Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben verbaasd! (en trots!)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  maiadebij ma 16 mei 2011 - 9:54

N is niet heel snel met praten. Nu met 2 jr en 5 mnden kunnen we eindelijk zeggen dat hij echt begint te praten! Ik heb me er niet zo druk om gemaakt hoor, hij was met andere dingen weer vlot. Hij is nu bijv overdag bijna zindelijk.

Maar nu is J 8,5 maand. Een week geleden zette ik haar op de commode. Ze pakte haar borsteltje, hield hem voor me en zei "die" ik helemaal verbaasd "die??" en weer zei ze "die"! Ik had het m'n moeder, die de volgende dag kwam oppassen, verteld en toen ik thuis kwam na m'n werk zei m'n moeder "nou echt, je hebt gelijk hoor, ze zegt het echt en nog bewust ook!".
Gister en vandaag heeft ze ook verschillende keren "mama" gezegd! Als ik haar uit bed kwam halen of als ik haar op de grond zette en ze dat niet wilde.

Ik ben echt stom verbaasd, en vreselijk trots natuurlijk! Echt mooi om te zien hoe verschillend broer en zus zich ontwikkelen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 9:57

maiadebij schreef:N is niet heel snel met praten. Nu met 2 jr en 5 mnden kunnen we eindelijk zeggen dat hij echt begint te praten! Ik heb me er niet zo druk om gemaakt hoor, hij was met andere dingen weer vlot. Hij is nu bijv overdag bijna zindelijk.

Maar nu is J 8,5 maand. Een week geleden zette ik haar op de commode. Ze pakte haar borsteltje, hield hem voor me en zei "die" ik helemaal verbaasd "die??" en weer zei ze "die"! Ik had het m'n moeder, die de volgende dag kwam oppassen, verteld en toen ik thuis kwam na m'n werk zei m'n moeder "nou echt, je hebt gelijk hoor, ze zegt het echt en nog bewust ook!".
Gister en vandaag heeft ze ook verschillende keren "mama" gezegd! Als ik haar uit bed kwam halen of als ik haar op de grond zette en ze dat niet wilde.

Ik ben echt stom verbaasd, en vreselijk trots natuurlijk! Echt mooi om te zien hoe verschillend broer en zus zich ontwikkelen.

Leuk! Dan had je het zeker nog niet verwacht, gezien N. niet zo snel was.

X. zegt alleen nog maar dadadada papapapa mamamamama kakakaka....meer dat soort kreten smile
hij wijst wel sinds kort allerlei dingen aan. Heel schattig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 9:59

Wat goed van haar zeg. Zo zie je maar dat niet ieder kind zich op dezelfde manier ontwikkeld, zo ook niet als broer en zus. Ik kan me voorstellen dat je trots op haaer bent,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  maiadebij ma 16 mei 2011 - 10:02

Nee ik verwachtte het nog helemaal niet!! N was 20 maanden toen hij voor het eerst mama zei. Ja vreselijk lief hè al die ontwikkelingen. J kruipt nu sinds een paar dagen maar nu zo houterig Very Happy haar armpjes maken de juiste beweging en zorgen dat ze vooruit gaat, maar haar beentjes maken bewegingen die nog niet helemaal meewerken Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 10:06

Fijn inderdaad als ze weer wat nieuwe ontwikkelingen maken. Zo herkend M.ara nu sinds een weekje onze poes, als ze hem ziet lopen zegt ze heel duidelijk 'Aaaaai poesss', dat stemmetje I love you


Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 16 mei 2011 - 10:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  maiadebij ma 16 mei 2011 - 10:07

Mama_van2 schreef:Wat goed van haar zeg. Zo zie je maar dat niet ieder kind zich op dezelfde manier ontwikkeld, zo ook niet als broer en zus. Ik kan me voorstellen dat je trots op haaer bent,


Mijn buurvrouw zei laatst nog dat haar zoontje ook pas laat praatte en haar dochter, die 20 maanden jonger is, op een gegeven moment gelijk op ging met haar broer. Die verschillen zijn erg leuk om te zien vind ik.


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 10:34

Fijn dat je trots bent en dat je er gewoon lekker van geniet. Omdat ik me wel veel zorgen maak over Ezra, vind ik het vaak moeilijk om te geloven als Yrsa iets zegt, ik ben dan heel snel bang dat iets is wat ik graag wíl horen.
Net aan tafel was ze een beetje aan het kliederen, dus ik wilde haar een hapje vla voeren en zei tegen haar: 'Mama gaat je helpen!' toen zei ze heel eigenwijs: 'Nie jeppe!' en draaide haar gezicht weg. Volgens mij zei ze echt op haar manier: 'Niet helpen' maar ik ga dan toch aan mezelf twijfelen of ik het nou goed heb gehoord.

Zij kan al wel het een en ander zeggen, maar Ezra gaat op dit moment heel snel met woordjes dus hij loopt nog wel voor op haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  LotteK ma 16 mei 2011 - 10:37

Wat goed van haar zeg!!
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  maiadebij ma 16 mei 2011 - 10:40

Suzan, ik had ook echt die bevestiging van mijn moeder nodig! E.zra was natuurlijk nog wat later als N dus daar zal je je vast de nodige zorgen om gemaakt hebben, dan is het wel heel gek als je een 2e kindje zo snel hoort praten! Maar wat fijn dat E.zra nu zo snel gaat! Is hij uiteindelijk zelf gaan praten of liep je nog bij een (pre-verbale)logopediste?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 10:52

Nee, we hebben heel veel hulp, hij heeft ook nog steeds een achterstand, maar het lijkt nu wel snel vooruit te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 10:53

Fijn dat dat goed gaat bij E.zra! Straks leren ze van elkaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 21:40

S. kan ook al papa zeggen sinds 1 week smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 21:47

Wat leuk! Ik kan mij voorstellen dat het je verbaasd, zeker omdat N. zoveel later was. Maar wel leuk die verschillen.
Hier gaan ze wel gelijk op en ik verbaas mij ook echt regelmatig wat ze allemaal al kunnen en zeggen. Ik denk dat het vooral komt doordat ze elkaar kopieëren want ze zijn eigenlijk met alles heel snel.
Behalve als het op slapen aankomt haha. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben verbaasd! (en trots!) Empty Re: Ik ben verbaasd! (en trots!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum