baby-astma? (veel hoesten)
Pagina 1 van 1
baby-astma? (veel hoesten)
Een tijdje terug zijn we bij de huisarts geweest omdat onze dochter verkouden bleef, bleef hoesten en altijd vol zat. Toen waren haar oortjes ook wat onrustig, dus daarom een kuurtje mee gekregen. Ze knapte daar al vrij snel van op, maar het hoesten blijft, met name 's avonds. Zodra ze 's avonds naar bed gaat ligt ze eerst een uur of 2/3 wakker omdat ze constant aan het hoesten is. Het klinkt alsof er een kriebeltje vast zit, want ze hoest niet echt slijm op. Ze krijgt dan regelmatig een slokje water, dan gaat het even een paar minuten goed en vervolgens begint ze weer te hoesten. Af en toe is het zo erg dat ze erbij aan het kokhalsen is. Ze is er niet verkouden of snotterig bij en het hoesten is ook vooral als ze op bed ligt.
Nu heeft de huisarts wel iets over baby-astma gezegd, maar is er verder niet op ingegaan, omdat hij eerst wilde kijken hoe het met het kuurtje zou gaan. Hier is de dus wel behoorlijk van opgeknapt, maar zou het hoestbeeld bij baby-astma passen, of is baby-astma iets heel anders?
Nu heeft de huisarts wel iets over baby-astma gezegd, maar is er verder niet op ingegaan, omdat hij eerst wilde kijken hoe het met het kuurtje zou gaan. Hier is de dus wel behoorlijk van opgeknapt, maar zou het hoestbeeld bij baby-astma passen, of is baby-astma iets heel anders?
Gast- Gast
Re: baby-astma? (veel hoesten)
Ik vind het meer als een allergie klinken die op de luchtslijmvliezen slaat. Volgens mij komt er bij astma ook echt ademnood kijken. (Ik weet verder niet hoe dat bij babyastma is?)
Ik zou denk ik toch even terug gaan naar de huisarts en het aangeven. Het lijkt me erg vervelend voor jullie allen!
Sterkte!
Ik zou denk ik toch even terug gaan naar de huisarts en het aangeven. Het lijkt me erg vervelend voor jullie allen!
Sterkte!
Gast- Gast
L heeft babyastma, gebruikt daar ook de nodige medicijnen voor.
Het gaat echt niet alleen om hoesten. L. is dan zo benauwd dat hij amper kan eten en als hij heeft gegeten zijn eten weer ophoest. Is stiller en erg moe van het hoesten. Ook spelen gaat moeizamer, omdat het veel meer energie kost(hij hijgt dan ook, constant ademen door mond, gehaast ook).
Verder gaat het de hele dag door vooral snachts, in zijn bedje. Met medicijnen gaat het redelijk goed. Soms een terugval.
Succes met je kleine.
Het gaat echt niet alleen om hoesten. L. is dan zo benauwd dat hij amper kan eten en als hij heeft gegeten zijn eten weer ophoest. Is stiller en erg moe van het hoesten. Ook spelen gaat moeizamer, omdat het veel meer energie kost(hij hijgt dan ook, constant ademen door mond, gehaast ook).
Verder gaat het de hele dag door vooral snachts, in zijn bedje. Met medicijnen gaat het redelijk goed. Soms een terugval.
Succes met je kleine.
Gast- Gast
Ik heb niet de indruk dat ze er erg benauwd bij is. Soms blijft ze zo hard hoesten dat ze er benauwd van wordt, maar meer dan dat ook niet. Ik moet binnenkort zelf weer naar de huisarts en dan zal ik direct even voor haar vragen.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Ik heb niet de indruk dat ze er erg benauwd bij is. Soms blijft ze zo hard hoesten dat ze er benauwd van wordt, maar meer dan dat ook niet. Ik moet binnenkort zelf weer naar de huisarts en dan zal ik direct even voor haar vragen.
piept ze ook?
Dat is een echt teken van astma, als ze piepend ademhalen (einde van inademen hoor je een soort piepend geluid. moeilijk uit te leggen).
Gast- Gast
nee, het is dan meer dat ze zo hard aan het hoesten is dat ze in ademnood komt. Dat gevoel ken je ook vast wel als je je verslikt hebt en zo hard moest hoesten dat je tussendoor geen adem meer kunt halen, inclusief tranen over de wangen enzo.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Weer zo hoesten met veel slijm..
» hoesten baby
» Wanneer met hoesten naar de dokter baby 4 mnd
» Baby die (te) veel slaapt
» Wat doet die baby? Veel beweging!
» hoesten baby
» Wanneer met hoesten naar de dokter baby 4 mnd
» Baby die (te) veel slaapt
» Wat doet die baby? Veel beweging!
Pagina 1 van 1