Dagcafé
+28
Moezie
Janelie
Kaboutertje
Minx
Xanna
Jordana
Zwoesj
Qiara
ekiaam87
Atelier Madame
Lotus
Oasis
Try
Serena
Rovine
Chili2011
Pien
Zininzon
ExpressoB
Chocolate Cookie
Suus
Mida4you
Burn
VeryCherry
girli
Merai
Sjaantje
May
32 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Dagcafé
WTF...Dit stuur je toch niet terug als iemand je een mailtje stuurt?? Ook al heeft ze een buitenlandse naam, ze is hier geboren en maakt een spelfout die 'gewone' Nederlanders ook kunnen maken!? Mijn handen jeuken voor een gevatte mail terug, maar dat mag ik in mijn positie niet helaas...
NIET QUOTEN
Nederlands is voor een buitenlander de moeilijkste taal om te leren.
Ik schrijf dit zodat je er iets van kunt leren.
Als je communiceert met een neerlandicus kun je dit soort reacties verwachten.
Oost-Holland bestaat niet. Holland is of Noord-Holland of Zuid-Holland.
Dat zijn twee van de twaalf provincies die Nederland heeft.
Je zult Oost-Nederland bedoelen.
Je schrijft ook:
"... gesteld van u situatie."
dat moet zijn:
"... van uw situatie."
In deze zin is het woord "uw" een bezittelijkvoornaamwoord.
Het duidt een bezit aan en daarom is het niet hetzelfde als het woord "u'
wat een persoonlijkvoornaamwoord is.
NIET QUOTEN
Nederlands is voor een buitenlander de moeilijkste taal om te leren.
Ik schrijf dit zodat je er iets van kunt leren.
Als je communiceert met een neerlandicus kun je dit soort reacties verwachten.
Oost-Holland bestaat niet. Holland is of Noord-Holland of Zuid-Holland.
Dat zijn twee van de twaalf provincies die Nederland heeft.
Je zult Oost-Nederland bedoelen.
Je schrijft ook:
"... gesteld van u situatie."
dat moet zijn:
"... van uw situatie."
In deze zin is het woord "uw" een bezittelijkvoornaamwoord.
Het duidt een bezit aan en daarom is het niet hetzelfde als het woord "u'
wat een persoonlijkvoornaamwoord is.
Gast- Gast
Haha, da's wel balen dan. Het blijft ook levenslang op je paspoort staan natuurlijk!_Donnaa schreef:Hahaha.. Mijn neefje is ook een Groninger.. Beetje jammer als 'echte Fries' maar dat was ook niet andersProudMama schreef:Ik moet de 32 weken halen, anders beval ik van Rotterdammers, Veldhovenaren of nog erger... Belgen (als ze me naar Antwerpen sturen)_Donnaa schreef:Dan is ze in ieder geval 'al' 29 weken!
Gast- Gast
Jade schreef:ProudMama schreef:Dank je wel Jade!
Als de controle vanmiddag ook goed is haal ik gebak (= stuur ik mijn man om gebak te halen)
oehh lekker
en @ ZVB(?) nouja.. aan diegene die bij de kapper zit.. Hier kleuren ze altijd eerst, daarna pas knippen..
Ja, dat was ik en ik dacht dat het eerst knippen en dan verven was maar idd, je hebt gelijk! Ze heeft het beiden gedaan en ik kan me weer vertonen op straat... Al baal ik altijd wel als ik zie hoe veel er weer af is .
Gast- Gast
ProudMama schreef:Over 2,5 uur weer controle... Ben heel benieuwd...loontjes-power schreef:Ik ga vanmiddag zelf eens bellen.. Kijken of ik de afspraak niet toch gewoon kan laten doorgaan!!
Trouwen PM Hoe is die met jou en je kleintjes ?
Stop maar een pyjama in mijn tas, als ik die al bij me heb hoef ik vast niet te blijven
Spannend!! Hoop dat het allemaal oke is in je buik!! Succes!!
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Oost-Holland is ook wel erg . Maar dat hij dat stukje erbij haalt van buitenlanders slaat inderdaad nergens op. Als Neerlandicus zou je toch moeten weten dat je aan de hand van een naam niet kunt zien of iemand een buitenlander is .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Oost-Holland is ook wel erg . Maar dat hij dat stukje erbij haalt van buitenlanders slaat inderdaad nergens op. Als Nederlandicus zou je toch moeten weten dat je aan de hand van een naam niet kunt zien of iemand een buitenlander is .
Wij werken met regio's, dus waarschijnlijk heeft ze gewoon de regio Oost bedoeld...
Maar dan nog, wat een aanname gebaseerd op een naam alleen zeg...
Gast- Gast
Soms snap ik mijn werk echt niet!
Vrijdag moet ik in de ochtend 4 uurtjes werken.
Belde ze me net op of ik er ook een extra dienst bij wil doen...
Voor het eind van de middag voor 2 uurtjes.
Dus dan zou ik eerst in de ochtend mogen werken, weer naar huis toe rijden, dan nog 2 uurtjes werken en dan weer naar huis om vervolgens de volgende ochtend weer de vroegste dienst te beginnen.
En dat terwijl ze weten dat ik dat niet wil, ben ik zowat meer benzine kwijt aan wat ik verdien (voor de 2 uurtjes)
Dus dan zou ik eerst in de ochtend mogen werken, weer naar huis toe rijden, dan nog 2 uurtjes werken en dan weer naar huis om vervolgens de volgende ochtend weer de vroegste dienst te beginnen.
En dat terwijl ze weten dat ik dat niet wil, ben ik zowat meer benzine kwijt aan wat ik verdien (voor de 2 uurtjes)
Gast- Gast
Oost-Holland is inderdaad ook niet heel slim, maar ik zou echt nooit zo reageren op een mail van iemand. Als iemand bijdehand tegen mij doet, ben ik ook weleens bereid om te gaan verbeteren op taal/spelling , maar toch niet als iemand een gewone mail stuurt? Tenminste, het lijkt me dat die mail niet over taal ging?
Gast- Gast
June schreef:Oost-Holland is inderdaad ook niet heel slim, maar ik zou echt nooit zo reageren op een mail van iemand. Als iemand bijdehand tegen mij doet, ben ik ook weleens bereid om te gaan verbeteren op taal/spelling , maar toch niet als iemand een gewone mail stuurt? Tenminste, het lijkt me dat die mail niet over taal ging?
Nee, het was gewoon een simpele mail met het adres van het regiokantoor erin.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:June schreef:Oost-Holland is inderdaad ook niet heel slim, maar ik zou echt nooit zo reageren op een mail van iemand. Als iemand bijdehand tegen mij doet, ben ik ook weleens bereid om te gaan verbeteren op taal/spelling , maar toch niet als iemand een gewone mail stuurt? Tenminste, het lijkt me dat die mail niet over taal ging?
Nee, het was gewoon een simpele mail met het adres van het regiokantoor erin.
Stom zeg
Gast- Gast
June, ik vind het eerlijk gezegd onproffesioneel overkomen als er dit soort fouten worden gemaakt in zakelijke e-mails naar klanten. Ik weet dat ik niet compleet foutloos ben maar als ik een e-mail vanuit mijn werk stuur dan check ik het toch echt wel. Zeker in mijn nieuwe functie krijg ik met behoorlijk wat advocaten enzo te maken. Dan zal ik daar toch ook echt wel extra op letten. Ik kan me dan ook eerlijk gezegd wel voorstellen dat mensen zich daaraan ergeren. Op zich is er niets mis met zijn e-mail, alleen dat stukje over buitenlanders gaan mijn nekharen rechtovereind van staan. Want dat slaat nergens op...
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Patries, klinkt alsof ze het gewoon proberen. Gewoon nee blijven zeggen dus...
Ja ik weet ook wel dat het niet erg is als ik dan nee zeg (omdat ze eigenlijks wel weten dat ik dat liever niet heb)
Maar dan begin ik me weer lullig te voelen dat ik nee zeg, en aan de andere weten ze dat ik graag extra uren wil maken.
Doe ik deze week ook al 3 dagen dus heb ze voor deze week al 3x uit de brand geholpen.
Het gaat me gewoon om het idee, dat ze het weten maar ze het toch iedere keer weer proberen...
Gast- Gast
Patriesje schreef:Soms snap ik mijn werk echt niet!
Hmm, niet echt handig zo.. Wat heb je nu gezegd tegen je werk?
Want voor jou schiet het zo niet op, zo blijf je op en neer rijden..
Edit: zie net je nieuwe reactie. Als jij deze week al 3x extra hebt gewerkt vind ik het niet zo gek als jij nu nee zegt hoor. Misschien ook nog eens duidelijk aangeven dat het voor jou geen nut heeft, omdat je dan op en neer moet blijven rijden.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik heb ze al een aantal keer aangegeven dat ik niet heen en weer wil rijden.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk erg blij dat ze mij als eerste bellen als er een dienst vrij komt.
Maar aan de andere kant ik kom ook niet altijd opdraven.
Ik weet ook dat mijn baas het helemaal niet erg vind als ik nee zeg want ik help hem 9 van de 10 keer uit de brand. Maar toch voel ik me dan eventjes schuldig.
Aan de ene kant ben ik natuurlijk erg blij dat ze mij als eerste bellen als er een dienst vrij komt.
Maar aan de andere kant ik kom ook niet altijd opdraven.
Ik weet ook dat mijn baas het helemaal niet erg vind als ik nee zeg want ik help hem 9 van de 10 keer uit de brand. Maar toch voel ik me dan eventjes schuldig.
Gast- Gast
Kun je niet vragen of je de tussenliggende uren ook kunt werken? Zou je er zelf nog profijt van kunnen hebben...
Gast- Gast
Dat had ik ook al gevraagd maar helaas.
Het was zo of niks.
Nou ja dan maar een keertje niks, met de benzineprijs van nu ga ik echt niet heen en weer rijden!
Nou ik ga er eventjes vandoor, moet boodschappen doen!
Tot straks
Het was zo of niks.
Nou ja dan maar een keertje niks, met de benzineprijs van nu ga ik echt niet heen en weer rijden!
Nou ik ga er eventjes vandoor, moet boodschappen doen!
Tot straks
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:June, ik vind het eerlijk gezegd onproffesioneel overkomen als er dit soort fouten worden gemaakt in zakelijke e-mails naar klanten. Ik weet dat ik niet compleet foutloos ben maar als ik een e-mail vanuit mijn werk stuur dan check ik het toch echt wel. Zeker in mijn nieuwe functie krijg ik met behoorlijk wat advocaten enzo te maken. Dan zal ik daar toch ook echt wel extra op letten. Ik kan me dan ook eerlijk gezegd wel voorstellen dat mensen zich daaraan ergeren. Op zich is er niets mis met zijn e-mail, alleen dat stukje over buitenlanders gaan mijn nekharen rechtovereind van staan. Want dat slaat nergens op...
Ik vind het ook niet professioneel, maar ik vind het ook niet professioneel om iemand de les te gaan lezen. Als iemand mij een professionele mail vol fouten stuurt, dan neem ik dat wel mee in wat ik over iemand denk, maar ik ga dan echt niet zelf bijdehand doen. Dat vind ik ook echt niet gepast. Dat stuk over buitenlanders is natuurlijk helemaal belachelijk.
Ik vind het heel belangrijk dat iemand aandacht en zorg besteedt aan zakelijke e-mails, dus ook de juiste spelling, maar ik vind het ook echt niet gepast om daar zo'n reactie op te geven.
Gast- Gast
Patriesje schreef:Dat had ik ook al gevraagd maar helaas.
Het was zo of niks.
Nou ja dan maar een keertje niks, met de benzineprijs van nu ga ik echt niet heen en weer rijden!Nou ik ga er eventjes vandoor, moet boodschappen doen!
Tot straks
groot gelijk!
pfff neem ik ook weer eens een keer geblokkeerd op... Dela uitvaartverzekeringen echt hoevaak ik daarvoor gebeld word, ben vorige maand ofzo nog een keer gebeld! ik zeg als ik dood ga dan zorg ik dat er genoeg geld op mijn rekening staat hahaha..toen was die gozer uitgeluld maar deze dame hield me aan de lijn. Heb haar bedankt en toedeloe pfff daar zit ik nou echt niet op te wachten
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Patriesje schreef:Dat had ik ook al gevraagd maar helaas.
Het was zo of niks.
Nou ja dan maar een keertje niks, met de benzineprijs van nu ga ik echt niet heen en weer rijden!Nou ik ga er eventjes vandoor, moet boodschappen doen!
Tot straks
groot gelijk!
pfff neem ik ook weer eens een keer geblokkeerd op... Dela uitvaartverzekeringen echt hoevaak ik daarvoor gebeld word, ben vorige maand ofzo nog een keer gebeld! ik zeg als ik dood ga dan zorg ik dat er genoeg geld op mijn rekening staat hahaha..toen was die gozer uitgeluld maar deze dame hield me aan de lijn. Heb haar bedankt en toedeloe pfff daar zit ik nou echt niet op te wachten
Mij belden ze ook laatst, dus ik zei dat ik er een heb en dat mijn vader recent overleden is, dus dat ik er niet zo'n trek in had in zo'n gesprek. Of er iemand langs mocht komen voor een offerte? Eh nee dus, wat begrijp je niet?!?!
Werd ik een paar dagen later weer gebeld...Pfffff.
Gast- Gast
ExpressoB schreef:
FF een vraagje he, nu jij het hebt over geblokkeerd opnemen. Ik heb dit ook sinds ik mijn Iphone heb.. En ik snap niet wie dat dan is. Want als je privé wordt gebeld, dan snap ik het nog. Maar het is dus niet iemand die ikzelf heb geblokkeerd. Waarom geeft mijn telefoon dat dan aan?
Beetje krom verwoord, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
Kaboutertje- Kletskop
@ Leaf : Nou lekker dan!! Snap niet dat de boodschap dan niet aankomt
Kaboutertje- Kletskop
Ik geloof dat jij het geblokkeerde verkeerd opvat .
En June, wellicht hangt het ook een beetje van de branche af. Waar ik straks (weer) kom te werken kan ik het gewoon echt niet maken. Is me zelfs tijdens de sollicitatie naar gevraagd, of ik mijn d's en t's op orde heb haha. Dus wellicht is het een stukje gewenning dat ik er zo over denk .
En June, wellicht hangt het ook een beetje van de branche af. Waar ik straks (weer) kom te werken kan ik het gewoon echt niet maken. Is me zelfs tijdens de sollicitatie naar gevraagd, of ik mijn d's en t's op orde heb haha. Dus wellicht is het een stukje gewenning dat ik er zo over denk .
Gast- Gast
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Pagina 37 van 40
Permissies van dit forum: