Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waar slaapt / sliep je baby?

+22
Flower_L
Sanne
M-G
CCC
Parisienne
iloverose
Twellie
maiadebij
bolus26
Supertalentje
Limburg85
Ella
Puggle
Slakje
Printje
Paper Crown
LDJ
Sterrin_
Sun88
_Lana_
Jits
Juutjepetuutje
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Juutjepetuutje di 29 jan 2013 - 6:10

Mijn zoontje is nu 2 weken oud en hij slaapt overdag eigenlijk alleen maar beneden in de wagenbak. Hij wil ook echt niet alleen slapen, zet het dan op een gillen. beneden vindt hij het prima. met een kleuter van 3 er bij heb ik ook niet echt tijd om constant boven bij hem te zitten tot hij in slaap valt of om 10 keer heen en weer te lopen.
Is het 'erg' als een kindje de hele dag beneden ligt? als hij straks een wat duidelijker ritme krijgt wil ik hem wel gewoon in zijn bedje laten slapen.
ik weet nog dat de eerste kraamverzorgster daar heel streng in was; kinderen horen in bed.

en dan meteen maar over de nacht. hij wil het liefste bij ons liggen of in slaap vallen. in zijn eigen wiegje (naast ons bed) zet hij het op een brullen. hij komt elke 3 uur voor (borst)voeding en als hij dan ook nog een uur ligt te huilen voor hij in slaap valt, dat breekt ons echt op. dus nemen we hem vaak maar weer op de borst of tussen ons in. maar ja hij zal toch ooit in zijn eigen bed moeten?

hoe pakken we dit aan?!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Jits di 29 jan 2013 - 6:14

Hij is twee weken! Ik vind het niet meer dan logisch dat hij bij jullie wil zijn, en vind wel dat je wat dramatisch doet eerlijk gezegd met "hij zal toch ooit in eigen bed moeten". Gewoon lekker bij je houden.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 6:14

De jongste is 5 maanden, heeft overdag nog nooit boven geslapen en slaapt s nacht altijd tegen me aan. De oudste was hetzelfde verhaal en die slaapt s nacht inmiddels in haar eigen bed. Komt vanzelf denk ik maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  _Lana_ di 29 jan 2013 - 6:18

Je kindje is nog maar twee weken, dus dan kan de kraamverzorgster dat wel zeggen, maar ik zou daarin echt je eigen gevoel volgens.
Als jij er geen moeite mee hebt dat je kindje beneden slaapt, is het prima toch?

Wij waren wel van het 'slapen doe je in je eigen bedje', ook om al de prikkels beneden.
Maar ieder doet het op zijn manier.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Sun88 di 29 jan 2013 - 6:24

Overdag in de wagen bak op de bank, op mijn borst of boven in de wieg. S nachts altijd in de wieg naar heb hem de eerste weken ook vaak bij mij op de borst in slaap laten vallen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Sterrin_ di 29 jan 2013 - 6:24

De oudste 2 altijd in hun bedje overdag, de jongste 2 ook veel in de box, meer omdat ik de trap anders 10x op en neer moest, en ik het zo wel prettig vond met nog 2 kinderen om me heen. Zo kon ik de aandacht beter verdelen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  LDJ di 29 jan 2013 - 6:26

Je kindje is idd nog maar 2 weken en wil nog heel graag bij je zijn!
Onze dochter slaapt sinds een paar weken alleen in haar eigen wiegje snachts.
Maar dit ging ook niet meteen goed hoor. In het begin heeft ze snachts regelmatig bovenop of tussen ons in geslapen. Overdag net zo. Ze had er heel veel behoefte aan om bij ons t zijn en nog steeds.

Sinds een paar weken slaapt ze snachts in haar eigen wieg. De staat bij ons op de kamer.
Overdag slaapt ze vaak in de kinderwagen bak of in de box of op mijn borst.
Overdag boven in de wieg slapen wil nog niet echt lukken.
Dat zal vanzelf komen.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Juutjepetuutje di 29 jan 2013 - 6:30

Jits schreef:Hij is twee weken! Ik vind het niet meer dan logisch dat hij bij jullie wil zijn, en vind wel dat je wat dramatisch doet eerlijk gezegd met "hij zal toch ooit in eigen bed moeten". Gewoon lekker bij je houden.

ik bedoel het ook totaal niet dramatisch hoor. het is gewoon meer dat ik dit van de oudste niet gewend ben, die sliep eigenlijk meteen gewoon in zn wiegje naast ons.
ik vind het zelf een beetje eng door alle verhalen die je hoort en leest over bij jou in bed laten slapen en slaap daardoor zelf heel slecht.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Paper Crown di 29 jan 2013 - 6:42

Julian is 3,5 week en ik leg hem NOOIT boven alleen. De kraamverzorgster ergerde zich er dood aan maar ik had daar echt lak aan. Mijn kind, mijn regels. Julian slaapt dus overdag in zijn box, of op de bank. En dan in de nacht op mijn arm/naast ons en dan leg ik hem
weg maar heel vaak ligt hij ook gewoon nog bij ons in bed. Het komt wel dat hij moet leren in zijn bedje te slapen.
Jouw zoon is zo klein nog, geef maar toe aan zijn behoeftes. Ik heb deze afgelopen weken geleerd me niets aan te trekken van wat een ander zegt of doet en ik maak 't mezelf lekker makkelijk door toe te geven. Een babietje heeft maar een paar basisbehoeften en naast eten is zich geborgen voelen, voor mijn gevoel, het meest belangrijke.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Paper Crown di 29 jan 2013 - 6:45

Ik heb trouwens een sleepyhead gekocht, google maar eens!
Ons bed is groot genoeg dus dan ligt mijn man aan de buitenkant, ik midden en Julian aan de buitenkant en schuif ik zijn ledikant tegen het bed aan dat hij niet valt (kan niet met de sleepyhead maar toch doe ik 't. Ik slaap muisstil dus zal nooit op hem draaien ofzo, mijn man is wat wilder wat dat betreft, daarom ligt Julian aan de buitenkant.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Printje di 29 jan 2013 - 7:00

Altijd in bed, zowel R als N nu. Soms valt ze in de box in slaap maar voor de rest in haar eigen bed op haar kamer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Slakje di 29 jan 2013 - 7:01

In het begin sliep Louise altijd in de box in de living. 's Nachts in haar eigen bedje op haar kamertje. Vanaf dat ze een maand of 4 was ging ze overdag ook naar haar eigen kamer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Puggle di 29 jan 2013 - 7:37

Tot een maand of 5 beneden overdag in de box. Vanaf 5 maanden ben ik langzaam gaan proberen haar in bed te leggen overdag en dat ging toen vrij snel goed. Ze heeft tot 4 maanden naast ons in haar wieg gelegen 's nachts, daarna is ze naar haar eigen bedje gegaan. Ze heeft nog nooit bij ons in bed geslapen 's nachts.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Ella di 29 jan 2013 - 7:42

Hier slaapt hij s nachts in de wieg en overdag in de box en wieg. Ik probeer overdag het middagslaapje in de wieg te doen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Limburg85 di 29 jan 2013 - 7:47

Overdag in bed, 's avonds is die beneden omdat die erg onrustig is en dan veel huilt en als die in slaap valt gaat die naar de box zodat m'n ander zoontje niet wakker word en sinds 2 weken slaapt hij s nachts in bed daarvoor wou die alleen bij ons slapen (nou ja hazenslaapjes en veel huilen).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 7:51

Mijn oudste sliep altijd in zijn eigen bedje, maar was ook een makkelijke slaper. De jongste sliep niet veel overdag, dus als hij dan in de box in slaap viel, liet ik hem liggen. Ik probeerde hem wel regelmatig in zijn eigen bedje te leggen, maar dan kwam hij niet in slaap. Ook sliep hij de eerste maanden veel bij mij in de draagdoek en op mijn borst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Supertalentje di 29 jan 2013 - 8:09

Zoon sliep de eerste weken alleen op mn borst, snachts in zn eigen bed, of het mijne. Ik liep hier ook tegenaan in het begin, maar hier heb ik geleerd dat je babies niet kunt verwennen of 'verpesten'. En zoals PC zegt, hij is 2 weken, die doet nog niet anders dan eten en slapen en wil gewoon bij je zijn. Voordat ie 18 is slaapt ie echt wel in zn eigen bed Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  bolus26 di 29 jan 2013 - 8:28

De eerste weken sliep ze overdag beneden in de wagenbak (met kruiken ivm temperatuur) zodat de visite haar kon bewonderen. S nachts in de wieg op onze kamer. Ze was dus altijd bij me in de buurt,vond ik zelf ook t fijnst.

Sinds 2 weken leggen we haar altijd in t wiegje als ze slaperig word om een beetje te oefenen om alleen in slaap te vallen. af en toe lukt t haar echt niet dan is de draagdoek een uitkomst. s nachts gast eigenlijk altijd goed en ik vind haar nog te klein om te lang echt te laten huilen dus dat doe ik niet.wel merk ik dat ze t wel lekker rustig vind en steeds beter slaapt overdag boven.als ze wat onrustig is k ruim ik vaak boven een beetje op zodat ze me nog even hoort.ik heb t idee dat t helpt.

Maar nu ligt er ook een snurkend meisje bij me,heel de dag al aan t jengelen dus nu even knuffeltijd
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 8:40

De oudste sliep meestal in haar eigen bedje boven maar als ze in de wagen of in de box in slaap viel was dat ook prima en lieten we haar liggen.
De jongste heeft weinig geslapen de eerste maanden maar moest echt voor dat kleine beetje slaap in zijn eigen bedje liggen anders kwam hij helemaal niet aan slapen toe.
Hij sliep altijd ingebakerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  maiadebij di 29 jan 2013 - 8:54

Volg je eigen gevoel, dan komt het echt wel goed. Baby's willen bij mama zijn, daar voelen ze zich veilig en geborgen. J heeft tot 1, 5 jaar bij ons in de kamer/ in bed gesslapen toen zei ze zelf dat ze op haar kamer wilde en dat ging ook meteen goed.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Twellie di 29 jan 2013 - 9:54

In bed of in de draagdoek, ik wilde niet teveel slaapplekken om het rustig te houden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  iloverose di 29 jan 2013 - 10:03

De eerste nachten op mijn borst of buik geslapen daarna gewoon in wiegje naast ons bed .overdag beneden in de wieg .toen ze +_4 maand was heb smiddag boven in haar bedje gelegt toen dat goed ging avonds ook gedaan sindsdien slaapte ze alleen morgens nog in wiegje beneden .als ze echt nietslapen kon hebben wij het aangekleed kussen tussen ons in gelecht zo dat ze toch bij ons ligde .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Juutjepetuutje di 29 jan 2013 - 10:14

Fijn om te lezen dat er veel meer kindjes lekker beneden liggen of de hele dag bij papa en mama..
Kan je dan toch weer onzeker maken terwijl ik me had voorgenomen dat deze keer niet te laten gebeuren. .
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Parisienne di 29 jan 2013 - 10:19

Hier sliep mijn dochter de eerste weken/maanden overal waar ze maar in slaap viel.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  CCC di 29 jan 2013 - 10:20

N. sliep de eerste maanden vooral waar ze in slaap viel en wilde slapen dus in de box, in bed, op de bank, tegen me aan, in de draagdoek enz. Ik ben haar met 2.5 maand echt op bed gaan leggen overdag. N. slaapt nu sinds drie weken ook 's nachts in haar ledikantje op haar eigen kamer, voorheen sliep ze bij ons op de kamer in haar wiegje. Ze heeft trouwens nog nooit bij ons in bed geslapen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waar slaapt / sliep je baby? Empty Re: waar slaapt / sliep je baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum