Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reis boeken via internet

+3
Monte
Inge
ShallY
7 plaatsers

Ga naar beneden

reis boeken via internet Empty reis boeken via internet

Bericht  ShallY za 14 mei 2011 - 8:37

Wij hebben een reis gezien bij Neckermann en nu zitten we er aan te denken om dus ook via deze site de vakantie te boeken ipv langs het reisbureau. Zoveel mensen doen hun vakantie via internet boeken dus waarom zullen wij het niet proberen.
Maar nu zijn we dus aan het kijken en nu staat er bij prijsberekening het volgende:

Deze prijs is definitief: inclusief alle kosten, kortingen & toeslagen. Echter exclusief de eventueel ter plaatse te betalen extra's.
CAL.FONDS/VERZEKERING
(1 x € 2,50) € 2,50
VLUCHTTOESLAG(2)
(2 x € 4,00) € 8,00
BASISPRIJS(2)
...
(2 x € ..) €.. RESERVERINGSKOSTEN

Maar staat er toch nog geen annuleringsverzekering bij? Of bedoelen ze daarmee cal. fonds/verzekeringen mee?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reis boeken via internet Empty Re: reis boeken via internet

Bericht  Inge za 14 mei 2011 - 8:42

Die moet je toch altijd apart afsluiten, bij elke reis die je boekt? of een doorlopende reisverzekering
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Monte za 14 mei 2011 - 9:07

dat zou dan wel heel goedkoop zijn. Mijn reisverzekering was iets van €25 en annuleringsverzekering rond de €75 voor 8 dagen op reis. Dus lijkt me niet dat het dan bij jou inclusief is voor €2,50. Je moet de verzekeringen nog apart afsluiten denk ik.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 9:16

Annuleringskosten kun je vaak als optie op het einde aanklikken.

Gast
Gast

Bericht  ShallY za 14 mei 2011 - 22:16

Ja stom eigenlijk dat ik dit vroeg, natuurlijk moet je dit nog afsluiten. Dat bedacht ik me ook toen ik mn laptop afsloot gisteren.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 22:17

Moet niet, mag ;-)

Gast
Gast

Bericht  Kqip za 14 mei 2011 - 22:21

Die 2,50 is het standaard bedrag wat je per reis betaald aan het Calamiteitenfonds. Reis en annuleringsverzekering moet je zelf afsluiten als je dat wilt natuurlijk!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Atelier Madame za 14 mei 2011 - 22:27

Haha boeken via internet doet zon beetje de complete Nederlandse bevolking, ik snap niet dat er nog gewone reisbureaus bestaan!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Travelgurly zo 15 mei 2011 - 20:57

klopt als je verder klikt staat vaak het vakje reisverzekering al aangevinkt (heel sneaky), en daar kan je ook je annuleringsverzekering doen.

Houd er rekening mee dat op internet de prijzen niet altijd up to date zijn. Aangezien het tegenwoordig met dagprijzen werkt, kan je een paar uur/dagen later de juiste prijs doorkrijgen met de evt toeslagen.

bij Neckermann als je online je boeking afsluit kan je alsnog kiezen om het via je dichtbijzijnde reisburo te laten afhandelen. Dan kan je daar betalen en je reispapieren ophalen etc.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 21:03

Monte schreef:dat zou dan wel heel goedkoop zijn. Mijn reisverzekering was iets van €25 en annuleringsverzekering rond de €75 voor 8 dagen op reis. Dus lijkt me niet dat het dan bij jou inclusief is voor €2,50. Je moet de verzekeringen nog apart afsluiten denk ik.

zoveel???? ik heb een doorlopende reisverzekering+annuleringsverzekering en betaal per maand bij elkaar zo'n 8 euro per maand. Dus per jaar ben ik dan evenveel kwijt als jij voor dat weekje?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 22:58

Atelier Madame schreef:Haha boeken via internet doet zon beetje de complete Nederlandse bevolking, ik snap niet dat er nog gewone reisbureaus bestaan!

Ja idd. Moet er niet aan denken om bij zo'n bureau lang te moeten wachten en dat ze dingen uitzoeken die ik thuis net zo goed kan vinden.
Ik boek al jaren via internet, zoveel makkelijker en sneller.
Een keer moesten we wel langs het reisbureau omdat we wat moesten tekenen en toen moesten we al wachten voor zoiets kleins wat me al irriteerde.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 23:59

Yasmin schreef:
Monte schreef:dat zou dan wel heel goedkoop zijn. Mijn reisverzekering was iets van €25 en annuleringsverzekering rond de €75 voor 8 dagen op reis. Dus lijkt me niet dat het dan bij jou inclusief is voor €2,50. Je moet de verzekeringen nog apart afsluiten denk ik.

zoveel???? ik heb een doorlopende reisverzekering+annuleringsverzekering en betaal per maand bij elkaar zo'n 8 euro per maand. Dus per jaar ben ik dan evenveel kwijt als jij voor dat weekje?

Ja, klopt! Daarom heb ik ook al tien jaar een doorlopende reis- en annuleringsverzekering smile. Na een vakantie heb je het er vaak al uit.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 1:50

Me too

Gast
Gast

Bericht  Caramba ma 16 mei 2011 - 2:21

Als wij een doorlopende reisverzekering afsluiten, zijn wij juist meer kwijt dan wanneer we het voor een periode afsluiten.
Ziekenfonds heeft het me daarom ook afgeraden om een doorlopende af te sluiten. Ook omdat we maar een paar weken met vakantie gaan, zouden we vaker en langer weggaan, zou een doorlopende beter uit komen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Kqip ma 16 mei 2011 - 4:26

Weekjes en weekendjes weg binnen NL sluiten we niks voor af, als er dan iets is kan dat via buiten de deur verzekering :P. Als we naar t buitenland gaan sluit ik meestal een aflopende reisverzekering af..Doorlopend wordt pas interessant als we meerdere keren een x aantal weken weggaan. Voor 2x een korte vakantie in het buitenland vind ik een doorlopende toch echt te duur.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud