Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HSG onderzoek, ervaringen?

+9
Paper Crown
Didi
SarahKey
Novalee
Printje
Le Chat Noir
Jazzlyn
Thunder
Creabea_28
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Creabea_28 wo 14 sep 2011 - 8:16

Hoi meiden,

Ik krijg binnen nu en 1,5 maand een HSG onderzoek. Het schijnt niet zo'n prettig onderzoek te zijn. Wie heeft dit ook gehad en wil haar ervaring delen?
Ik wil graag weten wat ik kan verwachten, al zal dat voor iedereen anders zijn.

Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Thunder wo 14 sep 2011 - 8:24

Mijn schoonzus heeft het gehad, maar vond het reuze meevallen. Ze heeft 2 kleine littekentjes overgehouden aan de ingreep.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Jazzlyn wo 14 sep 2011 - 8:30

ik heb het gehad en ik vond het tegenvallen.

Kreeg 2 kalmerende tabletten mee die ik van te voren mocht innemen, omdat ik er al vrij angstig voor was. Mijn baarmoedermond is dat ook erg gevoelig en helaas hadden ze bij mij niet de goede tang dus duurde het langer. 4 pogingen dacht ik.

Maar een vriendin had het ook, die vond het vervelend, maar goed te doen..

Ben je een eendenbek gewend? Dat scheelt al veel! smile
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Le Chat Noir wo 14 sep 2011 - 8:45

@Rataplan: Denk dat jij een laparoscopie bedoeld? Aan een HSG hou je geen littekentjes over...

@Creabea: Mijn zus heeft het ook gehad, zij voelde er nauwelijks iets van. Bij haar was het dan ook mooi open. Kan me voorstellen dat het anders een ander gevoel geeft? Het schijnt te voelen als menstruatiekrampen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 8:46

Misschien heel dom maar ik heb geen idee wa thet is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Jazzlyn wo 14 sep 2011 - 8:54

Printje schreef:Misschien heel dom maar ik heb geen idee wa thet is.

Dan spoelen ze je eileiders door met een vloeistof, daarna maken ze een rontgenfoto om te zien of alles goed is.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Printje wo 14 sep 2011 - 8:57

Oke bedankt voor de uitleg Jazzlyn!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 9:03

Het schijnt geen pretje te zijn, maar wel te doen. Net zoiets als een wortelkanaalbehandeling of zo? Ik ben er zelf net aan ontkomen door na ruim een half jaar ziekenhuisbehandelingen toch zwanger te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Novalee wo 14 sep 2011 - 9:13

Ik heb er een gehad, nu net een jaar geleden. Ik vond het best pijnlijk, maar dat kwam ook omdat ze in het ziekenhuis aan het prutsen waren met apparatuur die niet goed werkte. Als alles goed gaat valt het mee hoor. Ze gebruiken een eendenbek om alles open te zetten. Daarna wordt er een cupje om de baarmoedermond geplaatst. Dit voelt een beetje onprettig, als flinke menstruatiekrampen (dit was waar ze bij mij aan het prutsen waren. Het cupje schoot steeds los waardoor hij steeds opnieuw geplaatst werd). Als het cupje vastzit wordt er via een slangetje vloeistof in je baarmoeder gespoten. Hier voelde ik vrijwel niks van, alleen wat lichte druk. Ondertussen kon ik zelf meekijken op het scherm hoe de vloeistof zich verspreidde, best leuk om te zien smile. Daarna is het al klaar, het is dus zo voorbij. Ik heb nergens last van gehad maar sommige vrouwen hebben naderhand nog wat last van menstruatieachtige pijn en je kunt wat vloeien. Het is dus handig wat maandverband mee te nemen, al hadden ze dat hier in het ziekenhuis sowieso al klaarliggen.

Bij mij bleek dat alles al goed toegankelijk was, maar toch was ik 2 maanden later ineens zwanger na 1,5 jaar proberen en meerdere rondes met medicijnen!

Als je nog meer vragen hebt dan roep je maar smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 18:03

Ik heb 1,5 jaar terug zo'n HSG onderzoek gehad.
Ik kreeg geen tabletjes mee ofzo, ondanks de zenuwen, maar wel het advies, slik ibropufen van te voren.
Dat dus wel gedaan en het onderzoek zelf deed niet pijn. Het vacuum zuigen van de baarmoeder deed geen pijn en het vloeistof ook niet.
Maar toen ik thuis was en de ibropufen uitgewerkt was kon ik wel door de grond zakken van de pijn. Ik sliep en werd huilend wakker. Dat deed dus best veel pijn, de 'napijn'. Heel het weekend last van gehad terwijl ik anders niet zo klein zerig ben.
Dan kun je beter pijn tijdens dat onderzoek hebben (duurt maar 5-10 minuten) maar fijn is dat niet.

Succes!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Didi wo 14 sep 2011 - 20:25

Ik heb vorig jaar zomer een HSG gehad. Bij mij zaten ze steeds aan m'n baarmoeder te trekken en te doen omdat die volgens de
dokter zich terugtrok (?). Dat was wel behoorlijk akelig en het meest pijnlijk, ik dacht dat ik van m'n stokje ging.
Het doorspuiten heb ik helemaal niet gevoeld, kon het ook bekijken op een scherm. Mijn linker eileider bleek dicht te zitten en kon ook niet worden doorgespoeld.


Laatst aangepast door Didi op wo 14 sep 2011 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 21:16

Ik heb dit gehad, en ik kan je zeggen dat ik een hele hoge pijngrens heb, er is wel eens een auto over mijn voet gereden en ik gaf geen kik,zo hoog.. maar met de HSG.. ik heb liggen huilen op de behandeltafel, de tranen rolden over mijn wangen zo'n pijn. En mijn gynaecoloog was niet aan 't prutsen maar was heel erg kundig.. De pakken je baarmoedermond vast met een zuiger zodat je baarmoedermond is afgesloten,dan zetten ze enorme druk op de contrastvloeistof en begint je baarmoeder vol te lopen, dit was in mijn geval niet eens pijnlijk maar vervelend.. en toen kwam het, het vloeistof stroomde naar mijn eileiders.. oh hemel.. ik hield het bijna niet meer en voordat out ging, hield de gynaecoloog ermee op. Rolling Eyes

Niet fijn! Maar, ik moest wel om te weten of ik afgesloten eileiders had en die heb ik! Daarom deed 't ook zo godvergeten zeer!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 21:17

Didi schreef:Ik heb vorig jaar zomer een HSG gehad. Bij mij zaten ze steeds aan m'n baarmoeder te trekken en te doen omdat die volgens de
dokter zich terugtrok (?). Dat was wel behoorlijk akelig en het meest pijnlijk, ik dacht dat ik van m'n stokje ging.
Het doorspuiten heb ik helemaal niet gevoeld, kon het ook bekijken op een scherm. Mijn linker eileiders bleken dicht te zitten en konden dus ook niet worden doorgespoeld.

Maar je bent wel zwanger? Hoe kan dat? Tell me!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Thunder wo 14 sep 2011 - 21:21

Klopt, je hebt idd gelijk. Ik zit even met het verkeerde in mijn hoofd. Maar ook dit onderzoek heeft ze gehad en ook die vond ze goed te doen. Fijn is anders, maar super pijnlijk vond ze het ook niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Filoria wo 14 sep 2011 - 22:32

2CKC2 schreef:
Didi schreef:Ik heb vorig jaar zomer een HSG gehad. Bij mij zaten ze steeds aan m'n baarmoeder te trekken en te doen omdat die volgens de
dokter zich terugtrok (?). Dat was wel behoorlijk akelig en het meest pijnlijk, ik dacht dat ik van m'n stokje ging.
Het doorspuiten heb ik helemaal niet gevoeld, kon het ook bekijken op een scherm. Mijn linker eileiders bleken dicht te zitten en konden dus ook niet worden doorgespoeld.

Maar je bent wel zwanger? Hoe kan dat? Tell me!
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar je kunt toch ook zwanger worden als je maar 1 werkende eierstok hebt? Didi heeft het namelijk over haar linker eileider.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 22:45

Filoria schreef:
2CKC2 schreef:
Didi schreef:Ik heb vorig jaar zomer een HSG gehad. Bij mij zaten ze steeds aan m'n baarmoeder te trekken en te doen omdat die volgens de
dokter zich terugtrok (?). Dat was wel behoorlijk akelig en het meest pijnlijk, ik dacht dat ik van m'n stokje ging.
Het doorspuiten heb ik helemaal niet gevoeld, kon het ook bekijken op een scherm. Mijn linker eileiders bleken dicht te zitten en konden dus ook niet worden doorgespoeld.

Maar je bent wel zwanger? Hoe kan dat? Tell me!
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar je kunt toch ook zwanger worden als je maar 1 werkende eierstok hebt? Didi heeft het namelijk over haar linker eileider.

Ja maar ik twijfdelde omdat ze zegt: mijn linker eileiders.. en konden ook niet doorgespoeld worden. Meervoud,dus.. vandaar smile
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:03

CKC: ik heb niet alles van je gevolgd, maar jou eileiders zijn verstopt? Want dan doet zo'n onderzoek ook erg veel pijn. Hoe minder verstoppingen (dus hoe minder druk zij moeten zetten met de vloeistof) hoe minder pijnlijk het onderzoek.

Dit was wel de pijnlijkste onderzoek van heel het ziekenhuis gebeuren. Evil or Very Mad
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 23:10

SarahKey schreef:CKC: ik heb niet alles van je gevolgd, maar jou eileiders zijn verstopt? Want dan doet zo'n onderzoek ook erg veel pijn. Hoe minder verstoppingen (dus hoe minder druk zij moeten zetten met de vloeistof) hoe minder pijnlijk het onderzoek.

Dit was wel de pijnlijkste onderzoek van heel het ziekenhuis gebeuren. Evil or Very Mad

Ja dat zeg ik ook Very Happy mijne zijn dicht en daarom deed het ook zo'n zeer!
Maar ja, dat weet je van te voren ook gewoon niet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Didi wo 14 sep 2011 - 23:16

2CKC2 schreef:
Filoria schreef:
2CKC2 schreef:
Didi schreef:Ik heb vorig jaar zomer een HSG gehad. Bij mij zaten ze steeds aan m'n baarmoeder te trekken en te doen omdat die volgens de
dokter zich terugtrok (?). Dat was wel behoorlijk akelig en het meest pijnlijk, ik dacht dat ik van m'n stokje ging.
Het doorspuiten heb ik helemaal niet gevoeld, kon het ook bekijken op een scherm. Mijn linker eileiders bleken dicht te zitten en konden dus ook niet worden doorgespoeld.

Maar je bent wel zwanger? Hoe kan dat? Tell me!
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar je kunt toch ook zwanger worden als je maar 1 werkende eierstok hebt? Didi heeft het namelijk over haar linker eileider.

Ja maar ik twijfdelde omdat ze zegt: mijn linker eileiders.. en konden ook niet doorgespoeld worden. Meervoud,dus.. vandaar smile

Ja, spelfoutje. Ik bedoelde linker eileider. Ik zal het even aanpassen want het staat er wel een beetje vreemd zo.
Volgens de gyn kon ik wel gewoon zwanger worden met een goede open eileider rechts. Daarna heb ik Clomid gekregen om te beginnen.
Als er dan een rijp eitje aan de linker kant zat was de kans vrij klein om zwanger te raken, maar niet helemaal uitgesloten. Hoe dat precies ook alweer zat weet ik niet meer zo goed.
Ik was toen in ronde 4 zwanger.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 23:24

Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.

Gelukkig ben je heerlijk zwanger!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Creabea_28 wo 14 sep 2011 - 23:31

Dank je wel voor jullie reacties! Zoals ik het lees zijn de ervaringen echt heel verschillend.
Het is bij mij puur om uit te sluiten dat er bij mij niks 'mis' is. Mijn mans zaad is niet goed en daarom zijn we pas de MMM in gegaan. De gynaecoloog wil alleen ook uitsluiten dat er bij mij ook nog iets is, dus vandaar het HSG onderzoek. Ik heb een Naproxen tablet meegekregen en die moet ik een uur van tevoren innemen tegen de pijn. Hoop dus dat dit een beetje zal helpen. Ik heb best een hoge pijngrens en ben niet zo snel 'bang' maar tegen dit onderzoek zie ik toch wel op.

Ik heb pas een inwendig onderzoek met eendenbek gehad en dit vond ik erg meevallen. Dit ben ik dus gelukkig al 'gewend'. We zullen zien hoe dit gaat...ik zal het jullie laten weten als ik ben geweest, duurt nog een paar weken want het moet op een bepaald tijdstip in je cyclus.

Dank jullie wel in ieder geval voor jullie ervaringen, meer ervaringen zijn ook welkom hoor!
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:31

2CKC2 schreef:
SarahKey schreef:CKC: ik heb niet alles van je gevolgd, maar jou eileiders zijn verstopt? Want dan doet zo'n onderzoek ook erg veel pijn. Hoe minder verstoppingen (dus hoe minder druk zij moeten zetten met de vloeistof) hoe minder pijnlijk het onderzoek.

Dit was wel de pijnlijkste onderzoek van heel het ziekenhuis gebeuren. Evil or Very Mad

Ja dat zeg ik ook Very Happy mijne zijn dicht en daarom deed het ook zo'n zeer!
Maar ja, dat weet je van te voren ook gewoon niet..

Oeps, keek daar over heen, lees soms te snel, ai ai Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:34

2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.

Gelukkig ben je heerlijk zwanger!

Een vriendin van mij begint nu met IVf gebeuren. Bij haar zijn pasgeleden wel de eileiders weggehaald en zijn dus nu alleen aangewezen op IVF. Best spannend, ik volg alles bij haar.
Misschien een boektip voor je vol-vertrouwen.nl. Is een bekende van mij die ook ivf heeft gedaan en uiteindelijk is gaan adopteren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Didi wo 14 sep 2011 - 23:34

2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.

Gelukkig ben je heerlijk zwanger!

Tegen mij zei de gyn dat ik waarschijnlijk vroeger een ontsteking heb gehad. Hij vroeg ook of ik veel buikpijn heb gehad als kind. Ik kan me er niks van herinneren. Heb m'n moeder gevraagd en die wist het ook niet. Ik weet wel dat ze er niks aan konden doen, dicht is dicht zei hij.
Ik heb natuurlijk geluk dat mijn rechterkant wel goed is.

Ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn hug

Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Paper Crown wo 14 sep 2011 - 23:45

SarahKey schreef:
2CKC2 schreef:Dankje Didi, ik dacht misschien dat je ook een operatie had gehad of IVF.. momenteel zoek ik naar alles wat te maken heeft met een operatie voor het herstellen van de eileiders en IVF.

Gelukkig ben je heerlijk zwanger!

Een vriendin van mij begint nu met IVf gebeuren. Bij haar zijn pasgeleden wel de eileiders weggehaald en zijn dus nu alleen aangewezen op IVF. Best spannend, ik volg alles bij haar.
Misschien een boektip voor je vol-vertrouwen.nl. Is een bekende van mij die ook ivf heeft gedaan en uiteindelijk is gaan adopteren.

Dankje voor de tip! Ik zal eens opzoek gaan naar een boek over IVF enzo. Waarschijnlijk worden de mijne ook weggehaald of geclipt (wat ze ook doen bij vrouwen om ze te steriliseren... Rolling Eyes) maar dat is in testfase,dus ik betwijfel of ik het ook laat doen.. je krijgt wel 3 pogingen extra, maar goed dat hoor ik morgen allemaal!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HSG onderzoek, ervaringen? Empty Re: HSG onderzoek, ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum