel. Normaal moeten we hier een dag binnen zoveel weken inhalen maar wij maken daar zelden gebruik van waardoor wij het hier ook weleens later in mogen halen.
Ze willen inderdaad per uur gaan betalen.
Op zich is dat natuurlijk wel beter maar ook wel een gehannes met de belastingdienst denk ik.
Dat houd in dat je waarschijnlijk altijd pas achteraf de toeslag kunt krijgen omdat ze natuurlijk vooraf niet weten hoeveel uur je gaat gebruiken. Of je moet achteraf terug betalen...
Maar eerst zien of die regeling erdoor komt.
Gast- Gast
Ik heb hier idd ook naar gekeken en ik heb echt een flexibele opvang nodig. Daarom gaan wij ook kijken naar een gastouder.pitbullgup schreef:Ik heb nu ook naar KDV gekeken maar ik vind sommige regelingen gewoon raar en zo heel erg flexibel vind ik het niet (ziek kind etc) Daarom hebben wij ook besloten om voor een gastouder te gaan.
Gast- Gast
Jip bij mij is dat ook zo. Ik werk voor dezelfde stichting als waar mijn zoontje zit.
Ik snap het ergens wel natuurlijk want ik betaal idd elke maand een vast bedrag. Terwijl als je realistisch kijkt zou dit niet zo kunnen zijn omdat niet elke maand evenveel weken heeft.
Bij ons is het zo dat je idd kunt ruilen. De dagen dat hij niet gaat zou ik kunnen ruilen voor een andere dag.
Wat ik wel niet helemaal oke vind bij ons is dat je idd voor de gesloten feestdagen betaald. Maar juist die dagen NIET te ruilen zijn....
Ik snap het ergens wel natuurlijk want ik betaal idd elke maand een vast bedrag. Terwijl als je realistisch kijkt zou dit niet zo kunnen zijn omdat niet elke maand evenveel weken heeft.
Bij ons is het zo dat je idd kunt ruilen. De dagen dat hij niet gaat zou ik kunnen ruilen voor een andere dag.
Wat ik wel niet helemaal oke vind bij ons is dat je idd voor de gesloten feestdagen betaald. Maar juist die dagen NIET te ruilen zijn....
Gast- Gast
@ Annie; nou dat je voor die feestdagen betaalt, dat je voor de uren betaald ook al neem je ze niet af en niet bij alle KDV kun je uren inhalen. Als je kind ziek is kun je ze niet wegbrengen en je moet meestal vaste dagen hebben.
Dat vind ik dan allemaal veel makkelijker geregeld bij een gastouder.
Dat vind ik dan allemaal veel makkelijker geregeld bij een gastouder.
pitbullgup- Prater
Nou je kan bij het KDV van onze keus ook kiezen voor Flexibele opvang, dan moet je minimaal 4 weken van te voren aangeven wanneer je er gebruik van wilt maken. Maar ik heb geen flexibel contract en werk gewoon vaste dagen dus dan mag je er geen gebruik van maken. Tja en dat snap ik ook wel weer....
Maar PGB jij hebt het nu over ziekte, maar ik kan me ook goed voorstellen dat als een van de kinderen ziek is ik het sowieso niet prettig vind om ze weg te brengen of het nou naar het KDV is of Gastouder. En ik snap heel goed dat ze bij een besmettelijke ziekte niet welkom zijn.. en dat is denk ik bij een gastouder ook zo?
Verder is er volgens mij heel veel mogelijk bij het KDV alleen van die feestdagen vond ik wat apart. Mijn vriend ook hij zegt tja dan betalen we voor iets waar we geen gebruik van maken. Tja dat klopt maar een andere oplossing is er ook niet. Omdat ik een fijner gevoel bij een KDV heb dan een gastouder maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Maar PGB jij hebt het nu over ziekte, maar ik kan me ook goed voorstellen dat als een van de kinderen ziek is ik het sowieso niet prettig vind om ze weg te brengen of het nou naar het KDV is of Gastouder. En ik snap heel goed dat ze bij een besmettelijke ziekte niet welkom zijn.. en dat is denk ik bij een gastouder ook zo?
Verder is er volgens mij heel veel mogelijk bij het KDV alleen van die feestdagen vond ik wat apart. Mijn vriend ook hij zegt tja dan betalen we voor iets waar we geen gebruik van maken. Tja dat klopt maar een andere oplossing is er ook niet. Omdat ik een fijner gevoel bij een KDV heb dan een gastouder maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
studiebol- Ratel
Ik werk ook gewoon vaste uren dus zou ook geen gebruik kunnen maken van de flexibele opvang bij een KDV.
Kijk besmettelijke ziekte zoals waterpokken kun je ze inderdaad niet weg brengen maar een vriendin van mij wordt al gebeld om dr kind op te komen halen als ie een klein beetje grieperig is.
Ik zou dus bijvoorbeeld heel moeilijk thuis kunnen blijven of tijdens werktijd naar huis gaan aangezien ik alleen in mijn filiaal werk en kan niet zomaar de tent dichtgooien. Mijn man is veel onderweg dus dat wordt ook al heel lastig.
Persoonlijk heb ik dus weer een beter gevoel bij een gastouder dan een KDV dus ieder zo zijn eigen mening en gevoel daar in.
Kijk besmettelijke ziekte zoals waterpokken kun je ze inderdaad niet weg brengen maar een vriendin van mij wordt al gebeld om dr kind op te komen halen als ie een klein beetje grieperig is.
Ik zou dus bijvoorbeeld heel moeilijk thuis kunnen blijven of tijdens werktijd naar huis gaan aangezien ik alleen in mijn filiaal werk en kan niet zomaar de tent dichtgooien. Mijn man is veel onderweg dus dat wordt ook al heel lastig.
Persoonlijk heb ik dus weer een beter gevoel bij een gastouder dan een KDV dus ieder zo zijn eigen mening en gevoel daar in.
pitbullgup- Prater
Ons kdv is wel erg flexibel. Uk gaat hier 1 dagdeel en 2 losse uren heen. Van half 8 tot 3 uur dus.
Gemiste dagen mag je binnen 3 maanden gebruiken (3 maanden voor de dag dat je kind niet komt en 3 maanden na de dag dat je kind niet komt).
En ze nemen zieke kindjes aan. Ze bellen je wel, leggen de situatie voor en als hun de zorg kunnen handelen, dus de andere kindjes er niet voor onder doen etc. mag je uk gewoon blijven. Wel fijn. Je kindje zal maar vaak koortsig zijn, maar wel vrolijk!
Gemiste dagen mag je binnen 3 maanden gebruiken (3 maanden voor de dag dat je kind niet komt en 3 maanden na de dag dat je kind niet komt).
En ze nemen zieke kindjes aan. Ze bellen je wel, leggen de situatie voor en als hun de zorg kunnen handelen, dus de andere kindjes er niet voor onder doen etc. mag je uk gewoon blijven. Wel fijn. Je kindje zal maar vaak koortsig zijn, maar wel vrolijk!
Gast- Gast
PGB precies, je moet kiezen wat voor jullie fijn voelt. En waar jullie achter kunnen staan dat is toch het belangrijkste!
studiebol- Ratel
Hier lijkt het ook of je voor de feestdagen betaald, maar de dagen dat het kdv dicht is zit in de uurprijs verwerkt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hebben ze je dat vertelt? Ik ben wel benieuwd hoe je dat weet?Liadan schreef:Hier lijkt het ook of je voor de feestdagen betaald, maar de dagen dat het kdv dicht is zit in de uurprijs verwerkt.
studiebol- Ratel
Ik werk zelf voor dezelfde organisatie als waar mijn dochter op het kdv zit en ben daardoor wel op de hoogte van dit soort dingen. Er wordt ook vanuit gegaan dat ouders hun kind drie weken per jaar niet brengen, dit zit ook in de uurprijs. Maar ik zou er gewoon naar vragen op het kdv.studiebol schreef:Hebben ze je dat vertelt? Ik ben wel benieuwd hoe je dat weet?Liadan schreef:Hier lijkt het ook of je voor de feestdagen betaald, maar de dagen dat het kdv dicht is zit in de uurprijs verwerkt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Als mijn kindje ziek is, dan wil ik het ook helemaal niet wegbrengen naar het KDV denk ik.
Daarom wordt er van iedereen ook verwacht iemand achter de hand te hebben, iemand die het kindje kan komen halen bij ziekte (landelijk vastgesteld door de GGD voor KDV 38.5 C of hoger is komen halen). Het kindje kan gewoonweg de aandacht niet krijgen die het verdiend op zo'n moment. PLUS ; je draagt als KDV de zorg voor meerdere kindjes en als er een kindje een koortsaanval krijgt, wat een voorbode van bijv. 6de ziekte is, dan moet je zorgen dat er geen soort van epidemie uitbreekt.
Wel is het zo dat je nu eenmaal kindjes hebt die een hogere lichaamstemperatuur hebben en al snel aan de 38,5 C zitten, maar zich dan nog wel opperbest gedragen en ook voelen. Met die mensen overleggen we dan wel over andere mogelijkheden
Daarom wordt er van iedereen ook verwacht iemand achter de hand te hebben, iemand die het kindje kan komen halen bij ziekte (landelijk vastgesteld door de GGD voor KDV 38.5 C of hoger is komen halen). Het kindje kan gewoonweg de aandacht niet krijgen die het verdiend op zo'n moment. PLUS ; je draagt als KDV de zorg voor meerdere kindjes en als er een kindje een koortsaanval krijgt, wat een voorbode van bijv. 6de ziekte is, dan moet je zorgen dat er geen soort van epidemie uitbreekt.
Wel is het zo dat je nu eenmaal kindjes hebt die een hogere lichaamstemperatuur hebben en al snel aan de 38,5 C zitten, maar zich dan nog wel opperbest gedragen en ook voelen. Met die mensen overleggen we dan wel over andere mogelijkheden
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: