Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In een keer je droomhuis kopen?

+2
Susan
Pien
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:05

Wij willen een huis kopen, maar niet zomaar een huis, een project dat jaren in beslag gaat nemen. Een heel groot stuk grond in een bosrijke omgeving met een erg oud huis dat uiteindelijk gesloopt moet worden, zodat wij zelf ons droomhuis kunnen bouwen. Omdat het stuk grond op een prachtige locatie staat en erg groot is, kunnen we aanschaf niet meteen het oude huis plat gooien en een nieuw bouwen. We gaan dus eerst een aantal jaar in het oude huis wonen, dat wel bewoonbaar is, totdat we genoeg gespaard hebben om een huis helemaal naar onze wensen te bouwen. Mijn vriend is erg handig, kan tekenen en heeft al vaker dit soort projecten gedaan (dus iets gekocht en helemaal opgeknapt). Als we dit kopen dan is dit echt voor de rest van ons leven.

Anderzijds zitten we te twijfelen aan een kleiner stuk grond met ook een oud huis dat niet gesloopt moet worden, maar enkel grondig verbouwd. Als we dit doen dan willen we het helemaal opknappen om er misschien een aantal jaar in te wonen en daarna te verkopen met winst, zodat we alsnog op een heel groot stuk grond kunnen gaan wonen.

Zouden jullie meteen het ideale stuk grond kopen en een aantal jaar in een oud huis wonen of zouden jullie naar de woning toegroeien en eerst kleiner wonen. Heeft iemand ervaring met het wonen in een oud huis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Pien di 17 mei 2011 - 1:15

Ik vind verhuizen vreselijk dus zou liever gelijk in het goede huis gaan wonen.. althans, de goede plek zeg maar!

Daarnaast lijkt het mij geweldig om mijn eigen huis te kunnen bouwen, dat zou bij mij dus een grote doorslaggevende factor zijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:16

Ik zou goed kijken naar de locatie als ik jullie was. Als jullie perse deze locatie zouden willen hebben, dan zou ik dat stuk grond met ouder huis nu kopen. Dan is het alvast van jullie, en kunnen jullie het zelf maken tot je droomplek. Wie weet zijn dat soort mooie stukjes schaars, en kan me voorstellen dat woningen in zo'n bosrijke omgeving behoorlijk duur kunnen zijn. Als je 't nu kan kopen voor een redelijke prijs omdat er een ouder huis wat opgeknapt moet worden staat, zou ik dat zeker overwegen. Dan groeit het huis mee met jullie, en wordt het steeds meer jullie plekje.
Straks krijg je spijt dat je dit stuk grond niet gekocht hebt, en tegen de tijd dat je er financieel beter voor staat, heeft iemand anders er een prachtig groot huis neergezet en is het helemaal niet meer te betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:20

Pien schreef:Ik vind verhuizen vreselijk dus zou liever gelijk in het goede huis gaan wonen.. althans, de goede plek zeg maar!

Daarnaast lijkt het mij geweldig om mijn eigen huis te kunnen bouwen, dat zou bij mij dus een grote doorslaggevende factor zijn!

Verhuizen is inderdaad verschrikkelijk. Een huis bouwen is nooit een droom voor mij geweest, omdat ik daar helemaal geen verstand van heb en eigenlijk ook geen ideeen over kan maken. Maar ik heb gezien wat mijn vriend kan tekenen en dat vind ik wel weer heel bijzonder. Ik vraag me wel af hoe het is om jaren in een oud huisje te wonen, midden in een gigantische, verwilderde tuin. Het voelt heel romantisch, maar in de realiteit zal het vast ook vaak moeilijk zijn. We gaan er wel beneden dubbel glas inzetten en een goedkope cv ketel. Het is maar een piepklein huisje en vooral erg verouderd. Het staat ook al jaren leeg.

Ik zag laatst een foto van jou in een topic over hoe je, je haar wilde laten knippen. Super leuk dat je zwanger bent! Ik kan me nog herinneren dat je een relatie kreeg met je vriend en dat jullie een huisje (soort bungalow?) hadden gekocht. Woon je daar nog steeds?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:24

Jolie2 schreef: Ik vraag me wel af hoe het is om jaren in een oud huisje te wonen, midden in een gigantische, verwilderde tuin. Het voelt heel romantisch, maar in de realiteit zal het vast ook vaak moeilijk zijn. We gaan er wel beneden dubbel glas inzetten en een goedkope cv ketel. Het is maar een piepklein huisje en vooral erg verouderd. Het staat ook al jaren leeg.

Goed realistisch kijken naar de gebreken dus. Dan valt het wel op te knappen. Heb er verder ook totaal geen verstand van hoor, maar je kunt het vast wel zodanig leefbaar maken, en je weet dat het tijdelijk is. Ik vind het idee verder wel bij jou passen, met je eigen huis mee groeien, en het zo je eigen plekje maken. En met je vriend wegdromen over alle ideeen die je kunt verwezenlijken. Ik denk dat jij genoeg leuke ideeen hebt om zo'n huis tot je droomhuis te maken, en omdat je het dan helemaal samen gedaan hebt, zal dat wel bijzonder voelen. Denk dat dat meer bij jou past, dan eerst in een ander huis gaan wonen en op zoek blijven naar een bestaand droomhuis.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:26

Marin schreef:Ik zou goed kijken naar de locatie als ik jullie was. Als jullie perse deze locatie zouden willen hebben, dan zou ik dat stuk grond met ouder huis nu kopen. Dan is het alvast van jullie, en kunnen jullie het zelf maken tot je droomplek. Wie weet zijn dat soort mooie stukjes schaars, en kan me voorstellen dat woningen in zo'n bosrijke omgeving behoorlijk duur kunnen zijn. Als je 't nu kan kopen voor een redelijke prijs omdat er een ouder huis wat opgeknapt moet worden staat, zou ik dat zeker overwegen. Dan groeit het huis mee met jullie, en wordt het steeds meer jullie plekje.
Straks krijg je spijt dat je dit stuk grond niet gekocht hebt, en tegen de tijd dat je er financieel beter voor staat, heeft iemand anders er een prachtig groot huis neergezet en is het helemaal niet meer te betalen.

Bedankt voor je reactie. Ik kan me er erg in vinden, dat is ook mijn idee. Soms heb ik alleen het idee dat ik dingen in mijn hoofd romantischer en mooier maak dan dat het in de realiteit is. Mij lijkt het heel bijzonder om jaren in een oud huisje te wonen en samen iets nieuws op te bouwen. Maar het is natuurlijk niet voor niets dat het huisje jaren leeg staat (en daarom ook voor een redelijke prijs te koop staat). Verbouwingen kosten heel veel stress, leven in een oud huis volgens mij ook. Ik droom natuurlijk al helemaal weg, maar ik zit nu met het gevoel te mooi om waar te zijn, zou zo iets moois echt op mijn pad kunnen komen, dat had ik niet eens durven dromen.

Rot voor je dat USA niet doorgaat. Ik had al aan mijn vriend verteld dat jij een ticket had gewonnen, was er helemaal stil van dat zoiets moois je kan overkomen, dat je zo'n kans krijgt. Kan me voorstellen dat je een hele teleurstelling te verwerken hebt. Ga je nu op een andere manier proberen die droom te verwezenlijken of ga je, je eerst richten op een toekomst in NL? Moeilijk dat de dingen niet gaan, zoals ze moeten gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:31

Als dit huis gewoon stromend water en riolering heeft, zou ik er denk ik meteen maar voor gaan. Zeker als het qua plek voor jullie echt ideaal is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:33

freakielief schreef:Als dit huis gewoon stromend water en riolering heeft, zou ik er denk ik meteen maar voor gaan. Zeker als het qua plek voor jullie echt ideaal is.

Dat zijn positieve reacties. Ik dacht dat ik weer te dromerig was en mijn vriend is van hetzelfde soort, maar dit klinkt positief. Ik zal eens kijken of ik foto's kan plaatsen, zonder dat makelaar achterhaald kan worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 1:36

Ik zou het misschien wel moeilijk vinden om dat huis dan later af te moeten breken. Kun je er niet een groter huis naast bouwen en dat kleine huisje opknappen en later gebruiken als gastverblijf/speelhuis/werkplek/etc?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:37

In m'n vorige reactie zei ik het al, maar inderdaad goed realistisch kijken naar de gebreken, dat ook met een aannemer bekijken en laten taxeren. Jij bent inderdaad zo romantisch ingesteld, en dat kan lastig zijn omdat het dan tegen kan vallen in de realiteit, maar het kan je denk ik hierbij ook helpen, omdat je het dan ook al heel snel tot een gezellig klein knus huisje weet te maken. Op die manier maak je er dan wel het beste van, denk ik. Als je die romantiek weet te combineren met de werkelijkheid van een verbouwing, denk ik dat het wel goed kan komen. En inderdaad, het lijkt me heel bijzonder om zo'n plek echt eigen te kunnen maken. Ik vind het heel erg bij je passen, en zie zelf ook al allerlei beelden voor me :P

En ja het is heel erg rot dat het niet is doorgegaan, was echt zo teneergeslagen. Het voelde inderdaad echt heel erg bijzonder, echt als mijn kans, een geschenk uit de hemel. Het heeft het wel heel duidelijk voor mij gemaakt dat ik dit realistisch gezien ook echt graag zou willen, en dat het meer dan een droom is. Helaas zijn visa procedures erg lastig en zijn er bijna geen opties, gezien ik geen bijzondere baan heb. Maar ik zit toch wel langzaam te bedenken of een PhD in Amerika niet iets voor mij zou zijn. Je weet vast wel dat ik thuis zit, en het lesgeven is helemaal niets geworden. Een onderzoeksbaan trekt mij nog steeds het meeste, dus een PhD zou een redelijk logische keuze zijn. Wel een zwaar proces, en een heel aantal jaar studie weer (ach ja je weet er alles van, hoef ik je ook niet uit te leggen), dus nog wel veel twijfels, maar misschien ga ik dat toch eens langzaam overwegen. Het zou een realistische mogelijkheid kunnen zijn. Obama overweegt overigens om PhD's in Amerika uiteindelijk te 'belonen' met een greencard, en als dat werkelijkheid zou worden, zou dat helemaal te gek zijn. Maar moet Obama eerst herkozen worden natuurlijk. Dus veel food for thought, maar ben intussen wel wat andere optie's aan het overwegen. Waar een wil is, is hopelijk ook een Amerikaanse weg. (Maar zal eerst een baan in NL moeten vinden hoor, dat gaat momenteel even voor).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:38

Jolie2 schreef:
freakielief schreef:Als dit huis gewoon stromend water en riolering heeft, zou ik er denk ik meteen maar voor gaan. Zeker als het qua plek voor jullie echt ideaal is.

Dat zijn positieve reacties. Ik dacht dat ik weer te dromerig was en mijn vriend is van hetzelfde soort, maar dit klinkt positief. Ik zal eens kijken of ik foto's kan plaatsen, zonder dat makelaar achterhaald kan worden.

Dan moet je even een print screen van je scherm maken en de foto opslaan en zelf uploaden.(of gewoon zelf de foto opslaan onder andere naam en dan zelf uploaden). Dan valt het niet te achterhalen. Ik ben ook wel benieuwd namelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:39

[img]In een keer je droomhuis kopen? Huisje1 [/img]

[url=In een keer je droomhuis kopen? Huisje ]In een keer je droomhuis kopen? Huisje [/url]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:43

Ja halloo, daar zou ik ook romantisch van gaan dromen. Wow! I love you

Ziet er ook niet zo klein en bouwvallig uit, al kan dat van binnen natuurlijk tegenvallen. Hebben jullie het al van binnen gezien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:44

Wat een mooie omgeving en ook huis! Ziet er zo op het eerste oog nou niet meteen uit als een bouwval. Het zal ongetwijfeld minder luxe zijn dan waar jullie nu wonen en hoe later jullie huis gaat worden, maar persoonlijk zou dat voor mij geen bezwaar zijn. Ik heb ook een jaar in een vochtig en tochtig huis gewoond met maar één gaskachel en een douche waar het 's winters rond het vriespunt lag, maar omdat ik wist dat het tijdelijk was, was het prima. Jij moet voor jezelf bedenken waar jouw grens ligt qua comfort, kan weer heel anders zijn natuurlijk. Maar als ik het zo zie, snap ik zeker dat jullie enthousiast zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:45

Is er nu iets te achterhalen waar ik de foto's vandaan heb?

Susan, ik snap wat je bedoelt, maar het huisje staat midden op het perceel, niet zo handig dus. Ik laat het tekenen en het bouwen aan mijn vriend over. Hij is al bezig met het bestemmingsplan en bouwmogelijkheden.

Marin, ik reageer zo op jou, moet hier eerst even iets afmaken. PhD in Amerika lijkt me in jouw geval een haalbare en mooie mogelijkheid. Kan je het nu al geestelijk en fysiek opbrengen je daarop te orienteren. Vervelend dat lesgeven het niet voor jou blijkt te zijn, maar wel knap dat je het in ieder geval hebt geprobeerd. Ook al is dit het niet, het is wel weer een stap in de richting die je wel wil. Ik zit ook thuis, mijn contract werd niet verlengd door miskraam nummer 3. Ik werk nu voor mijn vriend en ik schrijf en ik heb een puppy waarmee ik druk ben, maar dit is ook niet de carriere waarop ik had gehoopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  NoorA di 17 mei 2011 - 1:48

Wauw, dat ziet er echt heeeel gaaf uit!

Wat ik mij afvraag, áls jullie in dit oude huis gaan wonen en dat pas later helemaal verbouwen dan zou je ook dit huis toch met winst kunnen verkopen en dan verhuizen? Wat is het verschil met een ander huis verbouwen en doorverkopen met winst, los van dat het kleiner is en sneller kan.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:49

Oh wat leuk dat je een puppy hebt. De rest is wel erg vervelend natuurlijk. Hopelijk geeft het huis je dan ook weer een concreet doel. Dat mis ik momenteel heel erg. In elk geval is het goed dat ik dat nu in zie, dat is al een stap verder.

Afijn, ik zou dit huis zeker overwegen, na een grondig taxatie rapport dus. En wat Freakielief zegt, ben ik het ook mee eens. Als jij je comfort grens duidelijk hebt, kan je het huis zo aanpassen dat het leefbaar is voor jou/jullie. En dan stap bij stap je droomhuis er van maken. Maar de plek heb je dan in elk geval al. Ik vind het er echt heel mooi uit zien, echt iets voor jou!

(en nee foto's zijn niet te traceren naar makelaar)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:51

Je foto`s staan veilig voor zover ik kan zien!

Prachtig, ik zou er zo ook wel willen wonen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:53

NoorA schreef:Wauw, dat ziet er echt heeeel gaaf uit!

Wat ik mij afvraag, áls jullie in dit oude huis gaan wonen en dat pas later helemaal verbouwen dan zou je ook dit huis toch met winst kunnen verkopen en dan verhuizen? Wat is het verschil met een ander huis verbouwen en doorverkopen met winst, los van dat het kleiner is en sneller kan.

De verbouwing van de andere huis in veel kleiner en kan meteen. In dit oude huis zullen we waarschijnlijk 2 jaar wonen en daarnaast zal het gesloopt moeten worden en zullen we aantal maanden bij mijn ouders moeten wonen, veel ingrijpender. Het is ook meteen iets voor altijd. Niet zozeer een investering maar een uiteindelijk doel om oud in te worden. Meer is ook niet haalbaar, dit doen we dan echt helemaal voor onszelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:57

Ik zou het zelf niet doen, maar dat komt omdat ik nu nog niet in het huis wil wonen waar ik altijd zal blijven zeg maar. Ik wil heel graag nog uitproberen, modern huis, oud huis, appartement, loft, etc. Maar ik vind het wel een schitterende omgeving zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:57

Is er ook een mogelijkheid om tijdens de verbouwing in een stacaravan (eventueel op jullie eigen perceel) te wonen? Als alternatief voor het tijdelijk wonen bij je ouders (maar misschien vind jij dat juist veel fijner:)).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:59

Fauve schreef:loft

Cry Sad

Ik ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Pien di 17 mei 2011 - 2:00

Jolie2 schreef:Verhuizen is inderdaad verschrikkelijk. Een huis bouwen is nooit een droom voor mij geweest, omdat ik daar helemaal geen verstand van heb en eigenlijk ook geen ideeen over kan maken. Maar ik heb gezien wat mijn vriend kan tekenen en dat vind ik wel weer heel bijzonder. Ik vraag me wel af hoe het is om jaren in een oud huisje te wonen, midden in een gigantische, verwilderde tuin. Het voelt heel romantisch, maar in de realiteit zal het vast ook vaak moeilijk zijn. We gaan er wel beneden dubbel glas inzetten en een goedkope cv ketel. Het is maar een piepklein huisje en vooral erg verouderd. Het staat ook al jaren leeg.

Ik zag laatst een foto van jou in een topic over hoe je, je haar wilde laten knippen. Super leuk dat je zwanger bent! Ik kan me nog herinneren dat je een relatie kreeg met je vriend en dat jullie een huisje (soort bungalow?) hadden gekocht. Woon je daar nog steeds?

wow, ik vind het er echt heel knus en romantisch zo uit zien op de foto's! ik zou het wel weten hoor, ik vind groen in mijn woonomgeving erg belangrijk, heb het idee dat ik dan in de natuur op ga zeg maar en daar hou ik van!

Grappig dat je je dat nog allemaal herinnert!! Mijn (inmiddels) man en ik zijn al weer ruim 5,5 jaar samen, kun je nagaan hoelang dat geleden is die eerste date en dat we wat kregen! Dat huisje waar we woonde, idd een bungalow, hebben we bijna 3 jaar gehuurd, inmiddels 2 jaar terug verhuist naar een nieuwbouwwijk in mijn geboortestad. Wonen nu in een hele ruime eensgezinswoning, aan de achterkant helemaal vrij met uitzicht op allemaal groen, heerlijk dus! Willen hier ook echt niet meer weg!

Lees dat jij een pup hebt, wat leuk, wat voor één?
verwachten idd ons eerste kindje, zijn beide erg gelukkig maar vinden het ook wel erg spannend

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Blond di 17 mei 2011 - 2:01

Wow Jolie, wat mooi. Ik vind het ook echt bij jou passen, ik zie jou er al echt voor staan smile

Ik vind het trouwens vervelend voor je om te lezen over je derde miskraan en dat je contract niet is verlengd. Hopelijk komt er snel iets op je pad waar je met hart en ziel kunt gaan werken smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 2:43

Wow Jolie, dat zou ik wel doen ja! Wat gaaf!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In een keer je droomhuis kopen? Empty Re: In een keer je droomhuis kopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum