Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krullen en pluis

4 plaatsers

Ga naar beneden

Krullen en pluis Empty Krullen en pluis

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 8:15

Kon er nog geen topic over vinden in de zoeker dus bij deze een nieuwe.

Ik heb krullen en vaak enorm last van pluishaar. Heb geen kleine krulletjes maar meer grove krullen tot net boven mijn schouders. Ik heb wel heel dun haar waardoor mijn krullen snel gaan hangen. Wat gebruiken jullie voor shampoo/conditioner en hoe brengen jullie je krullen in model zodat je ook flink wat volume krijgt? Ik heb helaas geen groot budget dus de shampoo van de kapper kan ik niet betalen Sad. Andere tips zijn ook meer dan welkom Very Happy!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Krullen en pluis Empty Re: Krullen en pluis

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:48

Ikmgebruik zelf serum (van de hema, gliss, herbal, maakt niet echt uit) tegen het pluis, dat doe ik erin als het niet meer zeiknat is. Daarna wat schuimmousse. Wanneer het droog is (natuurlijk/fohnen) mijn hoofd op zn kop schudden en wat haarlak.
Mijn haar heeft vrij veel volume van zichzelf. Ik merk dat bij mijn zus (met een feestje ofzo) dezelfde methode een veel slapper resultaat oplevert. Die fohn ik altijd met diffuser, op zn kop en meer haarlak, maar dat is wel veel werk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 18:08

Als je cremespoeling gebruikt, doe je dat dan in je hele haar? Beter is om alleen de onderkant te doen, anders wordt het zo slap namelijk smile

Gast
Gast

Bericht  Penny Blossom vr 13 mei 2011 - 20:28

Ik lees even mee in dit topic. Ik mis sowieso een topic over mensen met krullen.

Ik heb middelmatige krullen, maar wel een hele sterke krul. Dat wil zeggen, als ik ze borstel lijk ik wel een afro met mini krulletjes, maar als ik er niets aan doen is de krul iets groter. Ik heb ze ook altijd strak achterover in een staart (lijkt knot), omdat ik zelf er zo weinig mee kan.
Als ik ze los doe blijft het nooit zitten als ik wil, hetzelfde geldt voor een 'bananenklem'. Dus help!

Ik heb echter weinig last van pluis. Ik borstel mijn haren alleen als er cremespoeling inzit, voor de rest kam ik mijn haar altijd met mijn handen. Ik gebruik shampoo of voor krullend haar of voor droog en beschadigd haar evenals de cremespoeling. Iedere ochtend onder de douche maak ik mijn haren nat (ik was ze met shampoo maar twee keer per week), na het douchen gaat er een lading wax, schuim, haarlak en gel in.

Maar ik wil dus eens iets anders. Help! angel
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 20:56

Mijn krullen pluisen veel minder sinds ik mijn haren niet meer afdroog met een handdoek, maar met een hydrofielluier (t shirt of andere katoenen lap kan ook). Door de haartjes/schubben van de handdoek gaat je haar ook pluisen.

Gast
Gast

Bericht  anneajax vr 13 mei 2011 - 21:20

Ik heb last van pluizig haar en gebruik altijd serum. Verder heeft andrelon een shampoo voor krullend haar en daar zit al serum in verwerkt en werkt ook altijd wel bij mij.
anneajax
anneajax
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 15
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  TNMN vr 13 mei 2011 - 23:17

Inderdaad alleen conditioner onderin je haar. Verder kneed ik altijd serum door mijn haar (van John Frieda tegen pluizend haar) en als ik het fohn gebruik ik een diffuser and mousse voor krullend haar. Mijn haar is pas pluisvrij als het helemaal is opgedroogd.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  bolus26 za 14 mei 2011 - 4:24

ik heb nu een soort creme voor krullen van de kapper en dit werkt echt perfect!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 5:10

Ik vind serum echt vreselijk voor krullen, ik gebruik juist een serum als ik het hebt gesteilt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 5:21

Ik vind dit spul erg fijn:

Krullen en pluis Goldwell%20Curl%20Love

Kun je in nat en droog haar gebruiken.

En matig met conditioner :-) Ik gebruik het zelf maar 2x per week.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 12:44

Ikzelf gebruik de shampoo/creméspoeling van de C1000 eigen merk. Wanneer ik onder de douche vandaan kom, droog ik mijn haar handdoekdroog en smeer er vervolgens Nivea schuimversteviger, Brillcream en Nivea Gelcremé. Ik heb geen last van pluis, al is het wel even ietwat vetter dan wanneer ik stijl haar zou hebben. Denk ik zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:16

Ik borstel mijn haar nooit, als ik cremespoeling in doe kam ik ze met mijn vingers, wrijf mijn haar ook niet droog maar wikkel ze in een handdoek. Ik was mijn haar met de repair lijn van wella professional.

Verder douche ik altijd 's avonds en ga bewust met nat haar slapen. Dan krijg ik tenminste een beetje volume ook al word ik dan als een vogelverschrikker wakker. 's Ochtends draai ik mijn haar in knotten en dan wil het meestal wel redelijk lukken. Van een serum wordt mijn haar niet mooier, dus dat gebruik ik niet meer. Fohnen doe ik mijn haar nooit want dan krijg ik helemaal een pluishoofd. Volgens mij heb ik gewoon heel lastig haar scratch

@Birgit: wat is dat voor spul en waar haal je het?

Edit: ben trouwens heel benieuwd naar jullie krullen, want volgens mij heeft iedereen hier echt hele verschillende krullen en ik vind krullen (bij anderen) altijd ZO mooi Very Happy!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 8:04

Dat is krullencreme van Goldwell, ik heb het bij de kapper gekocht (€13.40).
Misschien zit er een kapperswinkel in de buurt waar ze het ook verkopen?
Je kunt het aanbrengen voor het föhnen (met diffuser) of er in kneden als het droog is.

Laatst aangepast door Birgit op ma 30 mei 2011 - 6:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 9:33

Oh jij hebt mooie krullen Birgit!

Gast
Gast

Bericht  Penny Blossom ma 16 mei 2011 - 7:38

*Let niet op de foto's, die heb ik even snel gemaakt*
*weg*
Hier had ik mijn haren in een staart, maar heb het elastiek eruit getrokken. Zoals je ziet trek ik het altijd strak naar achteren met haarlak en gel!

*weg*
Dit is mijn staart van achteren.

Ik heb echt hele hardnekkige krul!

Laatst aangepast door BlackRabbit op do 19 mei 2011 - 20:50; in totaal 1 keer bewerkt
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:02

BlackRabbit schreef:*Let niet op de foto's, die heb ik even snel gemaakt*

Dit is mijn staart van achteren.

Ik heb echt hele hardnekkige krul!

Je hebt echt prachtige krullen! Zonde dat je ze vastmaakt joh, zou ze echt losdoen!!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 0:08

Mijn krullen; moet er wel moeite voor doen om ze erin te kneden hoor. Anders krijg ik van die losse fledder krullen..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: