Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor de zomervakantie

+8
Winegum
Verde
Marin
_Lacey_
rapa nui
Shisha
Petteflet
Lenthe
12 plaatsers

Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Tips voor de zomervakantie

Bericht  Lenthe ma 21 jan 2013 - 2:22

Wie heeft er leuke tips voor de zomervakantie?
Ik houd van mooie natuur en cultuur, wil veel ondernemen, ben geen strandhanger en wil absoluut niet in een all inclusive resort. Vond Kreta, Malta en Turkije (de Zuid Egeïsche kust) wel heel leuk en gezellig, maar niet echt heel bijzonder. Ik ben in Indonesië geweest en vond het daar zo mooi! Maar daar ben ik dus al geweest en nu wil ik wat anders.
Het liefst natuurlijk niet te duur Wink en het mag in Europa zijn of in de rest van de wereld (maar wel betaalbaar).
Iemand al eens in Portugal geweest? Is dat een aanrader? Of ergens in Italie bijvoorbeeld?
Alle tips zijn welkom!

Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Petteflet wo 23 jan 2013 - 0:51

Italië, zeker weten! Je hebt daar zoveel mooie gebieden. Gebied rond Gardameer en Toscane vind ik echt een aanrader.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Shisha wo 23 jan 2013 - 0:54

Ik vond Portugal niet zo. Ligt er misschien wel aan in welke streek je bent natuurlijk. Wij zaten in de algarve.

We zijn ook 2x in Egypte geweest, in Luxor. Veel cultuur en heel veel te zien. We zijn toen met de nachttrein ook nog naar de piramides geweest, ook echt een aanrader!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  rapa nui wo 23 jan 2013 - 7:36

Nooit geweest maar heb gehoord dat Macedonië ook erg mooi moet zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  _Lacey_ wo 23 jan 2013 - 10:38

Ik heb vorig jaar een rondreis door Portugal gemaakt. Een aanrader!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 10:39

rapa nui schreef:Nooit geweest maar heb gehoord dat Macedonië ook erg mooi moet zijn.

Ja dat is het zeker!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Lenthe wo 23 jan 2013 - 21:54

Bedankt voor de reacties! Over Portugal wordt dus verschillend gedacht.. Sisha, wat vond je er niet zo? Lacey, welk gebied vond jij het mooist in Portugal?
Egypte trekt me niet zo, omdat je dan behoorlijk gebonden zit aan resorts i.v.m. veiligheid.
Macedonië heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht! Welk gebied is een aanrader? Ga ik ook naar kijken.
Italië trekt me ook nog steeds! Is dat ook een gebied waar je op een plek kunt blijven en vanuit daar veel zien of is daar rondreizen een must?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Marin wo 23 jan 2013 - 22:06

In Macedonie vond ik Lake Ohrid echt heel erg mooi. Het is wel echt een ander soort Europa, toch wel heel arm, maar wel heel mooi en zulke vriendelijke mensen.
Je kan ook nog aan Bulgarije denken, en dan niet die party oorden zoals Sunny Beach, maar de wat authentiekere plaatsjes zoals Nesebar en Burgas of Varna. Dat is wel lekker goedkoop waarschijnlijk!

Spanje vond ik zelf niet echt fantastisch, maar Italie ben ik wel echt gek op. Je kan in Italie prima reizen met de trein, van grote stad naar grote stad, vind ik, en ook met de auto is goed te doen. Ik vind zelf Toscane het mooist en daar heb je ook een aantal mooie steden op rij afstand bij elkaar in de buurt liggen (Lucca, Pisa [hoewel, niet zo boeiend], Siena, Arezzo, Florence, Perugia). HOewel wij eigenlijk nooit in de stad zitten, maar altijd ergens in een huis op het platteland en dan zo prachtig over die heuvels uitkijkend, zo heerlijk!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Verde wo 23 jan 2013 - 22:43

Portugal is gevoelsmatig mijn 2e thuisland, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld... Maar dus erg positief erover. Heel afwisselend en verschillende streken die dus ook totaal anders zijn qua sfeer. En dan heb ik nog niet eens het hele land gezien.
Gezien wat jij wil in je vakantie is de Algarve inderdaad niet de streek om te zijn, tenminste niet voor lange tijd. De kustlijn is wel heel mooi, met name ten westen van Faro.
Ik vond Lissabon een leuke stad voor een paar dagen en in Porto heb ik meerdere maanden doorgebracht ivm taalcursus daar. De streek rondom Evora moet bijzonder zijn met veel geschiedenis, maar kan in de zomer ook erg heet worden. Moet je tegen kunnen. En Coimbra en de omgeving daarvan is ook erg mooi, veel groen, rivieren om in te zwemmen en natuurlijk wat geschiedenis in de vorm van Romeinse opgravingen en een van de oudste universiteiten van Europa.
Ik zou, als je naar Portugal gaat, een rondreis aanraden om zoveel mogelijk afwisseling te hebben en dus ook verschillende streken te zien.
Ik weet natuurlijk ook niet of je van hitte houdt/ertegen kunt, maar mijn ervaring is dat het in het noorden en midden gewoon lekker warm is in de zomer, maar hoe zuidelijker je gaat kan het ook echt heet zijn.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  _Lacey_ vr 25 jan 2013 - 3:57

Lenthe schreef:Bedankt voor de reacties! Over Portugal wordt dus verschillend gedacht.. Sisha, wat vond je er niet zo? Lacey, welk gebied vond jij het mooist in Portugal?
Egypte trekt me niet zo, omdat je dan behoorlijk gebonden zit aan resorts i.v.m. veiligheid.
Macedonië heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht! Welk gebied is een aanrader? Ga ik ook naar kijken.
Italië trekt me ook nog steeds! Is dat ook een gebied waar je op een plek kunt blijven en vanuit daar veel zien of is daar rondreizen een must?
Ik vond de Dourovallei erg mooi.


_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Winegum vr 25 jan 2013 - 6:44

Ik zou ook voor Italie gaan. De Toscane is mij twee jaar geleden erg goed bevallen. Heel erg mooi is het daar. En je hebt er veel cultuur en natuur.
Ik weet niet of jullie een auto hebben/rijbewijs, maar ik vond het wel fijn om steeds naar de plaatsen zelf af te reizen en daar een hotel te boeken, andere accommodatie kan natuurlijk ook. Anders ben je elke dag veel aan het reizen vind ik zelf. Dan moet je bijvoorbeeld het openbaar vervoer pakken en dan ben je toch meer gebonden aan de tijd. Maar ik ken wel mensen die bijvoorbeeld in de Toscane 1 plek hadden en vanaf daar flink door de omgeving gingen reizen. Dat is maar net wat jij prettig vind.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Sterre vr 25 jan 2013 - 22:29

Ik heb vorige zomer een rondreis door Andalusie gemaakt, dat vond ik echt fantastisch! Ronda, Sevilla, Cordoba, Granada en bij Frigiliana, een dorpje in de heuvels vlak bij de zee zijn we geweest. We zijn welgeteld één dag op het strand geweest, verder hebben we ontzettend veel mooie steden en stadjes gezien, je hebt daar door de Moorse bouwstijl echt een arabische sfeer. Verder natuurlijk heel erg lekker gegeten en gedronken, en hebben we een paar mooie wandelingen gemaakt in de natuur. De Sierra Nevada, en de heuvels/bergen rond Ronda zijn fantastisch mooi.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Lady4 vr 25 jan 2013 - 23:38

Ik vond Mallorca een prachtig eiland en zou heel graag nog eens naar Corisca, Malta en Sicilië gaan. Volgens mij zijn dat prachtige eilanden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Nana za 26 jan 2013 - 8:17

Een rondreis door Kroatië en dan in Dalmatie. Ook zeker een paar eilanden mee pakken.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Lenthe za 16 maa 2013 - 7:38

Nog bedankt voor alle reacties! Ik heb ze echt gebruikt bij het uitzoeken van de vakantie, dus was er heel blij mee!
Het is uiteindelijk de Adriatische kust in Italie geworden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Jeanette za 16 maa 2013 - 11:23

Goede keus Lenthe! Italië is heerlijk en zo mooi!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor de zomervakantie Empty Re: Tips voor de zomervakantie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum