Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vieze voegen in de badkamer

+7
Lady4
Jerry
Highway
lieke89
Beachgirl
Sjaantje
Sushi
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 4:42

In mijn badkamer zijn de voegen in het douchegedeelte zooo ontzettend vies. Zou dit schimmel zijn? Ik vermoed van wel. Het is bruinig en ziet er heel goor uit. Ik ben gister al in de weer geweest met een HG weerplekkenreiniger (waarvan er natuurlijk een spetje op mijn blauwe shitje kwam, daar zit nu een wit vlekje Sad).
Ik denk dat ik die HG weerplekkenreiniger te snel heb afgespoeld, want het zit er nog steeds. Of moet ik echt als een gek gaan schrobben? Ik heb helaas geen afzuigsysteem in de badkamer (echt raar eigenlijk) waardoor ik niet te lang in die ruimte kan blijven als ik met dat HG spul gespoten heb, want ik vrees dat ik dat niet overleef, bah wat stinkt dat spul, is echt slecht voor je volgens mij.

Anyway: hebben jullie misschien tips om van die vieze voegen af te komen?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 4:58

Ik ben vanmiddag ook met dat HG-spul in de weer geweest, en ik heb het juist langer in laten trekken dan de bedoeling was (was even vergeten dat ik het ingespoten had haha) maar het is niet zo schoon geworden als ik had gehoopt Sad

Conclusie: ik blijf even meelezen voor tips!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Beachgirl zo 15 mei 2011 - 5:07

Ik ga vaak met chloor en een schuurspons aan de gang... maar nu zijn bij mij niet alle voegen overal vies. Alleen op lastige plekken.

HG schimmelreiniger werkte bij mij ook heel goed, alleen gebruik ik dat maar 1x in t jaar omdat t zo chemisch is als wat.

Met voegen is het denk ik ook een kwestie van bijhouden, dus goed droogmaken na het douchen etc.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  lieke89 zo 15 mei 2011 - 5:36

Ik heb ook schimmel in de voegen van mijn badkamer en schrob die eens in de 2 a 3 maanden helemaal schoon met sodawater. even laten intrekken en afspoelen en ben er weer een poos vanaf.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Highway zo 15 mei 2011 - 5:40

Vreselijk irritant; ik heb er ook last van. Ik gebruik een badkamerreiniger en een afwasborstel; dan kom je goed in de voegen. 1x in de week poets ik ze helemaal, wij hebben het meeste last bij de voegen waar je doucht, meestal poets ik tijdens dat ik zelf douche; dan vind ik het nog enigszins te doen :P.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Jerry zo 15 mei 2011 - 5:47

Dat klinkt mij gewoon als kalk in m'n oren...

Als het schimmel is, zijn het vaak donkere stippen.

Vieze voegen in de badkamer Foto-6WNUVMUY-D
(dit idee)

Dusss, kalkreiniger erop, in laten trekken en lekker schrobben!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Beachgirl zo 15 mei 2011 - 5:58

Vieze voegen in de badkamer 082709114231Witte-Reus275x333

Werkt ook goed voor je voegen!! Schuim erop spuiten, in laten trekken, evt schrobben en afspoelen!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Lady4 zo 15 mei 2011 - 6:08

Bij mij werken jif en een schuursponsje vrij goed. Maar volgens mij is het bij schimmel voornamelijk een kwestie van 'voorkomen is beter dan genezen'..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 6:34

Jerry schreef:Dat klinkt mij gewoon als kalk in m'n oren...

Als het schimmel is, zijn het vaak donkere stippen.

Vieze voegen in de badkamer Foto-6WNUVMUY-D
(dit idee)

Dusss, kalkreiniger erop, in laten trekken en lekker schrobben!
Bij mij ziet het er ook een beetje zo uit. Misschien is het een combi van schimmel en kalk?

Ik ga eens die badkamerreiniger van Witte Reus proberen met een schuursponsje. Ik hoop zĂł dat het werkt!
En anders is het jammer... Of er moet opnieuw gevoegd worden, maar bij dat idee sta ik ook niet echt bepaald te juichen...

Ik denk ook dat het wel iets is dat je moet zien te voorkomen, want je zal het nooit helemaal wegkrijgen. Ik denk echt dat het zo erg is geworden door de vorige bewoners. Ze zeiden dat ze het hadden schoongemaakt toen ik de woning van ze overnam, maar toen ik gisteren de ramen ging zemen kwam daar echt pikzwart water vanaf. Echt heel goor. De keuken was ook erg smerig en de badkamer stonk... Nu stinkt de badkamer weer maar dat komt door die HG-zooi volgens mij :P
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:36

Misschien met schoonmaakazijn?! En dan ook in laten trekken en dan evt met schuurspons of oude afwasborstel goed boenen en na spullen en dan ook zeker goed ventileren als dit kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:38

Je moet gewoon echt Schimmelvreter kopen smile althans, dat werkt naar mijn idee het beste...inspuiten, goed schrobben en naspoelen!

Misschien moet je het een paar keer doen (hadden wij ook toen we hier kwamen wonen) want sja, schimmels zijn nou eenmaal hardnekkig Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 6:40

FoolishSam schreef:Je moet gewoon echt Schimmelvreter kopen smile althans, dat werkt naar mijn idee het beste...inspuiten, goed schrobben en naspoelen!

Misschien moet je het een paar keer doen (hadden wij ook toen we hier kwamen wonen) want sja, schimmels zijn nou eenmaal hardnekkig Sad
Heet dat ook echt Schimmelvreter? Kan ik dat gewoon bij de supermarkt kopen? Heb jij dat spul ook nog laten intrekken? Of is het: erop spuiten, schrobben, spoelen? Of moet 't bjivoorbeeld ook een uurtje intrekken?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:45

Het heet schimmelvreter (wij hebben van het merk Bison) is tegen schimmels en algen. Weet niet of ze het in de supermarkt verkopen, maar zoiezo wel bij kruidvat enz. (3 euro ofzo)

Voor het beste effect kan je het het beste even in laten trekken (uurtje is prima) en dan schrobben, naspoelen. Ook dit is chemisch spul, maar hier werkt het perfect.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 6:51

FoolishSam schreef:Het heet schimmelvreter (wij hebben van het merk Bison) is tegen schimmels en algen. Weet niet of ze het in de supermarkt verkopen, maar zoiezo wel bij kruidvat enz. (3 euro ofzo)

Voor het beste effect kan je het het beste even in laten trekken (uurtje is prima) en dan schrobben, naspoelen. Ook dit is chemisch spul, maar hier werkt het perfect.
Goed idee, dat ga ik eerst maar eens proberen. Klinkt lekker agressief dus zal vast wel wat doen :P Haha, al moet ik er denk ik niet te veel van inademen :P
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  BJA zo 15 mei 2011 - 7:01

Ik had dus bruine kalk in mijn nieuwe wc pot, en schoonmaak azijn werkte perfect!
Dus misschien ook voor jouw kalkprobleem.
Zou top zijn, want is ook lekker goedkoop!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Beachgirl zo 15 mei 2011 - 7:09

Vieze voegen in de badkamer Af993e0fc2c7dd2dc07c8d

Dit is die schimmelvreter! Die werkt bij mij erg goed, maar idd niet inademen! (dacht dat ik die van HG had, maar heb toch deze)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 8:02

Bij een client waar ik voor de thuiszorg werk, had ook van die vieze bruin/oranje voegen. Dat heb ik op natte voegen ingesprayed met kalkreiniger, een tijd in laten trekken (15 minuten ofzo) en toen met een afwasborstel eraf kunnen scrobben. Daar waren de voegen toen weer helemaal mooi schoon. Kun je misschien ook nog proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  PapillonRose zo 15 mei 2011 - 8:07

Ik heb hier een schimmelreiniger die mijn mams voor me mee heeft gebracht bij de action. Als ik het goed ruik zit er in elk geval iets van chloor in.. Je moet het goed op de voegen spuiten, in laten trekken en daarna met water en een spons naboenen. Hier heeft dat goed gewerkt, toen ik hier kwam wonen had ik namelijk ook last van schimmelvoegen. En omdat mijn badkamer gauw erg vochtig is moet ik het ook af en toe bijhouden om te zorgen dat het niet weer zo wordt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  JD zo 15 mei 2011 - 8:42

Ik zweer bij de HG voegenreiniger, werkt als een tierelier, maar mits je het lang genoeg laat intrekken dus... dus misschien heb je het te vroeg uitgespoeld?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sushi zo 15 mei 2011 - 9:53

*Marietje* schreef:Ik zweer bij de HG voegenreiniger, werkt als een tierelier, maar mits je het lang genoeg laat intrekken dus... dus misschien heb je het te vroeg uitgespoeld?
Dat zou kunnen, ik heb het een halfuurtje laten intrekken, want dat stond ook op de fles, maar goed, die gebruiksaanwijzingen moet je soms volgens mij ook met een korreltje zout nemen.

De vader van een vriendin zei tegen me: "Suus, je moet dat twee dagen laten intrekken!"
Maar dat lijkt me eigenlijk weer nogal overdreven...?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Dribbel zo 15 mei 2011 - 10:11

Ik heb de voegen pas schoon gemaakt met azijn.
Wat azijn op een oude afwasborstel doen, even scrobben en afspoelen met water.
Het is dan niet gelijk helemaal schoon, maar na een paar uur wel!
Dribbel
Dribbel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 137
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Sjaantje zo 15 mei 2011 - 10:14

*Marietje* schreef:Ik zweer bij de HG voegenreiniger, werkt als een tierelier, maar mits je het lang genoeg laat intrekken dus... dus misschien heb je het te vroeg uitgespoeld?

Ik vanmiddag pas na een paar uur, want ik was vergeten dat ik het ingespoten had Embarassed
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Vieze voegen in de badkamer Empty Re: Vieze voegen in de badkamer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum