Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel..

+11
Kat1980
Flemy
maiadebij
Thunder
Mamsie
Bolleke
Susan
Petteflet
Theeleut
Liadan
Lavendel
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:53

Smikkell schreef:
Nonnevot schreef: je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Dan mag hij van mij uit razen. Ik zal dat op dat moment echt volkomen negeren ik wacht dan naast hem tot hij klaar is. Gelukkig is S. heel snel klaar met zijn driftbui en dan is het ook weer goed.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Daar heeft mijn zoon nu heel erg een handje aan. Ik krijg het niet afgeleerd. En in een reflex geef ik hem dus wel eens een tik terug. Uit schrik reactie komt dat. Aangezien het niet helpt waar ik nu wel achter ben gekomen, zou ik dus echt niet weten wat ik hiermee moet ??? Iemand tips ????

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Dat heb ik nu nog niet en ik hoop het te voorkomen.
Misschien moet je beginnen met het afleren van je eigen reflex. Want waarom zou jij wel mogen slaan uit een reflex en je kindje niet? Het is voor een kind lastig om te begrijpen dat hij iets niet mag als je het zelf ook doet.

Klopt Smikkel ik ben het daar mee eens en dus ook al mee bezig. Maar hij doet me soms zo'n pijn dat ik al een tik terug heb gegeven voor ik er erg in heb. Ik kan me dan behoorlijk schuldig voelen ! Ik let er nu heel erg op en pak zijn handje gewoon weg, of zet hem neer en negeer hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Theeleut vr 10 dec 2010 - 1:54

Lilith schreef:
Storm schreef:
Susan schreef:Het is geen kwestie van in de stront kunnen zakken, maar meer dat een kind middenin een driftbui niet echt voor rede vatbaar is. Ik vind het ook raar om dat asociaal te noemen. Je hoeft er toch niet bij te gaan staan kijken?
De meeste mensen doen dat wel hoor, gaan staan kijken. Erg vervelend, ik loop dan altijd snel door, het is al zo vervelend voor de moeder in kwestie..
Ik knipoog hoogstens een keer tegen de moeder Very Happy Vind dat altijd zo sneu, als zo iemand daar dan staat met gillend kind. Alhoewel het in sommige gevallen ook wel écht de schuld van de moeder is hoor.

Aan de andere kant: ik weet niet in welke supermarkten en winkels jullie komen, maar ik lees altijd over 'krijsende kinderen in de winkel ' en die zíe ik dus eigenlijk nooit. Het valt me iig niet echt op. Zien jullie zo vaak kinderen die over de zeik gaan dan? Met mijn eigen kinderen heb ik het eigenlijk ook nog nooit gehad. Ja, weleens wat gejengel, maar zo'n ouderwetse driftbui met spartelen en gillen? Nee, dat heb ik nog nooit echt zien doen, zeker niet in het openbaar.
Ik ook niet echt, en mijn dochter heeft het ook nooit gehad, niet tot aan de grond spartelen toe. Ik druk gezeur meteen de kop in, geef niet toe en als ze doorzeurt f wat dan ook dan mag ze gewoon in een hoekje staan, die zijn overal! En ze blijft nog staan ook! Dan moet je sommige mensen hun kop eens zien als ik dat doe Laughing Dan loop ik gewoon verder en kom haar een paar minuten later weer halen. Dit hebbrn we al heellang niet hoeven toepassen, want ze weet gewoon waar ze aan toe is als we boodschappen doen. Wij hebben het altijd heel gezellig in de winkel moet ik zeggen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  VeryCherry vr 10 dec 2010 - 1:57

Lilith schreef:
CherrieLola schreef:Mijn zoontje vond het als klein jongetje wel heel leuk om de stad in te gaan, we hadden dan de afspraak dat hij ook een paar winkels uit mocht kiezen waar we zouden kijken en dat werden dan steevast Lifestyle en de Expo smile
Ja, maar dat is dan vast niet van 10.00 tot 14.00 ofzo. Dat ma besluit, na 4 schoenenwinkels, dat de schoenen in de eerste winkel toch leuker waren en dat je dan wéér de hele winkelstraat door moet, en dat daarna pa nog 2 nieuwe truien moet. Even de stad in, dat is voor mijn kinderen ook geen punt, maar 3 uur lang winkel in winkel uit, dat trekt volgens mij geen kind (dat trek ík nauwelijks Very Happy ).


Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Net als dat ik niet snap dat mensen van de wekelijkse boodschappen een 'gezellig' gezinsuitje maken. Of nog erger, vlak voor kerst met het hele gezin boodschappen doen...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Tazz vr 10 dec 2010 - 2:04

Ik heb het wel een gezien dat een meisje een giga driftbui had en die moeder reageerde daarop door keihard terug te gillen naar dat meisje in de supermarkt (AH), dat vond ik pas asociaal! En dat meisje was ook al oud genoeg (ongeveer 7 jaar) om een gewoon gesprek mee te voeren in vergelijking met een peuter.

Als mijn dochtertje een driftbui krijgt, til ik haar meestal op of ik zet haar in de buggy/wagen probeer erachter te komen wat er aan de hand is. Als het gaat om iets wat ze wilt hebben maar niet krijgt, leg ik uit waarom ze het niet krijgt en blijft ze dan maar gillen dan negeer ik dat gegil verder. Ik laat haar niet op de grond liggen gillen. Ze gaat gewoon met mij mee en ik ga gewoon door waar ik mee bezig was en probeer haar een beetje af te leiden door tegen haar te blijven praten op een normale manier. Als ze blijft gillen zorg ik dat ik zsm weg ga uit die winkel of uit die situatie. Heb het gelukkig pas 1 keer mee gemaakt en toen was ze gewoon ontzettend moe.

Als ze me in mijn gezicht slaat gaat ze zonder pardon op de gang, daar zeg ik tegen haar dat ze mij niet mag slaan omdat dat pijn doet. Dan moet ze 2 minuten blijven staan en ga ik haar weer halen, dan moet ze sorry zeggen en herhalen dat ze mij niet mag slaan. Dan knuffelen we even en is het weer goed. Ik heb wel eens een keer uit reflex terug geslagen maar daar ben ik eigenlijk fel op tegen, plus dat ik dan zelf gewoon het verkeerde voorbeeld geef.


De derde ben ik even vergeten.
Edit: als ze brutaal zou zijn tegen andere mensen dan zeg ik haar dat ze dat niet mag zeggen en wat ze eventueel wel kan zeggen zoals "dankjewel"

@ cherrielola, waarom snap je niet dat mensen van de wekelijkse boodschappen een 'gezellig' gezinsuitje maken. Wij gaan ook meestal op zaterdagochtend met z'n 3en naar de supermarkt (dat is op loopafstand) om daar onze boodschappen te doen. Onze dochter vindt dat hartstikke leuk en ze mag af en toe ook helpen en ze krijgt er een stukje kaas of een worstje. Ik zie niet wat daar mis mee is. Nu ga ik niet meer mee omdat ik niet zo lang achter elkaar kan staan maar dan gaat mijn vriend gewoon met onze dochter.





Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  minoessepoes vr 10 dec 2010 - 2:07

Toen ik als gastouder werkte heb ik het 1 keer gehad met een kindje.
We moesten even een brood kopen voor tussen de middag en daarna meteen zijn broer uit school halen. Ik had zelf geen portemonnee bij me en de moeder had een briefje van 5 neergelegd. Dus ik kon hem niet in een boodschappenkar doen. De kinderwagen waren de ouders vergeten uit de auto te halen dus ik moest wel lopend en ik had een beetje haast omdat ik de oudste dus op moest gaan halen.

Toen bedacht die kleine man dat hij zelf wilde lopen (hij was eigenlijk ook al te zwaar voor me om hem de hele tijd te tillen, maar hij had de rem nog niet gevonden en liep alleen maar hard en nog harder en ik moest er dus achteraan rennen) en toen zag hij de danoontjes, die hij dus niet kreeg en heeft echt de hele winkel bij elkaar gegild toen we in de rij voor de kassa stonden. Die mevrouw achter de kassa moest er om lachen en volgens mij begreep ze mij wel, terwijl dat kind dus gillend op de grond lag tussen de kassa's en ik dat brood moest afrekenen, ik heb het maar genegeerd en zodra ik het brood had heb ik hem onder mijn arm genomen en ben weg gelopen. Tegen de tijd dat we op school waren was hij gekalmeerd. Maar ik had inderdaad ook echt het zweet op mijn rug staan!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Susan vr 10 dec 2010 - 2:18

Lilith schreef:
Aan de andere kant: ik weet niet in welke supermarkten en winkels jullie komen, maar ik lees altijd over 'krijsende kinderen in de winkel ' en die zíe ik dus eigenlijk nooit. Het valt me iig niet echt op. Zien jullie zo vaak kinderen die over de zeik gaan dan? Met mijn eigen kinderen heb ik het eigenlijk ook nog nooit gehad. Ja, weleens wat gejengel, maar zo'n ouderwetse driftbui met spartelen en gillen? Nee, dat heb ik nog nooit echt zien doen, zeker niet in het openbaar.

Nee, dat heb ik ook nog nooit gezien. Ik hoor wel eens een kind gillen, maar die zit dan gewoon in een wagentje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:22

Ik heb het toevallig afgelopen week een keer gezien in de supermarkt. Maar volgens mij was dat kindje gewoon doodmoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Susan vr 10 dec 2010 - 2:26

Het klinkt trouwens stom, maar ik zou er op het moment bijna alles voor over hebben dat Ezra brutaal zou kúnnen zijn tegen wie dan ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:31

Susan schreef:Het klinkt trouwens stom, maar ik zou er op het moment bijna alles voor over hebben dat Ezra brutaal zou kúnnen zijn tegen wie dan ook.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:31

Ik vind dat niet stom klinken, misschien dat 't voor een ander inderdaad stom klinkt, maar ik begrijp dat wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 2:32

En dan zijn er nog altijd de kinderen die door een stoornis bepaald gedrag vertonen. Dat hou ik ook in mijn achterhoofd als ik een kind zie dat zich niet 'naar behoren' gedraagt. In de supermakr achter mijn huis komen veel lager (of niet) opgeleide mensen en een aantal daarvan houden er een heel aparte manier van opvoeden en aanspreken van hun kinderen op na. Daar blijf ik me dan wel weer over verbazen. Maar ik vind het gedrag van die kinderen dan wel weer verklaarbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Flemy vr 10 dec 2010 - 3:08

Ik heb ook nog nooit een kind met driftbui gezien in bijvoorbeeld de supermarkt.
Weleens in de stad, maar dan zat dat kind wel in een buggy of wandelwagen. En wat dat betreft ben ik het ook helemaal eens met Lillith.. ik snap niet waarom kinderen dan altijd meegenomen moeten worden!
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Kat1980 vr 10 dec 2010 - 3:11

Flemy schreef:Ik heb ook nog nooit een kind met driftbui gezien in bijvoorbeeld de supermarkt.
Weleens in de stad, maar dan zat dat kind wel in een buggy of wandelwagen. En wat dat betreft ben ik het ook helemaal eens met Lillith.. ik snap niet waarom kinderen dan altijd meegenomen moeten worden!

Omdat ik mijn kind niet alleen thuis kan laten misschien Wink En toch boodschappen moet doen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Susan vr 10 dec 2010 - 3:52

Inderdaad, dan zou ik bijna niet meer naar een winkel kunnen. Dikke doei.

(En ja, ik doe wel eens iets zonder kinderen, voordat iemand het vraagt, maar het lijkt me logisch dat ik vrij regelmatig winkels bezoek met kinderen, aangezien dat niet altijd samenvalt.)
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 3:54

Susan schreef:Inderdaad, dan zou ik zeker niet meer naar een winkel kunnen. Dikke doei.

Haha Very Happy

Dalijk krijg je nog bordjes bij winkels: 'Verboden voor babies en kleine kinderen'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 5:28

Tuurlijk is het niet gek als je je kind meeneemt. Maar wél als je per se een nieuwe garderobe wilt aanschaffen en het kind mee op sleeptouw neemt, of je hebt een waslijst van 2 uur aan boodschappen in verschillende winkels, en dan je kind meenemen.

En persoonlijk: als ik er niet onderuit kom om met 2 kinderen rond half 6 's middags de supermarkt in te moeten vind ik dat ook niet prettig, als ik al met ze ga dan ga ik liever op makkelijkere momenten, als ze niet moe en hongerig zijn. Soms kán het niet anders, dan houdt het op, maar fijn vind ik het persoonlijk niet.
Net als dat ik liever met 1 kind tegelijk schoenen ga kopen op een doordeweeksde dag ipv met het hele gezin op zaterdag, want dat vind ik gewoon veel te druk en veel teveel gedoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Lala vr 10 dec 2010 - 9:04

.


Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:06; in totaal 2 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 11:38

Mijn dochter vind het prachtig om mee naar de winkel te mogen. Helemaal nu ze in dat zitje kan zitten.
Alle aandacht die ze krijgt en vooral als ze kindjes ziet!

Laatst zat ik in tijdnoot en alles liep in de soep en waren we rond etenstijd in de winkel.
Uit voorzorg had ik een knacker meegenomen maar ze had het reuze naar haar zin.
En ze gaat met gemak mee een hele dag winkelen. Ze slaapt in de wandelwagen en de rest van de tijd zit ze lekker om zich heen te kijken, te zwaaien naar iedereen...

Tuurlijk zal ze het ook een keer wat minder vinden maar ik kan me niet herinneren dat ze al ooit (in de 10 maanden Wink ) heeft gehuild tijdens het winkelen/boodschappen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 13:01

Tazz schreef:Ik heb het wel een gezien dat een meisje een giga driftbui had en die moeder reageerde daarop door keihard terug te gillen naar dat meisje in de supermarkt (AH), dat vond ik pas asociaal! En dat meisje was ook al oud genoeg (ongeveer 7 jaar) om een gewoon gesprek mee te voeren in vergelijking met een peuter.


Mijn moeder heeft dat thuis wel eens gedaan, maar toen was mijn zusje een jaar of 4. Ze kreeg haar zin weer eens niet en ging hysterisch springend gillen en toen heeft mijn moeder haar nagedaan en tegen haar gezegd dat zij precies zo doet. Het heeft wel geholpen, ze was gelijk stil en helemaal verbaasd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 3 Empty Re: Stel..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum