Texel! Tips gevraagd
+3
Stoplicht
Minx
Jelleke
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Texel! Tips gevraagd
Hoi!
Ik ben bezig met de organisatie van een vriendenweekend (9 personen) op Texel in april.
De accommodatie is geregeld, De Korenschoof, iemand bekend mee? Ik moet zeggen dat het niet gemakkelijk was om voor 9 personen 1 accommodatie te vinden die ook nog betaalbaar is. Dus hopelijk is dit een goede keuze!
Maar dan nu de activiteiten.. Ik vind dat zo moeilijk! De een houdt van actief bezig zijn, de ander niet.. Ik heb al gekeken op internet en vind veel arrangementen maar nog niks wat me heel erg leuk lijkt voor iedereen. Het is ook lastig om het iedereen naar de zin te maken, maar toch.
Iemand leuke ideeën voor een dag activiteit of een dag deel?
x Jelleke
Ik ben bezig met de organisatie van een vriendenweekend (9 personen) op Texel in april.
De accommodatie is geregeld, De Korenschoof, iemand bekend mee? Ik moet zeggen dat het niet gemakkelijk was om voor 9 personen 1 accommodatie te vinden die ook nog betaalbaar is. Dus hopelijk is dit een goede keuze!
Maar dan nu de activiteiten.. Ik vind dat zo moeilijk! De een houdt van actief bezig zijn, de ander niet.. Ik heb al gekeken op internet en vind veel arrangementen maar nog niks wat me heel erg leuk lijkt voor iedereen. Het is ook lastig om het iedereen naar de zin te maken, maar toch.
Iemand leuke ideeën voor een dag activiteit of een dag deel?
x Jelleke
Jelleke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10
Re: Texel! Tips gevraagd
Wat gezellig, ook al zou ik er zelf nooit willen zitten. Vind het veel te afgelegen, zelfs met auto (als je een drankje wilt doen in een dorpje). Je kunt met z'n alleen naar de Ecomare gaan en daar zit ook een mooie wandelroute bij, er zijn leuke strandpaviljoenen (Paal 19 is wel leuk, als ik me niet vergis in het nummer), je hebt een tropisch zwemparadijs, leuke kroegjes in Den Burg, stappen in De Koog. Het ligt er maar net aan wat je zoekt natuurlijk.
Gast- Gast
Je zit inderdaad wel in de middle of nowhere.
Inderdaad stappen in de koog, en mocht je nog willen winkelen zou je naar den burg kunnen. Ecomare de zeehondecreche die zit bij de koog. maar naar het strand is ook altijd lekker. Op zich vind ik oudeschild ook wel erg gezellig echt een vissersdorpje,
Eten vind ik erg lekker bij de 12 balcken is wel erg veel haha. Misschien kun je zelf wat bedenken wat je kan doen. Je hebt strand genoeg en in april kun je daar al prima zijn. Ga daar lekker picknicken oid en dan wat beachbalsetjes mee zodat mensen ook kunnen voetballen volleyballen of beachbal spelen.
Inderdaad stappen in de koog, en mocht je nog willen winkelen zou je naar den burg kunnen. Ecomare de zeehondecreche die zit bij de koog. maar naar het strand is ook altijd lekker. Op zich vind ik oudeschild ook wel erg gezellig echt een vissersdorpje,
Eten vind ik erg lekker bij de 12 balcken is wel erg veel haha. Misschien kun je zelf wat bedenken wat je kan doen. Je hebt strand genoeg en in april kun je daar al prima zijn. Ga daar lekker picknicken oid en dan wat beachbalsetjes mee zodat mensen ook kunnen voetballen volleyballen of beachbal spelen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zit er nu aan te denken om op zaterdag mee te gaan met het garnalen vissen/kijkje nemen bij de zeehonden, daarna lunchen bij Restaurant Havenzicht en daarna een bezoek brengen aan de bierbrouwerij inclusief proeverij..
Op zondag zat ik in eerst instantie te denken aan Ecomare en/of Juttersmuseum maar ik ben bang dat het geheel 'te saai' wordt, te weinig actie zeg maar. Zou blokarten wat zijn? Zelf ben ik niet zo'n waaghals maar op zich lijkt het me wel leuk. Ik denk dat er vaak wel genoeg wind voor staat of niet?
x
Ik zit er nu aan te denken om op zaterdag mee te gaan met het garnalen vissen/kijkje nemen bij de zeehonden, daarna lunchen bij Restaurant Havenzicht en daarna een bezoek brengen aan de bierbrouwerij inclusief proeverij..
Op zondag zat ik in eerst instantie te denken aan Ecomare en/of Juttersmuseum maar ik ben bang dat het geheel 'te saai' wordt, te weinig actie zeg maar. Zou blokarten wat zijn? Zelf ben ik niet zo'n waaghals maar op zich lijkt het me wel leuk. Ik denk dat er vaak wel genoeg wind voor staat of niet?
x
Jelleke- Fluisteraar
Echt tips voor leuke groepsactiviteiten heb ik niet aangezien ik nooit met een grote groep op het eiland ben of we ons splitsen...
Wel ben ik bekend met de Korenschoof en ik kan niet anders zeggen dan dat je een goede keuze hebt gemaakt! Het mag weliswaar wat afgelegen liggen, maar de kwaliteit en luxe van de accomodatie is geweldig!
Wel ben ik bekend met de Korenschoof en ik kan niet anders zeggen dan dat je een goede keuze hebt gemaakt! Het mag weliswaar wat afgelegen liggen, maar de kwaliteit en luxe van de accomodatie is geweldig!
Stoplicht- Fluisteraar
- Aantal berichten : 121
Punten : 172
Stoplicht schreef:Echt tips voor leuke groepsactiviteiten heb ik niet aangezien ik nooit met een grote groep op het eiland ben of we ons splitsen...
Fijn om te horen dat de Korenschoof een goede keuze is. Ik vond het heel lastig om wat te vinden voor 9 personen en vaak kom je uit op bijvoorbeeld een bungalowpark dus dit is iets heel anders dan we gewoonlijk doen dus ik was al bang dat het misschien niks zou zijn..
Jelleke- Fluisteraar
Ik zou echt zeker weten vanaf oudeschild met een garnalenkotter meegaan, dat vind ik altijd heel erg leuk. En voor de mensen die wat actiever zijn, die vinden dat ook altijd heel erg leuk(om echt beesten vast te houden en te bekijken e.d.). Ecomare is leuk, maar ben je echt niet lang mee bezig(ik tenminste niet). Verder is de natuur daar erg mooi en kun je prima fietsen op het eiland, dus misschien dat fietsen huren iets is?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Bierbrouwerij texel
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
En als ik op texel ben ga ik altijd even bij Mantje langs is een kledingwinkel die in den burg en in de koog zit. In den burg is echt groot en in de koog wat kleiner.
Minx- Lady Post-a-lot
Wat ook leuk is om te doen is een wandeling te maken door de Slufter. Een bijzonder stukje natuur op Texel wat ook alleen daar te vinden is.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:Wat ook leuk is om te doen is een wandeling te maken door de Slufter. Een bijzonder stukje natuur op Texel wat ook alleen daar te vinden is.
helemaal mee eens en daar zit je dan wel weer vlak bij. De slufter is een ga in de duinen waardoor er eens in de zoveel tijd zout water het land binnen spoelt. Is echt een mooi stukje. En je kan vanaf daar ook helemaal naar de zee lopen.
Minx- Lady Post-a-lot
Fairytale schreef:En als ik op texel ben ga ik altijd even bij Mantje langs is een kledingwinkel die in den burg en in de koog zit. In den burg is echt groot en in de koog wat kleiner.
Ja Mantje is een erg leuke winkel. Heb er mijn winterjas gekocht afgelopen november. In maart 2010 heb ik er st. oliver schoenen gekocht.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
wat heb ik er niet gekocht haha, schoenen slippers, kleding, alleen weinig outdoor gekocht maar gewone kleding wel. Wil er nu weer heen maar ja voorlopig geen tijd om naar texel te gaan
Minx- Lady Post-a-lot
Als je geluk hebt en het is net zulk mooi weer als vorig jaar in April kan je ook lekker picknicken ofzo op het strand. Bal mee, tennisspullen mee, lekkere hapjes mee en lekker op het strand gaan zitten met z'n allen.
Je kan er ook karten, dat vond ik erg leuk om te doen. En ehm.. Sja, verder inderdaad met die boot mee, schijnt geweldig te zijn! En beetje winkelen, ergens eten, zwemmen enzo.
Is er op het park zelf niets te doen?
Uit ervaring weet ik dat zo'n weekend met z'n allen om vliegt en je niet eens het hele weekend vol gepland moet hebben.
Veel plezier alvast in ieder geval!
Je kan er ook karten, dat vond ik erg leuk om te doen. En ehm.. Sja, verder inderdaad met die boot mee, schijnt geweldig te zijn! En beetje winkelen, ergens eten, zwemmen enzo.
Is er op het park zelf niets te doen?
Uit ervaring weet ik dat zo'n weekend met z'n allen om vliegt en je niet eens het hele weekend vol gepland moet hebben.
Veel plezier alvast in ieder geval!
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: