Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel..

+11
Kat1980
Flemy
maiadebij
Thunder
Mamsie
Bolleke
Susan
Petteflet
Theeleut
Liadan
Lavendel
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Bolleke do 9 dec 2010 - 8:43

Als hij een driftbui heeft in een winke, wat nog niet is voorgekomen dan pak ik hem desnoods op en loop zo naar de kassa. Laten krijsen zou ik nooit doen, vind dat ook aso overkomen eerlijk gezegd. Net als kinderen die overal aanzitten en door de hele winkel rennen. Laatst wilde ik pinnen zat er een klein meisje gewoon op die knopjes te drukken en die moeder stond 4 mensen achter mij te lachen.
Als hij brutaal is, waarschuw ik en zeg ik dat dat niet netjes is, blijft het zo gaat ie de trap op thuis.
Een mep in het gezicht is meteen de trap op, hij heeft mij toevallig vandaag voor het eerst geslagen tegen mijn arm, heb hem opgepakt op de trap gezet en heel boos geworden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:47

Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij? Dan doe ik net of er niks aan de hand is, ik loop gewoon door, of ze nu krijsen of niet, mensen moeten toch altijd kijken. Heb daar echt een hekel aan, maar doe dan net of ik heel cool kan blijven, haha! Als ik een andere moeder met een hysterisch kind zie, kijk ik bewust niet, omdat ik weet hoe vervelend dat kan aanvoelen op zo´n moment. Vooral oudjes kunnen soms heel vervelend kijken....Zijn zeker vergeten dat alle kinderen dat wel eens doen...

je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Ik bestraf haar meteen, maar als ik op dat moment een kort lontje heb, tik ik wel eens terug. Meestal op de arm. Dat gaat dan echt in een reflex...

je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij? Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik zal daar meteen wat van zeggen, en ze zeggen dat ze hun excuses moeten aanbieden. Dat moet ze ook als ze iets anders heeft gedaan wat niet netjes is, en dat doet ze dan ook, al gaat dat niet altijd van harte... Laughing

Ik ga de antwoorden van de anderen zo lezen, wil eerlijk antwoorden, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Susan do 9 dec 2010 - 8:55

Ik stoor me trouwens totaal niet aan andermans krijsende kinderen, ik vind het dan alleen maar lekker dat ik er niets mee hoef.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Mamsie do 9 dec 2010 - 8:57

Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Ik pak hem onder mijn arm mee en negeer hem verder compleet.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
heel boos worden en hem meteen straffen, excuus laten aanbieden en later er over praten.

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Streng toespreken, hem corrigeren en zijn excuus laten aanbieden, daarna er over praten. Ligt eraan of hij bewust brutaal is of iets zegt wat hij eigenlijk niet eens weet wat hij zegt maar het ergens gehoord heeft.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Lavendel do 9 dec 2010 - 10:22

Nouja misschien komt mijn reactie van dat ik het asociaal vind ook meer van dat ik het niet voor kan stellen dat ik vroeger ooit zo gedaan zou hebben. Als wij zo vervelend waren en aan het gillen en krijsen en werden we wel even stevig bij de armen gegrepen en werd ons heel snel duidelijk gemaakt dat we normaal moesten doen en dan was het wel snel over.. Dus vandaar dat laten krijsen op mij een beetje vreemd over komt. Maar goed daar zijn dus duidelijk de meningen (en de ervaringen) over verdeeld.
Ik snap het wel eerder dat je je kind uit laat razen thuis maar zo in een winkel.. ik weet het niet..
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Thunder do 9 dec 2010 - 10:32

Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij? Eerst uitlaten razen en als 'ie raar blijft doen neem ik hem onder mijn arm mee en spreek hem streng toe.
.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Heel boos worden en zeggen dat dat niet mag. Maar ik heb ook wel eens in een reflex teruggeslagen hoor.
.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij? Dan spreek ik hem streng toe en hij moet dan sorry zeggen. Maar eigenlijk is dit nog niet echt voorgekomen gelukkig.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  maiadebij do 9 dec 2010 - 11:18

Als mijn zoontje een driftbui heeft werkt He-le-maal niets meer! Streng toespreken, proberen te kalmeren of willen troosten maakt het alleen maar erger. Ik ga dus meestal stug door waarmee ik bezig was. Dus in de supermarkt zet ik hem in het karretje en ga door met boodschappen doen en probeer positief te blijven, dus het gedrag negeren en bijv zeggen 'hee kijk ik zie de Teletubbies op die koekjes' meestal is hij nieuwsgierig genoeg om even afgeleid te zijn maar gaat vervolgens ook weer "vrolijk" verder met z'n gedrag. Maar als ik het negeer en gewoon doorga waar ik mee bezig was, dan houdt het vanzelf op. Soms na 10 minuten soms ook pas na een uur...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 11:47

Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Laten gaan... wij hadden gisteren nog een kind met een driftbui bij de V&D. Hij moest in de buggy omdat het spekglad was buiten en ondanks tien keer uitleggen en uitleggen en voorbereiden werd hij nog boos, dan zeg ik het nog 1x en dan bekijkt hij het maar ff. Dan voel je mensen ook kijken, maar goed ze kijken maar...
.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Hij moet dan sorry zeggen en een kus geven en ik leg uit dat dat niet mag. Toen het echt hard ging heb ik ook wel eens teruggemept.
.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Uitleggen dat dat niet netjes is en evt sorry laten zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 12:15

Mijn zusje was zo'n kind met driftbuien en die werd ook genegeerd als ze in de supermarkt op de vloer ging liggen krijsen. Als we met z'n allen boodschappen gingen doen, ging mijn vader met haar terug naar de auto en werd ze in de auto gezet tot ze rustig was of tot m'n moeder en ik terug waren, maar als een van mijn ouders alleen met haar was, gingen ze toch echt gewoon door met boodschappen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 23:47

je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Dan mag hij van mij uit razen. Ik zal dat op dat moment echt volkomen negeren ik wacht dan naast hem tot hij klaar is. Gelukkig is S. heel snel klaar met zijn driftbui en dan is het ook weer goed.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Daar heeft mijn zoon nu heel erg een handje aan. Ik krijg het niet afgeleerd. En in een reflex geef ik hem dus wel eens een tik terug. Uit schrik reactie komt dat. Aangezien het niet helpt waar ik nu wel achter ben gekomen, zou ik dus echt niet weten wat ik hiermee moet ??? Iemand tips ????

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Dat heb ik nu nog niet en ik hoop het te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Flemy vr 10 dec 2010 - 0:27

je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt buiten huis, maar ze doet weleens dwars en als ik dan links wil blijft zij bijvoorbeeld stug staan of ze gaat juist rechtsaf. Ik blijf dan gewoon staan, zeg 1x duidelijk dat ik dan wel op haar wacht en vervolgens loopt ze binnen een minuut weer mee. Op die manier is er natuurlijk geen lol aan dat je niet luistert Wink
Een driftbui in huis wel en die negeer ik gewoon om haar uit te laten razen. Er werkt dan toch niks. Als ze niet heel driftig is probeer ik haar af te leiden en dat werkt nog het beste. Dit zou ik dus hetzelfde doen buiten huis, ik zou er vooràl geen aandacht aan besteden!

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Dat heeft ze weleens gedaan en dan word ik meteen heel boos. Geen waarschuwing o.i.d., ze krijgt meteen straf om duidelijk te maken dat dit absoluut niet mag. En dat is hier dus op de gang staan. Daarna moet ze eerst haar excuus aanbieden voor ze weer binnen mag komen.

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Dat heeft ze nog nooit gedaan gelukkig, maar ik zou haar er meteen op aanspreken en haar excuses laten aanbieden. Ze heeft weleens brutaal gedaan tegen andere kindjes en dan moet ze dus ook meteen sorry zeggen. Dat helpt vaak meteen, want dan voelt ze zich toch behoorlijk 'voor schut staan' zeg maar.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Kat1980 vr 10 dec 2010 - 1:07

Petteflet schreef:
Minella schreef:
Petteflet schreef:
Lavendel schreef:
Gekje schreef:
Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij? toekijken, verder niks. Midden in een driftbui krijg ik hem toch niet koest. Als hij weer wat kalmeert probeer ik hem af te leiden met iets.
.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Zeg ik dat hij dat niet mag doen. Doet hij het nog een keer zet ik hem o pde trap
.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij? Mijn kind toespreken dat het niet netjes is wat hij doet.

Ik snap dat het lastig is om je kind rustig te krijgen in een drifbui maar niks doen lijkt me ook zo wat.. Laatst in de AH stond een kind voor het sinterklaas vak echt achterlijk hard te gillen en te schreeuwen en die moeder die zei er de eerste 5 minuten echt niks van terwijl het echt door de hele winkel te horen was.. Dat vond ik toch ook een beetje apart..( en asociaal)

Je weet toch niet wat daaraan vooraf is gegaan? Hier krijgt Luka ook wel eens een giga kwade bui in de winkel, meestal alleen als hij heel moe is. Ik ben dan meestal wel al de hele ochtend politie agent aan het spelen. Als hij dan in de winkel helemaal los gaat, denk ik in eerste instantie ook: Ja daaag, nu blér je maar even een eind weg voordat ik aandacht aan je geef.
Omdat nou gelijk asociaal te noemen......


Tuurlijk ligt dat aan de situatie, maar laatst was ik ergens en dat kind lag op de grond te krijsen en te gillen, en die moeder liet het kind gewoon 10 minuten liggen, totaal overstuur. Ik begrijp dat je kind soms even in de stront kan zakken, maar ik vind dat in een drukke winkel toch niet helemaal normaal.

Omdat jij het in een drukke winkel niet normaal vindt, moet de moeder in kwestie dus haar kind pleasen? Dat ben ik niet met je eens. Met kinderen heb je nou eenmaal dat ze (soms zelfs uit het niets) een driftbui krijgen, hier kan je als moeder ook niets aan doen, behalve soms "gewoon" laten uitrazen.

Ik weet zeker dat er zat mensen zijn die het ook niet normaal vinden hoe ik met mijn kind omga, maar zij weten de privésituatie niet, weten niet wat eraan vooraf is gegaan en waarom mijn kind zo reageert.

En wat dan helemaal verschrikkelijk is als andere mensen zich er nog mee gaan bemoeien Mad Mijn zoontje had laatst ook een driftbui, omdat hij in de supermarkt iets niet van me kreeg dat hij graag wilde hebben. Zegt een vrouw zo tegen hem: Flauw he, dat dat van mama niet mag. Waar bemoeit ze zich mee!!! Ik ga inderdaad mijn zoontje niet lopen pleasen, omdat hij dan stil blijft. Kom op zeg!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:17

Kat1980 schreef:
Petteflet schreef:
Minella schreef:
Petteflet schreef:
Lavendel schreef:
Gekje schreef:
Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij? toekijken, verder niks. Midden in een driftbui krijg ik hem toch niet koest. Als hij weer wat kalmeert probeer ik hem af te leiden met iets.
.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Zeg ik dat hij dat niet mag doen. Doet hij het nog een keer zet ik hem o pde trap
.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij? Mijn kind toespreken dat het niet netjes is wat hij doet.

Ik snap dat het lastig is om je kind rustig te krijgen in een drifbui maar niks doen lijkt me ook zo wat.. Laatst in de AH stond een kind voor het sinterklaas vak echt achterlijk hard te gillen en te schreeuwen en die moeder die zei er de eerste 5 minuten echt niks van terwijl het echt door de hele winkel te horen was.. Dat vond ik toch ook een beetje apart..( en asociaal)

Je weet toch niet wat daaraan vooraf is gegaan? Hier krijgt Luka ook wel eens een giga kwade bui in de winkel, meestal alleen als hij heel moe is. Ik ben dan meestal wel al de hele ochtend politie agent aan het spelen. Als hij dan in de winkel helemaal los gaat, denk ik in eerste instantie ook: Ja daaag, nu blér je maar even een eind weg voordat ik aandacht aan je geef.
Omdat nou gelijk asociaal te noemen......


Tuurlijk ligt dat aan de situatie, maar laatst was ik ergens en dat kind lag op de grond te krijsen en te gillen, en die moeder liet het kind gewoon 10 minuten liggen, totaal overstuur. Ik begrijp dat je kind soms even in de stront kan zakken, maar ik vind dat in een drukke winkel toch niet helemaal normaal.

Omdat jij het in een drukke winkel niet normaal vindt, moet de moeder in kwestie dus haar kind pleasen? Dat ben ik niet met je eens. Met kinderen heb je nou eenmaal dat ze (soms zelfs uit het niets) een driftbui krijgen, hier kan je als moeder ook niets aan doen, behalve soms "gewoon" laten uitrazen.

Ik weet zeker dat er zat mensen zijn die het ook niet normaal vinden hoe ik met mijn kind omga, maar zij weten de privésituatie niet, weten niet wat eraan vooraf is gegaan en waarom mijn kind zo reageert.

En wat dan helemaal verschrikkelijk is als andere mensen zich er nog mee gaan bemoeien Mad Mijn zoontje had laatst ook een driftbui, omdat hij in de supermarkt iets niet van me kreeg dat hij graag wilde hebben. Zegt een vrouw zo tegen hem: Flauw he, dat dat van mama niet mag. Waar bemoeit ze zich mee!!! Ik ga inderdaad mijn zoontje niet lopen pleasen, omdat hij dan stil blijft. Kom op zeg!

:shock: Dan zou ik echt met mijn mond vol tanden staan haha...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:27

Minella schreef:
.. je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij? Doorlopen, en als dat niet werkt gooi ik hem over mijn schouder en ga naar huis
.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij? Terugslaan
.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Ingrijpen, maar dit kan ik me niet zo goed voorstellen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:29

Nonnevot schreef: je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Dan mag hij van mij uit razen. Ik zal dat op dat moment echt volkomen negeren ik wacht dan naast hem tot hij klaar is. Gelukkig is S. heel snel klaar met zijn driftbui en dan is het ook weer goed.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Daar heeft mijn zoon nu heel erg een handje aan. Ik krijg het niet afgeleerd. En in een reflex geef ik hem dus wel eens een tik terug. Uit schrik reactie komt dat. Aangezien het niet helpt waar ik nu wel achter ben gekomen, zou ik dus echt niet weten wat ik hiermee moet ??? Iemand tips ????

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Dat heb ik nu nog niet en ik hoop het te voorkomen.
Misschien moet je beginnen met het afleren van je eigen reflex. Want waarom zou jij wel mogen slaan uit een reflex en je kindje niet? Het is voor een kind lastig om te begrijpen dat hij iets niet mag als je het zelf ook doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:33

Susan schreef:Het is geen kwestie van in de stront kunnen zakken, maar meer dat een kind middenin een driftbui niet echt voor rede vatbaar is. Ik vind het ook raar om dat asociaal te noemen. Je hoeft er toch niet bij te gaan staan kijken?
De meeste mensen doen dat wel hoor, gaan staan kijken. Erg vervelend, ik loop dan altijd snel door, het is al zo vervelend voor de moeder in kwestie..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:35

Storm schreef:
Susan schreef:Het is geen kwestie van in de stront kunnen zakken, maar meer dat een kind middenin een driftbui niet echt voor rede vatbaar is. Ik vind het ook raar om dat asociaal te noemen. Je hoeft er toch niet bij te gaan staan kijken?
De meeste mensen doen dat wel hoor, gaan staan kijken. Erg vervelend, ik loop dan altijd snel door, het is al zo vervelend voor de moeder in kwestie..
Ik knipoog hoogstens een keer tegen de moeder Very Happy Vind dat altijd zo sneu, als zo iemand daar dan staat met gillend kind. Alhoewel het in sommige gevallen ook wel écht de schuld van de moeder is hoor.

Aan de andere kant: ik weet niet in welke supermarkten en winkels jullie komen, maar ik lees altijd over 'krijsende kinderen in de winkel ' en die zíe ik dus eigenlijk nooit. Het valt me iig niet echt op. Zien jullie zo vaak kinderen die over de zeik gaan dan? Met mijn eigen kinderen heb ik het eigenlijk ook nog nooit gehad. Ja, weleens wat gejengel, maar zo'n ouderwetse driftbui met spartelen en gillen? Nee, dat heb ik nog nooit echt zien doen, zeker niet in het openbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:35

je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Hem laten uitrazen, en met een rode kop de winkel uitlopen.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Zijn handjes vastpakken en boos zeggen dat het niet mag. Doet hij het vervolgens nog een paar keer, dan herhaal ik dit consequent totdat hij ophoudt. Als hij wat ouder is zet ik hem na 2 waarschuwingen op de trap.

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Zeggen dat hij niet zo brutaal moet zijn en dat dat echt niet netjes is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:36

Smikkell schreef:
Nonnevot schreef: je kind krijgt een gigantische driftbui midden op straat, of in de winkel, wat doe jij?
Dan mag hij van mij uit razen. Ik zal dat op dat moment echt volkomen negeren ik wacht dan naast hem tot hij klaar is. Gelukkig is S. heel snel klaar met zijn driftbui en dan is het ook weer goed.

.. je kind geeft je in een boze bui een mep in jouw gezicht, wat doe jij?
Daar heeft mijn zoon nu heel erg een handje aan. Ik krijg het niet afgeleerd. En in een reflex geef ik hem dus wel eens een tik terug. Uit schrik reactie komt dat. Aangezien het niet helpt waar ik nu wel achter ben gekomen, zou ik dus echt niet weten wat ik hiermee moet ??? Iemand tips ????

.. je kind is heel brutaal tegen andere mensen, wat doe jij?
Dat heb ik nu nog niet en ik hoop het te voorkomen.
Misschien moet je beginnen met het afleren van je eigen reflex. Want waarom zou jij wel mogen slaan uit een reflex en je kindje niet? Het is voor een kind lastig om te begrijpen dat hij iets niet mag als je het zelf ook doet.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.


Laatst aangepast door Storm op vr 10 dec 2010 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:37

Lilith schreef:
Storm schreef:
Susan schreef:Het is geen kwestie van in de stront kunnen zakken, maar meer dat een kind middenin een driftbui niet echt voor rede vatbaar is. Ik vind het ook raar om dat asociaal te noemen. Je hoeft er toch niet bij te gaan staan kijken?
De meeste mensen doen dat wel hoor, gaan staan kijken. Erg vervelend, ik loop dan altijd snel door, het is al zo vervelend voor de moeder in kwestie..
Ik knipoog hoogstens een keer tegen de moeder Very Happy Vind dat altijd zo sneu, als zo iemand daar dan staat met gillend kind. Alhoewel het in sommige gevallen ook wel écht de schuld van de moeder is hoor.

Aan de andere kant: ik weet niet in welke supermarkten en winkels jullie komen, maar ik lees altijd over 'krijsende kinderen in de winkel ' en die zíe ik dus eigenlijk nooit. Het valt me iig niet echt op. Zien jullie zo vaak kinderen die over de zeik gaan dan? Met mijn eigen kinderen heb ik het eigenlijk ook nog nooit gehad. Ja, weleens wat gejengel, maar zo'n ouderwetse driftbui met spartelen en gillen? Nee, dat heb ik nog nooit echt zien doen, zeker niet in het openbaar.

Nee, ik eigenlijk ook heel zelden, nu ik erover nadenk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:45

Storm schreef:
Lilith schreef:
Storm schreef:
Susan schreef:Het is geen kwestie van in de stront kunnen zakken, maar meer dat een kind middenin een driftbui niet echt voor rede vatbaar is. Ik vind het ook raar om dat asociaal te noemen. Je hoeft er toch niet bij te gaan staan kijken?
De meeste mensen doen dat wel hoor, gaan staan kijken. Erg vervelend, ik loop dan altijd snel door, het is al zo vervelend voor de moeder in kwestie..
Ik knipoog hoogstens een keer tegen de moeder Very Happy Vind dat altijd zo sneu, als zo iemand daar dan staat met gillend kind. Alhoewel het in sommige gevallen ook wel écht de schuld van de moeder is hoor.

Aan de andere kant: ik weet niet in welke supermarkten en winkels jullie komen, maar ik lees altijd over 'krijsende kinderen in de winkel ' en die zíe ik dus eigenlijk nooit. Het valt me iig niet echt op. Zien jullie zo vaak kinderen die over de zeik gaan dan? Met mijn eigen kinderen heb ik het eigenlijk ook nog nooit gehad. Ja, weleens wat gejengel, maar zo'n ouderwetse driftbui met spartelen en gillen? Nee, dat heb ik nog nooit echt zien doen, zeker niet in het openbaar.

Nee, ik eigenlijk ook heel zelden, nu ik erover nadenk..

Ik heb het één keer gehad met Fenne...de eerste keer dat ik met haar in de tram MOEST (ja, helaas geen keuze dus). Het was warm, druk en zij was moe. En het was echt drama, zo erg had ik het nog nooit meegemaakt (en daarna ook nooit meer gehad gelukkig!). Maar ze was echt diep rood/paars aangelopen, kwijlend en grommend van boosheid Evil or Very Mad . Ik kon haar niet vasthouden, niet troosten, helemaal niks. Ik wist niet dat ze dat in haar had. En alle mensen in de tram natuurlijk kijken en hoofdschudden.
Gelukkig zat er één oudere dame tegenover me, die me complimenteerde; dat ze het knap vond dat ik zo rustig bleef, dat vond ze bijzonder om te zien zei ze. (En dat terwijl het zweet me op de rug stond kan ik je vertellen!)

Ik heb me zelden zo opgelaten gevoeld (en in de tram heb je ook weinig opties).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:46

En sommige dingen zijn ook gewoon logisch, dat je daarvan als peuter uit je dak gaat. Dan ben ik op zaterdag in mijn uppie in de stad, en dan zie ik ouders kleine kinderen overal mee naartoe meeslepen, en welk kind houdt het nou vol om 4 uur lang te winkelen met zijn ouders? Geen enkel kind toch?

Sowieso probeer ik te voorkomen dat ik op drukke momenten met kinderen naar de stad of supermarkt moet, als het écht niet anders kan dan moet het maar, maar dan probeer ik zsm weer weg te zijn. Maar als ik dan een keer zonder kinderen ben loop ik rustig de hele tijd dezelfde mensen met kinderen tegen het lijf (of nog erger, met baby die al uren in de maxicosi gepropt zit). Dan vráág je ook om driftbuien, als je een peuter gaat meeslepen om een complete garderobe voor pa of ma uit te zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:48

Ben ik het met je eens hoor Lillith, soms kan het niet anders (kindjes meeslepen naar de winkel in 'spitsuur'), maar kinderen krijgen niet voor niets een driftbui. Ik probeer dan ook nooit boos te worden en het te begrijpen waarom hij zo boos wordt, maar ik kan me soms voorstellen dat dat niet helemaal lukt..


Laatst aangepast door Storm op vr 10 dec 2010 - 1:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  VeryCherry vr 10 dec 2010 - 1:48

Mijn zoontje vond het als klein jongetje wel heel leuk om de stad in te gaan, we hadden dan de afspraak dat hij ook een paar winkels uit mocht kiezen waar we zouden kijken en dat werden dan steevast Lifestyle en de Expo smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:52

CherrieLola schreef:Mijn zoontje vond het als klein jongetje wel heel leuk om de stad in te gaan, we hadden dan de afspraak dat hij ook een paar winkels uit mocht kiezen waar we zouden kijken en dat werden dan steevast Lifestyle en de Expo smile
Ja, maar dat is dan vast niet van 10.00 tot 14.00 ofzo. Dat ma besluit, na 4 schoenenwinkels, dat de schoenen in de eerste winkel toch leuker waren en dat je dan wéér de hele winkelstraat door moet, en dat daarna pa nog 2 nieuwe truien moet. Even de stad in, dat is voor mijn kinderen ook geen punt, maar 3 uur lang winkel in winkel uit, dat trekt volgens mij geen kind (dat trek ík nauwelijks Very Happy ).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stel.. - Pagina 2 Empty Re: Stel..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum