Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 19:37

Hallo meiden,

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, dus misschien dat iemand hier een tip heeft!

Ik ga over 2 weken een weekendje naar Londen, gister onverwachts geboekt. We vliegen vanaf Dusseldorf naar Stansted, op de heenweg maakt het me allemaal niet zoveel uit hoelang we er over doen om in het hostel aan te komen etc, maar terug is een probleem.. We vliegen namelijk al om 7 uur smorgens terug..
Nu probeer ik dus een hostel te vinden vanaf waar je makkelijk smorgens vroeg ook terug kan komen op Londen Stansted, en welke ook nog een beetje betaalbaar is.

Ik had dit hostel gevonden:
http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Arsenal-Tavern-Hostel/London/49791
En op de kaart lijkt het alsof er een metro vlakbij is, en dan leek het mij dat we gewoon de metro naar Tottemham Hale konden pakken om vanaf daar de stansted express te pakken naar het vliegveld, maar dan krijg ik dat die reis 4 uur duurt Neutral Dat lijkt me dat dat niet klopt?

Heeft iemand misschien een beter idee wat betreft hostel waarbij de verbinding wel goed is? Ik heb al gekeken voor hostels vlakbij het vliegveld, die zijn vrij duur, maar zou eventueel nog wel een mogelijkheid zijn, en een taxi is geloof ik ook rond de 80 pond..
De kwaliteit van het hostel maakt ons verder niet veel uit, zolang er lockers in de kamers zijn vind ik het allemaal best.

Heb er overigs ook al over gedacht om dan maar de nacht door te brengen op het vliegveld, maar als het niet nodig is liever niet, aangezien we daarna ook nog vanaf Dusseldorf terug moeten rijden en ik het graag veilig wil houden
:P


Laatst aangepast door AngelNyn op za 14 mei 2011 - 22:07; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 20:52

Waarschijnlijk geeft ie 4 uur aan omdat het de laatste metro van de avond is ofzo, ipv de eerste 's ochtends, en maakt ie dus een foutje.

Je moet even uitvogelen hoe vroeg de eerste metro gaat, en hoe vroeg de eerste stansted express gaat, en dan kijken of je dat kunt combineren. desnoods een taxi naar het station waarvan de stansted express vertrekt als de metro nog niet gaat.
Je kunt ook kijken naar bussen vanuit London (vanaf Liverpool Street Station en Victoria Station gaan volgens mij wel bussen). Je kunt kijken op de websites van Nationalexpress, Easybus en misschien Megabus ook wel. En anders nog wel een handje andere misschien als op London Stansted Bus googled. Die vertrekken vaak elk uur vanaf de grote stations en dan zou je gewoon met de bus kunnen, en in een hostel vlakbij zo'n station.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Mamasapje za 14 mei 2011 - 21:01

Marin schreef:Waarschijnlijk geeft ie 4 uur aan omdat het de laatste metro van de avond is ofzo, ipv de eerste 's ochtends, en maakt ie dus een foutje.

Je moet even uitvogelen hoe vroeg de eerste metro gaat, en hoe vroeg de eerste stansted express gaat, en dan kijken of je dat kunt combineren. desnoods een taxi naar het station waarvan de stansted express vertrekt als de metro nog niet gaat.
Je kunt ook kijken naar bussen vanuit London (vanaf Liverpool Street Station en Victoria Station gaan volgens mij wel bussen). Je kunt kijken op de websites van Nationalexpress, Easybus en misschien Megabus ook wel. En anders nog wel een handje andere misschien als op London Stansted Bus googled. Die vertrekken vaak elk uur vanaf de grote stations en dan zou je gewoon met de bus kunnen, en in een hostel vlakbij zo'n station.

of wat denk je van Terravision ... ( knalroze bussen dus kan je niet missen!) Ik weet niet wat je hostel kost maar een hotel in de stad ( 3haltes van liverpoolstreet met de central line ( waar de stansted express vertrekt, dus daar ben je in 5-10 minuten) is het St giles hotel en ik was pas 99 euro kwijt voor 2 pers.

Je hostel ligt trouwens niet echt gunstig...wat ik zo even snel kon zien om 's ochtends snel weg te komen. De meeste metro's beginnen vanaf half 6...

ps... een bus zou ik afraden ivm spits en drukte, je bent dan nooit verzekerd van op tijd aankomen. De stansted express rijdt eigenlijk altijd wel optijd en je weet dat je in 45 min op het vliegveld staat.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 21:10

oh ja dat is wel een slimme, Mamasapje (onze andere London expert cheers ), dat er rond die tijd veel spits kan zijn. Nou zijn er wel veel busbanen, maar toch is het misschien eng. Ik heb er zelf nooit echt last van gehad en ben vaker met de bus London in- en uitgekomen, maar misschien naar een vliegveld geeft het wel extra stress (al heb ik dit ook zo in Rome gedaan 's ochtends vroeg en ging ook perfect).

Zo uit mijn hoofd is het eindstation (en dus beginstation) van de Stansted Express Liverpool Street Station. Je zou dus eigenlijk een hostel moeten uitzoeken die daar in de buurt zit. Dat hostel wat jij hebt uitgezocht ligt inderdaad nogal uit de richting en is niet echt handig. Ik zou iets uitzoeken wat daar in de buurt zit, en anders kost een taxi binnen de stad om naar dat station te komen ook echt niet zo veel, ik denk tussen de 8 en 20 pond maximaal. Dus zo zou ik het doen als ik jou was: Kijken hoe laat de eerste stansted express gaat vanaf Liverpool Street Station, en daar in de buurt zitten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 22:06

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik zal idd eens beginnen met de metro tijden, en dan kijken welke metro's aansluiten of Liverpoolstreet of Tottenham Hale (Daar stopt de stansted express ook).
Het is op dit moment een beetje chaos is mijn hoofd en normaal vind ik het juist leuk om die dingen allemaal precies uit te zoeken en heb ik het vaak zo voor elkaar maar het lukte nu echt even niet :P

En idd goede tip over de bus ivm spits Mamasapje! Heb niet zoveel zin om te moeten stressen zo 's morgens vroeg.. Vorige keer in Manchester al enorm lopen stressen omdat de trein vertraging had.. We hebben moeten rennen om het vliegtuig te halen, en heb daar echt geen zin meer in haha!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 22:21

Tottenham Hale is echt best wel ver vanuit het centrum. Ik zou dus eerder voor een hostel bij Liverpool Street Station in de buurt gaan als ik jou was!
Ik weet er zo geen uit m'n hoofd alleen. Wel bij St Pancras/Kings Cross (Clink 78 Hostel).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Atelier Madame za 14 mei 2011 - 22:25

Ik ben ook wel eens om half 7 gevlogen, en naar mijn weten ging de eerste trein te laat om het vliegtuig te halen. Ipv een trein rijdt de stansted express dan met bussen! Alleen konden wij de halte ervan toen niet vinden dus hebben we uiteindelijk de laatste bus van Terravision gepakt die ging om 12 uur oid vanaf Liverpool Street Station.

Je zou ook een hotel bij het vliegveld kunnen boeken, die zijn vaak heel goedkoop en hebben een shuttle service naar het vliegveld toe.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 22:28

Atelier Madame schreef:Ik ben ook wel eens om half 7 gevlogen, en naar mijn weten ging de eerste trein te laat om het vliegtuig te halen. Ipv een trein rijdt de stansted express dan met bussen! Alleen konden wij de halte ervan toen niet vinden dus hebben we uiteindelijk de laatste bus van Terravision gepakt die ging om 12 uur oid vanaf Liverpool Street Station.

Je zou ook een hotel bij het vliegveld kunnen boeken, die zijn vaak heel goedkoop en hebben een shuttle service naar het vliegveld toe.

Oh dat zou ik dan ook nog moeten uitzoeken! Ik had gelezen dat die stansted expres 24 uur per dag ging, maar nog maar eens goed checken dan! Goed dat je het zegt smile Misschien is het wel een idee idd om gewoon laat te eten, onze spullen in kluisje gooien op station (Heb ik paar jaar geleden ook gedaan toen we vanaf Londen naar Bangkok vlogen en we nog een dag daar moesten rondlopen, was geloof ik 6 pond per tas ofzo)

Hotel vlakbij in de buurt waren wel enorm duur Sad De goedkoopste waren allemaal al vol, ik kwam rond de 80 euro uit, en het moet wel beetje low budget blijven:P Maar ik ga nog eens verder googlen Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  TukTuk za 14 mei 2011 - 22:30

Marin schreef:Tottenham Hale is echt best wel ver vanuit het centrum. Ik zou dus eerder voor een hostel bij Liverpool Street Station in de buurt gaan als ik jou was!
Ik weet er zo geen uit m'n hoofd alleen. Wel bij St Pancras/Kings Cross (Clink 78 Hostel).

Ok, dat is ook goed om te weten. Op een kaart lijkt het allemaal zo dichtbij elkaar :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Atelier Madame zo 15 mei 2011 - 5:17

Heb je ook al gekeken voor de easybus? Die vertrekken midden in de nacht en kost maar een paar pond. Ik weet niet of je dag erna nog veel gepland hebt, maar je kunt er ook voor kiezen om gewoon geen hotel te boeken voor die nacht maar de tassen gewoon in je hostel te laten staan. Die haal je gewoon op als je richting bus gaat of je gooit ze in een kluis op het station. Scheelt je overnachtingskosten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 21:55

Atelier Madame schreef:Heb je ook al gekeken voor de easybus? Die vertrekken midden in de nacht en kost maar een paar pond. Ik weet niet of je dag erna nog veel gepland hebt, maar je kunt er ook voor kiezen om gewoon geen hotel te boeken voor die nacht maar de tassen gewoon in je hostel te laten staan. Die haal je gewoon op als je richting bus gaat of je gooit ze in een kluis op het station. Scheelt je overnachtingskosten.

Ik vond de Easybus echt perfect. Natuurlijk kan er file zijn, maar de twee keer dat ik in Londen was, heb ik gewoon echt heel erg op tijd geboekt. We hoefden op het vliegveld ook alleen maar door de douane. Uiteindelijk waren we er drie uur van tevoren en hadden we dus alle tijd. Als we 1,5uur file hadden gehad, hadden we het dus alsnog gemakkelijk gehaald. Het scheelt echt veel geld. Als je van tevoren thuis boekt, is het helemaal goedkoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar Empty Re: Hostel Londen > Stansted makkelijk bereikbaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum