Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby die (te) veel slaapt

2 plaatsers

Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:52

In het begin was S. vrij veel wakker en als hij sliep waren het korte slaapjes van een half uur.
Maar nu slaapt hij sinds een aantal weken echt ontzettend veel en lang. Voorbeeldje van vandaag :

Om 7.45 hem wakker moeten maken voor de fles en daarna terug in bed gelegd
Toen heb ik hem om half 11 wakker moeten maken
Na de fles van 11.45 viel hij weer bijna om van de slaap en heb ik heb naar bed gebracht en om 14.00
heb ik hem weer wakker moeten maken.
Net heeft hij zijn hapje op + een fles en viel hij weer om van de slaap dus heb ik hem net weer op
bed gelegd en meneer is weer in dromenland.

De uurtjes dat hij wakker is is hij intensief aan het spelen en ben ik met hem bezig (in bad doen enz)
Van deze dagen heb ik wel vaker met hem. Als hij straks wakker wordt (gok om 17.30) gaat hij om
19.00 uur weer naar bed want dat is gewoon bedtijd voor hem en dan wordt hij om 22.00 wakker
gemaakt voor de laatste fles. En daarna slaapt hij dus door tot de volgende ochtend.

Is dit niet abnormaal veel voor een baby van 4,5 maand? Ik dacht juist dat de slaapjes juist minder
worden naarmate hij ouder wordt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Nijntje ma 13 dec 2010 - 4:03

de ene baby slaapt veel, de andere weinig. Zo te lezen heb jij een slapertje op dit moment. Misschien is het binnenkort wel weer anders, maar heeft hij een periode dat hij zijn slaap goed kan gebruiken en nodig heeft. Zolang hij als hij wakker is goed alert en 'spreekbaar' is en verder geen koorts etc lijkt me dat er niets aan de hand is. Je hebt dus alleen een kleine man die zijn slaap hard nodig heeft. En net als met ons volwassene, de ene sllapt meer en de ander minder.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:05

Lijkt mij niets zorgelijks zolang er verder geen opmerkelijke dingen zijn. Hij is nu wat drukker en intensiever met spelen dus wellicht ook wat sneller vermoeid dan voorheen.
Misschien heeft hij ook wat slaap in te halen.
Hij zal het op dit moment wel nodig hebben.
Zal vast nog wel weer anders worden. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:11

Ja dat denk ik ook wel. Ik geniet er stiekem nu ook wel een beetje van (kan ik tenminste ook eens wat slaap inhalen) Wink

Hij is verder niet ziek ofzo en is gewoon vrolijk net als altijd. 'T zal idd wel een periode zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 5:01

ik zou er lekker van genieten en hopen dat ie nog een poosje zo goed blijft slapen Laughing Blijkbaar heeft hij nu z'n slaap nodig, dus ik zou 'm gewoon lekker laten slapen. Misschien heeft ie wel heel veel energie nodig omdat hij zich nu in een razend snel tempo aan het ontwikkelen is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 19:58

Ik weet niet wat S inmiddels allemaal doet?

Mijn dochter kon toen omrollen en dat kost ook flink wat energie.
Ze heeft toen ook een periode gehad dat ze ineens veel meer sliep.

En toen ze net kon kruipen. had ze die fase ook weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 21:00

Ons zoontje sliep rond die periode ook heel veel. Ze doen meer of ze hebben een groeispurt en dat eist veel energie natuurlijk. Ik zou er lekker van genieten zolang als t duurt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Koeboe82 di 14 dec 2010 - 9:45

De eerste 2 maanden was ons zoontje heel veel wakker, van cb moesten we hem inbakeren, maar hier werd hij heel onrustig van, Na de 4 maanden sliep hij heel veel!
Soms 12/13 uur per nacht.

Weet niet of het kan , maar als het kan zou ik hem s ochtend laten slapen tot hij zelf wakker word, Dit deed ik ook en nog steeds.

Onze zoon slaapt altijd tot 08,30/9.00 uur.
heerlijk Very Happy
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 9:51

Het is heel normaal dat baby's tijden hebben van meer en minder slapen. D. slaapt als ze een aantal drukke dagen achter de rug heeft ook wel eens wat je nu beschriijft van jouw dochter en D. is ruim een jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 20:19

Mijn zoontje sliep ook heel veel en nu nog steeds zelfs !
Ik had dagen dat ik hem alleen wakker had voor de voedingen (ook nog wakker maken daarvoor) En voor de rest van de dag sliep hij.

Geniet er lekker van het kan geen kwaad ze zullen het nodig hebben !
Nu heb ik nog steeds een slaap koppie. Het klokje rond zelfs wat langer en 3 uurtjes in de middag ! Heerlijk Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby die (te) veel slaapt Empty Re: Baby die (te) veel slaapt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum