Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In een keer je droomhuis kopen?

+2
Susan
Pien
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:54

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het taxatierapport in orde is. Vriend wil nu al per se een handtekening van de gemeente onder zijn bouwplannen, zodat niet alles gestaakt kan worden. Van binnen is het echt oude troep, want het staat al jaren leeg en er hebben hele oude mensjes in gewoond. Het zijn ook allemaal kleine kamertjes en je kan je vast de badkamer en keuken wel voorstellen.

Een stacaravan zou een optie zijn, Freakielief. Dat overwegen we ook, maar mijn ouders hebben veel ruimte en het is in de buurt. Maar goed, dat zien we tegen die tijd wel.

Marin, lastig dat je geen concreet doel hebt, dan is het makkelijker om er naar toe te werken. Aan de andere kant geeft het ontbreken van een doel wel vrijheid, de wereld ligt aan je voeten. Ik snap je gevoelens wel, ik heb ze zelf ook. Studeren, en gelukkig heb ik er heel erg van genoten, was vrijheid en ik behaalde alleen maar succesvolle resultaten, maar helaas heeft mijn opleiding me niet opgeleid tot iets concreets en lijkt het alsof ik niets heb aan mijn behaalde resultaten. Als ik concrete doelen stel, loopt het toch steeds anders dan verwacht. Ik vind het leven helemaal niet maakbaar. Waarschijnlijk daarom ook geen Amerika voor mij. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid voor je zelf krijgt en wat meer grip hebt op je leven en de toekomst. Een PhD lijkt me in jou geval erg haalbaar en een stap dichter naar Amerika. Ik hoop dat je die droom kan verwezenlijken, one way or another.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:55

Ondanks dat alles heel oud is, zie ik je al helemaal zitten.. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:58

_Donnaa schreef:Ondanks dat alles heel oud is, zie ik je al helemaal zitten.. angel

Trek je bij ons in? Klein huisje achterin de tuin met eigen opgang? Wij zijn heel gezellig hoor, puppy ook (en hij vangt kikkers) angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 3:00

Dank je Jolie, doet me goed dat je dat zegt.

En inderdaad, ik zou het taxatierapport afwachten en dan eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Als jullie het zodanig kunnen opknappen dat het leefbaar is voor de tijd dat het duurt, lijkt het me een hele goede oplossing, en kan je vanuit daar verder werken naar je droomhuis op die locatie te bouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 3:01

Hahaha, helemaal prima.. Nee, het klinkt echt super voor jullie!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 3:02

Chance, wat leuk dat jij naar Curacao gaat! Wij wilden eigenlijk ook deze zomer, maar als dit huis het gaat worden dan gaat Curacao niet door. Super leuk voor je, geniet er goed van!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Guus di 17 mei 2011 - 3:28

Als dit jullie droomplekje is dan zou ik er zeker voor gaan, ik vind dat huisje wat er staat (wat je van de buitenkant op kan maken althans) er leuk uitzien en als jullie een klein beetje budget hebben om er voor die aren wel een beetje een eigen plekje van te maken...

zijn jullie een beetje mensen met een lange spanningsboog? klinkt stom misschien... maar daarmee bedoel ik dat er ook veel mensen zijn (en misschien ben ik er daar wel eentje van) die beter zijn in korte projecten en uitzicht op een nieuw plan dan een langdurig meer jaren plan.
Maargoed met je eigen huis bouwen en zoveel ruimte blijft er heel lang ruimte voor groei en verbetering natuurlijk smile

En uit een puppy kan je zoveel voldoening halen! mijne is inmiddels 6 maanden en ik ben helemaal gek op haar! Het is een afleiding, een vriendschap, een reden om te lachen waar je net zoveel liefde uit haalt als je erin stopt. Ik zou haar nooit meer willen missen en ik heb geen idee of ik de afgelopen periode zo goed was doorgekomen zonder haar smile

heel veel plezier met jouw frutsel!

(voor een hond is dat trouwens helemaal een ideale woonomgeving natuurlijk! wat een ruimte om te hollen en te doen en het ziet eruit alsof je zo het bos in stapt! erg goed tegen een writersblock haha)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Blond di 17 mei 2011 - 21:08

Jolie2 schreef:Chance, wat leuk dat jij naar Curacao gaat! Wij wilden eigenlijk ook deze zomer, maar als dit huis het gaat worden dan gaat Curacao niet door. Super leuk voor je, geniet er goed van!

Dank je smile
En genieten ga ik zeker, want het is ook als afsluiting van mijn stage en scriptie, dus ik heb wel even rust verdiend!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  blondje1313 wo 18 mei 2011 - 1:46

Het ziet er wel heel mooi uit, dus ik kan begrijpen dat je hiervoor wilt gaan.
Als ik het goed begrepen heb is het de bedoeling om eerst verder te sparen en dan dit huisje plat te gooien en er een nieuw huis voor in de plaats te zetten? Hou er wel rekening mee dat je dan dus tijdelijk iets anders moet regelen om te wonen (bijv. een woonunit plaatsen), het ligt eraan hoeveel je laat doen (wat waarschijnlijk sneller gaat maar wel veel duurder is) of hoeveel je zelf doet hoe lang het duurt voordat het klaar is, maar je bent al gauw een jaar verder om nieuwbouw kant en klaar af te hebben.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 7:24

Bedankt voor de reacties!

Blondje, het is de bedoeling dat we eerst een jaar of twee in het huisje gaan wonen. Tijdens de sloop/bouw moeten we inderdaad tijdelijk ergens anders wonen. Gelukkig heb ik ouders met heel veel ruimte, dus dat is geen probleem. Eventueel kunnen we ook kiezen voor woonunit of caravan. Het gaat ons echt om de grond.

Goochem, wat leuk dat jij/jullie ook een hondje hebben. Ook ik ben er zo blij mee, wat een vrolijkheid elke dag weer. Ik ben echt heel erg dol op mijn pup! Wij hebben gelukkig wel een lange spanningsboog. We gaan echt voor de grond, de tuin, de ruimte en de bosrijke omgeving. Het huis is ondergeschikt. Al wonen we 5 jaar in het oude huisje, dan maakt dat nog niet uit. Het bouwen en ontwerpen van huis, dat het project wordt van vriend, is een meer jaren plan, waar we heel veel tijd voor uittrekken. We zijn nu nog druk bezig met de (bouw)mogelijkheden en de leefbaarheid van het huis in deze toestand. Erg spannend allemaal. Ik zie dat jullie ook verhuisplannen hebben, naar wat voor iets zijn jullie opzoek?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Guus do 19 mei 2011 - 22:55

Nou dan moet het goedkomen lijkt me! gaaf zeg, uiteindelijk krijg je dus echt zo'n plekje wat zo in een woonmagazine past! Wink

Wij willen inderdaad ook graag een huis kopen, we hebben nu een heel fijn appartement in een hele fijne buurt. maar dat is huur en voorlopig wel groot genoeg maar we zijn over een jaar ofzo wel toe aan een 'grote mensen' huis.

Wij houden erg van de klassieke jaren 30 stijl: de houten vloeren, de ensuite schuifseparaties, hoge plafonds met ornamenten en marmeren schouwen... Wij zoeken een statig huis met karakter en scheurtjes, gaatjes, projectjes maakt ons allemaal niet uit, we zijn handig en hebben onderhoud graag over voor het huis van onze dromen.
Maar zoals zoveel mensen is het huis van ons dromen in de buurt van onze dromen veel te duur. Een eengezinswoning in die stijl met een goeie tuin en genoeg ruimte kost waar wij wonen als snel een ton of 6 en dat hebben wij voorlopig nog niet...

Daarbij komt nog het dubio van de reistijd van mijn vriend zoals je in het andere topic hebt kunnen lezen...

Door onze tijd op Curacao weten we nu zeker wat we willen: elkaar, nederland, een leuke baan die niet teveel tijd opslokt en een gezin. Het liefste willen we het dan ook allemaal nu, maar we kunnen op dit moment ook nog geen goede hypotheek krijgen dus we zullen gewoon geduld moeten hebben. smile

Dus, als het kan, zie ik niets wat jullie tegen zou moeten houden!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? - Pagina 2 Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum