Ben jij links- of rechtshandig?
+31
Middleme
Huppekee
_Lacey_
Zonnetje
lyke
Lotus
Sjaantje
Chocolate Cookie
Moezie
Tyrael
Jezzie
VeryCherry
Caramba
Caroow
MAS
Janelie
Phileine
Zwerver
Serena
Ambivalence
Susan
Suus
Mari
sonly
Flippin' Bitch
miss piggy
Cheesegirl
Blond
Ugly Betty
Jeanette
Lady4
35 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Ben jij links- of rechtshandig?
Ik ben rechts, maar ik ben wel even benieuwd, zijn veel van jullie linkshandigen, ook de jongste van het gezin?
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Ik ben rechts, maar ik ben wel even benieuwd, zijn veel van jullie linkshandigen, ook de jongste van het gezin?
Nee ik ben de oudste. Mijn schoonmoeder was de middelste van 8. Hoezo???
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik ben rechts. Ik doe bijna alles met rechts. Deuren en kastjes openen doe ik wel met links, maar dat is volgens mij meer zodat ik mijn rechterhand vrij heb om iets te pakken of iets dergelijks.
Als ik knip dan heb ik de schaar rechts met mijn duim en middelvinger door de gaten. Niet mijn duim en wijsvinger dat vind ik niet fijn knippen. Is dat 'normaal' eigenlijk?
Als ik knip dan heb ik de schaar rechts met mijn duim en middelvinger door de gaten. Niet mijn duim en wijsvinger dat vind ik niet fijn knippen. Is dat 'normaal' eigenlijk?
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Linkshandig, maar ik doe echt heel veel met rechts..Gooien, snijden, echt bijna alles!! Behalve schrijven en het meer precieze werk, zoals knippen.En soms oefen ik ook schrijven met rechts. (Tijdens college/meeting als ik niks te doen heb.) Ik ben trouwens ook rechtsbenig met bijvoorbeeld voetbal.
Met bestek eten is ook echt raar. Inderdaad elke keer omwisselen.
Ik heb ook uiteindelijk netjes leren schrijven, maar eerst wilde zij op de basisschool in een rechtshandig boekje wilde laten leren schrijven. In groep 4 moest ik toen opnieuw leren schrijven. Maar je ziet ook vaak dat mensen die linkshandig schrijven hun hand zo raar houden. Ik heb dat gelukkig niet.
Met bestek eten is ook echt raar. Inderdaad elke keer omwisselen.
Ik heb ook uiteindelijk netjes leren schrijven, maar eerst wilde zij op de basisschool in een rechtshandig boekje wilde laten leren schrijven. In groep 4 moest ik toen opnieuw leren schrijven. Maar je ziet ook vaak dat mensen die linkshandig schrijven hun hand zo raar houden. Ik heb dat gelukkig niet.
MAS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10
Weetjewel schreef:Ik ben rechts, maar ik ben wel even benieuwd, zijn veel van jullie linkshandigen, ook de jongste van het gezin?
Nee, ik ben de oudste. Mijn ouders zijn allebei rechtshandig. Ik heb 1 tante die linkshandig is.
MAS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10
Rechts
Als ik met mes en vork eet pak ik m'n vork ook rechts en m'n mes links. Andersom kan ik echt niet fatsoenlijk eten
Als ik met mes en vork eet pak ik m'n vork ook rechts en m'n mes links. Andersom kan ik echt niet fatsoenlijk eten
Gast- Gast
Ik ben rechts en doe ook alles met rechts. Toen ik nog rookte deed ik dat altijd met rechts, bellen doe ik met rechts.. Links hangt er maar een beetje bij
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben de middelste van het gezin en de enige linkshandige. In min familie is er alleen 1 oom die ook links is.
Linkshandigen schijnen ook veel creatiever te zijn, omdat de linkerhersenhelft beter ontwikkeld is. Dat gaat voor mij dus echt niet op, haha!
Linkshandigen schijnen ook veel creatiever te zijn, omdat de linkerhersenhelft beter ontwikkeld is. Dat gaat voor mij dus echt niet op, haha!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben rechtshandig, en doe bijna alles met rechts. Mijn linkerhand wil gewoon niet zo goed functioneren. Met eten heb ik vork rechts en mes links. Wil ik echt volgens etikette gaan eten, dan krijg ik mijn vlees niet eens gesneden met rechts en mijn vork niet naar mijn mond met links.
Wat dat betreft met linkshandig en creatief. Hihi, mijn zus is linkshandig en erg creatief.
Wat dat betreft met linkshandig en creatief. Hihi, mijn zus is linkshandig en erg creatief.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Vaak de jongste in het gezin is links zie ik hier in mijn omgeving ook, mijn vriend is links en de jongste, mijn broertje is links ook de jongste, vriendin van mij is links en dat is de jongste, buurmeisje de jongste is links, mijn vorige buurvrouw, ook de jongste en is links. Ik vind dat zo apart.
Gast- Gast
Ik ben linkshandig, maar ik doe ook veel met rechts, zo heb ik ooit een toets op school gewoon moeten maken omdat ik ook met rechts kan schrijven en mijn linkerarm toen in het gips zat -_-
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Weetjewel schreef:Vaak de jongste in het gezin is links zie ik hier in mijn omgeving ook, mijn vriend is links en de jongste, mijn broertje is links ook de jongste, vriendin van mij is links en dat is de jongste, buurmeisje de jongste is links, mijn vorige buurvrouw, ook de jongste en is links. Ik vind dat zo apart.
Hier dus echt niet. Ik de jongste en rechts, mijn vader is de jongste en rechts. Mijn neefje de jongste en rechts.
Zegt niets lijkt mij.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik ben rechtshandig.
Met mijn linkerhand pak ik altijd het 'handvat' van een mok vast, als ik met mes en vork eet, pakt de linkerhand de vork en met paardrijden heeft de linkerhand evenveel functie als de rechter. In alle andere zaken is de rechterhand de baas.
Met mijn linkerhand pak ik altijd het 'handvat' van een mok vast, als ik met mes en vork eet, pakt de linkerhand de vork en met paardrijden heeft de linkerhand evenveel functie als de rechter. In alle andere zaken is de rechterhand de baas.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Vaak de jongste in het gezin is links zie ik hier in mijn omgeving ook, mijn vriend is links en de jongste, mijn broertje is links ook de jongste, vriendin van mij is links en dat is de jongste, buurmeisje de jongste is links, mijn vorige buurvrouw, ook de jongste en is links. Ik vind dat zo apart.
Hier is dat niet zo, ik ben de jongste en ben rechts en alle jongste die ik ken zijn ook rechts.
Gast- Gast
Ik ben rechts, doe volgensmij ook alles met rechts.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben links- en rechtshandig. Kan met allebei eigenlijk evenveel, alleen schrijven is met rechts netter dan met links (maar kan in principe wel met links schrijven zonder dat het meteen hanenpoten zijn).
Wissel ook heel veel af qua dingen links of rechts doen.
Wissel ook heel veel af qua dingen links of rechts doen.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Ik ben rechtshandig en enige wat ik met links deed was een sigaret vasthouden..
Voor de rest kan ik echt niks met links
Voor de rest kan ik echt niks met links
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ik ben de oudste, m'n jongste broertje is juist rechts en m'n andere broertje ook links.
Ohja overigens kan ik ook wel schrijven met rechts, maar dat duurt dan veeeel langer en het schrijft gewoon niet fijn.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ik ben linkshandig en doe eigenlijk alles ook links. Knippen, schrijven. Alleen met mes en vork eten doe ik zoals het hoort, vork links & mes rechts. Maar als ik alleen met een lepel eet bv. dan doe ik het wel weer met links.
Ik ben de middelste thuis, en de rest is rechts.
Ik ben de middelste thuis, en de rest is rechts.
Gast- Gast
Lily schreef:ik ben rechtshandig en doe geloof ik ook alles met rechts.
+1
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ik ben linkshandig, deed vroeger ook echt alles met links maar doordat mijn linkerelleboog vastgroeide in een gebogen stand, heb ik heel veel rechts moeten aanleren. Eigenlijk alles wat ik bij mijn hoofd / bovenlichaam doe: eten, drinken, haren kammen, bril opzetten, krabben, knoopjes (van jas of bloes) dichtmaken enz.
Erg lastig toen, maar ik ben er nu wel aan gewend!
Leuk detail: ik duimde als kind en heb dat heel lang gedaan. Om precies te zijn tot mijn 13e, tot mijn elleboog vast kwam te zitten. Want: ik kon niet meer met mijn duim bij mijn mond komen En tja, mijn rechterduim was niet zo lekker als de linkse dus ik heb er noodgedwongen mee moeten stoppen. Arme ikke...
Erg lastig toen, maar ik ben er nu wel aan gewend!
Leuk detail: ik duimde als kind en heb dat heel lang gedaan. Om precies te zijn tot mijn 13e, tot mijn elleboog vast kwam te zitten. Want: ik kon niet meer met mijn duim bij mijn mond komen En tja, mijn rechterduim was niet zo lekker als de linkse dus ik heb er noodgedwongen mee moeten stoppen. Arme ikke...
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Ik ben rechtshandig en doe vrijwel alles met rechts. Alleen fietsen doe ik vaak met alleen mijn linkerhand aan het stuur.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
ik ben links.
maar knippen doe ik met rechts.. en voor de rest weet ik neit zo goed wat ik met welke hand doe haha
maar knippen doe ik met rechts.. en voor de rest weet ik neit zo goed wat ik met welke hand doe haha
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: