Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bruin worden met olijf olie....

+19
Enelya
Atelier Madame
Moezie
Janelie
Merai
Mamasapje
Inge
Antibes
Monte
luisa
SleepingBeauty
Minx
Feline
Laquisia
Possom
Kqip
Zininzon
BJA
limbogirl82
23 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

bruin worden met olijf olie.... - Pagina 3 Empty Re: bruin worden met olijf olie....

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:42

Monte schreef:
Marin schreef:Die heb ik ook inderdaad, Monte, en is prettig! Maar ik zou 't zeker niet gebruiken aan 't begin van de zomer, als je huid nog niet echt gewend is. Maar die's wel lekker!
oh waarom dat niet dan? Want ik dacht als ik nou factor 30 neem dan is het toch wel dezelfde bescherming als een zonnemelk 30. Of is dit niet zo?

Hmm dat weet ik eigenlijk niet. Het zit er zo ingebakken (pun intended) bij mij dat je geen olie mag gebruiken aan het begin van de zomer :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

bruin worden met olijf olie.... - Pagina 3 Empty Re: bruin worden met olijf olie....

Bericht  Antibes di 24 mei 2011 - 9:42

Bazinga schreef:Ik hoor 't wel steeds vaker, dat mensen dit gebruiken om sneller bruin te worden.. Of Zwitsal-olie, omdat je daar ook binnen no time bruin van wordt.. Zal wel weer een trend zijn, tot we over 5 jaar opeens een toename in huidkankerpatienten hebben?

Je wilt niet weten hoe erg die toename nu al is.. =(
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Monte di 24 mei 2011 - 9:44

Marin schreef:
Monte schreef:
Marin schreef:Die heb ik ook inderdaad, Monte, en is prettig! Maar ik zou 't zeker niet gebruiken aan 't begin van de zomer, als je huid nog niet echt gewend is. Maar die's wel lekker!
oh waarom dat niet dan? Want ik dacht als ik nou factor 30 neem dan is het toch wel dezelfde bescherming als een zonnemelk 30. Of is dit niet zo?

Hmm dat weet ik eigenlijk niet. Het zit er zo ingebakken (pun intended) bij mij dat je geen olie mag gebruiken aan het begin van de zomer :P
Nee klopt, daarom heb ik het ook nooit gedaan(omdat ik halverwege de zomer ook niet met een lage factor melk kon), maar nu zag ik deze met factor 30 en dat lijkt me wel handig en toch een goede bescherming. Misschien gewoon maar eens uitproberen. Maar verbrand jij sneller met de olie dan met melk? en welke factor olie heb je?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx di 24 mei 2011 - 9:44

Iedereen verklaard mij ook altijd voor gek dat ik bijna niet bruin ben. Nou jammer dan ik bescherm mijn huis liever dan dat ik een mooi kleurtje heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:46

Monte schreef:Maar verbrand jij sneller met de olie dan met melk? en welke factor olie heb je?

Ik heb geen idee, want ik gebruik olie dus echt pas op de laatste 2 dagen van de zomervakantie, als ik al bruin ben. Dan gebruik ik olie factor 6. En verder gebruik ik altijd 30 of 15. (ik verbrand niet snel, maar word ook niet poepbruin).

Laatst aangepast door Marin op di 24 mei 2011 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:47

Mental Theo had die geweldige tip van zonnebloemolie met citroensap gebruiken als zonnebrand. Lijkt me echt geweldig werken, ahum!
Alles zonder factor is gewoon slecht voor je!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:48

Ik blijf mooi wit, want mooi wit is niet lelijk. En ik smeer met factor 50/60.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:51

_Leaf_ schreef:Ik blijf mooi wit, want mooi wit is niet lelijk. En ik smeer met factor 50/60.

Eens met jou! Ik smeer tussen de factor 20 en 60. De eerste dagen sowieso 50/60 dan ga ik vaak wel over op 30 en als ik op vakantie ben en ik ben echt al een beetje bijgekleurd (dat gebeurt ongeveer nooit), dan smeer ik ook wel ooit met 20. Dat is meer uitzondering dan regel. Ik heb er al een tijd vrede mee dat ik gewoon ontzettend wit ben. Dat is nou eenmaal zo. Ik vind wit nog altijd mooier dan rood of ziek smile.

Olijfolie is gewoon een heel erg slecht idee. Dat sowieso.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 24 mei 2011 - 9:54

Paar quotes:

"We are seeing a record number of newly diagnosed skin cancers worldwide, with the incidence of melanoma increasing at a faster rate than almost all other cancers."

"melanoma is the sixth most common fatal malignancy in the United States, responsible for 4% of all cancer deaths and 6 of every 7 skin cancer-related deaths"

"critical importance in order to create a national and even worldwide social awareness of the relationship between overexposure to ultraviolet radiation (UVR) in all of its forms and cutaneous melanoma. It is predicted that 1 in 5 Americans will develop skin cancer in his/her lifetime, resulting in 1 million new cases per year."

"melanoma is the second most common cancer in women 20 to 29 year old, with 68,000 newly diagnosed cases in the United States in 2010"

"Incidence rates vary throughout Europe as well, with the highest rates seen in Switzerland, Norway, Sweden, and Denmark compared with those countries in southern Europe.7,11 MacKie et al11 hypothesize that this latitudinal gradient may be related to sun-exposure behaviors, and in particular to the tendency for Northern Europeans to vacation in sunny climates, resulting in intense, intermittent sun exposure."

"Most compelling is the recent classification by the World Health Organization (WHO) clarifying that all forms of UVR (UV A, B, C), broad-spectrum UVR, solar radiation, and exposure to sunlamps or tanning beds are designated as class 1 carcinogens, defined as known to cause cancer in humans. It is listed alongside cigarettes, asbestos, mustard gas, and plutonium-239 (in atomic bombs) as leading cancer-causing agents."

Laatst aangepast door Antibes op di 24 mei 2011 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 10:05

_Leaf_ schreef:Ik blijf mooi wit, want mooi wit is niet lelijk. En ik smeer met factor 50/60.

En ik mooi bruin, want mooi bruin is niet lelijk.
Heb nu al 2 vakanties achter elkaar olie gebruikt ook in het begin en ik krijg me toch bultjes aan de binnenkant van me bovenbenen dat ik denk dat het daardoor komt. Lopen is heel pijnlijk. Dus geen olie voor mij alleen in de pan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 10:08

Croma bak en braad, werkt perfect, hartstikke snel bruin. Om de 10 min even keren...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 10:14

Je weet toch wel dat Blueband je van het is en het bevat ook nog eens goede vetten.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 24 mei 2011 - 10:22

Gewoon olijfolie die zo simpel mogelijk is dus puur olie :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Antibes di 24 mei 2011 - 10:23

Fairytale schreef:Gewoon olijfolie die zo simpel mogelijk is dus puur olie :P

Is zonnebloemolie niet goedkoper? cheers
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Inge di 24 mei 2011 - 10:23

een jongere van mijn werk (die daar woont) heeft dit 2 jaar geleden gedaan (toen ze thuis was)... Ze was knal en knal maar dan ook echt knalrood
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 10:49

Of anders frituurvet? Even insmeren met paneermeel en gaan met die banaan....

June, bij mij precies zo. En CBL, jij hebt natuurlijk al een heel mooi kleurtje van jezelf!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 11:06

Ik ken iemand die deze truc veel heeft toegepast en die ziet er nu ongeveer twintig jaar ouder uit dan ze is.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 19:17

Onverstandig!

Ik denk dat het hetzelfde effect heeft als water op je huid. De olie vormt een soort van enorme spiegel op je huid om de zon te versterken. Het voordeel van water is dan nog dat het verdampt, olie blijft op je huid liggen.

Ik Australië is 96% van de nieuwe kankergevallen huidkanker, daar smeren ook veel te weinig mensen goed. Daarom ook de campagnes van het Cancer Council.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:00

Ik ben altijd al bruin! cheers

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje di 24 mei 2011 - 20:11

June schreef:

Eens met jou! Ik smeer tussen de factor 20 en 60. De eerste dagen sowieso 50/60 dan ga ik vaak wel over op 30 en als ik op vakantie ben en ik ben echt al een beetje bijgekleurd (dat gebeurt ongeveer nooit), dan smeer ik ook wel ooit met 20. Dat is meer uitzondering dan regel. Ik heb er al een tijd vrede mee dat ik gewoon ontzettend wit ben. Dat is nou eenmaal zo. Ik vind wit nog altijd mooier dan rood of ziek smile.

Olijfolie is gewoon een heel erg slecht idee. Dat sowieso.

+1 . Ik ben ook zo wit dat ik in het donker licht geef.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:31

+1. Ik heb totaal geen behoefte om mezelf te laten verbranden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:32

Caribbeanlover schreef:

En ik mooi bruin, want mooi bruin is niet lelijk.

Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 6:17

Echt olijfolie zou ik niet doen. Ik gebruik weleens zonne olie, maar daar zit dan een factor in van 10. Bedenk wel dat als je dus vaak verbrand etc je dus ook sneller rimpels krijgt. De oorzaak van rimpels is zon. Als je naar mensen kijkt die al rimpels hebben, vaak is het in het gezicht, flubberende armen etc maar benen bijv veel minder(omdat die dus minder worden blootgesteld aan de zon). Ik denk dat je beter eerst een zonnecreme met een hoge factor kunt smeren, goed laten intrekken en dan een zonne olie eroverheen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 6:26

Ik zou lampenolie gebruiken.
Dat fikt tenminste lekker.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 6:30

Ik gebruik altijd factor 30 en wordt krijg daar een heel mooi kleurtje van!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: