Noord-Amerika --> complete reis boeken of zelf uitzoeken?
+3
Zonnetje
_Lacey_
_*Blondgirl*_
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Noord-Amerika --> complete reis boeken of zelf uitzoeken?
In september willen vriend en ik heel graag een reis van 3 weken (max. 20/21 dagen incl. vliegen) maken naar Noord Amerika. De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met zoeken naar reizen, voornamelijk complete reizen inclusief vlucht en hotels zodat we daar ter plekke alleen nog een auto hoeven te huren/op te halen.
Alleen denken we er sinds deze week steeds meer aan om gewoon een ticket te boeken en 1 of 2 hotels en van daar uit verder te reizen met de huurauto. We zouden dan ongeveer dezelfde route willen/kunnen rijden als die van de complete reis. Voordeel is dat we dan ergens langer kunnen blijven als het leuk is, en eerder weg kunnen/overslaan wat minder leuk lijkt.
Iemand ervaringen? Tips & advies zijn welkom! :-)
Alleen denken we er sinds deze week steeds meer aan om gewoon een ticket te boeken en 1 of 2 hotels en van daar uit verder te reizen met de huurauto. We zouden dan ongeveer dezelfde route willen/kunnen rijden als die van de complete reis. Voordeel is dat we dan ergens langer kunnen blijven als het leuk is, en eerder weg kunnen/overslaan wat minder leuk lijkt.
_*Blondgirl*_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Noord-Amerika --> complete reis boeken of zelf uitzoeken?
Wat is precies de route die je in gedachte hebt?
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Het rondje welke we op dit moment het meest interessant vinden is starten in San Francisco en dan via Los Angels, Palm Springs, Scottsdale, Page, Bryce Canyon, Las Vegas, Fresno en weer eindigen in San Francisco.
Dit is een route die Fox-reizen compleet als reis aanbied.
Ok. Westkust is mooi!_*Blondgirl*_ schreef:Het rondje welke we op dit moment het meest interessant vinden is starten in San Francisco en dan via Los Angels, Palm Springs, Scottsdale, Page, Bryce Canyon, Las Vegas, Fresno en weer eindigen in San Francisco.
Vorig jaar heb ik ook een roadtrip gemaakt door het westen van de VS (California, Nevada, Utah, Arizona en Colorado). Begonnen in San Francisco en geëindigd in Denver. Was ook een erg mooie route!
Bryce Canyon zat ook in die route, net als Las Vegas. Vooral Bryce was erg mooi (mooier dan Grand Canyon, vind ik dan). Las Vegas viel een beetje tegen. Je hebt The Strip en dat was het ook wel zo'n beetje.
Deze reis was geboekt bij Jan Doets en alles was geregeld: vlucht, hotels en huurauto. Wij waren wel gebonden aan een route en aankomstdata in hotels, dus ervaring met op eigen houtje reizen heb ik niet.
_Lacey_- Kletskop
Ik ga dit topic ook even in de gaten houden. Ik heb geen tips voor je, maar mijn vriend en ik willen waarschijnlijk volgend jaar zomer ook zo'n reis gaan maken. We hebben ook de westkust van de VS in gedachten, misschien nog in combinatie met New York (en dan 3 vliegreizen maken).
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Als Marin hier nog zou zijn zou zei zeggen.. Zelf alles uitzoeken en boeken
Ik ben het daar mee eens.. Kan je verder alleen geen tips geven!
(Marinnn waar ben je, onze USA kenner!)
Ik ben het daar mee eens.. Kan je verder alleen geen tips geven!
(Marinnn waar ben je, onze USA kenner!)
Gast- Gast
_*Blondgirl*_ schreef:In september willen vriend en ik heel graag een reis van 3 weken (max. 20/21 dagen incl. vliegen) maken naar Noord Amerika. De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met zoeken naar reizen, voornamelijk complete reizen inclusief vlucht en hotels zodat we daar ter plekke alleen nog een auto hoeven te huren/op te halen.
goamerika.nl
ustravel.nl
Gast- Gast
Dan geen Amerika, maar Canada hier, maar ik zeg direct zelf uitzoeken. Het enige wat wij voor die vier weken toen vastgeled hebben, zijn de vlucht, auto uur en het hotel voor de eerste nacht (bij de luchthaven). Voor de rest hebben we oer dag bekeken waar we heen gingen en per dag gewoon hotels ingelopen met de vraag of ze plek hadden voor die avond. Het idee dat je niet weet waar je die avond slaapt en dat je van tevoren nog niet precies weer welke route je gaat rijden en de vrijheid om tussendoor die route aan te passen (omdat je onderweg goede verhalen hoort over een bepaalde plek, of omdat je vanwege bijv. weersomstandigheden liever niet naar een bepaalde plek gaat), vond ik erg fijn. Het enige waar je wel rekening moet houden is dat ter plekke boeken in het hoogseizoen wel moeilijker zal zijn vanwege de drukte.
Gast- Gast
2x via een organisatie gedaan, wat ons erg goed is bevallen, nu voor de 3de keer alles zelf uitgezocht, en dat is zoveel leuker. De voorbereidingen. wij vertrekken ook in September en hebben wel alles al vastgelegd. In de nationale parken zijn de hotels/motels/cabins snel vol, en wij persoonlijk hebben geen zin om in de avond nog op zoek te gaan.
Meeste hotels hebben ook een annuleringspolicy 24 uur van te voren kan je kosteloos annuleren, laptop mee en je bent ook al wat vrijer.
Je kan ook eens kijken op een amerika forum veel tips&tricks heb ik heel wat info vandaan. Weet niet of ik de site mag plaatsen?
Wij doen SanFran,yellowstone,grand teton,moab, bryce,zion,las vegas. We gaan 24 dagen. En let wel met een reisorganisatie is het heel veel zien in weinig tijd, daarom mijn voorkeur zelf regelen.
Succes! En vooral veel plezier.
Meeste hotels hebben ook een annuleringspolicy 24 uur van te voren kan je kosteloos annuleren, laptop mee en je bent ook al wat vrijer.
Je kan ook eens kijken op een amerika forum veel tips&tricks heb ik heel wat info vandaan. Weet niet of ik de site mag plaatsen?
Wij doen SanFran,yellowstone,grand teton,moab, bryce,zion,las vegas. We gaan 24 dagen. En let wel met een reisorganisatie is het heel veel zien in weinig tijd, daarom mijn voorkeur zelf regelen.
Succes! En vooral veel plezier.
Laatst aangepast door ChocoChip op vr 24 jun 2011 - 22:03; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foutje)
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Dankjewel voor alle reacties tot nu toe!
Wat al meerdere keren gezegd wordt, als je een complete reis regelt zit je inderdaad aan de hotels vast en ben je elke dag aan het ritten overal heen. Je wordt dus min of meer beperkt in je doen en laten op het moment waar je dan bent. Is het ergens erg mooi/leuk dan kun je niet langer blijven omdat het volgende hotel op je wacht... Aan de andere kant is het wel zo dat je gegarandeerd van alles iets ziet, zo'n organisatie zal vast niet voor niets diverse leuke punten in de reis opnemen. Helemaal als je nog nooit die kant op bent geweest....
Ik denk dat we inderdaad gewoon lekker zelf alles gaan uitzoeken. Vliegticket boeken, auto huren en voor de eerste nacht een hotel boeken. Misschien ook wel voor de echt interessante plekken die snel vol zitten ook vast iets boeken.... Maar dat we in elk geval lekker de tijd en ruimte aan onszelf hebben.
Vanavond of morgen hakken we de knoop door en hopen we iets te boeken!
Wat al meerdere keren gezegd wordt, als je een complete reis regelt zit je inderdaad aan de hotels vast en ben je elke dag aan het ritten overal heen. Je wordt dus min of meer beperkt in je doen en laten op het moment waar je dan bent. Is het ergens erg mooi/leuk dan kun je niet langer blijven omdat het volgende hotel op je wacht... Aan de andere kant is het wel zo dat je gegarandeerd van alles iets ziet, zo'n organisatie zal vast niet voor niets diverse leuke punten in de reis opnemen. Helemaal als je nog nooit die kant op bent geweest....
Ik denk dat we inderdaad gewoon lekker zelf alles gaan uitzoeken. Vliegticket boeken, auto huren en voor de eerste nacht een hotel boeken. Misschien ook wel voor de echt interessante plekken die snel vol zitten ook vast iets boeken.... Maar dat we in elk geval lekker de tijd en ruimte aan onszelf hebben.
Vanavond of morgen hakken we de knoop door en hopen we iets te boeken!
_*Blondgirl*_ schreef: Aan de andere kant is het wel zo dat je gegarandeerd van alles iets ziet, zo'n organisatie zal vast niet voor niets diverse leuke punten in de reis opnemen. Helemaal als je nog nooit die kant op bent geweest....
Ja dat is ook zo, mijn persoonlijke ervaring 2 jaar geleden hebben wij het beroemde rondje gedaan in 16 dagen, dus veels te veel in weinig tijd, en was het idd ff een uurtje hier een uurtje of 2/3 daar om zo door te gaan, hebben een top vakantie gehad, en hebben toen kunnen proeven van usa, maar achteraf gezien was het veels te gehaast en veelal dingen over geslagen.. Een goede reden om nu dus terug te gaan,
Maar voor routes ed kan je zoveel info vinden op amerika forums, dat is echt een aanrader.
En wat ook meetelt is je persoonlijke voorkeur, Grand canyon had ik wel gezien na een dag, andere blijven daar veel langer, zoals hier te lezen valt iemand die las vegas niet zo leuk vond, ik hou der van.
Google eens wat rond met wat jij en je partner graag willen zien en maak aan de hand daarvan een route, en hoe je het ook went of keert, je moet keuzes maken en dingen laten vallen, althans dat merk ik nu al zelf.
Veel plezier
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Ik zou ook echt alles zelf uitzoeken. Tegenwoordig via booking.com/ andere hotelsites is alles zo makkelijk te regelen. Ik zou je auto vastleggen, hotel voor de eerste nachten en dan gaan kijken naar een globale route. Wat zijn daar de hoogtepunten en wat zou je niet willen missen?
Nationale parken zitten erg snel vol in CA dus die je kan vastleggen zodat je zeker weet dat je plaatshebt. Kijk naar het duurt voordat je daar bent en leg het vast. Daarna heb je zoveel meer rust: je weet wat je wil zien, belangrijke dingen liggen vast en bekijk de rest als je daar bent.
Mijn man heeft vroegerr veel met zijn ouders georganiseerde reizen gemaakt en hij zegt ook altijd dat het veel rijden was, heel gehaast en veel KM op een dag. Je kan altijd inspiratie opdoen van het vaste rondje en het gebruiken als leidraad.
Nationale parken zitten erg snel vol in CA dus die je kan vastleggen zodat je zeker weet dat je plaatshebt. Kijk naar het duurt voordat je daar bent en leg het vast. Daarna heb je zoveel meer rust: je weet wat je wil zien, belangrijke dingen liggen vast en bekijk de rest als je daar bent.
Mijn man heeft vroegerr veel met zijn ouders georganiseerde reizen gemaakt en hij zegt ook altijd dat het veel rijden was, heel gehaast en veel KM op een dag. Je kan altijd inspiratie opdoen van het vaste rondje en het gebruiken als leidraad.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Tip: zoek reisverhalen op internet, haal daar tips uit, en probeer een eigen reis samen te stellen door standaardrondreizen te bekijken en daar dingen uit te halen die je leuk lijken. Maar vergis je niet in de afstand, dat hebben wij nog wel eens gedaan
Gast- Gast
Marin vroeg mij om even te reageren
Quote: Je moet absoluut niet naar Fresno omdat dat een van de stomste steden van Amerika is (echt zo, in lijstjes wordt dat aangegeven) en je het hele middenstuk van Californie kan je beter vermijden. De kust is mooi en death valley en Yosemite, maar Fresno en Bakersfield en zo zijn verschrikkelijk! Oh en je moet het zelf regelen en niet via zo'n vaste reis.
Postduif-modus uit
Quote: Je moet absoluut niet naar Fresno omdat dat een van de stomste steden van Amerika is (echt zo, in lijstjes wordt dat aangegeven) en je het hele middenstuk van Californie kan je beter vermijden. De kust is mooi en death valley en Yosemite, maar Fresno en Bakersfield en zo zijn verschrikkelijk! Oh en je moet het zelf regelen en niet via zo'n vaste reis.
Postduif-modus uit
Gast- Gast
_*Blondgirl*_ schreef:In september willen vriend en ik heel graag een reis van 3 weken (max. 20/21 dagen incl. vliegen) maken naar Noord Amerika. De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met zoeken naar reizen, voornamelijk complete reizen inclusief vlucht en hotels zodat we daar ter plekke alleen nog een auto hoeven te huren/op te halen.
Mijn ouders zijn net terug na 3,5 week en hebben de reis afgelegd zoals jullie hem in gedachten hebben, op Fresno en Bakersfield na, omdat ze na Death Valley in noordelijke richting naar Yosemite zijn gegaan (dat was het einde van het rondje). Ze zijn gestart in SF en helemaal langs de kust afgezakt naar LA.
Mijn ouders hebben geboekt bij J.an D.oets en ook via hen de vlucht, een camper en 1 overnachting in SF op de eerste dag en 1 op de laatste dag in SF geregeld. De overige dachten hebben ze overnacht op campings met de camper en alleen Yosemite hadden ze van te voren geboekt. Ze hebben onderweg de route iets veranderd, zodat ze langer ergens anders konden blijven. Ze hebben echt een super tijd gehad!
Als je het precieze reisschema wil hebben, moet je mij even pm-en!
@ Fauve/ Marin; niet alles wat jij wel of niet leuk vindt hoeft een ander toch precies zo te doen? Het lijkt nu bijna dat je haar voor gek verklaart als ze het wel zou doen..(althans zo komt het op mij over...)
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
We hebben een ticket geboekt!
Een retourtje San Francisco voor 21 dagen
Hier in NL zullen we nog een auto huren, en sowieso het eerste en laatste hotel boeken. Ook zullen we vast kijken naar de populaire gebieden en hotels daar, aangezien die idd vaak snel vol zitten.
Heb er nu al zoooooo'n zin in! Nog 10 weekjes wachten
Een retourtje San Francisco voor 21 dagen
Hier in NL zullen we nog een auto huren, en sowieso het eerste en laatste hotel boeken. Ook zullen we vast kijken naar de populaire gebieden en hotels daar, aangezien die idd vaak snel vol zitten.
Heb er nu al zoooooo'n zin in! Nog 10 weekjes wachten
Super!
Alvast heel veel plezier.
Alvast heel veel plezier.
_Lacey_- Kletskop
wij zijn ook op de bonnefooi geweest, boek alleen een hotelovernachting als je aankomt. Auto kan je het beste online regelen, dan betaal je vast en je weet wat je kwijt bent.
Eten en drinken is er altijd in overvloed en hotels/motels ook.
Alleen wij gingen in september en in de weekenden was er iets met studenten waardoor de goedkope hotels/motels wel vol zaten.
wij hadden de laatste keer een netbook meegenomen, zo handig, je krijgt overal wireless internet en zo kan je online hotels boeken en kijken waar je heen wil.
Eten en drinken is er altijd in overvloed en hotels/motels ook.
Alleen wij gingen in september en in de weekenden was er iets met studenten waardoor de goedkope hotels/motels wel vol zaten.
wij hadden de laatste keer een netbook meegenomen, zo handig, je krijgt overal wireless internet en zo kan je online hotels boeken en kijken waar je heen wil.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wat leuk!! En ook heel leuk om het zelf te regelen.
Ik ben zelf naar LA, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite Park, San Francisco, San Diego geweest (en toen weer terug naar LA).
Wij hebben ook alles zelf geregeld. Wij hadden alleen van tevoren autohuur geregeld (en dat ter plaatse nog weer gewijzigd).
In de meeste hostels en hotels heb je beschikking tot een computer. Als wij besloten hadden dat we weer ergens anders naar teo wilden dan keken we op internet of we een hotel of hostel daar konden vinden.
Het enige waar je wel op moet letten is weekenden en parken. Wij hebben in een heel duur hotel ver boven ons budget gezeten in YP omdat alles volgeboekt was. (was een weekend in juli/augustus)
Ik ben zelf naar LA, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite Park, San Francisco, San Diego geweest (en toen weer terug naar LA).
Wij hebben ook alles zelf geregeld. Wij hadden alleen van tevoren autohuur geregeld (en dat ter plaatse nog weer gewijzigd).
In de meeste hostels en hotels heb je beschikking tot een computer. Als wij besloten hadden dat we weer ergens anders naar teo wilden dan keken we op internet of we een hotel of hostel daar konden vinden.
Het enige waar je wel op moet letten is weekenden en parken. Wij hebben in een heel duur hotel ver boven ons budget gezeten in YP omdat alles volgeboekt was. (was een weekend in juli/augustus)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» reis boeken via internet
» Verre reis met kindje van bijna twee..stoel boeken?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Fish Cuisine complete maaltijd?
» Mee met trouwjurk uitzoeken!
» Verre reis met kindje van bijna twee..stoel boeken?
» Rondreis Amerika - Waar heen? en waar te boeken?
» Fish Cuisine complete maaltijd?
» Mee met trouwjurk uitzoeken!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: