Matglans en zijdeglans mengen?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Matglans en zijdeglans mengen?
Hoi,
Momenteel ben ik (nog steeds) bezig met het opknappen en verven van mijn eetkamertafel. Ondanks dat ik in eerste instantie zwarte matglans lak wilde kopen, heb ik gekozen voor een zwarte zijdeglans lak welke goedkoper was. Zijdeglans bleek alleen echt niet mooi en dus kocht ik een week geleden alsnog matglans lak. (Goedkoop werd alsnog duurkoop)
De matglans lak is ook zwart, maar oogt wat grijzig na het opbrengen en opdrogen (maar echt stukken mooier dan zijdeglans). Nu moet ik hem nog met één laag aflakken, maar ik ben bang dat de lak nog iets grijzig blijft. Dit terwijl de zijdeglans lak echt zwart-zwart is, maar de glans niet mooi is.
Kan ik de matte en de zijdeglans samenvoegen? Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Werd het mooi? Of zou je het gewoon niet doen en nog een paar keer overlakken met matglans? (qua pot hoef ik het namelijk niet te laten, want ik heb heel erg veel over)
Momenteel ben ik (nog steeds) bezig met het opknappen en verven van mijn eetkamertafel. Ondanks dat ik in eerste instantie zwarte matglans lak wilde kopen, heb ik gekozen voor een zwarte zijdeglans lak welke goedkoper was. Zijdeglans bleek alleen echt niet mooi en dus kocht ik een week geleden alsnog matglans lak. (Goedkoop werd alsnog duurkoop)
De matglans lak is ook zwart, maar oogt wat grijzig na het opbrengen en opdrogen (maar echt stukken mooier dan zijdeglans). Nu moet ik hem nog met één laag aflakken, maar ik ben bang dat de lak nog iets grijzig blijft. Dit terwijl de zijdeglans lak echt zwart-zwart is, maar de glans niet mooi is.
Kan ik de matte en de zijdeglans samenvoegen? Heeft iemand dit ooit geprobeerd? Werd het mooi? Of zou je het gewoon niet doen en nog een paar keer overlakken met matglans? (qua pot hoef ik het namelijk niet te laten, want ik heb heel erg veel over)
Gast- Gast
Re: Matglans en zijdeglans mengen?
Je kan het best mengen, je moet alleen wel kijken of de potten op dezelfde basis zijn. Dus allebei watergedragen of allebei op terpentine basis.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Dank je wel! Ik zal eens kijken op welke basis de verven zijn.
Gast- Gast
Mengen kan inderdaad als ze op dezelfde basis zijn.
Hoe harder de lakt glimt, hoe intenser de kleur zal lijken. Dit kan de reden zijn dat de matte variant wat minder zwart lijkt.
Little Miss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Voeding mengen bij overgang?
» kan dit? Groente en fruit mengen?
» Nutrilon A.R. of voeding mengen met JBPM
» kan dit? Groente en fruit mengen?
» Nutrilon A.R. of voeding mengen met JBPM
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: