Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleenstaanden: Hypotheek; 4.5 jaarsalaris?

+7
rianne287
Lady4
Jerry
Zininzon
Lejow
blondje1313
Highway
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Alleenstaanden: Hypotheek; 4.5 jaarsalaris?  - Pagina 2 Empty Re: Alleenstaanden: Hypotheek; 4.5 jaarsalaris?

Bericht  rapa nui ma 16 mei 2011 - 7:33

Fauve schreef:Maar is er een reden dan dat je MOET kopen? Je kunt toch ook huren?

Het was trouwens wel echt een vraag uit interesse hoor, ik zou het zelf gewoon niet doen, dus ik ben echt benieuwd hoe jullie dat dan doen mocht je werkloos raken oid smile

Ja, ik zou inderdaad kunnen huren maar dan zouden mijn maandkosten net zo hoog zijn en ik zou vrij lang moeten wachten tot ik een geschikte huurwoning zou kunnen krijgen. Dit voelt gewoon prima en is ook financieel goed te doen. Ik heb een vaste aanstelling in een baan waar ik het prima naar mijn zin heb. Natuurlijk kan ik werkloos raken maar op zich is die kans niet zo groot. En met huren betaal je ook steeds meer. Verder zit ik nu boven de inkomensgrens om voor de meeste huurwoningen in aanmerking te komen. En ik heb dus een buffer achter de hand voor het geval ik werkloos wordt. Daarmee kan ik het echt wel een tijd uithouden mocht ik werkloos worden. Dit huis was verder niet zo idioot duur in vergelijking met veel andere gelijkwaardige (nieuwbouw)huizen in mijn woonplaats. Die zou ik inderdaad niet aandurven om te kopen. Maar dit voelde / voelt gewoon goed en blijkt in de praktijk ook financieel prima te doen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: