Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Droomhuis

+4
Rush
Lousanne
Marin
Lonely Goatherd
8 plaatsers

Ga naar beneden

Droomhuis Empty Droomhuis

Bericht  Lonely Goatherd vr 27 jul 2012 - 0:14

Als geld totaal geen bezwaar was (voor bouw en inrichting, maar ook bv. voor schoonmaakster/tuinman etc.), wat zou je dan allemaal willen hebben in/rond je huis?

- Zes slaapkamers: een master bedroom met en suite badkamer, vier 'kinderslaapkamers' en een logeerkamer.
- Vier badkamers: eentje en suite bij de masterbedroom, een voor elke twee kinderkamers en een voor bij de logeerkamer. Elke badkamer met twee wastafels, douche, toilet en bad. In de masterbadkamer twee douchekoppen in de douche.
- Twee of drie aparte toiletten; voor elke woonverdieping 1.
- Grote keuken met eettafel voor een man of 10. Breeeeed gasfornuis met minstens zes pitten incl. wokbrander. Quooker (kokend-water-kraan). Grote koelkast zonder vriezer.
- Bijkeuken voor de grote vrieskast, wasmachine, droger, drooglijnen en strijkspul (lekker ruim zodat onze hulp in de huishouding de ruimte heeft om te werken.Very Happy)
- Airco.
- Groot en diep zwembad waar je fatsoenlijk baantjes in kunt trekken/duiken. Met verwijderbaar dak zodat je er zowel 's winters als 's zomers kan zwemmen. Zwembadhuisje met fitnessruimte en een badkamer (okee, vijf badkamers dus in totaal Very Happy). Groot grasveld voor de kiddo's om te spelen, later als ze willen nog voetbal-, basketbal- of tennisveld, eventueel mini-manege.
- Grote woonkamer met zithoek, tv-hoek, leeshoek, speelhoek voor de kleintjes en nog een grote eettafel.
- Veeeel kastruimte: walk-in closet bij elke slaapkamer en custom-made boekenkasten in de woonkamer.
- Ruime garage. En alle bijgebouwen binnendoor bereikbaar.

Okee, dat was het wel volgens mij.Very Happy Nu jullie!
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 0:52

Mijn droomhuis zou een stolpboerderij zijn met aardig wat land erbij voor beestjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Marin vr 27 jul 2012 - 0:53

Klinkt goed Lonely Goatherd (krijg bij jou steeds de Sound of Music in m'n hoofd haha). Vooral die boekenkasten en andere kastruimte haha. Dat wordt dan even een miljoentje aftikken Wink

Eigenlijk is mijn droomhuis nog best realistisch. Ik hoef geen giga kast van een huis met zwembad (alleen maar onderhoud), maar die schoonmaakster wil ik wel graag! Wink

- Een jaren 30 huis
- Het liefst vrijstaand of 2 onder 1 kap, in elk geval groot genoeg voor een heel gezin om lange tijd te blijven wonen
- In een leuke kindvriendelijke straat
- Het liefst een bosrijke omgeving
- Vier tot vijf slaapkamer, waaronder master bedroom en ruimte voor twee tot drie kinderkamers en evt logeerkamer of speelkamer voor de kinderen
- Twee badkamers, het liefst hele mooie strakke
- Grote ruime studeerkamer met twee computers
- Veel volle boekenkasten natuurlijk
- Grote tuin met veel gras, bomen en bloemen
- Hippe meubels, beetje industrieel stijltje met romantische invloeden en verder moderne inrichting

En het allerbelangrijkste:

Een grote open keuken aan de woonkamer vast, met heeeeel veel aanrechtruimte en een kookeiland en zespitsgasfornuis en genoeg ruimte om al onze mooie keukenspullen neer te zetten en uitgebreid te kunnen koken. En een pantry met veel ruimte voor opslag! Ik wil zo koekjes kunnen bakken als ik dat bedenk, dat moet ik allemaal in huis hebben Wink

Vooral die keuken..Daar droom ik van smile Dat het zo gezellig is met koken met het gezin naar de spelende kindjes in de tuin of woonkamer kijkt, of borrelen met vrienden en familie, dat je zo de woonkamer in kijkt met je glaasje wijn en aan het kletsen bent terwijl je kookt.

Maar goed, tot die tijd blijf ik lekker daarover dromen, want een groter huis is ook meer onderhoud en dat gezin is er nog lang niet Wink


Laatst aangepast door Marin op vr 27 jul 2012 - 22:31; in totaal 2 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Lousanne vr 27 jul 2012 - 1:03

Ik zou een huisje willen hebben op een hele mooie plek buitenaf, aan de ene kant grenzend aan bos en aan de andere kant aan weiland.. De dichtsbijzijnde buren op minimaal 500 m afstand..
In dat weiland mogen dan koeien staan, (het liefst van een boer die dat weiland van ons huurt) zodat ik zelf niet de koeien hoef te melken enzo maar er wel naar kan kijken;))

En ik wil een hele grote wilde tuin met veel bloemen en planten, en een groot grasveld om voor eventuele kinderen te spelen.. En terrasjes op meerdere plekken om in de zon/uit de zon (naar wens) te zitten..

Voor het huis zelf heb ik niet zo heel veel eisen.. Het moet een beetje een sfeervol, oud huis zijn, hoeft helemaal niet zo groot van mij.. Een rieten dak vind ik altijd erg mooi (maar wel veel onderhoud). Het huis moet een open haar/kachel hebben in de woonkamer, qua keuken heb ik niet zoveel eisen..
Qua slaapkamers ook weinig eisen, minimaal 3 slaapkamers (voor onszelf en voor 2 kinderen), een rommelkamertje is ook wel handig. En ik wil graag een bad waar je met z'n tweeen fatsoenlijk in kan zitten..

En buiten wil ik nog wel een schuur (nouja, dat is meer voor mijn vriend, als hij niets heeft om op zaterdag in te klooien wordt hij chagrijnig en daar heb ik dan last van;))
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Rush vr 27 jul 2012 - 1:08

Ik woon op droomlocatie, alleen zou ik wel een mooiere/grotere badkamer willen en meer slaapkamers.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Dennenappel vr 27 jul 2012 - 23:02

Lousanne schreef:Ik zou een huisje willen hebben op een hele mooie plek buitenaf, aan de ene kant grenzend aan bos en aan de andere kant aan weiland.. De dichtsbijzijnde buren op minimaal 500 m afstand..
In dat weiland mogen dan koeien staan, (het liefst van een boer die dat weiland van ons huurt) zodat ik zelf niet de koeien hoef te melken enzo maar er wel naar kan kijken;))

En ik wil een hele grote wilde tuin met veel bloemen en planten, en een groot grasveld om voor eventuele kinderen te spelen.. En terrasjes op meerdere plekken om in de zon/uit de zon (naar wens) te zitten..

Voor het huis zelf heb ik niet zo heel veel eisen.. Het moet een beetje een sfeervol, oud huis zijn, hoeft helemaal niet zo groot van mij.. Een rieten dak vind ik altijd erg mooi (maar wel veel onderhoud). Het huis moet een open haar/kachel hebben in de woonkamer, qua keuken heb ik niet zoveel eisen..
Qua slaapkamers ook weinig eisen, minimaal 3 slaapkamers (voor onszelf en voor 2 kinderen), een rommelkamertje is ook wel handig. En ik wil graag een bad waar je met z'n tweeen fatsoenlijk in kan zitten..

En buiten wil ik nog wel een schuur (nouja, dat is meer voor mijn vriend, als hij niets heeft om op zaterdag in te klooien wordt hij chagrijnig en daar heb ik dan last van;))
Dit dus, graag wel een ruimte extra voor de studeerkamer. In de tuin ook ruimte voor een moestuin en vijver (naast de wilde bloementuin, grasveld en diverse terrasjes).
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Toet vr 27 jul 2012 - 23:11

Ik werkt in zo'n mega huis.. Onder een lange hal, woonkamer (45m2) 2 eetkamers, keuken, kantoor, speelkamer, twee toiletten en een badkamer. Boven 9 slaapkamers, 2 badkamers, 2 toiletten en op zolder 4 'appartementen' (4 woon-slaapkamers, 1 badkamer/toilet en 1 keuken) met buiten een groot terras en een loungeterras, grasveld van 80m2, trampoline en een zwembad. Echt een chill huis, heel mooi ingericht ook maar ik zou er niet zelf willen wonen véél te groot!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  *Lookie* vr 27 jul 2012 - 23:46

Ik zou een mooi landelijk huis willen met romantische inrichting. Een grote badkamer met ruim lig/bubbelbad, een landelijke keuken met een Aga en een gezellige grote eettafel, een knusse woonkamer met grote tv (uit het zicht, dat dan wel), een 2e zitkamer met grote boekenkast, openslaande tuindeuren, voldoende slaapkamers (stuk of 5), voldoende bergruimte, een 'washok', een grote tuin met hortensia's, fruitbomen, knusse hoekjes en haagjes en ruimte voor de kinderen etc... en dan ook maar een tuinman en schoonmaakster..
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Bazinga za 28 jul 2012 - 0:36

Tuindershuis hier in 't duin, klein stukkie grond er om heen (hoef geen lap land, maar genoeg ruimte voor 2 honden en misschien wat kipjes) Een lage zolder, voor de grote slaapkamer, verder alles gelijkvloers. Grote woonkeuken, veel licht, open. De tuin veel gras, rondom planten en een betegeld terras met deur naar de keuken. 't Hoeft geen groot huis; twee slaapkamers en een één badkamer vind ik genoeg, maar zou een evt. mogelijkheid tot uitbouwen wel prettig vinden.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 3:45

Een mooi herenhuis in oud zuid. Rustige buurt, maar wel vlakbij de stad.
Het hoeft niet eens heel groot te zijn haha! 4 slaapkamers zou ideaal zijn. En een mooie grote woonkeuken zoals mijn ouders dat ook hebben I love you .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 5:55

Een heel mooi boerderijtje, met plek voor 2 of 3 paardjes.

Beneden verdieping:
Ik zou graag een hele grote hal willen.
Een mooie grote woonkamer met een speelkamer, wel apart maar dan met een grote deuropening ofzo.
In de woonkamer mooie openslaande deuren naar de tuin/weiland met zicht op de paarden.
Een grote woon/leefkeuken en daaraan een grote bijkeuken met inbouwkast waar de wasmachine+droger in kan en tevens een kapstok en deel voor schoenen en laarzen.

Tweede verdieping:
3 Grote slaapkamers met veel ramen, een badkamer aangesloten op onze kamer en een kleinere badkamer voor de kinderen.
Een kamer voor alle kleding, zowel van ons als van de kinderen.
Dan graag nog een "rommelkamer/werkkamer" en een kamer of vliering voor opslag, voor spullen die je maar zo nu en dan gebruikt.

Oh en ik zou graag een mooie grote ruimte willen hebben aan het huis, of op het terrein voor een eigen winkeltje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Droomhuis Empty Re: Droomhuis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum