Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor Texel

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Tips voor Texel

Bericht  yes1984 za 21 mei 2011 - 21:30

Nog drie weekjes dan gaan we een lagn weekend naar Texel.
Heeft iemand nog tips om leuke dingen om te doen.
Of leuke tentjes om lekker te eten of wat te drinken.

Ik ben benieuwd! Very Happy
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  aniet za 21 mei 2011 - 22:10

Je hebt pm!
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  yes1984 zo 22 mei 2011 - 1:05

aniet schreef:Je hebt pm!
jij ook
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  TukTuk zo 22 mei 2011 - 1:08

Skydiven! Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  yes1984 zo 22 mei 2011 - 1:09

AngelNyn schreef:Skydiven! Very Happy

Heel stoer, maar ik ben dan 28 weken zwanger, dus moet dat maar een ander keertje Laughing
Lijkt me wel een mooie locatie qua uitzihcht; een eiland!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  Sjaantje zo 22 mei 2011 - 1:15

AngelNyn schreef:Skydiven! Very Happy
+1!
Maar als je zwanger bent, niet zo'n goed idee nee. Je kunt ook een rondvlucht met een vliegtuigje maken, is prijstechnisch ook aantrekkelijker. Maar ik neem aan dat Aniet je genoeg tips heeft gegeven smile

Hier het uitzicht over een deel van noordwest-texel, gemaakt tijdens mijn sprong:
Tips voor Texel 241245562_5_5mQ9

Whoeoe nog een week of 4 en dan ga ik ook weer naar Texel cheers
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  yes1984 zo 22 mei 2011 - 1:24

Leuk hoor. En mooi foto ook!
Ze heeft me nog geen tips gegeven.
Maar ik krijg vast nog wel een een berichtje terug Wink
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  TukTuk zo 22 mei 2011 - 1:30

yes1984 schreef:
AngelNyn schreef:Skydiven! Very Happy

Heel stoer, maar ik ben dan 28 weken zwanger, dus moet dat maar een ander keertje Laughing
Lijkt me wel een mooie locatie qua uitzihcht; een eiland!

Oeps daar had ik niet naar gekeken :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  Sjaantje zo 22 mei 2011 - 1:56

Ik ben inmiddels al een aantal keer op Texel geweest, wat ik leuk vond om te doen:

  • Een rondvaart met een garnalenboot: 2 uur varen op de waddenzee, zien hoe garnalen worden gevangen en aan boord worden ze gelijk gekookt en uitgedeeld (ik lust ze niet maar vond het leuk om eens te zien hoe dat gaat), je ziet dan ook de zeehondjes op de zandbanken liggen en als het lekker weer is, is het gewoon heerlijk om 2uur te varen!
  • Ecomare, de zeehondjesopvang waar ook uitleg wordt gegeven over de natuur en de geschiedenis van Texel. Er zijn ook aquariums met zeedieren die rond Texel leven.
  • Rondrijden over het eiland (per fiets is het veel mooier maar helaas niet te doen voor mij vanwege reuma): er loopt ook een vvv-autoroute over het eiland.
  • Vuurtoren in De Cocksdorp bekijken (ik ben er niet bij geweest, heb m alleen vanaf een afstandje bewonderd)
  • Eten en drinken kun je op heel veel plaatsen doen, zelf vind ik het heerlijk om bij een strandtent te gaan zitten, die zitten op diverse plaatsen langs het strand. Samen met Aniet ben ik vorig jaar wezen eten bij SamSam in Den Burg, lekker en niet te duur smile
  • Bij de vvv in Den Burg zijn veel ideeën op te doen! Als ik naar Texel ga, ben ik grotendeels op mezelf aangewezen maar ik vind het zelf heerlijk om gewoon te doen wat in me opkomt. Met een plattegrond naast me in de auto zodat ik altijd weet waar ik zit en hoe ik terug moet komen Wink

Nou ja, er is eigenlijk nog wel veel meer te doen, je hoeft je daar niet te vervelen. Dit jaar ga ik voor de relax-vakantie in ieder geval. Heb volgens mij zowat alles op Texel al wel gedaan en gezien en ik ben wel aan wat rust toe dus mijn Texel-plannen voor deze zomer zijn vooral niet teveel doen Wink

Veel plezier in ieder geval!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  aniet ma 23 mei 2011 - 7:30

Sjaantje schreef:Ik ben inmiddels al een aantal keer op Texel geweest, wat ik leuk vond om te doen:

  • Een rondvaart met een garnalenboot: 2 uur varen op de waddenzee, zien hoe garnalen worden gevangen en aan boord worden ze gelijk gekookt en uitgedeeld (ik lust ze niet maar vond het leuk om eens te zien hoe dat gaat), je ziet dan ook de zeehondjes op de zandbanken liggen en als het lekker weer is, is het gewoon heerlijk om 2uur te varen!
  • Ecomare, de zeehondjesopvang waar ook uitleg wordt gegeven over de natuur en de geschiedenis van Texel. Er zijn ook aquariums met zeedieren die rond Texel leven.
  • Rondrijden over het eiland (per fiets is het veel mooier maar helaas niet te doen voor mij vanwege reuma): er loopt ook een vvv-autoroute over het eiland.
  • Vuurtoren in De Cocksdorp bekijken (ik ben er niet bij geweest, heb m alleen vanaf een afstandje bewonderd)
  • Eten en drinken kun je op heel veel plaatsen doen, zelf vind ik het heerlijk om bij een strandtent te gaan zitten, die zitten op diverse plaatsen langs het strand. Samen met Aniet ben ik vorig jaar wezen eten bij SamSam in Den Burg, lekker en niet te duur smile
  • Bij de vvv in Den Burg zijn veel ideeën op te doen! Als ik naar Texel ga, ben ik grotendeels op mezelf aangewezen maar ik vind het zelf heerlijk om gewoon te doen wat in me opkomt. Met een plattegrond naast me in de auto zodat ik altijd weet waar ik zit en hoe ik terug moet komen Wink

Nou ja, er is eigenlijk nog wel veel meer te doen, je hoeft je daar niet te vervelen. Dit jaar ga ik voor de relax-vakantie in ieder geval. Heb volgens mij zowat alles op Texel al wel gedaan en gezien en ik ben wel aan wat rust toe dus mijn Texel-plannen voor deze zomer zijn vooral niet teveel doen Wink

Veel plezier in ieder geval!
SamSam zit in De Koog!
Foei Sjaan!! :P
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor Texel Empty Re: Tips voor Texel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum