Hond naar de trimsalon
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hond naar de trimsalon
Zoals jullie vast allemaal weten heb ik een heel leuk hondje. (als ze lief is!)
Ze heeft enorm last van haar uitval en daarom wil ik haar graag laten trimmen.
Ik hoop dat ze dan minder last heeft van een jeukende huid.
En ik hoop dan zelf ook van de haren in huis af te zijn.
Eigenlijk hoor je een Cavalier King Charles Spaniel niet te trimmen (ik was hier ook altijd vreselijk op tegen!)
Wat is jullie ervaring met trimmen?
Helpt het echt tegen een jeukende huid? (ze heeft geen vlooien!)
Ziet het er mooi uit?
Ze heeft enorm last van haar uitval en daarom wil ik haar graag laten trimmen.
Ik hoop dat ze dan minder last heeft van een jeukende huid.
En ik hoop dan zelf ook van de haren in huis af te zijn.
Eigenlijk hoor je een Cavalier King Charles Spaniel niet te trimmen (ik was hier ook altijd vreselijk op tegen!)
Wat is jullie ervaring met trimmen?
Helpt het echt tegen een jeukende huid? (ze heeft geen vlooien!)
Ziet het er mooi uit?
Gast- Gast
Re: Hond naar de trimsalon
nou ben ik geen hondenkenner, maar van het haar trimmen (korter maken) gaat 't toch niet minde uitvallen? Misschien moet je hond 'geplukt' worden ofzo, of speciaal geborsteld om de losse haren eruit te halen?
Bij een (goede) trimsalon zullen ze wel de beste oplossing weten (en daar weten ze ook wat voor behandeling bij welk ras hoort...)
Bij een (goede) trimsalon zullen ze wel de beste oplossing weten (en daar weten ze ook wat voor behandeling bij welk ras hoort...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Naar mijn weten moeten Cavalier King Charles Spaniels geplukt worden... Dat is dus een andere behandeling.
Ik heb mijn honden ook weleens naar de Trimsalon gebracht, dan waren ze lekker zacht en fris. Ook hadden ze vele malen minder last van de haren, maw : ik had er minder last van want de losse haren waren eruit.
Het is vaak wel tijdelijk, dus na een tijd moet een behandeling herhaald worden.
Ik heb mijn honden ook weleens naar de Trimsalon gebracht, dan waren ze lekker zacht en fris. Ook hadden ze vele malen minder last van de haren, maw : ik had er minder last van want de losse haren waren eruit.
Het is vaak wel tijdelijk, dus na een tijd moet een behandeling herhaald worden.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik borstel en pluk mijn hond op het moment elke dag.
helaas, zonder veel effect.
het wisselen van vacht kan jeuk veroorzaken, vandaar dat ik dit eens wil proberen.
wellicht kunnen ze niet zoveel voor haar betekenen, maar dan heeft ze in ieder geval de nageltjes weer kort en de pootjes bijgewerkt.
helaas, zonder veel effect.
het wisselen van vacht kan jeuk veroorzaken, vandaar dat ik dit eens wil proberen.
wellicht kunnen ze niet zoveel voor haar betekenen, maar dan heeft ze in ieder geval de nageltjes weer kort en de pootjes bijgewerkt.
Gast- Gast
Als je hond jeuk heeft en geen vlooien zou ik gewoon even langs de dierenarts gaan. Die weet vast wat te doen. Misschien is het wel een allergie.
Heb je al gecontroleerd op teken? Die kunnen ook jeuk veroorzaken. En wassen met hondenshampoo kan ook wel eens helpen (niet te vaak, das weer slecht voor de huid..)
Edit: wij hebben ook een kruising King Charles, daarbij knippen we de poten/staart/oren en nagels zelf bij.. Die van ons is makkelijk te knippen aan de nagels.
Heb je al gecontroleerd op teken? Die kunnen ook jeuk veroorzaken. En wassen met hondenshampoo kan ook wel eens helpen (niet te vaak, das weer slecht voor de huid..)
Edit: wij hebben ook een kruising King Charles, daarbij knippen we de poten/staart/oren en nagels zelf bij.. Die van ons is makkelijk te knippen aan de nagels.
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
De vorige hond van mijn ouders had een vlooienallergie. Die hoefde maar één keer een beet van een vlo te krijgen en ze werd helemaal gek van de jeuk. Ze werd zo'n twee keer per jaar zo goed als kaal geschoren, alleen haar kop, het puntje van haar staart en het grootste gedeelte van haar poten werden niet gedaan. Zo was ze erg onaantrekkelijk voor vlooien en het haar viel dan ook makkelijker uit als ze aan het verharen was.
Maar ze zag er dan werkelijk niet uit
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben al bij de dierenarts geweest.
L.una heeft voedselallergie, dit veroorzaakt ook jeuk.
Ze heeft speciale brokken, dit gaat al ruim een jaar goed.
Ze heeft lange tijd geen last gehad van jeuk. maar sinds het verwisselen van de vacht begint ze weer te krabben.
De dierenarts denkt niet dat dit aan de voedselallergie (of andere allergie) ligt, omdat het zolang goed is gegaan.
Ik ga het volgende week gewoon overleggen in de trimsalon.
L.una heeft voedselallergie, dit veroorzaakt ook jeuk.
Ze heeft speciale brokken, dit gaat al ruim een jaar goed.
Ze heeft lange tijd geen last gehad van jeuk. maar sinds het verwisselen van de vacht begint ze weer te krabben.
De dierenarts denkt niet dat dit aan de voedselallergie (of andere allergie) ligt, omdat het zolang goed is gegaan.
Ik ga het volgende week gewoon overleggen in de trimsalon.
Gast- Gast
Een cavaliertje moet juist wel getrimd worden. De pootjes netjes kort, flosjes tussen haar tenen uit, minder lange haren aan het broekje, buiklijn netjes geknipt, oortjes netjes geknipt. Van verharen kan ze ook jeuk krijgen, is ze gesteriliseerd? Dan krijgt ze pluis (soort puppyvacht noem ik het altijd) en dat kan je inderdaad uitplukken, voor de rest is een cavalier niet te plukken. Als ze naar een goede trimsalon gaat wordt ze gewassen en uitgeblazen zodat alle dode haren eruit komen.
En please, stop met elke dag borstelen! Dat is júist de reden dat ze nu zoveel verhaart! Je stimuleert de haren nu juist om te vernieuwen en uit te vallen, omdat je elke keer de haar er al uittrekt als die er nog net niet uitvalt.
Meer advies heb ik niet voor je (ik ben bijna-trimster ) Ja gewoon naar de trimsalon gaan.
En please, stop met elke dag borstelen! Dat is júist de reden dat ze nu zoveel verhaart! Je stimuleert de haren nu juist om te vernieuwen en uit te vallen, omdat je elke keer de haar er al uittrekt als die er nog net niet uitvalt.
Meer advies heb ik niet voor je (ik ben bijna-trimster ) Ja gewoon naar de trimsalon gaan.
Gast- Gast
May schreef:De vorige hond van mijn ouders had een vlooienallergie. Die hoefde maar één keer een beet van een vlo te krijgen en ze werd helemaal gek van de jeuk. Ze werd zo'n twee keer per jaar zo goed als kaal geschoren, alleen haar kop, het puntje van haar staart en het grootste gedeelte van haar poten werden niet gedaan. Zo was ze erg onaantrekkelijk voor vlooien en het haar viel dan ook makkelijker uit als ze aan het verharen was.
Onze hond (Shih Tzu) heeft het ook, maar die scheren wij echt niet kaal. Hij heeft er speciaal spul voor gekregen en we moeten hem met een aparte shampoo wassen. Sindsdien heeft hij er geen last meer van.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik borstel haar nu elke dag om die losse haren eruit te krijgen. Normaal doe ik dat niet (alleen oren, anders wordt dat een drama).
Voor de dingen die jij zegt wil ik haar ook laten trimmen (werk normaal pootjes zelf bij). Ik wil geen kale hond! Haha
Ze is niet gesterilliseerd. En datt gaat ook niet gebeuren. Ze heeft tussen de schouderbladen wel wat pluizig haar. Maar normaal zit ze echt prima in de vacht.
Voor de dingen die jij zegt wil ik haar ook laten trimmen (werk normaal pootjes zelf bij). Ik wil geen kale hond! Haha
Ze is niet gesterilliseerd. En datt gaat ook niet gebeuren. Ze heeft tussen de schouderbladen wel wat pluizig haar. Maar normaal zit ze echt prima in de vacht.
Gast- Gast
Maar als Bazyle zegt dat het borstelen juist de verkeerde werking heeft, kan je daar dan niet beter mee stoppen?
Gast- Gast
Als je graag een hond wil die het hele jaar zo door verhaart moet je vooral doorborstelen elke dag... Het is maar een tip he. Als je haar 1x naar de trimsalon brengt als ze volop in de rui is, ben je daarna van het grootste gedeelte af. Mits het een trimsalon is die een waterblazer heeft, anders heeft het nog geen effect.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Hond aan de diaree
» hond overgeven....wat is dit?
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Wat is je hond dik!
» Hond aan de diaree
» hond overgeven....wat is dit?
» Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?
» Wat is je hond dik!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: