Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gordijnen en radiator

3 plaatsers

Ga naar beneden

Gordijnen en radiator Empty Gordijnen en radiator

Bericht  silly-one wo 11 mei 2011 - 8:33

Ik heb een vraagje over de lengte van gordijnen bij en radiator. Ik heb nu een studentenkamer met gordijnen ( werden door de huisbaas opgehangen). Maar deze liggen letterlijk met 4-5 cm op de grond. Nu mag ik ze niet afknippen, maar mijn eerste gedachte was wel omzomen. Dat heb ik vandaag gedaan met de gordijnen voor mijn balkon deur, maar hoe moet dat met de gordijnen boven de radiator. Moet ik deze omzomen zodat de gordijnen boven de radiator blijven hangen, of moet ik ze op dezelfde hoogte laten hangen. Het zijn vrij brede radiatoren, waardoor ik neig naar het eerste, maar ik vraag me dan af of dat handig is.
Wat hebben jullie en zijn jullie tips? Ook qua warmte in de winter ( ik heb enkel glas dus zal in de winter snel de gordijnen dicht doen voor het vasthouden van de warmte).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gordijnen en radiator Empty Re: Gordijnen en radiator

Bericht  Beachgirl wo 11 mei 2011 - 13:32

Als je gordijnen voor je radiator hangen ga je geen warmte vasthouden door je gordijnen dicht te doen.

Die warmte blijft dan hangen tussen je gordijn en je raam, en komt dus niet je kamer in...

Ik heb zelf ook lange gordijnen waar ik niks aan mag doen, en die prop ik in de winter altijd bovenop mijn radioator, zodat de warmte juist mijn kamer in komt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Jerry wo 11 mei 2011 - 19:35

met enkel glas zou ik ze omzomen tot boven de radiator...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 19:48

Ik prop ze altijd tussen de radiator en de vensterbank.

Ik vind het lelijk om ze boven de radiator te hebben, helemaal als het gordijn verspringt en bij de deur wel tot de grond komt. Je kamer lijkt ook langer als je gordijnen tot de grond lopen. (ook als je ze niet dicht hebt).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: