Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding en dagje alleen weg

+7
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Spring
snoezel
sheila123
vlindertje
catgirl85
11 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  catgirl85 zo 29 mei 2011 - 23:28

Ik geef op het moment borstvoeding, maar ik zat te denken hoe ik dat ga doen als ik een dagje ga winkelen zonder mijn dochter. Hoe doen jullie dat? Want je zal toch moeten kolven, anders zit je wel heel vol. Kolven jullie in het openbaar of zoeken jullie een ruimte om te kolven? Er zal vast een hele simpele oplossing voor zijn, maar ik vind het nu nog erg lastig. Misschien omdat ik nog niet zo lang bezig ben...
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  vlindertje ma 30 mei 2011 - 0:10

Hai

Ik geef ook borstvoeding, maar ben nog geen hele dag alleen weggeweest.
Je hebt bij een aantal winkels/theaters etc. wel de gelegenheid om te kolven. Bij de Ikea kan het dacht ik ook. Maar je kunt van te voren altijd even bellen naar een theater/concertgebouw of winkel of het kan. Op internet kun je ook een lijst vinden met plekken waar je kunt kolven. Ik weet niet meer welke site het was, maar dan moet je even googelen.
Onze kleine meid moet nu telkens wel mee, want ze weigert de fles. Ik hoef gelukkig nog niet aan het werk, maar het is wel lastig. We zijn nu al 1 1/2 week elke dag aan het oefenen (ze is nu 3 maanden) Ze kon het wel toen ze 7 a 8 weken was. Heeft iemand hier toevallig nog tips voor?
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  sheila123 ma 30 mei 2011 - 0:27

Ja je zal wel moeten kolven ja. Ik geef ook borstvoeding en ik ga gewoon geen hele dag weg haha,bij mijn oudste ook nooit gedaan,behalve de dag dat ik werkte ofcourse...

vlindertje,vervelend dat je kleine meid de fles weigert. Heb je al een andere fles of speen geprobeerd? Vriendin van mij haar zoontje wilde ook geen fles accepteren maar met de dr. Brown flessen ging het wel goed!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  snoezel ma 30 mei 2011 - 1:36

Ik geef nog steeds borstvoeding, en als ik een dag wegga kolf ik dus, net als dat ik aan het werk ben. Het ligt eraan waar ik ben. Een keer in een partycentrum in een apart kamertje zitten kolven, daar ter plekke gevraagd en geregeld. Als dat er niet was geweest had ik me opgesloten op een toilet. Vereiste is dan wel een handkolf of 1 op batterijen. Ik ben 1 keer naar een evenement geweest , waar veel te weinig toiletten waren, heb toen mijn grote sjaal omgeslagen en het aan het einde van een gang zitten doen.... Tja, je móet wat. Maar ik zou wanneer mogelijk altijd weer op tijd proberen thuis te zijn, want het is echt waardeloos... Je zit niet rustig...

En ik las nog wat over een fles weigeraar? Lol, hier thuis ook 1. Met 6 weken fles gegeven, zonder probleem... 3 weken later weigerde subbiet. Tot 5 maanden heeft ze moeilijk gedaan. Allerlei flessen geprobeerd, had hier geen nut. Uiteindelijk tommee tippee fles gekozen en het daarmee vol gehouden. Eerst 1 keer op de dag aanbieden, later heeft ze weken alles in fles gekregen, omdat ze toen alleen bij mij nog de fles wilde en bij andere niet accepteerde
Ik heb meerdere malen contact gehad met vrijwilligster van de borstvoedingsvereniging. Voor ons was de gouden tip streepjes trekken met de speen over haar Wang richting mond. Haar mond ging vaak 9 van de 10 keer open. Haar lippen als het ware stiften met de speen had hetzelfde resultaat. Als ze m vervolgens uit duwde met haar tong, opnieuw zo proberen. Voor de rest de frustratie proberen voor te zijn. Als ze huilde of krijste pakte ze de speen zeker niet. Dus zingen, wandelen, tv kijken.... O ja, aluminium folie om de fles, om deze aantrekkelijk te maken... Vond mijn dochter ook wel grappig...
Ik wens je heeeeeel veel succes, ik werd er soms echt hopeloos en moedeloos van.... Maarrrrrrr vanaf de dag dat ik moest werken heeft ze netjes de fles bij anderen op. Ook al is dat ding nog niet favoriet, ondanks dat ze het er 3 dagen in de week mee móet doen...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 1:42

Ik ga binnenkort een dagje naar het dolfinarium met de oudste 2, dus de tweeling blijft dan thuis.

Ik neem mijn handkolf mee, en zie wel waar ik ga kolven. Ik ga wel ergens achteraf zitten en neem dan wel een doek mee zodat ik die over me heen kan leggen.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het met de afgekolfde melk ga doen...Ik heb geen koeltasje ofzo, en weggooien is ook zo zonde. Maar zovaak komt zo'n dagje alleen ook niet voor, en een speciale tas er voor aanschaffen vind ik ook weer niet nodig.

Hoe doen anderen dat?

Onze tweeling dronk wel uit een flesje, maar dat is al weer 3 weken geleden, dus dat mag ik hier ook wel weer eens gaan proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Spring ma 30 mei 2011 - 2:23

Ik geef ook bv en ga rustig een middag of klein dagje weg. Ik kolf dan niet. Ik sla dan 1 voeding over en heeeel soms 2. Na 2 voedingen overslaan merk ik wel dat mijn borsten wat vol zijn en komen er soms een beetje bobbels in. Maar over het algemeen heb ik daar gelukkig geen last van.
Maar om dat nu te gaan proberen tijdens je dagje weg is niet zo handig!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 2:28

Ik kan ook wel een paar uurtjes uitstellen idd, maar een hele dag gaat niet lukken, zeker niet omdat ik er nu 2 voedt. Dan krijg ik zeker weten een borstotsteking daarna, dus dat gok ik er maar niet op.

Ik voed dan wel voor ik weg ga zelf, en dan meteen weer als ik thuiskom, maar daar tussen zitten ws. ook wel 2 voedingen, dus 4 totaal, dus ik moet wel kolven. Als ze wat ouder zijn durf ik dat wel aan, maar ik voed nu nog zo vaak, dat ik met 2 uur al weer vol zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  vlindertje ma 30 mei 2011 - 2:28

Sheila: Ik heb flessen van dr. brown en laatst ook 1 gekocht van tommy tippee, maar helaas! Ik weet ook niet of het echt zin heeft om nog weer een andere te kopen.

Snoezel:Ja geduld hebben is heel belangrijk, maar ook lastig! Ik ga gewoon door met proberen. En ook wat jij zegt "strepen"maken op de wang ga ik maar eens proberen. Bedankt voor de tip!
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Teddyaapje ma 30 mei 2011 - 2:30

Ik ga bijna nooit een dagje weg zonder de kleine, in elk geval niet om te winkelen. Toevallig ben ik dit weekend met het volleybalteam een dagje en nachtje weggeweest. Ik heb van te voren gemaild naar de lokaties waar we naartoe gingen (activiteit en slaapplek) of er een mogelijkheid was om te kolven. Dit was er op beide plekken. Anders had ik het op de achterbank in de auto gedaan. Dan had ik zo'n fleece deken voor me gespannen zodat niemand wat zou kunnen zien.

De melk heb ik trouwens bewaard in een koelkastje speciaal voor de auto, die kun je op de aansteker aansluiten (net zoals de navigatie). Hij werkt niet als de auto uitstaat maar daarvoor had ik 2 koelelementen. Voor de zekerheid heb ik de melk getempt toen ik weer thuis was en die was gewoon netjes gekoeld.

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Flip Fluitketel ma 30 mei 2011 - 2:58

Ik ga/ging bijna nooit een hele dag weg zonder m'n dochter. Maar als ik wegga of ging dan was er 9 van de 10keer wel een speciale ruimte en anders had ik het op het toilet gedaan. En als het mogelijk is zou ik anders even bellen naar desbetreffende plek o.i.d.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Linda ma 30 mei 2011 - 3:51

_MamaRosa_ schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het met de afgekolfde melk ga doen...Ik heb geen koeltasje ofzo, en weggooien is ook zo zonde. Maar zovaak komt zo'n dagje alleen ook niet voor, en een speciale tas er voor aanschaffen vind ik ook weer niet nodig.

Hoe doen anderen dat?

Ze hadden onlangs bij de zeeman of de wibra (ik geloof zeeman) kleine koeltasjes voor heel weinig geld, 3 euro geloof ik. En dan een koelelement erbij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Linda ma 30 mei 2011 - 3:54

Ik ben nog geen hele dag weggeweest in een openbare gelegenheid. Wel bij vriendinnen thuis, dus toen heb ik op de slaapkamer gekolfd. Ik ben wel kortere tijden weggeweest en dan sla ik een voeding over. Ik heb eerder teveel melk dan te weinig, dus ik ben niet bang dat het daarvan terugloopt.
Op het borstvoedingsforum staat een draadje met locaties waar anderen ervaring mee hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  xxjojootjexx ma 30 mei 2011 - 5:10

Toen Tristan 5 maanden was ben ik een dag naar de Huishoudbeurs geweest.
Voor ik wegging had ik live gevoed. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen had ik gekolfd.
Heb toen de melk in de koelbox gedaan. Onze koelbox had de heenweg op de stroom van de auto aangestaan, met diepvrieselementen erin. De toen zo'n 6 uur op de beurs geweest. Bij terugkomst bij de auto weer gekolfd. Die melk ook in de koelbox. De elementen waren toen nog zo goed als bevroren, maar toch heb ik de koelbox weer aan de stroom van de auto gedaan. (extra koeling). Bij thuis komst weer live gevoed. Ging hartstikke goed zo.

Als ik naar het dolfinarium oid zou gaan, zou ik wel daar vragen of ik misschien bij het restaurant mijn melk in de koelkast zou mogen zetten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Darius ma 30 mei 2011 - 8:48

xxjojootjexx schreef:Toen Tristan 5 maanden was ben ik een dag naar de Huishoudbeurs geweest.
Voor ik wegging had ik live gevoed. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen had ik gekolfd.
Heb toen de melk in de koelbox gedaan. Onze koelbox had de heenweg op de stroom van de auto aangestaan, met diepvrieselementen erin. De toen zo'n 6 uur op de beurs geweest. Bij terugkomst bij de auto weer gekolfd. Die melk ook in de koelbox. De elementen waren toen nog zo goed als bevroren, maar toch heb ik de koelbox weer aan de stroom van de auto gedaan. (extra koeling). Bij thuis komst weer live gevoed. Ging hartstikke goed zo.

Als ik naar het dolfinarium oid zou gaan, zou ik wel daar vragen of ik misschien bij het restaurant mijn melk in de koelkast zou mogen zetten.

Nou, dat zou ik persoonlijk dan weer niet doen, geen idee wat er dan mee gebeurd. Dan zou ik het weggooien denk ik.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 9:43

xxjojootjexx schreef:Als ik naar het dolfinarium oid zou gaan, zou ik wel daar vragen of ik misschien bij het restaurant mijn melk in de koelkast zou mogen zetten.

Ik zat ook te twijfelen om het weg te gooien, omdat ze hier verder nooit gekolfde melk drinken eigenlijk, maar dat vind ik eigenlijk wel zonde. Ik ga denk ik maar gewoon op zoek naar een koeltas, en anders gooi ik het alsnog weg, als ik denk dat het te warm is gebleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Mamasapje ma 30 mei 2011 - 10:26

Ik ga regelmatig wat langer weg als de tijd tussen de voedingen. Ik ben in april 2 dagen met de oudste dochter naar Londen gegaan.. Dit was echt een uitdaging. Op het vliegveld heb ik op het toilet gekolfd ( tegen mijn principes in) maar eerst volgende keer dat het weer mogelijk was, was pas in het hotel. We bleven maar 1 nachtje en uitchecken was om 11 uur. Ons vliegtuig terug ging pas weer om 20 uur. Die tijd daartussen kon ik niet overbruggen door niet te kolven want ik zou anders pas of weer op het vliegveld ( indien daar gelegenheid voor is) of weer terug in Amsterdam kunnen kolven ( gegarandeerd borstontsteking!) . Ik heb bij het hotel aangegeven dat ik kolfde en kon eind van de middag voor we vertrokken gebruik maken van een kamer. Ik kreeg de bruidssuite smile
Ik vond het overall best goed te doen. Ik heb alle melk weggegooid.

Bij gewone dagjes uit / werk kolf ik waar het kan ( op mijn werk in speciale ruimte). Ik bewaar de melk in een klein koeltasje met 2 koelelementen die de flesjes afgekolfde melk goed koud houden. Op mijn werk is het ook mogelijk de melk in de algemene koelkast te zetten maar dat durf ik niet.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding en dagje alleen weg Empty Re: borstvoeding en dagje alleen weg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum