Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema voeding

+4
Steep
Printje
Dora
Ayla
8 plaatsers

Ga naar beneden

Schema voeding Empty Schema voeding

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 10:07

Ik heb het in het oktober/november/december blablabla topic ook al gevraagd, maar dit valt meer op Wink

Ik wil mijn dochtertje op schema gaan voeden, voeden op verzoek werkt voor mij voor geen meter, of ik ben net bezig met de afwas/was/huishouden weetikveel omdat ik denk dat ze nog wel even doorslaapt en ze komt weer voor een fles (na 2,5 uur bijvoorbeeld) of ik zit op haar te wachten, slaapt ze zo 5 uur door. Dit is voor mij niet handig, want (heel erg verkeerd) het irriteert me soms als ze weer begint te huilen. Dus ik denk dat voeden op schema voor ons beter werkt.

Maar hoe pak ik dat in vredesnaam aan? Rekken, als ze eerder komt, wakker maken als ze later is? Werkt het zo simpel? Of gewoon langzaam invoeren, eerste fles vaste tijd, laatste fles vaste tijd, en dan na een week een fles 's middags vaste tijd? Hoe moet ik dit aanpakken?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Dora di 22 nov 2011 - 10:11

Hoe oud is ze? En hoeveel voedingen krijgt ze?
Ik zou er voor kiezen om de fles op vaste tijden te geven, zo komt ze zelf ook in een ritme. Dan weten jij en zij beide waar jullie aan toe zijn.
(Bij bv is het zo dat je er in het begin niet meer dan 3 uur tussen moet laten zitten en dan het uitbreidt naar 4 uur er tussen.)

Heel veel succes in ieder geval
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Printje di 22 nov 2011 - 10:12

Wij gingen inderdaad rekken, knuffelen, stukje lopen etc. Wij hebben alle flessen gewoon meteen op schema gedaan, ik vind dit echt veel fijner, de autist in mij hahaahhaha.

Ik zou het gewoon in een keer starten een schema.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Steep di 22 nov 2011 - 10:13

Ik lees mee, het ene moment wil hij na 3 uur weer een 180+6 en soms pas na 5.. kan er geen pijl op trekken..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Dora di 22 nov 2011 - 10:14

Printje weet het beter te verwoorden dan dat ik deed.
Maar dat is precies wat ik bedoel
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Tania di 22 nov 2011 - 10:16

Bij mijn zoontje viel er echt niks te rekken. Honger was honger en pas als die fles erin ging werd hij stil. De fles op vaste tijden geven was hier dan ook echt onmogelijk, alleen de laatste fles gaf ik op een vaste tijd voordat wij naar bed gingen. Maar je kan het gewoon proberen toch, je merkt vanzelf wel hoe het het beste gaat voor jullie.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 10:19

Ze wordt vrijdag 7 weken, maar ze slaapt al met gemak 8 uur door. 8 uur 's avonds laatste fles en dan 4 uur 's nachts weer (mijn vriend staat om half 4 op en dan wordt ze wakker vandaar) Daarna komt ze pas om 8 uur zelf weer, dus in principe zou ze het moeten kunnen redden om 4 uur tussen elke fles te laten, dus het schema van 7-11-3-7-11 aanhouden. Misschien ben ik ook een beetje autist (geen grapje, het zit in de familie), ik vind dit voeden op verzoek niks.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Dora di 22 nov 2011 - 10:28

Als je het niks vind moet je dat ook niet doen. Want je dochtertje merkt het ook!
En als dit schema voor jullie prima werk ----> Prima toch?!

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar: het gewicht van je kindje x2 = het aantal uren dat ze door zouden moeten kunnen slapen. (hier klopt het wel redelijk)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 10:31

Ja hier ook dan, want ik denk dat ze zo'n 4 kilo weegt nu, met 4 weken bij het cb 3270 gram en sinds vorige week slaapt ze ineens 8 uur door uit zichzelf haha. Zouden wij dan ook ehm 60x2=120 uur door moeten kunnen slapen angel

edit foutje ze woog 3270 bij geboorte, 3760 met 4 weken!


Laatst aangepast door Ayla op di 22 nov 2011 - 10:39; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Dora di 22 nov 2011 - 10:32

Wie weet Laughing .
Zullen we het uitproberen?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Steep di 22 nov 2011 - 10:34

Wil je het mij nog uitleggen? Ik neem aan dat er wel een max aan zit, want R. Kan geen 13 a 14 uur zonder voeding haha
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  maiadebij di 22 nov 2011 - 10:37

Aan de ene kant snap ik je wel, het geeft meer duidelijkheid zo'n schema. Maar wij eten toch ook als we honger hebben en niet op gezette tijden? Zo'n schema is vooral makkelijk voor de ouders, voor het kind is voeden op verzoek denk ik fijner. Mijn dochter kreeg op een gegeven moment zelf een ritme, maar pas na een maand of 7/8 denk ik.

Wat slaapt ze trouwens al heerlijk door!! Hier komt J nog vaak na haar voeding van 19:00 om 22:30 - 1:30 - 5:00 en dan 7:00.


Laatst aangepast door maiadebij op di 22 nov 2011 - 10:38; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  maiadebij di 22 nov 2011 - 10:38

Teigertje schreef:Wie weet Laughing .
Zullen we het uitproberen?


Voor mijn gevoel ga ik dat redden haha

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 10:41

maiadebij schreef:
Teigertje schreef:Wie weet Laughing .
Zullen we het uitproberen?


Voor mijn gevoel ga ik dat redden haha
Ik ook. Baal nu dat ik niet zwaarder ben Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 10:45

Ja ik ga zo slapen, als ik me over uhm 5 dagen nog niet gemeld heb is het gelukt!

@steep op een gegeven moment slapen ze 12 uur door toch? Vanaf dat ze pap krijgen als laatste ofzo? Ik denk dat ze dan max. 12 uur door kunnen en mogen slapen...

@maia daar zit ik dus ook een beetje mee, ik denk ze heeft de ene keer ook meer honger als de andere keer... Maarja, dit werkt voor mij ook niet, ik wordt ongeduldig op een gegeven moment want ik moet nog de hond uitlaten bijvoorbeeld, dan wordt ze eindelijk wakker en dan zit ik dus niet rustig want de hond moet nog uit, dan drinkt ze ook niet goed. Vandaar dat ik een schema voor mij makkelijker vind, en ik denk dat zij dan ook beter drinkt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  maiadebij di 22 nov 2011 - 21:52

Ayla schreef:Ja ik ga zo slapen, als ik me over uhm 5 dagen nog niet gemeld heb is het gelukt!

@steep op een gegeven moment slapen ze 12 uur door toch? Vanaf dat ze pap krijgen als laatste ofzo? Ik denk dat ze dan max. 12 uur door kunnen en mogen slapen...

@maia daar zit ik dus ook een beetje mee, ik denk ze heeft de ene keer ook meer honger als de andere keer... Maarja, dit werkt voor mij ook niet, ik wordt ongeduldig op een gegeven moment want ik moet nog de hond uitlaten bijvoorbeeld, dan wordt ze eindelijk wakker en dan zit ik dus niet rustig want de hond moet nog uit, dan drinkt ze ook niet goed. Vandaar dat ik een schema voor mij makkelijker vind, en ik denk dat zij dan ook beter drinkt.

Pfff die 12 uur achtereen slapen staat hier ook nog steeds op de planning Cool .

Ik denk dat het voor zowel moeder als kind wennen is. Als moeder wennen aan een ander ritme door je kindje en voor het kindje is het wennen dat er uberhaubt zoveel veranderd. Je kunt natuurlijk ook een beetje een middenweg zoeken door bijvoorbeeld niet heel strak volgens schema te voeden en daarbij naar je kindje kijkt wanneer hij honger heeft. Maar als je bijvoorbeeld net de hond wilt uitlaten, dan kan je dat natuurlijk eerst even doen zodat je wel rustig zit. Meestal bouwen de hongersignalen zich op, dus heb je nog wel even tijd het eea te doen/ af te maken.

J krijgt op verzoek, zo ook met slapen, ze slaapt als ze moe ik. Soms ligt ze er alweer om 9 uur in, soms om 10:30, hangt van haar zelf af en soms ook van de plannen die ik op een dag heb. Nu is J ons 2e kindje en vond ik het bij N (eerste) ook allemaal best lastig. Wat ik geleerd heb, neem dingen zoals het komt, maak je niet te druk. Als ze niet doorslaapt, dan niet. Als ze 10 voedingen op een dag wilt, dan krijgt ze die. Als ze honger krijgt in de stad, duik ik een pashokje in. Dit geeft mij rust, maar is misschien voor iedereen anders.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Tania di 22 nov 2011 - 23:33

maiadebij schreef:
Ayla schreef:Ja ik ga zo slapen, als ik me over uhm 5 dagen nog niet gemeld heb is het gelukt!

@steep op een gegeven moment slapen ze 12 uur door toch? Vanaf dat ze pap krijgen als laatste ofzo? Ik denk dat ze dan max. 12 uur door kunnen en mogen slapen...

@maia daar zit ik dus ook een beetje mee, ik denk ze heeft de ene keer ook meer honger als de andere keer... Maarja, dit werkt voor mij ook niet, ik wordt ongeduldig op een gegeven moment want ik moet nog de hond uitlaten bijvoorbeeld, dan wordt ze eindelijk wakker en dan zit ik dus niet rustig want de hond moet nog uit, dan drinkt ze ook niet goed. Vandaar dat ik een schema voor mij makkelijker vind, en ik denk dat zij dan ook beter drinkt.

Pfff die 12 uur achtereen slapen staat hier ook nog steeds op de planning Cool .


Ja hier ook. Denk niet dat het er voorlopig inzit laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Ayla di 22 nov 2011 - 23:47

Ja wennen is het sowiezo... Deze kleine slaapkop heeft van 9 gisteravond tot 7 vanmorgen geslapen, dus die 12 uur zullen ook niet lang meer duren... (durf het nog niet maar denk dat ze dat nu al kan, qua slapen, qua voeding nog niet) ze heeft nu om 11 uur fles gehad en ligt alweer (bij mij weliswaar maar toch) te slapen. En vanmorgen van half 9 tot 11 ook al. Ben benieuwd wanneer ze veel wakker is vandaag. Voeden op verzoek zou ik waarschijnlijk ook makkelijker mee zijn als ze bv kreeg mja, moet nu ook opletten dat ze niet teveel krijgt dat heb je met bv niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  woezel wo 23 nov 2011 - 1:42

mijn jongste heeft hier een aardig schema qua slapen. Dit moet ook wel omdat we op en neer naar school moeten.
Maar hier gaat ze al tijden om 9 uur, 12.30 en 15.30 naar bed. En word ze wakker krijgt ze een voeding.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Tania wo 23 nov 2011 - 1:46

Ayla schreef:Ja wennen is het sowiezo... Deze kleine slaapkop heeft van 9 gisteravond tot 7 vanmorgen geslapen, dus die 12 uur zullen ook niet lang meer duren... (durf het nog niet maar denk dat ze dat nu al kan, qua slapen, qua voeding nog niet) ze heeft nu om 11 uur fles gehad en ligt alweer (bij mij weliswaar maar toch) te slapen. En vanmorgen van half 9 tot 11 ook al. Ben benieuwd wanneer ze veel wakker is vandaag. Voeden op verzoek zou ik waarschijnlijk ook makkelijker mee zijn als ze bv kreeg mja, moet nu ook opletten dat ze niet teveel krijgt dat heb je met bv niet.

De meeste kindjes zullen bij voeden op verzoek met flesvoeding ook niet snel veel te veel drinken en als ze dat wel doen zijn ze waarschijnlijk ook niet tevreden met de hoeveelheid bij voeden volgens een schema. Bovendien is het aantal flessen dat ze op een dag willen vaak ook wel aardig gelijk dus weet je dan ook hoeveel je per fles aan kan bieden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Ayla wo 23 nov 2011 - 2:24

Ja dat klopt, als ik haar zelf laat bepalen zit ze ook op een fles of 5-6, alleen dan komt ze ook na 2,5 uur bijvoorbeeld en dat vind ik zo lastig.

Tot nu toe gaat het goed om de 4 uur, maar goed, we zijn de dag nog niet door! Ik ben ook veel relaxeter, en zij nu ook haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Liadan wo 23 nov 2011 - 2:28

ProudMama schreef:
maiadebij schreef:
Teigertje schreef:Wie weet Laughing .
Zullen we het uitproberen?


Voor mijn gevoel ga ik dat redden haha
Ik ook. Baal nu dat ik niet zwaarder ben Laughing
Ik ga het ook wel redden, ik probeer mee uit!
(en volgens die berekening zou die kleine aap van mij 17 uur achter elkaar moeten kunnen slapen, in de praktijk blijkt dat hij het al een paar nachten niet meer dan 2 uur achter elkaar kan......).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema voeding Empty Re: Schema voeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum