Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

+9
JD
rapa nui
flower
Lejow
Zonnetje
Atelier Madame
studiebol
Lavendel
VanillaRose
13 plaatsers

Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  VanillaRose ma 30 mei 2011 - 2:38

Omdat ik een beetje krap bij kas zit momenteel moet ik een beetje bezuinigen komende maand met boodschappen doen. Ik dacht misschien hebben jullie tips voor mij, in de vorm van recepten, tips, reclames enz.
Ik heb per week ongeveer 30 euro te besteden aan boodschappen. Maar daarvan hoef ik maar 4 dagen te koken waarvan ong. 2 dagen voor 2 personen en 2 voor alleen mezelf. In principe zou dit toch moeten lukken? Ben alleen nooit zo goed in budget boodschappen doen haha Very Happy koop altijd te veel wat ik lekker vind en let niet erg op de prijzen. Maar nu moet dit noodgedwongen wel even. Dus een beetje hulp is welkom.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 2:40

Oh dat moet je echt wel redden hoor! Ik heb een keer voor 5 euro boodschappen voor vier dagen gedaan :P had ik nog wel wat dingen thuis op voorraad, maar toch.

Koop alles van de Euroshopper of ander goedkoop merk. Voor 28 cent (dacht ik) heb je al zo'n pak passata van de Euroshopper, gehakt voor onder de 2 euro, en een zak macaroni, en dan heb je al voor 2 personen (of 2 dagen) pasta met tomatensaus. En dat is maar een voorbeeldje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Lavendel ma 30 mei 2011 - 2:47

Een paar keer vega eten scheelt ook.. Of een stoplicht paprika, bakje champignons, netje uien en een paar tomaten en daar 1 dag pasta van maken en de dag erna rijst of bami met wat chilisaus of groentesoep, of een gevuld pita broodje. Dit soort standaard groenten gebruik ik vaak om een paar dagen mee te koken.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  studiebol ma 30 mei 2011 - 2:52

Ik zou dan een pan bami maken, dan heb je mie nodig, groente en als je wilt vlees. Daarvan vries je dan in wat je overhoudt en kun je dat een week later weer eten. Dit kan je ook met nasi doen.
Ipv vlees kan je misschien een keer voor een boerenomlet gaan?
Koop een zak aardappelen en daar kan je zeker als je alleen eet wel een paar keer aardappels eten, misschien een keer diepvries groente pakken, dat is soms goedkoper dan verse groente.

En verder even kijken wat er in de aanbieding is, huismerk pakken, en ook ff letten op wat goedkoop broodbeleg is.

Succes!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Atelier Madame ma 30 mei 2011 - 3:05

Investeer sowieso wat geld in de basis: dus een kilo pasta, een pak rijst en een grote zak aardappels. Dan weet je iig zeker dat je alle dagen iets 'basis' te eten hebt.
-pasta
-Rijst
-aardappels (5kg voor 4 euro)

Vlees zou ik lekker goedkoop houden
Hamburgers uit de diepvries 12 voor 1,59
gehakt 1 kg (bij de lidl) voor 3,00
Kipfilet (plofkip helaas)
Sate uit de diepvries
Eieren!

Groente naar de Turk of op de markt! En sowieso groente van het seizoen.

En nog een aantal ideeen voor recepten:
-Soep! Gewoon een basissoep maken met groente erdoorheen, af laten koelen en invriezen in porties, prima eetbaar met brood erbij en nog gezond ook! Desnoods gooi je er nog pasta doorheen voor de vulling.
-Bami: mi + groentepakket + kruidenmix en goedkope sate = jammie
-pasta met uitgebakkenspekjes en diepvriesspinazie

Hier staan ook nog wat ideeen:
http://www.dewanand.com/wfor1280.htm
http://forum.viva.nl/forum/Eten/Vrekwaardig_eten/list_messages/112952
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Zonnetje ma 30 mei 2011 - 4:30

Je kunt ook nog een keer pannenkoeken eten, ook super goedkoop.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Lejow ma 30 mei 2011 - 5:03

AM, je hebt bij de AH avoor 2,60 ofzo 5 kilo aardappels!
En 30 euro per week is echt wel te doen hoor! Wij doen al maanden voor 30 euro in de week boodschappen en dan is het voor 5 dagen in de week met z'n tweeën!
Er is bij de liddl veel goedkoop te halen, vooral vlees en groente zijn daar goed en goedkoop.
Kijk voor de rest veel naar het Euroshopper merk bij de AH, dit is in een aantal gevallen nog goedkoper dan bij de Liddl!
En met dat geld kunnen wij goed en gevarieerd eten hoor, potjes groente van de euroshopper a 60 cent per stuk, een pak pannekoekenmix van een euro waar alleen nog water bij moet, zakje gebakken aardappels met zon 35 % korting sticker er op!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 5:08

zonnetje schreef:Je kunt ook nog een keer pannenkoeken eten, ook super goedkoop.
Idd, en daar kun je zelfs 2 dagen van eten als je een beetje zuinig doet. (avondeten en de volgende dag als lunch)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  VanillaRose ma 30 mei 2011 - 6:07

Bedankt voor de tips meiden.

AM, bedankt voor de sites, staan goede tips tussen.

Weten jullie trouwens of je pannenkoeken ook in kan vriezen?

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  flower ma 30 mei 2011 - 7:56

Ik sluit me aan bij de tips die hier staan!

Groente is bij aldi/lidl/markt goedkoop!

Rijst met ragout vind ik zelf ook af en toe lekker, doen wij meestal een schaaltje komkommer ernaast, maarof dat laatste op dit moment verstandig is?!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Atelier Madame ma 30 mei 2011 - 8:04

Oooh het is het budget per week, ik dacht dat je nog maar 30 euro had voor 4 weken eten Very Happy. Hihi wij doen normaal eigenlij ook voor rond de 30-40 euro eten in de week voor 2 personen (5 dagen in de week, rest van de week eten we bij ouders/vrienden).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  rapa nui ma 30 mei 2011 - 9:27

En ook van te voren kijken wat de aanbiedingen van die week zijn en daar je weekmenu op af stemmen. Scheelt ook best met met kopen van groente, fruit en vlees.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  JD ma 30 mei 2011 - 10:08

er is een website (sorry weet de link niet, misschien even googlen) waarop je een overzicht hebt van alle supermarktaanbiedingen per week. er is ook een app voor op je telefoon.

wat ook scheelt is 's avons boodschappen doen, bij bijvoorbeeld AH plakken ze 's avonds de 35% stickers op producten die niet lang meer houdbaar zijn, scheelt toch mooi.

ik heb hetzelfde probleem, moet ook zuinig aandoen. vandaag heb ik gewoon lekker 2 italiaanse bollen met aardbeien op, heerlijk! en voor morgen staan er pannekoeken op het menu.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  sonly ma 30 mei 2011 - 10:23

Ja pannenkoeken kan je wel invriezen, doet m'n vader altijd. Soms worden ze wel ietsjes taaier, maar als je ze na het afkoelen gelijk in de vriezer doet, zijn ze niet taaier dan dat je ze een dag later buiten de diepvries om bewaard.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  lieke89 ma 30 mei 2011 - 11:04

Ik heb ook wel eens gehoord dat je pannenkoekenbeslag kan invriezen mocht je wat overhouden en de volgende keer wel verse pannenkoeken willen. Wat ik zelf vaak doe is beslag kopen waar je alleen water aan hoeft toe te voegen. Dan kan je heel makkelijk kleinere porties beslag maken.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 12:43

Ik weet niet hoeveel een potje pesto kost, maar als je pasta kookt en je doet er pesto doorheen(met zo´n potje kan je best vaak doen) is echt superlekker! Evt kan je er bijv ook nog kip doorheen doen als je dat nog hebt toevallig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Atelier Madame ma 30 mei 2011 - 18:23

Goedkoop eten heeft vaak ook te maken met bewust eten. Eventjes de restjes van de dag ervoor opmaken bijvoorbeeld. Weggooien is gewoonweg zonde! Boodschappen doen met lijstje is overigens een must, gewoon alles erop zetten, bedenken welke samenstelling van maaltijden je hebt en die producten kopen. Dan hoeft je ook maar een keer naar de supermarkt!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  silly-one ma 30 mei 2011 - 23:33

Ik heb afgelopen week op school een goed, redelijk gezond en ook niet zo heel duur recept moeten maken met de kinderen.

Van bloem, boter en een halve liter boullion ( hadden bospaddenstoelenboullion) een roux maken. In een andere pan groenten en kipfilet aanbakken ( gesneden) eventueel met kipkruiden. Dit als het goed is ( vooral de kip moet gaar zijn) door de roux doen en in en aparte pan pasta koken. Je hebt een lekker maaltijd was voor 2 personen rond de 4 euro zal uitkomen. Als je meer saus maakt kan je er 2 dagen van eten. Het is eigenlijk vooral de kip die het duur zal maken.

Kinderen hadden er ook nog een lepel sambal doorheen gedaan en dat was nog lekkerder ( vond ik haha).

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Guus ma 30 mei 2011 - 23:49

wij hebben deze maand ook een budget maand wat eten betreft,

ik maak een grote pan nasi en daar vries ik de helft van in voor de week erna, ook de pasta saus maak ik veel en vries in.

maar wat bij mij de 'truc' is, is meerdere verschillende gerechten met dezelfde ingredienten. Omdat als je met z'n tween eet of helemaal alleen je vaak teveel koopt en dan de helft weer weggooit.

bijv. - lentestamppotje met spinazie en pijnboompitten met gehaktballetjes
- mexicaanse bonenschotel met gehakt, mais en kaas, kwakkiemolen (CBL) en rucola
- rucola salade met mais, avocado, tomaat en pijnboompitten
- spinazie taart met kaas en gebakken aardappelen (die ik ook gebruikt heb voor de stamppot)

dat aten we vorige week smile

30 euro per week is echt heel goed te doen vind ik!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Atelier Madame ma 20 jun 2011 - 3:53

En lukt het je nog een beetje om je aan het budget te houden? Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken. Empty Re: zo goedkoop mogelijk eten voor 4 weken.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum