Opnieuw een topic over groep 3.
+14
Zininzon
knets
Summerlovin
Tania
Floortje123
Merai
Lejow
Mamsie
Darius
Miekie
Filoria
kletskousje
Phileine
mauwmauw
18 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Opnieuw een topic over groep 3.
Halverwege naar groep 3 overstappen lijkt me geen goed plan. Dan heeft ze heel de begin stof gemist etc.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Dat doen we hier wel, maar niet in veel gevallen hoor. We zorgen er dan wel voor dat ze bij de kleuters al een groot deel van de stof van groep 3 hebben gehad. Ook krijgen ze dan in het begin extra begeleiding van de IB'er. Maar dit is zeker niet voor elk kind goed. Bij een zekere twijfel dan we het ook zeker niet. Bij ons is het in alle groepen zo dat er halverwege het schooljaar besloten kan worden om een kind toch door te doen naar de volgende groep. Groep 3 t/m 8 hebben op hetzelfde tijdstip taal en rekenen, zodat een hele goede rekenaar van groep 4 bv mee kan doen in groep 5. Terwijl de rest van de vakken niet uitblikken. Maar andersom kan het ook. Zo hebben we ook iemand uit groep 7 die zwak is met rekenen, maar op andere vakken niet uitvalt. Deze leerling zit met rekenen dan weer bij groep 6. Over de hele school zijn dit maar een handvol leerlingen. Een heel verhaal, maar daar ging dit eigenlijk niet over.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik zou het denk ik niet doen. Waarom is het eigenlijk veranderd, weet jij dat? Is dat uit organisatorisch oogpunt of echt vanuit de kinderen? Ik vind het zo gek dat er niet gekeken wordt naar haar en dat jullie dan ingelicht worden, maar vanuit een geboortedatum zeg maar. Ik ben zelf van oktober en ben toen wel eerder naar groep 3 gegaan (maar dat scheelt toch weer 2 maandjes) maar ik was geen twijfelgeval en er echt aan toe.
Ik denk dat je een verkeerde beslissing ook eerder zal merken als je haar wel naar groep 3 laat gaan (overgeprikkeld, vermoeid) dan wanneer je haar nog een jaartje laat kleuteren. Ik zou eerder met de juf afspreken dat wanneer ze zich gaat vervelen in groep 2 dat ze dan extra taakjes krijgt, dan haar toch naar groep 3 laten gaan. Je bent dan ook erg jong als je naar de middelbare school gaat en gaat studeren, nu hoeft dat niet per se nadelig te zijn, maar ik zou me goed afvragen wat het voordeel voor S. is als ze nu naar groep 3 zou gaan.
Ik denk dat je een verkeerde beslissing ook eerder zal merken als je haar wel naar groep 3 laat gaan (overgeprikkeld, vermoeid) dan wanneer je haar nog een jaartje laat kleuteren. Ik zou eerder met de juf afspreken dat wanneer ze zich gaat vervelen in groep 2 dat ze dan extra taakjes krijgt, dan haar toch naar groep 3 laten gaan. Je bent dan ook erg jong als je naar de middelbare school gaat en gaat studeren, nu hoeft dat niet per se nadelig te zijn, maar ik zou me goed afvragen wat het voordeel voor S. is als ze nu naar groep 3 zou gaan.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Bij ons is het ook echt niet zo dat het 'moet'. Ik vind het ook nogal zwart-wit. De reden waarom je besluit om een kind niet door te laten gaan naar groep 3 is toch een gegronde reden. Wanneer wij kunnen verklaren waarom het niet doorgaat, dan is dat toch oké voor de inspectie. Bij ons is het eigenlijk altijd zo dat kinderen waar we van twijfelen (de okt, nov en dec leerlingen) met een C score niet doorgaan.
_Jet- Prater
S. is van november, dus wie weet kom ik zelf ook nog weleens voor deze keuze te staan. Als moeder zou ik goed naar mijn kind kijken en vooral op mijn gevoel afgaan. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat ze in groep 2 blijft en uitgedaagd wordt, dan naar groep 3 gaan en dat ze (eventueel) op haar tenen moet lopen.
In ieder geval succes met de beslissing. Het is zeker een lastige keuze, omdat je gewoon niet weet hoe het zal gaan met haar in groep 3. Misschien krijgen jullie een beter beeld wanneer ze een paar keer mee heeft gedraaid in groep 3. Het lastige daarvan is dan weer dat het al het einde van het schooljaar is en deze kinderen al bijna naar groep 4 gaan.
In ieder geval succes met de beslissing. Het is zeker een lastige keuze, omdat je gewoon niet weet hoe het zal gaan met haar in groep 3. Misschien krijgen jullie een beter beeld wanneer ze een paar keer mee heeft gedraaid in groep 3. Het lastige daarvan is dan weer dat het al het einde van het schooljaar is en deze kinderen al bijna naar groep 4 gaan.
_Jet- Prater
We hebben vanmorgen besloten om S.enna niet naar groep 3 te laten gaan, ze blijft dus nog een jaartje kleuteren. Ze is gaan oefenen in groep 3, alles ging goed en ze snapte de opdrachten goed maar ze wilde daarna weer gaan spelen in het speelhuis, wat dus niet mocht. Ze is emotioneel nog klein, echt als een 5 jarige en we willen haar dan de 'druk' van groep 3 niet aan doen, ze mag nog lekker een jaar spelen
Gast- Gast
ik vind het een heel goed besluit!! goed ook dat ze een proefochtendje heeft mogen mee draaien!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Ik denk ook echt dat dat het juiste besluit is geweest. Ook gezien de situatie rond M.ara en alles wat dat met zich meebrengt denk ik dat dit meer 'rust' voor S.enna meebrengt. Ik zou in ieder geval dezelfde keuze gemaakt hebben als Tygo 16 dagen eerder geboren was geweest
Gast- Gast
Wat goed dat ze een oefen ochtendje mocht doen.. Nu weet je waar je aan toe bent.
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Afscheidscadeau groep kdv en traktatie nieuwe groep
» Oud opnieuw
» Groep 1
» Even (opnieuw) voorstellen
» (Opnieuw) vloeien na bevalling
» Oud opnieuw