Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstkaart

+7
Parisienne
Silver
_DoI
Caroow
Schaapke
Jeanette
Inge
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:47

Welke site is dat, Minella?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:48

Smikkell schreef:Welke site is dat, Minella?

http://www.kerstfun.nl/kerstwens.php

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:49

Minella schreef:
Smikkell schreef:Welke site is dat, Minella?

http://www.kerstfun.nl/kerstwens.php
Dank.. :cyclops:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:01

Maple schreef:
Marin schreef:
Ik stuur en ontvang liever 10 persoonlijke kaarten dan 40 onpersoonlijke kaarten. De 'prettige kerstdagen, groetjes, xxxx' kaarten gooi ik direct weg, dat is oninteressant (tenzij 't een erg mooie kaart is).

Echt waar? Ik bewaar die ook, 't feit dat mensen moeite doen om ons een kaart te sturen vind ik al leuk genoeg. Verder zijn alle kaarten bij elkaar onderdeel van m'n kerstdecoratie in huis, vind ik smile
Maar goed dat ik dat weet, dan ga ik daar dus even rekening mee houden angel

Haha sorry ja, ik gooi oninteressante kaarten direct weg. Ik heb al zoo veel spullen in huis. Maar een mooie kaart of met lieve tekst bewaar ik. Maar dat betekent niet dat ik diegene dan niet lief vind hoor, het is niets persoonlijks ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  _DoI do 9 dec 2010 - 8:02

Ik stuur dit jaar geen kerstkaarten, maar voorgaande jaren schreef ik op de meeste kaarten alleen mijn naam.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:03

Minella schreef:
Marin schreef:
Minella schreef: maar moet nu ruim 40 kaarten, en dat vind ik best veel!

Waarom moet dat? Dat bepaal je toch zelf?

Ik stuur en ontvang liever 10 persoonlijke kaarten dan 40 onpersoonlijke kaarten. De 'prettige kerstdagen, groetjes, xxxx' kaarten gooi ik direct weg, dat is oninteressant (tenzij 't een erg mooie kaart is).


Dit jaar schrijf ik geen kerstkaarten, omdat ik wat geld wilde besparen.

Tuurlijk bepaal ik dat zelf, maar heb ook nog een vriend met familie, dus als we alleen de basis qua familie en vrienden sturen, dan zitten we op 40 kaarten, en dat hoort toch wel een beetje zo, vind ik smile

En ik heb 1 speciale kaart, en die is voor jou - dus hou je post in de gaten. Ik zal dat er niet in zetten sowieso Wink

Is natuurlijk leuk dat je er schoonfamilie bij hebt maar ik zou die kaarten, wat erin gezet wordt, lekker aan je vriend overlaten. Hoe lief zijn familie ook is, ik ga dat soort dingen echt niet allemaal op me nemen. Net als kadootjes kopen, dat mag hij voor zijn familie doen, doe ik het voor mijn familie. Wel zo makkelijk.

Bij sommige schrijf ik er iets in, bij sommige ook weer niet. Bij mijn ouders en zusje wel altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Silver do 9 dec 2010 - 9:54

Ik schreef ze altijd, maar dit jaar doen we een persoonlijke foto en dan zelf op de pc de hele creatie.
Ik had nog wat oude kerstkaarten liggen, dus die wel geschreven, maar de rest word automatisch.
Mijn vriend heeft een mega grote familie. En dan hebben we het alleen nog maar over de ooms en tantes. En met vrienden en buren erbij zitten we op bijna 70 :shock: plus die 3 van Yes erbij angel haha, ben benieuwd!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Parisienne do 9 dec 2010 - 12:08

Ik verstuur zo'n 40 kaarten, maar zet er alleen onze namen op. Ik vind het leuk zelf ook kerstkaarten te krijgen en het maakt mij echt niet uit of er een persoonlijke tekst op staat of niet. Na de kerst gooi ik ze toch weg..

Wel heb ik overigens bij 3 familieleden van mij (waarvan drie weken geleden hun vrouw/moeder overleden is) een persoonlijke tekst gezet. Ik vond het niet echt toepasselijk om hen enkel fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar te wensen. Ik heb erop gezet dat wij, ondanks de vreselijke moeilijke periode, hen toch fijne feestdagen wensen met veel liefde en steun van de dierbaren om hen heen.

De rest krijgt gewoon de standaard tekst met onze namen! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Jilke do 9 dec 2010 - 18:30

Ik probeer er altijd net iets meer in te zetten. Verschilt bij de persoon waar hij heen gaat. Mijn neef en nicht hebben sinds een week de sleutel van hun nieuwe huis, dan zet ik er daar iets over bij. (Dat 2011 een topjaar mag worden voor jullie, een nieuw jaar, een nieuw huis! Snel jullie draai vinden!) Iets in die trant.
Bij de algemenere mensen zet ik er meestal: van ons alle goeds voor 2011 toegewenst, dat het een gezellig en warm jaar mag worden waarin je kunt doen wat je wilt doen!

Dus ja, bij de een wordt het echt een verhaaltje, de ander gewoon een zin. Prima toch. Krijg altijd zoveel kaarten met alleen de naam erin, terwijl het altijd wel leuk is als er iets persoonlijks in staat. Maar vind het zoiezo al tof dat mensen aan je denken en je een kaartje sturen.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gizmo do 9 dec 2010 - 20:17

Ik zou best wel beledigd zijn als ik hoor dat iemand die ik een kaartje stuur, het meteen weg gooit....
Kan je het dan niet tot na de kerst neerzetten ofzo?

Ik schrijf in kerstkaarten geen persoonlijke tekstjes, daar ben ik gewoon geen ster in. Daarnaast staat dan datgene wat ik bedoel te zeggen er toch al in, dus dan alleen namen eronder met 'veel liefs' ofzo.
Wij vinden het wel leuk om beetje leuke, vrolijke kaarten uit te zoeken. Wij zullen nooit de standaard kerstbal/wintertafereeltje/oliebollen met champagne kaarten opsturen. Maar als ik die krijg, zet ik die toch neer. Want ik waardeer elk kaartje, wat er ook instaat...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 20:31

Gizmo schreef:Ik zou best wel beledigd zijn als ik hoor dat iemand die ik een kaartje stuur, het meteen weg gooit....
Kan je het dan niet tot na de kerst neerzetten ofzo?

Dat is toch niet zo erg? Als ik een kerstkaartje krijg dan lees ik m en denk ik oh leuk van die en die. Als het dan nog een leuk persoonlijk berichtje is dan vind ik dat extra leuk. En als de kaart mooi is bewaar ik m. Ik heb van vorig jaar nog de kaart van Freakielief en Toluca bewaard omdat ik ze heel erg leuk vond. Maar de rest gooi ik gewoon weg. Of ik dat voor of na de kerst doe maakt mij niet zo veel uit. Ik denk dat t ook komt omdat ik t niet perse als kerst'versiering' in m'n huis wil gebruiken. Liever een paar mooie dan een hele muur/tafel vol. Lijkt me prima toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 20:36

Gizmo schreef:Ik zou best wel beledigd zijn als ik hoor dat iemand die ik een kaartje stuur, het meteen weg gooit....
Kan je het dan niet tot na de kerst neerzetten ofzo?
Dat vind ik eigenlijk ook wel. Maar hoe doe je dat als die mensen in kwestie bij je langskomen, en ze zien hun kaartje niet, wat zeg je dan, Marin? Gewoon interesse hoor.
Maar ik zou het best jammer vinden als het mijn kaartje zou zijn, waar ik wél 't geld voor een kaartje en het geld voor de zegel ingestoken heb, de moeite heb gedaan om een kaartje voor jou te schrijven (ookal staat er niets persoonlijks op), de moeite heb gedaan jouw adres op te zoeken én de moeite heb gedaan om onder andere voor jouw kaartje naar de brievenbus te lopen, en deze wordt vervolgens na ontvangst linea recta in de prullenbak gegooid. Natuurlijk kan het zo zijn dat je een persoonlijke tekst leuker vindt, dat snap ik wel. Maar direct weggooien? Dat vind ik ondankbaar. Als het mijn kaartje zou zijn: Mijn kaartje is niet minder gemeend dan een kaart met een persoonlijke tekst erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 20:44

Ik bedoel het helemaal niet rot hoor maple. Ik bedoel het niet ondankbaar. Ik snap dat dat wel zo over komt maar zo bedoel ik het niet. Ik vind kaartjes heel leuk om te ontvangen maar ik ga gewoon niet alles bewaren. En dus gooi ik de dingen die ik niet wil bewaren weg. Betekent niet dat ik t geen lief gebaar vind. Ik schrijf meestal wel een kaartje terug (als t zomaar een kaartje is niet voor kerst bijv) of stuur even sms'je of fb berichtje om te bedanken, als ik daar aan denk. Maar t is toch geen ramp dat ik m'n gekregen post niet allemaal wil etaleren? De leukste bewaar ik, anderen niet. En wanneer iemand langs zou komen zou ik echt niet dat kaartje uit de prullenbak vissen

Maar zou je echt naar jouw kerstkaartje gaan zoeken als je op bezoek bij iemand bent en beledigt zijn als ie er niet staat? Dan vind ik dan weer redelijk overdreven.

T is maar een kaartje. (al gaat t om de gedachte, dat begrijp ik wel. Dus dan is de gedachte overgebracht, ah leuk lief, nou kaartje heeft z'n doel bereikt)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 20:56

Marin schreef:Maar zou je echt naar jouw kerstkaartje gaan zoeken als je op bezoek bij iemand bent en beledigt zijn als ie er niet staat? Dan vind ik dan weer redelijk overdreven.

Meestal valt het vrij snel wel op of je kaartje ertussen staat of hangt, ja of nee. Zo niet, dan zou ik wel gaan vragen of ze m'n kaartje niet gekregen hebben. Misschien is hij kwijt geraakt in de post, dan stuur ik gewoon een nieuwe. Maar als die persoon zegt dat mijn kaartje weggegooid is, dán zou ik wel beledigd zijn, ja. Je zegt wel dat jet het gebar waardeert, en dat geloof ik ook echt wel, maar om erachter te komen dat mijn kaartje weggegooid is, dan komt het echt over alsof mijn kaartje, mijn gebaar minderwaardig zou zijn aan een ander. 't Zou me ook wel een soort verdrietig maken, niet dat ik in tranen uit zou barsten en er nachten van wakker lig, maar 't is dan net of je een kaart van mij als persoon niet waardeert ofzo (hoewel je nu zegt dat dat echt niet zo is, maar zo zou het wel overkomen).
Dat je de kaarten ná de kerst weg gooit, vind ik wat anders, dan weet ik dat je 'm in elk geval nog even bewaard hebt en dat mijn gebaar niet voor niets is geweest. Maar linea recta de prullenbak in, vind ik raar.

Sowieso schrijf ik inderdaad ook geen persoonlijke teksten, tenzij ik weet dat de persoon in kwestie een rotjaar achter de rug heeft of alsnog een moeilijke periode staat te wachten, of als er andere grote gebeurtenissen plaatsgevonden hebben of plaats gaan vinden. Voor de rest dekt de tekst die al op de kaart staat, de lading ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:04

Nou ja daar kunnen we lang over door discussiëren maar dat is denk ik gewoon een verschil in mening. Ik gooi het weg, jij niet, prima toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  VeryCherry do 9 dec 2010 - 21:06

Als ik al kerstkaartjes stuur maak ik ze zelf en dan maak ik geen 'standaard' kerstkaartjes. Aan de binnenkant zet ik dan wel "wij wensen jullie een fijne kerst en een mooi nieuwjaar" en variaties daarop. En voor mensen die dichtbij me staan doe ik het wat uitgebreider.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:35

Wij hebben in onze kerstkaarten iets staan van fijne feestdagen en de beste wensen voor 2011. Ze liggen thuis dus weet het niet precies :p Ook gaan we half januari verhuizen dus hebben we ook in elke kerstkaart een sticker geplakt met ons nieuw adres. Dat scheelt ons weer een hele hoop verhuiskaartjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:53

Oh maar ik hang al mijn kaarten op mijn kast, ik vind het leuk en gooi ze dus echt niet voor kerst weg. Vaak duurt het nog ver na mijn verjaardag voor ik ze er af haal haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Dakota vr 10 dec 2010 - 2:33

bij het merendeel alleen onze namen en iets van fijne feestdagen
en bij sommige een persoonlijk verhaaltje
Dakota
Dakota
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:36

Maar de boodschap achter de kaart is dat iemand aan je denkt. En of je de kaart nu lees en meteen weg gooit of eerst nog twee weken in huis hangt en dan weg doet, maakt de boodschap niet minder. Niet iedereen vindt het leuk en nodig om al die kaarten op te hangen.

Alle andere kaarten die ik krijg bewaar ik wel. Kerstkaarten en verjaardagskaarten met alleen namen doe ik vaak wel weg. De kaarten met boodschappen en foto's hangen in mijn huis. het hele jaar door. daar heb ik een aparte plek voor en de rest zit in een mandje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:43

Ik zet er meestal wel wat persoonlijks in bij familie en goede vrienden,bij 'bekenden' en buren gewoon de standaardtekst.
En ik beken dat ik kaarten ook bijna nooit bewaar Embarassed Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstkaart - Pagina 2 Empty Re: Kerstkaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum