Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang moet je stoppen met de pil?

+3
Pien
Meeko
Janine
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Janine zo 15 mei 2011 - 21:54

Meiden,

Ik had een vraagje, hoe lang moet je stoppen met de pil voordat je zwanger kan raken.

Ik heb gehoord dat het niet goed is dat je gelijk zwanger (als dat gelijk lukt) raakt na het stoppen van de pil.

Wij willen volgend jaar proberen zwanger te raken.

Wie weet het antwoordt er op?

Janine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Meeko zo 15 mei 2011 - 21:59

Bij de 1e ben ik gestopt met de pil en meteen geprobeerd om zwanger te worden en met de 2e ronde was t raak.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 21:59

je kunt direct na het stoppen met de pil zwanger worden. Ik zou niet weten waarom dat niet goed zou zijn, de hormonen zijn namelijk binnen 36 tot 48 uur al uit je lichaam (anders zou je ook niet zwanger kunnen worden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Pien zo 15 mei 2011 - 22:01

volgens mij is het niet zozeer slecht hoor....

ik denk dat het meer is dat je cyclus door de pil geregeld word en het handiger voor jezelf is dat je je cyclus leert kennen hoe die op de natuurlijke manier is. ik zou zelf 3 tot 6 maanden van te voren stoppen denk ik met de pil, tot die tijd condoom gebruiken. dan heb je 3 tot 6 maanden om je cyclus op gang te laten komen en hem te leren kennen.

ik slikte voordat wij ervoor gingen al zo'n vier jaar de pil niet meer en had altijd een hele regelmatige cyclus zonder de pil! voor ons was dat dus extra makkelijk.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:06

Dat 'ontpillen' waar je vaak over leest is onzin, behalve inderdaad dat je cyclus een tijdje van slag kán zijn maar dit is vaak ook niet het geval. Je kan verder prima zwanger worden. Wel eraan denken dat je op tijd begint met foliumzuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:11

Je kan idd gelijk beginnen na het stoppen. ontpillen word meer gedaan om inzicht te krijgen in de cyclus. Wij zijn na een maandje begonnen na het stoppen met de pil.
Ik had alleen een wat trage start. Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Janine zo 15 mei 2011 - 22:16

Kan ik dan beter nu gelijk stoppen met de pil, en dan condooms gebruiken?

Janine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:20

Dat kan, maar dan is mischien een kleine kans dat je al eerder als volgend jaar zwanger bent Wink
Dat hoeft natuurlijk niet er zijn ook mensen die dat een paar jaar doen, maar ik vind dat niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:21

Lees je wel? Als jullie volgend jaar voor een kindje willen gaan, kun je dus evengoed volgend jaar stoppen met de pil. Het heeft weinig zin eerder te stoppen, 't is heus niet beter of slechter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Mida4you zo 15 mei 2011 - 22:23

Ik ben gestopt met de pil en het was toen ook direct raak Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  MissD zo 15 mei 2011 - 22:34

Mirjam4you schreef:Ik ben gestopt met de pil en het was toen ook direct raak Wink

Bij ons precies hetzelfde.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Annemie zo 15 mei 2011 - 23:44

Wij zijn een maand nadat ik gestopt was met de pil begonnen voor kindjes, dat je niet meteen kunt beginnen is denk ik er alleen maar voor dat je de cyclus weet, dus dat je dan weet wanneer je ongeveer zwanger bent geworden. Ik was zelf 5 maanden na het stoppen met de pil zwanger.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Dora ma 16 mei 2011 - 2:46

Hoe vaak hoor je wel niet dat ze 1x de pil zijn vergeten en zwanger zijn?!

Het zogenaamde 'ontpillen' is alleen maar handig om je cyclus te leren kennen, niks meer en niks minder.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 10:14

Ik ben ook niet eerst gaan ontpillen, was na 2 korte cyclussen zwanger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet je stoppen met de pil? Empty Re: Hoe lang moet je stoppen met de pil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum