Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 22:37

Af en toe heb ik het idee dat ik een godvermorgen kwijt ben aan avond eten en dat mag wel wat minder.
Dus wie o wie helpt met een goed, maar wel gezond, weekmenu samen te stellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  Sterre wo 8 jun 2011 - 22:51

Ik ben niet van de weekmenu's, maar wat goedkoop, lekker en makkelijk is:

Potje rode kool mixen door aardappelpuree (eventueel instant), met daarbij een stukje vlees of vis. Kipdrumsticks of visticks als je het makkelijk wilt. Je kunt nog pijnboompitten door de rode kool met puree doen, dat geeft een fijne bite en smaakt lekker.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  Labeendje wo 8 jun 2011 - 23:06

- rijst of noodles met kip en roerbakgroenten (chinees of thais) en eventueel een woksausje
- pasta met gehakt, roerbakgroenten (italiaans) en pastasaus

Beiden makkelijk te maken en als je van de kip en gehakt een kilopak koopt als die in de aanbieding zijn en in porties in de vriezer gooit is het niet duur.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  SarahKey wo 8 jun 2011 - 23:25

Wij zijn met ons tweeen en eten best gezond, gevarieerd en goedkoop.
Ik houd de seizoensgroente in de gaten.
Een voorbeeld:
Ijsbergsla was vorige week 39 cent bij de lidl.
We hebben 1 dag opgebakken aardappeltjes, ijsbergsla met ei en toebehoren en een kipsnitzel gegeten.
We hebben 1 dag pitabroodjes met ijsbergsla en shoarma (was ook afgeprijsd) gegeten
en we hebben 1 dag gekookte aardappelen, ijsbergsla en slavink gegeten.

Tussendoor een keer rijst/wokgroente/vlees gegeten en een keer soep met stokbrood.

Nu eten wij niet veel groenten en kunnen 3 keer met een krop ijsbergsla doen.
Met een gezin wat jij hebt eet je natuurlijk alweer meer groenten dan 2 pers.

Maar als we een week 3 keer iets met ijsbergsla gegeten hebben, hoef ik het meteen twee weken niet meer Laughing

Afgepast koken scheelt ook geld, ook een weekmenu maken en dus kijken naar de aanbiedingen scheelt geld.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  minoessepoes wo 8 jun 2011 - 23:32

Ik maak graag 1 pan gerechten, ik merk dat ik ook minder vlees gebruik als ik het in een gerecht verwerk dan wanneer we los een stukje vlees eten en vlees is natuurlijk redelijk prijzig.

Pilaf bijvoorbeeld. Dan hebben wij met zijn tweeen echt genoeg aan 1 kipfilet. Dan bak ik een uitje, knoflook en de kip, daarna gaat er rijst bij, bouillon (blokje), zoveel dat alles ruim onder water, een blikje tomatenblokje, flink wat paprikapoeder en wat peper en zout om het op smaak te brengen. Dat zachtjes laten pruttelen en regelmatig omroeren tot de rijst gaar is en dan voeg je nog gehalveerde kerstomaatjes toe als de pan van het vuur is. Daar kan je nog een salade bij serveren.

Gister hadden wij heel simpel weer een kipfilet in stukjes gebakken met wat knoflook, daarbij een zak oosterse wokgroenten even bakken en dan een flinke scheut ketjap en wat chilisaus toevoegen (weet niet of dit te pittig is voor de kindjes) daarbij gekookte mihoen en dat alles even door elkaar husselen. Heel lekker, snel klaar en niet duur! Dat kan ook goed met garnalen, ik neem vaak de euroshopper garnalen uit de diepvries, die zijn lekker en niet duur (wel even het darmkanaal verwijderen).

Dat zijn dingen die over het algemeen niet duur zijn om te maken, zo ook spaghetti maken van tomatenblokjes, een uitje erbij, wat knoflook en oregano bijvoorbeeld en dan gehakt en een zak groenten of wat vers natuurlijk. Zelf vind ik lasagne op die manier gemaakt ook heel lekker en dan doe ik er diepvries spinazie in (kost echt niks) en huismerk roomkaas. Dan heb je voor niet te veel geld een lekkere lasagne.


minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  Atelier Madame do 9 jun 2011 - 1:24

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen. Empty Re: Stel een zo'n goedkoop mogelijk weekmenu samen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum