Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nederlandse verjaardag

+20
marjoleinnn
Caroow
minoessepoes
Arwyn
studiebol
Atelier Madame
blondje1313
Rovine
Olijfje
Zwoesj
Susan
rapa nui
Toet
Jeanette
Inge
Sweety
Sarah1985
Jerry
TukTuk
Mari
24 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Nederlandse verjaardag - Pagina 3 Empty Re: Nederlandse verjaardag

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 10:50

Wij zijn een oerhollands gezin met oerhollandse verjaardagen. De avond begint rond 20.00u en dan starten we met koffie en gebak. Vervolgens wordt er fris/bier/wijn/advocaat/bowl ingeschonken. En komen er hapjes op tafel. Een schaal met metworst/kaas/grilworst/zeeuws spek/gepocheerde eieren/Augurk en boterhamworst etc. + chips, nootjes e.d. Het is gezellig, we hebben lol, praten veel. Maar avondeten, dat wordt niet geserveerd. Bij ons ligt volgens mij, ondanks het vele eten op tafel, de gezelligheid hem op het drinken en praten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  marjoleinnn zo 15 mei 2011 - 19:50

Nou bij ons staat er constant wel wat op tafel hoor..dus ik denk dat de topic titel sowieso nogal ongelukkig geformuleerd is. Laat staan de rest van de post Very Happy
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 21:09

Ik deed tot vorig jaar het zo voor familie dat ze einde vd middag kwamen (rond borreltijd) en dat ik dan wel koffie en gebak had en daarna vaak keuze uit 2 soorten zelfgemaakte soep, twee ovenschotels of pastasalade en 3 soorten desserts. Maar dat is dus wel echt veel werk voor 15 mensen en dus ben ik overgestapt op gewoon uit eten gaan met familie en borrelen. Aangezien ze dan eerst bij mij thuis komen heb ik wel koffie en gebak voor degenen die daar zin in hebben, maar verder niet aangezien we dan in een restaurant zitten.

Als een verjaardag om 20:30 uur begint, zou ik zelf gegeten hebben en me er niet druk om kunnen maken dat er niet overmatig veel hapjes zijn. Sowieso geef ik daar niet veel om, dus zou het me niet opvallen.

Gast
Gast

Bericht  sonly ma 16 mei 2011 - 10:24

Bij ons zijn verjaardagen vaak echt een vreetfestijn.. Embarassed Ik heb ook molukse familie, maar daar doen we meestal echt niet voor onder! (wel hou ik van de lumpur en zelfgemaakte sambal en de heerlijke pasteitjes (familierecept) die we daar altijd krijgen)
M'n vader zet nog net geen buffet neer! haha. (overigens heb ik afgelopen jaar mijn verjaardag niet gevierd -> was in het buitenland, dus weet nog niet hoe ik het volgend jaar doe nu ik alleen woon) En m'n moeder had met haar verjaardag een bakplaat gekregen (ze had al die van m'n vader geleend, maar wij zeiden natuurlijk expres niks) en ook gelijk ingewijd. Dus daar ook zeker eten genoeg!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover ma 16 mei 2011 - 23:47

Ik kan me gewoon werkelijkwaar niet voorstellen dat de hoeveelheid eten op een verjaardagsfeestje me dusdanig dwars zou zitten, om er zo'n soort topic over te openen op een internetforum. Wellicht zou het me niet eens opvallen, maar goed, ik ben dan ook niet echt van de grote vreetfeesten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan ma 16 mei 2011 - 23:50

Wij hebben wel eens een verjaardag meegemaakt die wel tijdens etenstijd was maar waar we geen eten kregen, dat was wel apart. Het was ook nog eens heel ver van huis, dus toen moesten we 's avonds heel laat nog iets te eten regelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 23:53

Ik heb aan het eind van een verjaardag altijd een hele berg hapjes/ gebak/ drinken over, dus geloof niet dat er bij mij iemand met honger/ dorst naar huis gaat!!
Haal ook altijd veel te veel in huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:02

SuperGrover schreef:Ik kan me gewoon werkelijkwaar niet voorstellen dat de hoeveelheid eten op een verjaardagsfeestje me dusdanig dwars zou zitten, om er zo'n soort topic over te openen op een internetforum. Wellicht zou het me niet eens opvallen, maar goed, ik ben dan ook niet echt van de grote vreetfeesten.

+1

Gast
Gast

Bericht  Verde di 17 mei 2011 - 0:08

Ik heb veel familie die ver weg woont, dus een feestje hier wordt meestal 's middags en begin van de avond gevierd. Dus bedenken we altijd een maaltijd die makkelijk en feestelijk is voor veel personen en dan blijven de meesten dus ook eten. We hebben niet zoveel met de "traditionele" hapjes als blokjes kaas of plakjes worst, maar maken zelf verschillende tapenades voor op stokbrood of hebben nootjes en chips staan.

Overigens is het hier in Twente de gewoonte bij een groot feest als zoveeljarig huwelijksfeest of zoveeljaar getrouwd dat het idd rond 20.00 uur begint en dat er dan rond 21.30 uur nog een heel buffet komt met een complete maaltijd. Volgens mij is dat ook om de vele alcohol die genuttigd wordt, maar weet het ook niet precies. Ik vind het in elk geval wel altijd heel vreemd, ik heb gewoon gegeten voor 20 uur en na een stuk taart hoef ik echt geen warme hap meer!
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Susan di 17 mei 2011 - 0:10

Oh ja, dat heb ik ook wel eens meegemaakt, overigens bij een bruiloft in Den Haag, niet in Twente. Het feest begon ergens in de avond en toen was er nog een compleet buffet met Indisch eten. Was echt heerlijk hoor, maar ergens ook wel zonde van al dat lekkere eten, want ik denk dat de meeste mensen thuis al hadden gegeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Caramba di 17 mei 2011 - 4:02

Mijn verjaardag is 's ochtends voor familie tot laat op de middag. Gebak krijgen ze niet met mijn verjaardag, maar oliebollen (oudjaarsdag jarig). Hier kunnen ze zich zat aan eten. Ik zet hier en daar wat op tafel, wel voldoende, maar niet overdreven veel. Ze kunnen zich er wel zat aan eten, dat dan weer wel. Ik wil geen praatjes achteraf hebben van, bij haar krijgen we ook niets te eten.

's Avonds hou ik het dan voor vrienden. Oliebollen blijven wel op tafel, maar ik zet geen thee of koffie. Hapjes zijn van te voren al gesneden en gedaan. Er staat dan altijd wel meer op tafel dan overdag, want er komen meer vrienden op verjaardag dan familie. Maar genoeg kunnen ze hier wel te eten krijgen. Van gevulde ei tot rookvlees rolletjes met monchou.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 5:54

Fauve schreef:
SuperGrover schreef:Ik kan me gewoon werkelijkwaar niet voorstellen dat de hoeveelheid eten op een verjaardagsfeestje me dusdanig dwars zou zitten, om er zo'n soort topic over te openen op een internetforum. Wellicht zou het me niet eens opvallen, maar goed, ik ben dan ook niet echt van de grote vreetfeesten.

+1

+1

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen