Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bruin worden met olijf olie....

+19
Enelya
Atelier Madame
Moezie
Janelie
Merai
Mamasapje
Inge
Antibes
Monte
luisa
SleepingBeauty
Minx
Feline
Laquisia
Possom
Kqip
Zininzon
BJA
limbogirl82
23 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

bruin worden met olijf olie.... - Pagina 4 Empty Re: bruin worden met olijf olie....

Bericht  Merai wo 25 mei 2011 - 10:28

Ik verbrand nooit maar word heel snel bruin. In NL smeer ik me eigenlijk nooit in, behalve als ik echt een dag aan zee ben ofzo. Als ik in het buitenland ben smeer ik me wel goed in, maar meestal is dat met factor 20. Ik verbrand dus echt niet, ik vraag me af of het dan ook slecht voor mijn huid is om me niet in te smeren. Weet iemand van jullie dat?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bruin worden met olijf olie.... - Pagina 4 Empty Re: bruin worden met olijf olie....

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 10:42

Ik gebruik factor 20, ook deze vakantie gedaan & ik word heel erg snel bruin. Maar ga het mijn lichaam echt niet aan doen om met bv. olie te zonnen, er bestaat niet voor niks zonnebrand, en je wordt niet voor niks gewaarschuwd over tijden van schaduw en insmeren.

Gast
Gast

Bericht  Janelie wo 25 mei 2011 - 10:54

Ik ken het, olijfolie smeren. Mijn tante deed het. 1 blik op mijn tante en ik weet dat ik dit echt nooit maar dan ook nooit zou doen. Het is een lief mens, maar echt overal rimpels. Dat komt sowieso van teveel zonnen en zonnebanken. Ik smeer me altijd in met minstens 20, ondanks dat ik een goed huidtype heb en bijna nooit verbrand. Ik heb dan ook wel 'geluk' (het is maar wat je zelf wil natuurlijk), aangezien mensen altijd denken dat ik familie in het zuiden heb. Maar ondanks dat, bruin zijn is toch niet zaligmakend lijkt mij? Ik zou het er niet op gokken.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 11:15

Gewoon doen smile

bruin worden met olijf olie.... - Pagina 4 Oldtan-333x250

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 18:41

Dat is wel heel erg :o

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:09

Hahaha domme mensen.

Gast
Gast

Bericht  Moezie wo 25 mei 2011 - 19:44

Koop gewoon een kokos olie met een factor in.. Die gebruik ik ook.. Ruikt lekker en je bent beschermd. Lijkt me ook niet lekker ruiken olijf olie scratch
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Atelier Madame wo 25 mei 2011 - 19:50

Ik snap het gewoon écht niet he.. altijd al die mensen die maar alles doen om bruin te worden. Ja natuurlijk is een gebruinde huid een stuk mooier dan van die lelijke witte melkflessen. Maar komop een verschrompelde huid of nog erger een huidkanker huid is nog veel erger! Ik smeer me altijd in, begin meestal met 15/20 en eindig op een zonvakantie met 10. Ik word heel makkelijk bruin en verbrand bijna nooit, maar toch smeer ik me altijd in.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Enelya wo 25 mei 2011 - 20:17

Vroeger lag ik ook altijd in de zon te bakken zonder me echt in te smeren. Kwam altijd verbrand thuis. De laatste jaren smeer ik me altijd en vaak in. Heb gezien van huidkanker en dan met name melanoom met je kan doen dus dan leer je het wel.
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Paper Crown wo 25 mei 2011 - 23:08

Olijfolie.. nee dat moet je niet doen, dat stinkt en dat plakt en ja je wordt er sneller bruin door maar nee..

Koop gewoon een zonneolie met factor, 10 - 15 dan wordt je ook echt wel bruin. Zonder bescherming wordt je misschien wel mooi bruin, maar hangen de vellen er ook bij!! Ik vervel op mijn schouder, LELIJK DAT HET IS! Ik was in slaap gevallen onder de parasol met die ene schouder in de zon.. 2 uur lang.. en ik was ingesmeerd met factor 10, en ik maar roepen: iK VERBRAND NOOIT! laughcry
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 23:14

Echt niet doen hoor, in de zon met olie is al niet goed voor je huid.

Je kan beter smeren met een factor, dan blijf je ook nog eens veel langer bruin daarna.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 0:15

Yasmin schreef:Echt olijfolie zou ik niet doen. Ik gebruik weleens zonne olie, maar daar zit dan een factor in van 10. Bedenk wel dat als je dus vaak verbrand etc je dus ook sneller rimpels krijgt. De oorzaak van rimpels is zon. Als je naar mensen kijkt die al rimpels hebben, vaak is het in het gezicht, flubberende armen etc maar benen bijv veel minder(omdat die dus minder worden blootgesteld aan de zon). Ik denk dat je beter eerst een zonnecreme met een hoge factor kunt smeren, goed laten intrekken en dan een zonne olie eroverheen.
Naar mijn weten is dat niet waar. Ik heb er net nog een biologie examenvraag over gemaakt: De oorzaak van rimpels is de samentrekking van spieren. In je gezicht zitten veel spieren, en doordat je die heel vaak samentrekt, ontstaan rimpels. Daarom werkt botox ook tegen rimpels: het zorgt voor spierverlamming. Van de zon krijg je wel een vlekkerige huid, de zogenaamde ouderdomsvlekken. En de zon zorgt voor mutaties in je DNA, waardoor huidkanker maar ook veroudering van de huid ontstaat. Je huid veroudert dus wel in een rap tempo door regelmatig zonnebaden.

Merai schreef:Ik verbrand nooit maar word heel snel bruin. In NL smeer ik me eigenlijk nooit in, behalve als ik echt een dag aan zee ben ofzo. Als ik in het buitenland ben smeer ik me wel goed in, maar meestal is dat met factor 20. Ik verbrand dus echt niet, ik vraag me af of het dan ook slecht voor mijn huid is om me niet in te smeren. Weet iemand van jullie dat?
Ja dat is slecht. Hoe lichter je huid is, hoe sneller je verbrandt. Met een donkere huid verbrand je minder snel, het pigment werkt beschermend. Daarom verbranden negroïde mensen (bijna) niet. Maar de zon doet meer dan alleen verbranden. De zon is niet alleen een warmtebron, het is ook een mutagene invloed. Door blootstelling aan zonnestralen, UvA en UvB, kunnen mutaties ontstaan in je huid. Hierdoor kan kanker ontstaan, of zoals gezegd, veroudering. Zonnebrandcrème heeft een Uv-filter. Hierdoor voorkom je verbranden, maar ook de andere schadelijke gevolgen van zonlicht. Dus dat je niet snel verbrand, wil niet zeggen dat zonlicht voor jou niet schadelijk is. Insmeren is dus voor iedereen raadzaam.

Overigens snap ik zelf ook niet zo goed waarom mensen per se bruin zouden willen worden. Ja, ik was graag als halfbloedje geboren (die vrouwen vind ik echt zó mooi smile ), maar dat ben ik nou eenmaal niet. Ik ben nou eenmaal zo wit als een melkfles, so be it. Beter wit dan rood.

P.S. Wat een mooi topic, ik voel me meteen beter over het feit dat ik nu forum in plaats van biologie te leren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Paper Crown do 26 mei 2011 - 0:18

SuperGrover schreef:
Yasmin schreef:Echt olijfolie zou ik niet doen. Ik gebruik weleens zonne olie, maar daar zit dan een factor in van 10. Bedenk wel dat als je dus vaak verbrand etc je dus ook sneller rimpels krijgt. De oorzaak van rimpels is zon. Als je naar mensen kijkt die al rimpels hebben, vaak is het in het gezicht, flubberende armen etc maar benen bijv veel minder(omdat die dus minder worden blootgesteld aan de zon). Ik denk dat je beter eerst een zonnecreme met een hoge factor kunt smeren, goed laten intrekken en dan een zonne olie eroverheen.
Naar mijn weten is dat niet waar. Ik heb er net nog een biologie examenvraag over gemaakt: De oorzaak van rimpels is de samentrekking van spieren. In je gezicht zitten veel spieren, en doordat je die heel vaak samentrekt, ontstaan rimpels. Daarom werkt botox ook tegen rimpels: het zorgt voor spierverlamming. Van de zon krijg je wel een vlekkerige huid, de zogenaamde ouderdomsvlekken. En de zon zorgt voor mutaties in je DNA, waardoor huidkanker maar ook veroudering van de huid ontstaat. Je huid veroudert dus wel in een rap tempo door regelmatig zonnebaden.

Merai schreef:Ik verbrand nooit maar word heel snel bruin. In NL smeer ik me eigenlijk nooit in, behalve als ik echt een dag aan zee ben ofzo. Als ik in het buitenland ben smeer ik me wel goed in, maar meestal is dat met factor 20. Ik verbrand dus echt niet, ik vraag me af of het dan ook slecht voor mijn huid is om me niet in te smeren. Weet iemand van jullie dat?
Ja dat is slecht. Hoe lichter je huid is, hoe sneller je verbrandt. Met een donkere huid verbrand je minder snel, het pigment werkt beschermend. Daarom verbranden negroïde mensen (bijna) niet. Maar de zon doet meer dan alleen verbranden. De zon is niet alleen een warmtebron, het is ook een mutagene invloed. Door blootstelling aan zonnestralen, UvA en UvB, kunnen mutaties ontstaan in je huid. Hierdoor kan kanker ontstaan, of zoals gezegd, veroudering. Zonnebrandcrème heeft een Uv-filter. Hierdoor voorkom je verbranden, maar ook de andere schadelijke gevolgen van zonlicht. Dus dat je niet snel verbrand, wil niet zeggen dat zonlicht voor jou niet schadelijk is. Insmeren is dus voor iedereen raadzaam.

Overigens snap ik zelf ook niet zo goed waarom mensen per se bruin zouden willen worden. Ja, ik was graag als halfbloedje geboren (die vrouwen vind ik echt zó mooi smile ), maar dat ben ik nou eenmaal niet. Ik ben nou eenmaal zo wit als een melkfles, so be it. Beter wit dan rood.

P.S. Wat een mooi topic, ik voel me meteen beter over het feit dat ik nu forum in plaats van biologie te leren.

Wat doe je met je gezicht als je naar de zon staart ligt? Juist, samenknijpen... je ogen, de meeste mensen zonnen zonder zonnebril... en dat samentrekken doe je met je gezichtspieren..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 0:23

Dat maakt dus dat je het met me eens bent dat de zon niet de oorzaak is van rimpels? Het samentrekken van spieren is de oorzaak, en dat samentrekken van het gevolg zijn van zonlicht, maar ook van lachen, praten, eten, niezen, fronzen, gapen, huilen...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown do 26 mei 2011 - 0:29

SuperGrover schreef:Dat maakt dus dat je het met me eens bent dat de zon niet de oorzaak is van rimpels? Het samentrekken van spieren is de oorzaak, en dat samentrekken van het gevolg zijn van zonlicht, maar ook van lachen, praten, eten, niezen, fronzen, gapen, huilen...

Nou, in de regel wel natuurlijk.. Maar je niest 1-2-3x en dan is je gezicht weer ontspannen.. in de zon lig je vaak uren.. waardoor je dus ook uren je gezicht in een niet-ontspannen houding hebt. Dat je je insmeert is trouwens omdat je huid uitdroogt en je droogtelijntjes krijgt.. Tegen rimpels is weinig te doen, (botox en facelifts daargelaten). Maar je hebt wel gelijk, door de spieren komen rimpels..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 0:43

Je gezicht is bijna nooit volledig ontspannen, ik denk dat je over een mensenleven gezien, veel langer aan het praten bent, dan dat je in de zon ligt te bakken. Daarom vind ik zonlicht als de oorzaak van rimpels, niet echt juist.

Ik begrijp niet goed wat je zegt over insmeren. Bedoel je dat het nut van zonnebrand zit in het voorkomen van uitdroging?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown do 26 mei 2011 - 0:55

SuperGrover schreef:Je gezicht is bijna nooit volledig ontspannen, ik denk dat je over een mensenleven gezien, veel langer aan het praten bent, dan dat je in de zon ligt te bakken. Daarom vind ik zonlicht als de oorzaak van rimpels, niet echt juist.

Ik begrijp niet goed wat je zegt over insmeren. Bedoel je dat het nut van zonnebrand zit in het voorkomen van uitdroging?

O.a. ja
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD do 26 mei 2011 - 1:00

inderdaad een beetje een naieve topic dit...
zoals iemand anders zei; je kunt 1x door rood fietsen en niet onder een vrachtwagen komen, maar je kunt ook pech hebben en dood zijn. met dit net zo...1x goed verbranden is al genoeg om huidkanker te krijgen, dus waarom zou je het risico nemen? ben je liever een paar weekjes bruin ( lees: rood, want je verbrand levend door je in te smeren met olijfolie) met groter risico, dan een tikkie minder bruin maar wel beschermd?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Merai do 26 mei 2011 - 1:23

P.S. Wat een mooi topic, ik voel me meteen beter over het feit dat ik nu forum in plaats van biologie te leren. [/quote]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg smile Bij mij gaat het er ook niet om dat ik koste wat kost bruin wil worden maar ik denk er gewoon niet aan omdat ik niet verbrand. Ik zal braaf zijn en voortaan ook in NL een lage factor smeren sunny
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover do 26 mei 2011 - 9:16

Haha omg, ik dacht serieus: waarom komt die tekst me zo bekend voor? laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: