Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

+4
Susan
meisjesmama
Thunder
PiP
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  PiP do 9 dec 2010 - 8:44

F heeft altijd al weinig geslapen overdag, maar ze slaapt de laatste tijd vaker maar 30/45 min op een dag, en vandaag maar 10 minuten Neutral.
Eerst bracht ik haar smorgens wel steeds naar bed, maar steeds vaker sliep ze dan niet (daarvoor vaak 30 minuten).
Smiddags dan sliep ze vaak ook maar 30 min of een uurtje, ook als ze `s morgens niet geslapen had.
Toen ben ik het gaan laten na de zoveelste `s morgen niet slapen om haar naar bed te brengen.
Toen sliep ze ineens 2 uur na haar broodje(s)!! Dit doe ik nu sinds 2 weken, op het kdv slaapt ze dan meestal een uurtje.
Maandag was dit anderhalf uur en dacht ik dat ze daar ook de smaak te pakken kreeg, maar helaas..
dinsdag thuis een goed uur, toen had ze ook haar prikjes gehad, maar gister heeft ze 30 min en om 16:45 nog eens 15 min geslapen, vandaag dus maar 10 minuten.
Ik ga het dit weekend iig nog kijken wat ze weer thuis doet, maar 30 minuten, laat staan 10 minuten is toch gewoon echt TE weinig voor een kindje van bijna 1 jaar??
En als het uiteindelijk alleen bij het kdv is, wat is daar dan aan te doen? Ze kan moeilijk alleen op een kamer liggen?!
Ze is trouwens de laatste dagen ook een uur eerder wakker.
`s Nachts slaapt ze wel gewoon, normaal 12 uur op het moment 11 uur.

Herkend iemand dit? Of tips hoe hiermee om te gaan? (leidsters?)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Thunder do 9 dec 2010 - 9:53

Niet ieder kind is hetzelfde PiP, de één heeft meer slaap nodig dan de ander. Mijn jongste slaapt meestal nog 2x 2 uur, een enkele keer slaapt 'ie 1x per dag.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  meisjesmama do 9 dec 2010 - 9:59

Mijn neefje slaapt ook zo weinig overdag. Volgens mij kan je er toch weinig aan doen.
Ik heb 2 vreselijk slaapkoppen... elk kind is verschillend.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 11:08

Ik denk dat een slaapje van tien minuten inderdaad wel te weinig is, maar dat is dus een uitzondering en ieder kind slaapt wel eens extreem slecht. Ik denk dat alle kinderen qua slaapbehoefte verschillen, D. slaapt juist erg veel en daar krijg ik wel eens van die betweterige opmerkingen over van anderen dat ik haar zou moeten trainen om eens wat minder te gaan slapen :shock: . Maar goed, ik dwaal af Very Happy .

Hoe is je dochter verder overdag? Als ze gewoon vrolijk is, denk ik dat ze weinig slaap nodig heeft overdag. Als ze zeurderig of overprikkeld wordt op een gegeven moment, dan zou je een manier moeten vinden om haar beter te laten slapen. Bijvoorbeeld ook een ritueel om haar rustig te krijgen voor haar slaapje overdag. Ik aai mijn dochter bijvoorbeeld altijd tien minuten in mijn armen totdat ze helemaal rustig is. Maar als je dochter verder gewoon vrolijk is, zou ik er geen aktie op ondernemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:32

Merle slaapt nu 1 keer per dag en dan vaak 2 a 3 uurtjes..dit doet ze al een hele tijd..gister heeft maar 30 minuutjes geslapen dan gaat ze er in de avond vaak wat vroeger in..nu was ze vanmorgen ook pas om half 9 wakker Very Happy dus merle haalt haar slaap wel....
Het is inderdaad per kind verschillend maar ik moet wel zeggen het is heerlijk als je kindje gewoon nog slaapt overdag! zeker als ze nog zo klein zijn.......
heb verder geen tips, hier werkte het op een gegeven moment maar INdy was toen al ouder dat ze van mij toch moest gaan rusten. Ze hoefde natuurlijk NOOOOOIT te slapen :P maar soms trof ik haar toch slapend aan....maar goed indy was toen ook al 2 dus dat scheelt weer 1 heel jaar...

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:38

Zowel Jens als Tygo sliepen toen nog maar 1x per dag. Wel sliepen ze gemiddeld 3 uur in de middag. Jens sliep zo al vanaf zijn 8 maanden, die heeft altijd maar weinig slaap nodig gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Susan do 9 dec 2010 - 22:09

Yrsa slaapt ook nog maar een keer, meestal een of twee uur. Ezra sliep overdag wel meer op die leeftijd, meestal twee uur, soms drie. Zelf sliep ik helemaal niet meer overdag al voordat ik een jaar was vertelt mijn moeder altijd, dus dat kan ook nog.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  PiP do 9 dec 2010 - 22:52

`s morgens is ze wel gewoon vrolijk, met het broodje eten begint ze toch wel flink in haar ogen te wrijven.
Als ze dan geslapen heeft gaat ze daarna wel gewoon weer spelen of bij mij hangen, dan kijken we tv.
Aan het einde van de middag als ze weinig geslapen heeft(vooral op het kdv) is ze wel moe.
Van de week hebben ze haar toen ook nog even op bed gelegd en heeft ze nog 15 min geslapen.
Op weg naar huis slaapt ze dan soms ook weer (bijna). Pas sliep ze zelfs een keer zo vast dat ik er moeite mee had om haar wakker te krijgen.
Gisteren was ze wel moe aan het einde van de middag gaven ze aan en toen we thuis waren sliep ze bijna.
Toen heeft ze wel goed gegeten en heeft ze heel even in de box gespeeld, later stond ze alleen maar te huilen.
Toen ik klaar was met eten ben ik met haar op de grond gaan spelen en was ze wel weer in haar doen.
Heb haar om 7 uur op bed gelegd, ze was alleen om 9 uur weer wakker, maar ze had pijn door de tandjes

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  PiP vr 10 dec 2010 - 8:08

Vanmiddag heeft ze weer 2 uur geslapen! En mama ook smile
Ik denk dat ik het komende week even aankijk.
Als ze thuis wel steeds 2 uur slaapt en op het kdv maar 30 minuten dan komt dat misschien door de andere kindjes?
Maar goed daar is ook weinig aan te doen...
Straks hebben we ook kerstvakantie, misschien dat het ook wel gewoon een periode is en dat ze na de kerstvakantie wel weer beter slaapt.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  pindaatje vr 10 dec 2010 - 8:14

Mijn dochter slaapt 1x per dag, meestal zo'n 1,5 tot 2 uur.. Heel af en toe wat meer.
Hier is het juist andersom, en slaapt ze op het dagverblijf langer dan thuis!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Flemy vr 10 dec 2010 - 9:18

Tot 14 maanden sliep ze nog 2x per dag en dan altijd 2 uur. Daarna sliep ze alleen nog 's middags, ook zo'n 2 uur. (nu nog steeds trouwens)
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  moepie vr 10 dec 2010 - 10:35

Hoi Pip,

Lastig is dat he? Het lijkt inderdaad weinig en als je toch merkt dat ze aan het eind van de middag moe is kan ik me voorstellen dat je wou dat ze wat langer zou slapen.
het kan ook best een overgang zijn hoor, dat ze eraan moet wennen 1x te gaan en dat ze met een paar weekjes wat langer slaapt. Al vraag ik het me af, omdat ze nooit een echt slaper is geweest. Maar 10 minuten is natuurlijk erg kort, en dat vind ik van 30 minuten eigenlijk ook.
Toen E. over ging van naar 1 slaapje, daarvoor sliep ze nog 2x 1,5 tot 2 uur, sliep ze ineens nog maar 1,5 uur... dat had ik niet verwacht. Na 2 weken had ze de smaak te pakken en sliep ze steeds iets langer, nu is het 3 tot 3,5 uur als we thuis zijn. Op het kdv slaapt zij ook minder, ik denk dat zij ook last heeft van de geluiden daar. Al doe ik hier in huis ook alles als ze op bed ligt (zelfs stofzuigen) maar daar is het toch anders. Dat zal F. ook wel hebben. Wie weet als ze dat zo blijft doen haalt ze die slaap in op de dagen dat ze thuis is.

Vandaag dus toch weer 2 uur geslapen, hartstikke mooi! Hopelijk gaat dat zo verder. En misschien doet ze wel om de dag een langer slaapje, dat zou natuurlijk ook kunnen smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  sheila123 za 11 dec 2010 - 7:05

Kleine meid slaapt vanaf de 14 maanden nog maar 1 keer en dan ongeveer 1,5 uur. Maar het kan net zo goed een keer maar 3 kwartier zijn en de andere keer hebben we weer een uitschieter naar 2 uur.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag) Empty Re: Hoeveel sliep/slaapt jullie 1-jarige? (overdag)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum