Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit herkenbaar voor iemand?

+2
PiP
Tania
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:08

Ok, het is een beetje lastig te omschrijven maar ik heb een bepaalde pijn die ik niet herken van de andere twee zwangerschappen. Is nu sinds een paar maanden al maar het lijkt steeds erger te worden.

Het is niet continue, maar er lijkt een relatie te zijn met hoe lang ik sta of loop. Dan gaat het pijn doen aan weerskanten van mijn vagina (uitwendig) en het gebied eromheen wordt ook helemaal dik, als ik er op duw lijkt het net of het een blauwe plek is. Ik dacht dat het die botten daar waren, maar kwam er dus pas achter dat het dan ook erg dik is (en dat is dus niet als ik er geen last van heb). Als ik er verder niet aanzit is het niet heel pijnlijk, maar wel een erg onprettig gevoel en het voelt vooral heel zwaar.

Iemand een idee wat dit kan zijn, of is het herkenbaar?? Het is niet iets waarvoor ik tussendoor de verloskundige zou bellen, maar ga het wel even aankaarten over een paar weken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:13

Ja ik herken t wel ja!

Het lijkt dan alsof je een soort verzakking hebt vanonderen hè? En als je lang staat komt er veel druk op te staan..
Ik heb er ook veel last van als ik kracht moet zetten als ik naar toilet moet, dit durf ik bijna niet en voelt heel vervelend aan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:14

Ja dat is het precies! Ik heb ook de symptomen van verzakking gegoogled maar dat is het toch echt niet, maar het voelt inderdaad wel zo als ik sta. En naar de wc gaan gaat dan ook niet omdat dat teveel zeer doet.

Fijn dat jij het in elk geval al herkent, het is nieuw voor mij in elk geval Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:17

Ik heb t toen overlegd met de bekkentherapeute en die gaf aan dat t de bekkenbodemspieren zijn die zijn (te)slap..

Ik heb t ook wel met periodes.. Als ik meer last heb van mijn bekken voel ik dat van onderen ook meer zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:18

Ik heb dan ook t gevoel alsof ik tegendruk moet geven van onderen, klinkt een beetje vreemd maar dat voelt t alsof er wat naar buiten gedrukt word zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:19

Hmm ja het kan daar bij mij ook goed mee te maken hebben, mijn bekkenklachten worden ook weer steeds erger en dit dus ook. Heb je dat deze zwangerschap aan haar gevraagd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:19

Ik heb het nu, een maand na mijn bevalling.
Dat ik lang sta (bijv. als ik in de rij moet staan ergens) en dan doet het écht pijn, alsof dan idd de boel naar beneden zakt en er druk op komt te staan. Erg vervelend! Maar misschien heeft dit te maken met je vorige bevallingen? Kan me voorstellen dat het een 'zwakke plek' is geworden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Tania do 22 dec 2011 - 10:19

Laurientje85 schreef:Ja ik herken t wel ja!

Het lijkt dan alsof je een soort verzakking hebt vanonderen hè? En als je lang staat komt er veel druk op te staan..
Ik heb er ook veel last van als ik kracht moet zetten als ik naar toilet moet, dit durf ik bijna niet en voelt heel vervelend aan.


Ja dit heb ik ook. Ik weet eigenlijk niet of het ook echt dik wordt daar heb ik nooit opgelet maar het is wel een rotgevoel. Ik heb ook begrepen van de fysio dat het met je bekkenbodemspieren te maken heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:20

Arden schreef:Hmm ja het kan daar bij mij ook goed mee te maken hebben, mijn bekkenklachten worden ook weer steeds erger en dit dus ook. Heb je dat deze zwangerschap aan haar gevraagd?

Ja want bij de vorige zwangerschap had ik hier geen last van, ja na de bevalling wel een heel poosje maar dat is uiteindelijk na bekkenbodemspiertraining (wat een woord!) weer goed gekomen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  PiP do 22 dec 2011 - 10:21

Dit had ik na de bevalling en werd langzaam minder.
Daarna had ik het alleen na de seks en als ik ongesteld ben en lang gestaan heb.
Nu voel ik het ook af en toe weer.
Het voelt niet echt als een blauwe plek ofzo, maar wel dat zware gevoel, alsof er iets heel zwaars van binnen in ligt :S

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 10:22

Ja, zo'n zwaar en beurs gevoel. Dat heb ik ook als ik ongesteld ben, voelt echt niet lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:23

Ok wel heel fijn dat meerderen het herkennen! Ik was even bang voor een echte verzakking, maar daar wijst verder niks op dus dan zal het inderdaad wel bekkenbodemspieren zijn. Ik kom er niet onderuit denk ik om binnenkort weer de fysio te bellen dus dan zal ik het wel eens navragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Dora do 22 dec 2011 - 10:24

Laurientje85 schreef:
Arden schreef:Hmm ja het kan daar bij mij ook goed mee te maken hebben, mijn bekkenklachten worden ook weer steeds erger en dit dus ook. Heb je dat deze zwangerschap aan haar gevraagd?

Ja want bij de vorige zwangerschap had ik hier geen last van, ja na de bevalling wel een heel poosje maar dat is uiteindelijk na bekkenbodemspiertraining (wat een woord!) weer goed gekomen!

Leuk woord voor galgje of scrabble/wordfeud

lekker oftopic maar goed..
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:24

Maar ook "echt" sexen in de zin van penetratie dat doet achteraf ook ontzettend zeer.. Dat gaat gewoon niet meer.. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 10:24

Nee, ik had het er nog met mijn moeder over en die herkende het ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:25

Je kan wat bekkenbodem oefeningetjes toepassen om er voor te zorgen dat t niet nog erger word.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:26

Laurientje85 schreef:Maar ook "echt" sexen in de zin van penetratie dat doet achteraf ook ontzettend zeer.. Dat gaat gewoon niet meer.. Rolling Eyes

Ja dat hebben wij dus ook al een tijd niet meer gedaan omdat ik er de laatste keer zo'n last van kreeg daarna.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Meeko do 22 dec 2011 - 10:28

herkenbaar. En ik had/heb ook bekkenklachten. En had vooral aan t einde zo'n verzakkings gevoel en nog steeds wel na lang staan bijvoorbeeld. Voelt dan ook dik aan.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:28

Arden schreef:
Laurientje85 schreef:Maar ook "echt" sexen in de zin van penetratie dat doet achteraf ook ontzettend zeer.. Dat gaat gewoon niet meer.. Rolling Eyes

Ja dat hebben wij dus ook al een tijd niet meer gedaan omdat ik er de laatste keer zo'n last van kreeg daarna.

Ja ik dus ook en nu durf ik t eigenlijk niet meer aan.. Man ik had t gevoel alsof ik pas was bevallen en alsof alles wat nog in mijn buik zat naar buiten zou komen.. Het liefste zat ik met twee handen onder mijn muis te duwen.. :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  PiP do 22 dec 2011 - 10:29

Arden schreef:
Laurientje85 schreef:Maar ook "echt" sexen in de zin van penetratie dat doet achteraf ook ontzettend zeer.. Dat gaat gewoon niet meer.. Rolling Eyes

Ja dat hebben wij dus ook al een tijd niet meer gedaan omdat ik er de laatste keer zo'n last van kreeg daarna.
Op dat moment heb ik er geen last van, maar daarna. Gelukkig is het nog wel te doen, maar hier is het ook alweer even geleden Embarassed

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:30

Meeko schreef:herkenbaar. En ik had/heb ook bekkenklachten. En had vooral aan t einde zo'n verzakkings gevoel en nog steeds wel na lang staan bijvoorbeeld. Voelt dan ook dik aan.

Jij had toch ook een echte verzakking of niet? Hoe is dat eigenlijk gegaan?

Laurientje ik zie het voor me zo Laughing maar dat herken ik ook wel ja, het gevoel dat ik het terug wil duwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 10:32

Hèhè ja hè! Laughing


Ik ben voor deze zwangerschap ook nog eens op consult geweest bij de gyn omdat ik dacht een verzakking te hebben (ik voelde een bobbeltje net achter mijn vagina) maar volgens de gyn was t niets.. In de verste verte geen verzakking zei hij..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 18:23

Dit heb ik vanaf 20 weken zwangerschap gehad bij de jongste. Achteraf bleek het flinke bekkeninstabiliteit te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Parisienne do 22 dec 2011 - 21:02

Ik heb precies hetzelfde gevoel wat jij omschrijft tijdens mijn menstruatie. Zeker ook dat uitwendig wat jij beschrijft herken ik heel erg. Een heel vervelend en pijnlijk gevoel. Het lijkt erop van toen ik net bevallen was en alles 'beurs' voelde van onderen. Ik heb ook nog geen idee wat het nou precies is. Ik kan zo'n gevoel nog wel enigszins plaatsen als je zwanger bent, maar tijdens een menstruatie ..... Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 21:05

Heb je geen spatader daar beneden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit herkenbaar voor iemand? Empty Re: Is dit herkenbaar voor iemand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum