Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scriptie nakijken

4 plaatsers

Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Scriptie nakijken

Bericht  ekiaam87 ma 16 mei 2011 - 4:40

Hallo meiden,

Dankzij 2 meiden is mijn scriptie gecontroleerd op spelling e.d.
Nu heb ik er nog het een en ander bijgetypt wat nog niet gecontroleerd is.
Is er 1 (of 2) van jullie die hem nog een keertje zou willen doorlezen en checken op spelling? Het zijn 33 blz. van de PABO (leraar basisonderwijs)
Voor vanavond 8 uur is mijn enige eis (dan wil ik hem weer terughebben)
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  Minx ma 16 mei 2011 - 7:39

Ik wil hem voor je doorlezen. Spelling ben ik niet top in maar zinnen die niet helemaal lekker lopen moet ik vaak 6 keer lezen voor ik ze snap die kan ik er dus wel uithalen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 12:21

Ik bedoel het niet lullig maar als je afgestudeerd bent straks op de PABO.. dan moet je zelf wel instaat zijn lijkt me om je eigen werk na te kunnen kijken? Hoe ga je dat straks doen als je leerlingen werkstukjes schrijven, elke keer door anderen na laten kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  ekiaam87 ma 16 mei 2011 - 18:30

@ Yasmin, na 100x hetzelfde stukje te lezen, zie ik echt niet meer waar ik iets anders moet typen, er hebben nu 5 mensen naar gekeken en allemaal zien ze nog andere dingen. Veel logische dingen, waar ik dus overheen lees, omdat ik het bijna kan dromen, vandaar de extra, extra check Wink
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  silly-one ma 16 mei 2011 - 20:01

Yasmin schreef:Ik bedoel het niet lullig maar als je afgestudeerd bent straks op de PABO.. dan moet je zelf wel instaat zijn lijkt me om je eigen werk na te kunnen kijken? Hoe ga je dat straks doen als je leerlingen werkstukjes schrijven, elke keer door anderen na laten kijken?

Je leest je eigen tekst vaak zoals je denkt dat je hem hebt geschreven. IK heb dit geleerd van een docent Nederlands ( ik heb ook de pabo gedaan). Het is echt niet verkeerd om je tekst door iemand na te laten lezen. Daarbij ben ik dyslectische en fouten van een ander haal ik er wel uit, maar mijn eigen fouten niet. Puur omdat ik die tekst dan als nieuw lees
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  Melis_je ma 16 mei 2011 - 22:08

silly-one schreef:( ik heb ook de pabo gedaan). Het is echt niet verkeerd om je tekst door iemand na te laten lezen. Daarbij ben ik dyslectische en fouten van een ander haal ik er wel uit, maar mijn eigen fouten niet.

Dat lijkt me onhandig. Geef je ook taalles?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  silly-one ma 16 mei 2011 - 22:51

Melis_je schreef:
silly-one schreef:( ik heb ook de pabo gedaan). Het is echt niet verkeerd om je tekst door iemand na te laten lezen. Daarbij ben ik dyslectische en fouten van een ander haal ik er wel uit, maar mijn eigen fouten niet.

Dat lijkt me onhandig. Geef je ook taalles?

Ja, want dyslexie heeft verschillende vormen en ik heb met mijn vorm goed op leren gaan. Zoals ik de regels hanteer gaat het goed. Taal zal bij mij nooit een gevoelskwestie worden. Maar het gaat er toch om dat de regels goed aan de kinderen kan uitleggen en dat ik hun werk taal technisch kan corrigeren. Nou dat kan ik. En verder bestaan er woordenboeken en handleidingen om te helpen als ik merk dat ik vast loop. Ja het kost mij meer tijd dan iemand die wel gevoel heeft voor taal, maar zolang het goed wordt gegeven en nagekeken wat boeit het dan. Ik merk steeds meer dat er leerkrachten rondlopen met dyslexie. Eigenlijk alleen heel fijn want die herkennen het eerder bij kinderen, waardoor er eerder stappen kunnen worden ondernomen om te voorkomen dat het helemaal mis gaat met het kind.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Scriptie nakijken Empty Re: Scriptie nakijken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum