Help, ik ben ouderwets!
+4
Susan
SuperGrover
Zwerver
Bubbelicious
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Help, ik ben ouderwets!
Ik dacht altijd modern te zijn, en mee te gaan met de tijd. Maar vanmiddag heb ik gemerkt dat ik dat toch echt niet ben
Mijn zus smste me, dat haar dochter (dus mijn nichtje) sinds vorige week een navelpiercing heeft. En terwijl ze vorige maand 14 is geworden. Ik vind dat dus echt te jong. En ik vind het zo stom van mezelf. Ik heb niks tegen piericings. Sterker nog, ik had zelf een tongpiercing (inmiddels eruit) en een tattoo. En ik vind piericings ook echt mooi. Maar niet bij haar :o
Hoe denken jullie daar over?
Mijn zus smste me, dat haar dochter (dus mijn nichtje) sinds vorige week een navelpiercing heeft. En terwijl ze vorige maand 14 is geworden. Ik vind dat dus echt te jong. En ik vind het zo stom van mezelf. Ik heb niks tegen piericings. Sterker nog, ik had zelf een tongpiercing (inmiddels eruit) en een tattoo. En ik vind piericings ook echt mooi. Maar niet bij haar :o
Hoe denken jullie daar over?
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Help, ik ben ouderwets!
Och, ik was zelf 15 jaar toen ik een navelpiercing kreeg. Dus mocht ik een zus hebben die mij zou bellen met de mededeling dat haar dochter van 14 er inmiddels ook één heeft, dan zou ik niet raar staan opkijken.
Gast- Gast
Ik had vriendinnetjes die op die leeftijd ook al een navelpiercing hadden, dus voor mij zou het niet schokkend zijn.
Waar ik ouderwets in ben, is dat ik vind dat sommige kinderen (lees, 13 a 14 jaar) bezig gaan met seks terwijl ze nog zo dom zijn als het achtereind van een varken en denken van pijpen zwanger te kunnen raken. Dan denk ik volgens mij ouderwets als ik vind dat die kinderen zich lekker met make up of Justin Bieber bezig horen te houden.
Waar ik ouderwets in ben, is dat ik vind dat sommige kinderen (lees, 13 a 14 jaar) bezig gaan met seks terwijl ze nog zo dom zijn als het achtereind van een varken en denken van pijpen zwanger te kunnen raken. Dan denk ik volgens mij ouderwets als ik vind dat die kinderen zich lekker met make up of Justin Bieber bezig horen te houden.
Gast- Gast
*grinnik*
nou ik dacht dus altijd dat ik zelf ook zo ruimdenkend was. Het is echt een schok om erachter te komen dat ik dat dus helemaal niet ben haha Ik word denk ik gewoon oud
nou ik dacht dus altijd dat ik zelf ook zo ruimdenkend was. Het is echt een schok om erachter te komen dat ik dat dus helemaal niet ben haha Ik word denk ik gewoon oud
Bubbelicious- Prater
Laten we het nieuw-ouderwets noemen gewoon een nieuwe generatie van ouderwetsheid. Klinkt ook veel beter, "Ik ben nieuw-ouderwets".
Of gewoon Old School, maar dat kan je gewoon niet altijd zeggen.
Of gewoon Old School, maar dat kan je gewoon niet altijd zeggen.
Gast- Gast
Zero schreef:
Nah jah iedereen moet het eerst leren toch. Jij hebt ook vast wel dingen gedacht die eigenlijk niet mogelijk zijn.
Ik vind 14 ook wel jong voor een navelpiercing. Ken ook wel een meisje van 9 die al vol in de make up zit, met permanent in het haar enzo.
Gast- Gast
Ik was ook zo jong, maar ik zou het zelf ook niet leukj vinden als mijn nichtje het zou hebben. Ik zou het ook te jong vinden.
@Dolics, ik stuur je nog een pm terug hoor!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Dolcis_ schreef:Zero schreef:
Nah jah iedereen moet het eerst leren toch. Jij hebt ook vast wel dingen gedacht die eigenlijk niet mogelijk zijn.
Ja maar dat bedoel ik dus juist, ze gaan het eerst doen en dan pas nadenken of het wel of niet kan. Dat deed ik echt niet op die leeftijd, en verder ook niemand die ik kende, maar daarin ben ik dus ouderwets. Ik heb een hele duidelijke seksuele voorlichting in mijn opvoeding gehad, en altijd geweten dat mijn maag niet in verbinding staat met mijn baarmoeder (thank god)
Laatst aangepast door Zero op ma 16 mei 2011 - 5:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
wc-eend schreef:Ik was ook zo jong, maar ik zou het zelf ook niet leukj vinden als mijn nichtje het zou hebben. Ik zou het ook te jong vinden.
Leuk! Zie hem vanzelf wel verschijnen
Ik vind trouwens sowieso alles steeds jonger worden. De mama's hier in mijn omgeving zijn allemaal op hun 18e 19e al zwanger en bevallen.
Gast- Gast
Ja dat valt mij ook op! Heleboel leeftijdsgenoten van mij zijn ook ineens mama! Ik kijk daar echt van op En dan ook nog eens met een instabiele situatieDolcis_ schreef:wc-eend schreef:Ik was ook zo jong, maar ik zou het zelf ook niet leukj vinden als mijn nichtje het zou hebben. Ik zou het ook te jong vinden.
Leuk! Zie hem vanzelf wel verschijnen
Ik vind trouwens sowieso alles steeds jonger worden. De mama's hier in mijn omgeving zijn allemaal op hun 18e 19e al zwanger en bevallen.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Gelukkig niet, vind de juiste manier om zwanger te worden dan wel een stuk leukerZero schreef:
Ja maar dat bedoel ik dus juist, ze gaan het eerst doen en dan pas nadenken of het wel of niet kan. Dat deed ik echt niet op die leeftijd, en verder ook niemand die ik kende, maar daarin ben ik dus ouderwets. Ik heb een hele duidelijke seksuele opvoeding gehad, en altijd geweten dat mijn maag niet in verbinding staat met mijn baarmoeder (thank god)
Gast- Gast
Dolcis_ schreef:Gelukkig niet, vind de juiste manier om zwanger te worden dan wel een stuk leukerZero schreef:
Ja maar dat bedoel ik dus juist, ze gaan het eerst doen en dan pas nadenken of het wel of niet kan. Dat deed ik echt niet op die leeftijd, en verder ook niemand die ik kende, maar daarin ben ik dus ouderwets. Ik heb een hele duidelijke seksuele opvoeding gehad, en altijd geweten dat mijn maag niet in verbinding staat met mijn baarmoeder (thank god)
+ een kind uit poepen lijkt me ook niet echt lekker...
Gast- Gast
14 vind ik ook te jong voor een piercing, zoals ik dat ook te jong vind voor seks. Op je 14e zijn je hersens nou eenmaal nog niet volgroeid, en een van de onderdelen die het laatst rijpt, is het vermogen om consequenties in de toekomst goed in te kunnen schatten.
Maar ik denk niet dat dat je ouderwets maakt. Sterker nog, als ruimdenkend betekent dat je alles maar moet toestaan wat je kinderen betreft, dan staat dat volgens mij gelijk aan niet opvoeden
Maar ik denk niet dat dat je ouderwets maakt. Sterker nog, als ruimdenkend betekent dat je alles maar moet toestaan wat je kinderen betreft, dan staat dat volgens mij gelijk aan niet opvoeden
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het zou me eerlijk gezegd niet echt iets kunnen schelen als mijn nichtje van bijna 13 over een jaar een navelpiercing zou mogen. Tegen de tijd dat dat soort dingen hier gaan spelen ga ik er wel een mening over vormen, niet nu over kinderen over wie ik niks te zeggen heb.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had in de 2de klas (toen was ik 13) ook klasgenootjes met een navelpiercing. Volgens mij was ik 14 toen ik een neuspiercing nam (en ook 14 toen hij er weer uit ging).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik had mijn navelpiercing op mijn 12e Maar bij de dochter van je zus kan ik me wel voorstellen dat het anders is, misschien zie je haar onbewust ook kleiner voor je dan ze is.
Ik heb dat bij mijn ex-oppaskind, die inmiddels 15 is. Ik kwam haar pas tegen met een paar flessen wijn achter op de fiets haha. Dat vond ik ook ontzettend raar, terwijl ik zelf op mijn 14e ook zo rondfietste.
Ik heb dat bij mijn ex-oppaskind, die inmiddels 15 is. Ik kwam haar pas tegen met een paar flessen wijn achter op de fiets haha. Dat vond ik ook ontzettend raar, terwijl ik zelf op mijn 14e ook zo rondfietste.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik denk dat 't zoiets is, als Toetje zegt Ik was amper 13 toen ik een piercing liet zetten, zelfde leeftijd als mijn broertje nu is. Maar als hij komt met de mededeling 'ik laat een piercing zetten', dan krijgt-ie een schop onder z'n hol en mag-ie terugkomen als-ie 16+ is, op z'n minst!
Gast- Gast
Susan schreef:Het zou me eerlijk gezegd niet echt iets kunnen schelen als mijn nichtje van bijna 13 over een jaar een navelpiercing zou mogen. Tegen de tijd dat dat soort dingen hier gaan spelen ga ik er wel een mening over vormen, niet nu over kinderen over wie ik niks te zeggen heb.
Maar je mag toch wel een mening hebben, ondanks dat het niet je eigen kinderen zijn? Het is niet dat ik er vannacht wakker van zal liggen hoor. Maar ik denk ook niet dat je ergens geen mening over mag hebben, omdat ik niks over haar te zeggen heb, en omdat het niet mijn eigen kind is.
Bubbelicious- Prater
toetje_ schreef:Ik had mijn navelpiercing op mijn 12e Maar bij de dochter van je zus kan ik me wel voorstellen dat het anders is, misschien zie je haar onbewust ook kleiner voor je dan ze is.
Ja dat zal het ook wel vooral zijn! Ik zie haar gewoon nog heel klein. In mijn ogen is ze nog heel klein. Nu is ze ook letterlijk klein, en ook best nog kinds. Misschien als ze 'volwassener' was geweest dat ik er minder moeite mee zou hebben? Ach, ik weet het niet. Ik vind het woord old school ook wel best haha
Bubbelicious- Prater
Bubbelicious schreef:
Maar je mag toch wel een mening hebben, ondanks dat het niet je eigen kinderen zijn? Het is niet dat ik er vannacht wakker van zal liggen hoor. Maar ik denk ook niet dat je ergens geen mening over mag hebben, omdat ik niks over haar te zeggen heb, en omdat het niet mijn eigen kind is.
Van mij wel, maar ik weet ook niet of ik er echt een mening over zou hebben. Er zijn ook wel dingen waar ik gewoon niks van vind. Ik zeg daarmee toch niet dat jij er ook niks van zou moeten vinden?
Susan- Lady Post-a-lot
Oh nee, dat bedoel ik ook niet te zeggen hoor. Ik vroeg me gewoon af of je dat in het algemeen vindt, dus dat je er geen mening over 'mag' hebben omdat je zelf niet in die situatie zit. Ik was benieuwd hoe je het precies bedoelde.....
Bubbelicious- Prater
Nee, niet bij alles, maar als ik probeer om me voor te stellen hoe ik het zou vinden als mijn nichtje een navelpiercing zou krijgen dan merk ik dat het me niet zoveel zou doen. Als mijn eigen dochter later zoiets zou willen dan zou het uiteraard anders zijn, dan moet ik er wel iets van vinden, maar dat duurt nog zo lang, dat is wat ik ermee bedoel te zeggen.
Susan- Lady Post-a-lot
Oh zo ... Ik snap het. Nee tuurlijk, maar dan zou het voor mij ook helemaal anders zijn. Najah, ik weet nu dat mijn kind tot zn 21e onder een steen moet leven Als ik dit al erg vind
Bubbelicious- Prater
Dan ben ik al een tijdje ouderwets. Toen ik 14 was, zat er een meisje bij mij in de klas die een navelpiercing had laten zetten. Ik vond dat veelste jong nog, terwijl ik zelf ook 14 was. Ouderwets zijn, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Ik weet niet of ik het nu erg zou vinden, waarschijnlijk niet. Een navelpiercing is er ook zo weer uit en je hebt er nauwelijks een litteken van. Een tatoeage of een piercing in het gezicht (oren uitgezonderd) zou ik erger vinden.
Ik weet niet of ik het nu erg zou vinden, waarschijnlijk niet. Een navelpiercing is er ook zo weer uit en je hebt er nauwelijks een litteken van. Een tatoeage of een piercing in het gezicht (oren uitgezonderd) zou ik erger vinden.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Een piercing vind ik niet zo erg, je houdt er hooguit een litteken aan over. Een tattoeage of seks vind ik veel ingrijpender en dus belangrijker om goed over na te denken.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik nou zo ouderwets?
» Ouderwets pennen
» Ouderwets Schrijven
» ouderwets rondom huwelijk?
» Hoe lang voor je cylcus weer "ouderwets" was na bevalling?
» Ouderwets pennen
» Ouderwets Schrijven
» ouderwets rondom huwelijk?
» Hoe lang voor je cylcus weer "ouderwets" was na bevalling?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: