Altijd koud
+4
Tyrael
ExpressoB
jena
SoGood
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Altijd koud
De laatste tijd heb ik het zo snel koud, het lijkt wel of mijn lichaam niet in staat is om me dan weer warm te krijgen. Bij mij thuis is het 22 graden, en dan ben ik graag daarbij nog warm aangekleed.
Gisteren was ik bij een vriendin waar het 17 graden was. Mijn handen worden dan helemaal blauw, mijn voeten gevoelloos en toen ik thuis kwam was ik niet meer warm te krijgen. Met 2 shirtjes, een joggingbroek, een dubbel dekbek en mijn vriend die een fohn onder de dekens deed ben ik rillend in slaap gevallen.
Vanochtend was ik wel weer opgewarmd.
In sommige situaties word ik zelfs soms een beetje bang ervan. Vorige week had ik een fotoshoot in een bos met veel wachten in een jurkje, zonder jas. Mijn lichaam reageert dan gewoon heel heftig, vingers dood, huid rare kleur, paarse lippen en vaak word ik misselijk. Als ik dan een beetje opwarm begint heel mijn lichaam te tintelen.
Ik heb het altijd snel koud gehad, maar nu ben ik het echt zó zat aan het worden! Herkenbaar voor iemand en tips?
Gisteren was ik bij een vriendin waar het 17 graden was. Mijn handen worden dan helemaal blauw, mijn voeten gevoelloos en toen ik thuis kwam was ik niet meer warm te krijgen. Met 2 shirtjes, een joggingbroek, een dubbel dekbek en mijn vriend die een fohn onder de dekens deed ben ik rillend in slaap gevallen.
Vanochtend was ik wel weer opgewarmd.
In sommige situaties word ik zelfs soms een beetje bang ervan. Vorige week had ik een fotoshoot in een bos met veel wachten in een jurkje, zonder jas. Mijn lichaam reageert dan gewoon heel heftig, vingers dood, huid rare kleur, paarse lippen en vaak word ik misselijk. Als ik dan een beetje opwarm begint heel mijn lichaam te tintelen.
Ik heb het altijd snel koud gehad, maar nu ben ik het echt zó zat aan het worden! Herkenbaar voor iemand en tips?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Altijd koud
Sogood, wat vervelend.. En helpt een warme douche niet?
Sport je? Eet je goed en gezond? Weeg je voldoende? Dat zijn nl. wel factoren die mee kunnen spelen.
Sport je? Eet je goed en gezond? Weeg je voldoende? Dat zijn nl. wel factoren die mee kunnen spelen.
Gast- Gast
Ik vind 17 graden eerlijk gezegd ook wel erg koud voor in huis, dus ik vind het niet gek dat je daar koud vandaan kwam. Maar 22 graden en dan nog warm aangekleed is dan weer het andere uiterste. Volgens mij is het zo dat je lichaam kan wennen aan een bepaalde omgevingstemperatuur. Als je de verwarming altijd op 21 graden zet, zul je het bij iemand anders waar de verwarming op 20 graden staat koud hebben. Ik zou proberen het stap voor stap af te bouwen. Dus eerst verwarming wel op 22 laten staan, maar dan wat minder dik ingepakt op de bank gaan zitten. In het begin zul je het steeds koud hebben, maar daar moet je dan niet aan toegeven. En dan uiteindelijk in stapjes van 0,5 graden de verwarming omlaag schroeven.
En dan heb ik het dus niet over dit op 1 avond doen, maar meer over een proces van maanden of misschien zelfs een paar jaar.
En dan heb ik het dus niet over dit op 1 avond doen, maar meer over een proces van maanden of misschien zelfs een paar jaar.
Gast- Gast
Ik eet heel gezond, (Misschien soms wel te weinig, in het weekend eet ik weer teveel. Slechte in balans dus.) sporten zou meer kunnen maar echt stil zitten doe ik niet. Fiets iedere dag naar mijn werk, loop veel trappen en meestal eens per week loop ik hard..
Bruce, jouw tip is inderdaag een goede! Hopelijk hebben we een warme zomer en kan ik daarna 'af gaan kicken'.
En een douche is inderdaad het enige wat echt helpt.
Bruce, jouw tip is inderdaag een goede! Hopelijk hebben we een warme zomer en kan ik daarna 'af gaan kicken'.
En een douche is inderdaad het enige wat echt helpt.
SoGood- Ratel
Heb je ondergewicht? Het is bekend dat mensen met ondergewicht het vaak koud hebben.
Wel vervelend...
Wel vervelend...
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
jena schreef:Heb je ondergewicht? Het is bekend dat mensen met ondergewicht het vaak koud hebben.
Wel vervelend...
Of misschien te weinig vet op je lichaam en dan hoef je niet perse ondergewicht te hebben, spieren vragen meer engergie en zijn zwaarder dan vet, vet houdt meer warme vast namelijk. Edit: Eigenlijk zeg ik het zelfde Jena
Gast- Gast
Heeft ook te maken met een slechte doorbloeding. Ik heb het met mijn handen vooral. Hele 'dode vingers'. Zelfs met warm weer heb ik het. Zit bij ons in de fam.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Hoe weet ik of ik ondergewicht heb qua vetpercentage?
Ik weeg 62 bij 1.79. Ik heb dus nog wel een gezond BMI maar heel zwaar ben ik niet.
Ik las ergens dat je tijdens het douchen de douche steeds kouder moet zetten en dan eruit gaan. Het idee alleen al lijkt me niks. Ik douche namelijk héél warm.
Ik weeg 62 bij 1.79. Ik heb dus nog wel een gezond BMI maar heel zwaar ben ik niet.
Ik las ergens dat je tijdens het douchen de douche steeds kouder moet zetten en dan eruit gaan. Het idee alleen al lijkt me niks. Ik douche namelijk héél warm.
SoGood- Ratel
ExpressoB schreef:Heeft ook te maken met een slechte doorbloeding. Ik heb het met mijn handen vooral. Hele 'dode vingers'. Zelfs met warm weer heb ik het. Zit bij ons in de fam.
Oh, dat heb ik ook. Altijd koude handen en voeten!
SoGood- Ratel
Ik had dat ook altijd, zelfs in de zomer (met 30 graden buiten). Bij mij lag het eraan dat ik een tekort aan magnesium heb. Sinds ik erop let en magnesiumtabletten slik heb ik er geen last meer van gehad (en heb nu eigenlijk bijna altijd warme handen en voeten en heb ik het niet meer constant koud).
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 62 kilo bij 1.79 m tegen het té slanke aan vind zitten. Het is een mooi gewicht, je zou er bijna model mee kunnen worden, maar het is wel érg slank. Ik kan me dus voorstellen dat je weinig vet hebt om je warm te houden.
Verder denk ik dat het inderdaad te maken heeft met doorbloeding. Rook je toevallig? En hoeveel eet je? Je zou eens moeten bijhouden of je het warmer hebt (of minder koud) wanneer je hebt gegeten. Je zou bv. meer tussendoortjes kunnen gaan gebruiken om je lichaam op temperatuur te houden.
Verder denk ik dat het inderdaad te maken heeft met doorbloeding. Rook je toevallig? En hoeveel eet je? Je zou eens moeten bijhouden of je het warmer hebt (of minder koud) wanneer je hebt gegeten. Je zou bv. meer tussendoortjes kunnen gaan gebruiken om je lichaam op temperatuur te houden.
Gast- Gast
En o ja, hoe warm zijn je voeten? Ik had het net erg koud door m'n dunne sokjes, nu heb ik een extra paar dikke sokken aangetrokken en gaat het al iets beter.
Gast- Gast
Ik heb het ook altijd koud en mijn man heeft het altijd snik heet. Zeg altijd dat hij mijn kacheltje is. Als je naast hem zit voel je gewoon de warmte
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Misschien had je het al getypt maar even geen zin om te lezen.
Maar werk je in een verzorgingshuis?
Maar werk je in een verzorgingshuis?
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Even alle vragen betantwoorden, het lijkt wel een e-consult. Lief dat jullie zo meedenken.
Nee, ik rook niet. Nooit gedaan.
Nee, ik werk niet in een verzorgingstehuis. (why?) Wel heb ik een baan gekregen waar ik veel zit en weinig beweging krijg, merk dat dit ook niet echt bevorderend is.
Mijn eetpatroon is niet zo heel goed denk ik. Ik eet juist wel heel gezond en regelmatig en de juiste producten maar door de week eet ik eigenlijk te weinig en in het weekend krijg ik ineens overal zin in en vraagt mijn lichaam juist om veel eten, dan eet ik ook minder gezond maar krijg wel genoeg vitaminen binnen. Daar zou meer balans in moeten komen.. Maar of dat het probleem verhelpt.. Denk het niet.
Het klopt wel dat toen ik wat voller was een paar jaar geleden (zo'n 10 kilo) toen had ik het minder koud.
Nee, ik rook niet. Nooit gedaan.
Nee, ik werk niet in een verzorgingstehuis. (why?) Wel heb ik een baan gekregen waar ik veel zit en weinig beweging krijg, merk dat dit ook niet echt bevorderend is.
Mijn eetpatroon is niet zo heel goed denk ik. Ik eet juist wel heel gezond en regelmatig en de juiste producten maar door de week eet ik eigenlijk te weinig en in het weekend krijg ik ineens overal zin in en vraagt mijn lichaam juist om veel eten, dan eet ik ook minder gezond maar krijg wel genoeg vitaminen binnen. Daar zou meer balans in moeten komen.. Maar of dat het probleem verhelpt.. Denk het niet.
Het klopt wel dat toen ik wat voller was een paar jaar geleden (zo'n 10 kilo) toen had ik het minder koud.
SoGood- Ratel
Rood schreef:En o ja, hoe warm zijn je voeten? Ik had het net erg koud door m'n dunne sokjes, nu heb ik een extra paar dikke sokken aangetrokken en gaat het al iets beter.
Ja, zonder sokken blijf ik het koud houden, mijn voeten moeten bedekt zijn als ik het koud heb! Mijn zus draagt met dit weer al pumps, dat wil ik ook maar dan ben ik helemaal niet warm te krijgen en met koude voeten moet ik ook standaard plassen.
SoGood- Ratel
Ik ben nooit echt zo'n koukleum geweest, maar eind 2012 heb ik 9 weken in het ziekenhuis gelegen waar de thermostaat zo hoog stond dat ik al die tijd in t-shirtjes heb gelopen en sindsdien heb ik het ook veel vaker koud thuis, terwijl ik mijn verwarming net zo hoog heb staan als altijd. Dat herken ik wel in de gewenning waar iemand hierboven het over had en het lijkt me dat daar ook de vraag vandaan komt of je in een verzorgingshuis werkt.
Verder weet ik dat het idd een doorbloedingsprobleem kan zijn of een tekort aan vet (je mag wel wat van mij hebben ) maar goed, dat is al genoemd dus verder heb je eigenlijk niets aan mijn reactie
Verder weet ik dat het idd een doorbloedingsprobleem kan zijn of een tekort aan vet (je mag wel wat van mij hebben ) maar goed, dat is al genoemd dus verder heb je eigenlijk niets aan mijn reactie
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
[quote="Sogood"]Even alle vragen betantwoorden, het lijkt wel een e-consult. Lief dat jullie zo meedenken.
Nee, ik werk niet in een verzorgingstehuis. (why?) Wel heb ik een baan gekregen waar ik veel zit en weinig beweging krijg, merk dat dit ook niet echt bevorderend
Omdat het in verzorgingshuizen vaak warm is en ik hoor dat veel het dan thuis koud hebben.
Ik heb er zelf geen last van.
Nee, ik werk niet in een verzorgingstehuis. (why?) Wel heb ik een baan gekregen waar ik veel zit en weinig beweging krijg, merk dat dit ook niet echt bevorderend
Omdat het in verzorgingshuizen vaak warm is en ik hoor dat veel het dan thuis koud hebben.
Ik heb er zelf geen last van.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien stook ik mijn eigen huis wel te warm idd, in de omgevingen waar ik vaak kom is het voornamelijk vaak kouder..
Misschien moet ik verhuizen naar een warm land, heerlijk!
Misschien moet ik verhuizen naar een warm land, heerlijk!
SoGood- Ratel
Heb je wel eens gehoord van de ziekte van Raynaud? Een vriend van me heeft dat, die heeft het ook altijd koud en bij hem verkleuren met name zijn handen en voeten.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Stylegirl schreef:Heb je wel eens gehoord van de ziekte van Raynaud? Een vriend van me heeft dat, die heeft het ook altijd koud en bij hem verkleuren met name zijn handen en voeten.
Had er nog nooit van gehoord maar de symptomen komen iig wel overeen met wat ik heb ja.. Bedankt voor je reactie. Ik ga dit in mijn achterhoofd houden.
SoGood- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: