Brief ontvangen Agora onderzoek??? wie ook?
+2
Teddyaapje
Printje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Brief ontvangen Agora onderzoek??? wie ook?
Hoi hoi
Ik krijg net een brief binnen dat we geselecteerd zijn om mee te werken aan een onderzoek genaamd Angora (Aetologisch onderzoek naar Genetische en OmgevingsRisicofactoren voor Aandoendingen bij kinderen)
in die brief staat dat er 40 gemeenten benaderd zijn en dat deze willekeurig kinderen hebben uitgekozen om hier eventueel aan mee te doen.
Er zitten 2 mega vragenlijsten bij en je zou samen met je kind speeksel moeten inleveren.
Ik ga hier denk ik niet aan meedoen, maar vroeg me af of iemand oook deze brief gehad heeft.
Brief komt overigens van UMC St. Radboud
Ik krijg net een brief binnen dat we geselecteerd zijn om mee te werken aan een onderzoek genaamd Angora (Aetologisch onderzoek naar Genetische en OmgevingsRisicofactoren voor Aandoendingen bij kinderen)
in die brief staat dat er 40 gemeenten benaderd zijn en dat deze willekeurig kinderen hebben uitgekozen om hier eventueel aan mee te doen.
Er zitten 2 mega vragenlijsten bij en je zou samen met je kind speeksel moeten inleveren.
Ik ga hier denk ik niet aan meedoen, maar vroeg me af of iemand oook deze brief gehad heeft.
Brief komt overigens van UMC St. Radboud
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Brief ontvangen Agora onderzoek??? wie ook?
ik heb 'm niet gehad, maar waarom wil je niet mee doen? Ik weet natuurlijk niet precies wat er onderzocht wordt, maar anders zou ik denk ik wel mee doen. Zo te lezen is het geen hele grote moeite (vragenlijst invullen en speeksel afgeven) en dan zou ik de wetenschap wel willen helpen. Zodra het meer moeite wordt (speeksel ver weg inleveren, aantal keer naar het ziekenhuis bijv. of bloedprikken bij onze dochter), dan zou ik er over gaan twijfelen.
Gast- Gast
Ik vertrouw dit soort dingen gewoon ook niet. En er staan echt zo'n idiote vragen in de lijst erbij, over dingen die ik dus echt niet meer weet.... wat ik at ongeveer een jaar voordat ik zwanger werd.... euh tsja dat is nu dan bijna 3 jaar geleden inmiddels...
Printje- Lady Post-a-lot
hmm oké, kun je er niks over vinden via google ofzo? Als ik via google intyp komt er wel een hit naar boven met een pdf bestandje. Kan 'm niet openen op deze compu (loopt ie vast), maar misschien staat daar wat over in?
Gast- Gast
Ik heb er nog niet over gegoogled. Wil het eerst ook aan mijn man voorleggen. Ik vertrouw dat u bent selecteert gewoon nooit zo. Vandaar dat ik hier wilde polsen of nog meer mensen deze brief gehad hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb net wel een vragenlijst ingevuld die we via het kdv op de mail doorgestuurd hebben gekregen. Het was een afstudeeropdracht van 4 studenten aan de universiteit Tilburg over sociaal-emotionele ontwikkeling bij kinderen van 0-7jaar.
Het waren 80 waar/ niet waar stellingen.
Het waren 80 waar/ niet waar stellingen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Nee dat is dan toch iets anders Teddyaapje dit is echt van het UMC Radboud, echt ook een megaboekje met vragenlijsten erin, eentje voor de moeder en eentje voor de vader.
Printje- Lady Post-a-lot
Het is idd iets anders...hoefde ook geen speeksel in te leveren. Misschien kun je eens contact opnemen met het ziekenhuis?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Het is idd iets anders...hoefde ook geen speeksel in te leveren. Misschien kun je eens contact opnemen met het ziekenhuis?
Er zit een vrij duidelijke brief bij dat wel.. maar ik vind dat altijd zo raar als er staat u bent geselecteerd bla bla.. ik weet dan nooit goed wat ik ervan moet denken.
Printje- Lady Post-a-lot
Waarom vertrouw je het niet? Als er staat dat het gaat via t Radboud is dat echt wel te vertrouwen. Onderzoeken gaan vaak zo, ze willen een random selectie hebben.
Gast- Gast
Wij hebben ook zo'n brief gehad over Angora en we hebben beide de brief ingevuld want zowel de vadert als de moeder moest hem invullen ook moesten wij wat bloed afgeven in het radboud dit hebben wij ook gedaan.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Je zou voor de zekerheid het UMC kunnen bellen om na te gaan of dit wel écht van hen afkomstig is. Ik zou dan niet een rechtstreeks nummer bellen (als dat op de brief vermeld is) maar via het algemene nummer van het ziekenhuis en dan vragen om doorverbonden te worden ofzo.
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
het is geen onzin onderzoek, er staat een link op de website van het radbout, met duidelijke informatie.
AGORABij het UMC St Radboud loopt een uitgebreid onderzoek naar de oorzaken van verschillende aangeboren afwijkingen, het AGORA-project. Hypospadie is er één van. De ouders van zo’n achthonderd jongens die hiervoor in het Radboud geopereerd zijn, hebben lijsten met vragen over hun leef- en werkomstandigheden ingevuld. Ze lieten ook hun bloed en dat van hun zoontje prikken. Eerst hebben de onderzoekers gezocht naar variaties in genen, die een rol spelen bij de vorming van geslachtshormonen. ‘We vonden daar geen verhoogd risico,’ aldus onderzoekster drs. Loes van der Zanden. ‘Misschien zijn kleine genetische variaties in deze geslachtshormonen minder belangrijk bij het ontstaan van hypospadie dan we tot dusver dachten.’
aldus op de website!, wat betreft lichamelijk materiaal afstaan, moet er ALTIJD een toestemmingsformulier getekend worden, waarin staat het materiaal gebruikt wordt voor de studie.
AGORABij het UMC St Radboud loopt een uitgebreid onderzoek naar de oorzaken van verschillende aangeboren afwijkingen, het AGORA-project. Hypospadie is er één van. De ouders van zo’n achthonderd jongens die hiervoor in het Radboud geopereerd zijn, hebben lijsten met vragen over hun leef- en werkomstandigheden ingevuld. Ze lieten ook hun bloed en dat van hun zoontje prikken. Eerst hebben de onderzoekers gezocht naar variaties in genen, die een rol spelen bij de vorming van geslachtshormonen. ‘We vonden daar geen verhoogd risico,’ aldus onderzoekster drs. Loes van der Zanden. ‘Misschien zijn kleine genetische variaties in deze geslachtshormonen minder belangrijk bij het ontstaan van hypospadie dan we tot dusver dachten.’
aldus op de website!, wat betreft lichamelijk materiaal afstaan, moet er ALTIJD een toestemmingsformulier getekend worden, waarin staat het materiaal gebruikt wordt voor de studie.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik zou het ziekenhuis bellen voor meer uitleg. Je krijgt dan vanzelf wel te horen of het te vertrouwen is.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
loesje schreef:Wij hebben ook zo'n brief gehad over Angora en we hebben beide de brief ingevuld want zowel de vadert als de moeder moest hem invullen ook moesten wij wat bloed afgeven in het radboud dit hebben wij ook gedaan.
Bij ons staat niets over bloed inleveren. Denk niet dat we het gaan doen trouwens
Printje- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Laatst ontvangen
» Felicitatieteksten op ontvangen geboortekaartjes
» HSG onderzoek, ervaringen?
» Onderzoek gehoor
» Waar kraambezoek ontvangen
» Felicitatieteksten op ontvangen geboortekaartjes
» HSG onderzoek, ervaringen?