Nederlandse verjaardag
+20
marjoleinnn
Caroow
minoessepoes
Arwyn
studiebol
Atelier Madame
blondje1313
Rovine
Olijfje
Zwoesj
Susan
rapa nui
Toet
Jeanette
Inge
Sweety
Sarah1985
Jerry
TukTuk
Mari
24 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Nederlandse verjaardag
Ik kom zojuist van een verjaardag van mijn vriend zn familie,
Wat ik echt niet snap, de Nederlandse hapjes
We waren er om half 9 en we hebben een ministuk taart gehad, twee stukjes stokbrood en twee stukjes kaas. in 5,5, uur
We rammelen van de honger. Nu een tosti eten
Hoe vier jj je verjaardag? Er stond zelfs geen chips op tafel ieder z'n ding maar met een verjaardag.
Wat ik echt niet snap, de Nederlandse hapjes
We waren er om half 9 en we hebben een ministuk taart gehad, twee stukjes stokbrood en twee stukjes kaas. in 5,5, uur
We rammelen van de honger. Nu een tosti eten
Hoe vier jj je verjaardag? Er stond zelfs geen chips op tafel ieder z'n ding maar met een verjaardag.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Nederlandse verjaardag
Ik snap niet zo dat je honger kunt hebben als je er om 21:00 bent en je eet dan wat jij opnoemt. Vind t een beetje ondankbaar klinken
Maar wij zorgen overigens dat er na het koffie- en taartrondje eigenlijk altijd wel wat op tafel staat.
Maar wij zorgen overigens dat er na het koffie- en taartrondje eigenlijk altijd wel wat op tafel staat.
Gast- Gast
Huh, als je om half negen op een verjaardag komt, dan heb je toch gewoon avondeten daarvoor al thuis op?
Ik denk dat het niet zozeer een 'nederlandse verjaardag' is als je twee stukjes kaas krijgt en twee stukjes brood. Wij pakken juist uit qua hapjes op verjaardagen, een bord met blokjes kaas en plakken worst zal je niet zien (ieeeegh). Ik moet zeggen dat we de meeste dingen wel kant en klaar halen of laten bezorgen door een catering (in de keuken staan vind ik niet leuk op een verjaardag).
Ik denk dat het niet zozeer een 'nederlandse verjaardag' is als je twee stukjes kaas krijgt en twee stukjes brood. Wij pakken juist uit qua hapjes op verjaardagen, een bord met blokjes kaas en plakken worst zal je niet zien (ieeeegh). Ik moet zeggen dat we de meeste dingen wel kant en klaar halen of laten bezorgen door een catering (in de keuken staan vind ik niet leuk op een verjaardag).
Gast- Gast
+1 voor beiden.
Bij ons worden verjaardagen uitgebreid gevierd. We hebben dan weliswaar geen avondeten, maar hapjes om alsnog zat van te raken. Maar dan nog; Het is geen maaltijd.
Bij ons worden verjaardagen uitgebreid gevierd. We hebben dan weliswaar geen avondeten, maar hapjes om alsnog zat van te raken. Maar dan nog; Het is geen maaltijd.
Gast- Gast
Dit had een lucky topic kunnen zijn
Maar ik snap idd ook niet zo goed dat je nog honger kan hebben, ik neem idd aan dat je gewoon eet van te voren?
Wij zorgen overigs wel altijd voor genoeg hapjes, er staat altijd wel iets te knabbelen op tafel, dat is van blokjes kaas tot bladerdeeg hapjes, geitenkaas in salami, stukjes stokbrood met verschillend soorten beleg en noem maar op.
Maar ik snap idd ook niet zo goed dat je nog honger kan hebben, ik neem idd aan dat je gewoon eet van te voren?
Wij zorgen overigs wel altijd voor genoeg hapjes, er staat altijd wel iets te knabbelen op tafel, dat is van blokjes kaas tot bladerdeeg hapjes, geitenkaas in salami, stukjes stokbrood met verschillend soorten beleg en noem maar op.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, als je om half 9 naar een verjaardag gaat verwacht je toch niet dat je daar nog avondeten krijgt?Maple schreef:Haha, het ligt dus niet aan mij
Gast- Gast
Ik eet 's avonds na het eten helemaal niks meer, dus ik zou me vol voelen van wat jij opnoemt! Had je een buffet verwacht?
Gast- Gast
maar 't was blijkbaar niet erg genoeg om eerder naar huis te gaan
Vind 't wel 'n beetje karig qua hapjes, maarja, ieder z'n ding...
Vind 't wel 'n beetje karig qua hapjes, maarja, ieder z'n ding...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Storm schreef:Wat ondankbaar ben jij. Wees blij dat je was uitgenodigd.
Ik ken Mari persoonlijk en als er 1 iemand niet ondankbaar is dan is zij het wel. De post is misschien wat ongelukkig gepost, wat wel eens meer forummers hebben maar dat wil toch niet zeggen dat ze gelijk maar ondankbaar is?
Gast- Gast
Oke, laat ik 't netjes verwoorden, ze komt ondankbaar over.Yasmin schreef:Storm schreef:Wat ondankbaar ben jij. Wees blij dat je was uitgenodigd.
Ik ken Mari persoonlijk en als er 1 iemand niet ondankbaar is dan is zij het wel. De post is misschien wat ongelukkig gepost, wat wel eens meer forummers hebben maar dat wil toch niet zeggen dat ze gelijk maar ondankbaar is?
Zeuren over dat er op een verjaardag te weinig hapjes staan...come on.
Gast- Gast
wij hebben altijd met verjaardagen eerst een stuk taart, daarna kaas/ 3 soorten worst/komkommer/cherry tomaatjes, Borrelnootjes/ pinda's/ M&M's en nog eeen soort nootjes. Dan ook vaak nog toasjes. Hier komen de mensen niet met honger weg.
Wat ik ook zo gek vind doen oom en tante van mij die gaan met de schaal rond en dan zetten ze die weer in de keuken neer en dan later nog een keer rond. Hier staat alles gewoon op tafel. Vaak als wij het op zondag middag vieren hebben we daarna nog soep en broodjes.
Wat ik ook zo gek vind doen oom en tante van mij die gaan met de schaal rond en dan zetten ze die weer in de keuken neer en dan later nog een keer rond. Hier staat alles gewoon op tafel. Vaak als wij het op zondag middag vieren hebben we daarna nog soep en broodjes.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Als Mari niet Nederlands is, kan ik het me wel voorstellen dat ze dit karig vond. Ik kom weleens op Surinaamse verjaardagen en daar wordt uitgebreid gekookt, zodat je de hele avond je buikje rond kunt eten. Als je dat gewend bent, zijn wij Nederlanders wel een tikkie zuunig natuurlijk.
Overigens zorg ik altijd voor voldoende hapjes en drankjes, maar ik ga geen hele schotels klaarmaken.
Overigens zorg ik altijd voor voldoende hapjes en drankjes, maar ik ga geen hele schotels klaarmaken.
Gast- Gast
De laatste tijd komt er niet veel visite meer, maar eerst lag er op tafel: chips,nootjes, toast met 3 a 4 verschillende smeersels, knakworstjes, warme balletjes, frituur dingen, komkommer, cherry tomaten, kaas, worst, m&m's.
Omdat er steeds minder komt zijn er wel een paar dingen afgevallen zoals frituurpan, knakworstjes en niet zoveel verschillende chips soorten en nootjes.
Omdat er steeds minder komt zijn er wel een paar dingen afgevallen zoals frituurpan, knakworstjes en niet zoveel verschillende chips soorten en nootjes.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kan mij voorstellen dat je dit voor een verjaardag weinig vind... maar opzich trek hebben snap ik niet zo goed... eet bijna nooit meer wat na het avondeten..
Maar hier op een verjaardag heb ik altijd heel veel hapjes en chips en nootjes en toastjes etc... eigenlijk gewoon te veel omdat ik altijd bang ben dat mensen te weinig hebben :p
Maar hier op een verjaardag heb ik altijd heel veel hapjes en chips en nootjes en toastjes etc... eigenlijk gewoon te veel omdat ik altijd bang ben dat mensen te weinig hebben :p
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Paris1985 schreef:wij hebben altijd met verjaardagen eerst een stuk taart, daarna kaas/ 3 soorten worst/komkommer/cherry tomaatjes, Borrelnootjes/ pinda's/ M&M's en nog eeen soort nootjes. Dan ook vaak nog toasjes. Hier komen de mensen niet met honger weg.
+1
Ik zet eigenlijk alles waar ik zin in heb op tafel haha, dus meestal te veel.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat ik een topic ga openen met tips voor hapjes op mijn verjaardag. Ik weet echt nooit wat ik op tafel moet zetten en bovendien heb ik geen zin om er veel geld aan uit te geven..
Gast- Gast
Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je honger had daarna Mari. Als ik zelf mijn verjaardag 'klein' vier zorg ik altijd dat er ruim voldoende hapjes zijn. Dan maak ik er een soort tapas avondje van, met gevulde wraps, olijfjes, stukjes kaas, stokbrood met tapanade en salades en alles ruim voldoende. Als ik feest voor vrienden geef, waar dus veel mensen komen en dan vooral om te borrelen, zet ik bakjes chips/borrelnootjes op tafel en ga ik een paar keer met bitterballen/frikandellen rond.
Maargoed, dat ben ik en ik kan me ook wel voorstellen dat mensen die het minder breed hebben dit niet kunnen betalen bijvoorbeeld.
Maargoed, dat ben ik en ik kan me ook wel voorstellen dat mensen die het minder breed hebben dit niet kunnen betalen bijvoorbeeld.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben wel eens op een verjaardag geweest waar er na de taart eigenlijk alleen wat worteljes, tomaatjes en een soort chipje en een dipje op tafel verscheen, verder niets. Maar eigenlijk vond ik ook dat meer dan voldoende, 't is een verjaardag, geen vreetfestijn. En ik kwam eigenlijk al helemáál niet mopperend en hongerig thuis om vervolges thuis maar mopperend aan de tosti te gaan. Neehoor, ik ben gewoon op een gezellige verjaardag geweest.
Gast- Gast
Ik stort m'n tafel altijd vol snacks en bende Ik heb vorig jaar besloten ook geen taart meer te doen; vond ik teveel moeite Dus heb ik heuleboel muffins gebakken, chocoladekoeken, brownies, zandkoeken etc, die op een grote schaal met slagroombussen op tafel gezet en koffie geserveerd. Na half 9 ongeveer heb ik de schaal weggehaald en vervangen door toastjes met salade dingies, nep-paturain, worst en kaas, schaal chips, van die zoute kaasstengels, (borrel)nootjes, Pindapepsels, kleine worteltjes, stukjes komkommer, cherrytomaatjes etc.
Aan 't eind v/d avond heb ik de boel in zakjes gedaan en op de tafel gelegd en als men iets lekker vond; neeeem maar mee. Zo ga ik 't dit jaar weer doen denk ik, was wel makkelijk Weinig afwas, weinig bende en lage kosten want de snacks kwamen bij de Aldi e.d. vandaan en ik vind taart gewoon ontzettend duur.. Koeken en muffins zijn zo gemaakt (en vind ik leuk om te doen) en 't kost geen drol.
Aan 't eind v/d avond heb ik de boel in zakjes gedaan en op de tafel gelegd en als men iets lekker vond; neeeem maar mee. Zo ga ik 't dit jaar weer doen denk ik, was wel makkelijk Weinig afwas, weinig bende en lage kosten want de snacks kwamen bij de Aldi e.d. vandaan en ik vind taart gewoon ontzettend duur.. Koeken en muffins zijn zo gemaakt (en vind ik leuk om te doen) en 't kost geen drol.
Gast- Gast
Hier ook geen taart Trisha maar ik zet iets van slagroomsoesjes en lekkere koeken op tafel dan.
En hier staan ook wel meer hapjes eigenlijk, maar laatste keer werd er ook niet veel van gegeten, dus ja weet niet wat ik de volgende keer doe.
Ik vind het ook gek dat de TO nog honger heeft. Je hebt meestal voor half 9 wel gegeten toch en dit is gewoon een extraatje. Ik vind ook niet dat je er vanuit kan gaan dat men heel veel op tafel heeft staan. Oke vaak is dat wel zo maar blijkbaar niet altijd.
En hier staan ook wel meer hapjes eigenlijk, maar laatste keer werd er ook niet veel van gegeten, dus ja weet niet wat ik de volgende keer doe.
Ik vind het ook gek dat de TO nog honger heeft. Je hebt meestal voor half 9 wel gegeten toch en dit is gewoon een extraatje. Ik vind ook niet dat je er vanuit kan gaan dat men heel veel op tafel heeft staan. Oke vaak is dat wel zo maar blijkbaar niet altijd.
Gast- Gast
Paris1985 schreef:wij hebben altijd met verjaardagen eerst een stuk taart, daarna kaas/ 3 soorten worst/komkommer/cherry tomaatjes, Borrelnootjes/ pinda's/ M&M's en nog eeen soort nootjes. Dan ook vaak nog toasjes. Hier komen de mensen niet met honger weg.
Dat doen wij ook zo, we hebben altijd heel veel mensen tegelijk, en dus meerdere tafels, dus wij gaan gewoon regelmatig rond met de schaal, anders moet ik meerdere schalen maken, en zo gaat het prima, de schaal gaat zeker 4x rond, en er liggen allerlei hapjes op. Ik maak meestal ook nog een aparte visschaal, dus die zet ik tussendoor graag even in de koelkast.
Op tafel hebben we dan wel chips en nootjes, toastjes enz staan.
Gast- Gast
Ik kan me wel voorstellen dat Nederlandse verjaardagen anders zijn dan surinaams of indisch o.i.d. Maar wat zij opnoemt vind ik ook wel wat karig (niet dat ik er over zou zeuren, stiekem zou ik wel blij zijn want dan snack ik ook niet teveel haha).
Hier hebben we met verjaardagen voor directe famillie meestal (voor 10/12 man) 2 zakken chips, 1 zak borrelnootjes, 3 sooren salade (voor op stokbroodjes), kruidenboter en brie o.i.d. En dan een stuk of 6 van die afbakstokbroodjes (ik heb er voor de zekerheid wel altijd wat extra liggen, mocht het snel op zijn).
Ik maak zelf taart met fondant enzo, dus die zijn meestal ook wel machtig.
Hier hebben we met verjaardagen voor directe famillie meestal (voor 10/12 man) 2 zakken chips, 1 zak borrelnootjes, 3 sooren salade (voor op stokbroodjes), kruidenboter en brie o.i.d. En dan een stuk of 6 van die afbakstokbroodjes (ik heb er voor de zekerheid wel altijd wat extra liggen, mocht het snel op zijn).
Ik maak zelf taart met fondant enzo, dus die zijn meestal ook wel machtig.
Gast- Gast
Ik vind dat altijd zo'n onzin, dat je op Nederlandse verjaardagen 1 koekje krijgt en dat dan de trommel weer dicht gaat. Volgens mij is dat wel een achterhaald concept. Bij ons in de familie wordt je echt helemaal volgestopt met eten. Eerst komt er taart en koffie, dan chocolade, nog meer koffie, dan komt de alcohol op tafel en komen er schalen met kaasjes, worst, gevulde eitjes, eitjes met rookvlees, zalmrolletjes etc. Daarna komt er een ronde met bitterballen en kaassoufleetjes en gehaktballetjes in saus en dat soort bittergarnituur. Ondertussen staan er ook schalen met chips, m&m's enzo op tafel.
Bij ons is het dus echt een vreetfestijn. Wij kunnen ook erg genieten van uitgebreid met zijn allen tafelen. Het verbaast me altijd als de Nederlandse cultuur zo schamel wordt afgeschilderd, want mijn familie is echt oerrrrHollands.
Bij ons is het dus echt een vreetfestijn. Wij kunnen ook erg genieten van uitgebreid met zijn allen tafelen. Het verbaast me altijd als de Nederlandse cultuur zo schamel wordt afgeschilderd, want mijn familie is echt oerrrrHollands.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Nederlandse taal
» Nederlandse muziek
» Nederlandse stad O&N
» Groot Dictee der Nederlandse Taal
» Nederlandse series
» Nederlandse muziek
» Nederlandse stad O&N
» Groot Dictee der Nederlandse Taal
» Nederlandse series