Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel ik zou.....

+7
mzcharlotte
Ibbeltje
Roza
Lady4
girli
_Nina
Twellie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Stel ik zou..... Empty Stel ik zou.....

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 10:39

Komen te overlijden! Zouden er mensen van hier op mijn crematie komen, zo ja, waarom en zo niet, waarom niet!

Dit is een gesprek die ik net met smikkell had, omdat het ooit waarschijnlijk hopelijk niet, maar wel eens zou kunnen gebeuren op het forum.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel ik zou..... Empty Re: Stel ik zou.....

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 10:41

Ik ben bang voor de dood en alles wat daarbij hoort, dus als het even niet hoeft en ik ken de persoon niet in het echt, zou ik er niet naartoe gaan.

Edit; of bedoel je de vraag specifiek op jou? Dan denk ik namelijk dat er zeer zeker wel mensen van hier naar jouw crematie toe zouden komen, volgens mij heb je veel vrienden en bekenden hier smile

Laatst aangepast door Pippa op vr 3 aug 2012 - 10:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 3 aug 2012 - 10:42

Ik denk het wel, volgens mij heb je hier genoeg vrienden toch?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 10:42

Pippa schreef:Ik ben bang voor de dood en alles wat daarbij hoort, dus als het even niet hoeft en ik ken de persoon niet in het echt, zou ik er niet naartoe gaan.

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 10:44

Als huisgenoot ben ik wel verplicht, maar ik vermijd de dood verder eigenlijk!

Er zijn een aantal forummers waarbij ik wel naar de uitvaart zou gaan!

Gast
Gast

Bericht  _Nina vr 3 aug 2012 - 10:58

Huisgenoot?

Bij mij zou het van de band met de forumster afhangen.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  girli vr 3 aug 2012 - 11:03

Bij mij komt er niemand van hier en ik ga naar niemand toe. Ik heb met niemand hier een persoonlijke band.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Lady4 vr 3 aug 2012 - 11:09

Huisgenoot? Ik verbaasde me al over het aantal foto's op FB van jou bij Doedel (of andersom). smile

Ontopic, bij een aantal mensen hier zou ik het zeer sterk overwegen en waarschijnlijk ook gaan. Denk aan Feline, Bliss, Zusje, Confusion, etc. Dit zijn mensen die ik gemeet heb en waar ik veel contact mee heb (gehad), ook buiten het forum om.

Mensen als bijvoorbeeld PB en Charlie heb ik nooit ontmoet in het echt maar zijn voor mij wel belangrijke forummers. Bij hun zou ik het dus ook zeker overwegen en mijn keuze waarschijnlijk laten afhangen van andere froummers die wel of niet gaan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roza vr 3 aug 2012 - 11:24

Moeilijk.. Waar ik eerst veel met forumsters contact had, heb ik dat nu niet meer.
Toch zijn er van hun wel een aantal waar ik afscheid van zou willen nemen. Of ik daar ook echt heen zou gaan uiteindelijk, dat vind ik lastig. Vind dat dan toch iets voor echte vrienden & familie en tot die groepen behoor ik niet.
Wel zou ik zeker naar Babydoll gaan, maar dat is nog jaaaaaaaaren niet nodig mag ik hopen.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Ibbeltje vr 3 aug 2012 - 18:25

Ik denk wel dat er een paar zouden komen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  mzcharlotte vr 3 aug 2012 - 20:04

Ik vind dat er een forum meeting van gemaakt moet worden Wink

Ik vind een uitvaart iets privé van familie, vrienden, kennissen en eventueel collega's. Als ik iemand van internet (niet irl) ken, ook al is ze voor mij een BF'er (bekende forummer), voel ik me niet tussen de privékring thuis. Ik zou wel overwegen de familie een kaartje te sturen ofzoiets dergelijks, dat vind ik een steunbetuiging op gepaste afstand (voor mij).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 20:14

Als er wijn is kom ik. Maar niet bij iedereen, bij jou wel doedel.

Gast
Gast

Bericht  Rouge vr 3 aug 2012 - 20:18

Lijkt me dat er bij de populaire forumsters eerder mensen komen dan bij mensen die weinig posten en niemand IRL kennen. Ik zal wel ff vragen of mijn man het hier op het forum wil zetten Wink
Eigenlijk vind ik het een beetje eng om daar over na te denken.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 21:13

Ik zou alleen naar de forummers gaan die ik ook buiten het forum spreek en beschouw als vriendinnen. Omgekeerd zouden zij dat denk ik ook doen als ik nu kwam te overlijden. Het is de laatste manier van respect betuigen en dat zou ik dus bij vriendinnen wel willen.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 3 aug 2012 - 21:22

Ik denk dat er bij mij wel een aantal zullen komen omdat daar een goede band mee heb, en ook echt als vriendinnen zie. Ik zou ook naar hun toe gaan als het andersom zou zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast vr 3 aug 2012 - 21:36

mzcharlotte schreef:Ik vind dat er een forum meeting van gemaakt moet worden Wink

Ik vind een uitvaart iets privé van familie, vrienden, kennissen en eventueel collega's. Als ik iemand van internet (niet irl) ken, ook al is ze voor mij een BF'er (bekende forummer), voel ik me niet tussen de privékring thuis. Ik zou wel overwegen de familie een kaartje te sturen ofzoiets dergelijks, dat vind ik een steunbetuiging op gepaste afstand (voor mij).

Maar er zijn zat meiden hier die elkaar wel irl kennen.
Heeft helemaal niks met een meeting te maken, maar we zaten het het ons af te vragen. Natuurlijk wordt het een ander verhaal als het een besloten kring uitvaart zou worden. Maar dan is er natuurlijk ook nog gelegenheid om te condoleren.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 3 aug 2012 - 21:40

Natuurlijk als ik met iemand om zou gaan zoals jij en Smikkell met elkaar omgaan, dan is dat natuurlijk een compleet andere situatie en zou ik wel naar de uitvaart gaan. Dat van die meeting was een grapje Wink

Laatst aangepast door mzcharlotte op vr 3 aug 2012 - 21:41; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Discordia vr 3 aug 2012 - 21:41

Als ik persoonlijk te weten zou komen dat er iemand overlijden is, zou ik gaan. Maar niet als ik het alleen maar via het forum zou weten. Ik zou het hypocriet van mezelf vinden om te gaan als ik met die persoon totaal geen band had.

Sterker nog, ik denk dat mensen regelmatig naar begrafenissen gaan voor aandacht en om zelf zielig gevonden te worden, ook al kenden ze de persoon niet echt (meer).
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  _Nina vr 3 aug 2012 - 21:54

Discordia schreef:

Sterker nog, ik denk dat mensen regelmatig naar begrafenissen gaan voor aandacht en om zelf zielig gevonden te worden, ook al kenden ze de persoon niet echt (meer).
Serieus? Ik zou me dan opgelaten voelen, ik vond een begrafenis alleen voor de naaste mensen en als ik iemand 100 jaar niet meer gesproken heb, vind ik dat ik niets meer op een begrafenis te zoeken heb. Dan ga ik wel condoleren, maar ik ga mezelf niet opdringen op een begrafenis.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Bazinga vr 3 aug 2012 - 22:12

Ik weet 't niet.. Vind 't heel moeilijk, omdat ik graag mijn respect zou willen betuigen aan familie en nabestaanden en aan de overledene, maar soms vind ik dat je dat ook kunt doen, zonder naar een uitvaart te gaan. Ik heb meerdere uitvaarten (ik blijf twijfelen of dit woord wel klopt) 'geskipt', omdat 't niet goed voelde. De condoleance heb ik dan wel bijgewoond en verder heb ik op mijn eigen manier afscheid genomen.

Bij forummers die vriendinnen zijn, zou ik dus wel een laatste willen bewijzen, maar misschien op een andere manier. 'Overige' forummers, hoe leuk ik ze online ook vind, zou ik opnemen in gedachten, als ik kaarsjes brand voor overledene, maar daar zou ik het verder bij laten.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: