Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gordijnen babykamer

+9
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Mida4you
Floor
pitbullgup
meisje
Pien
Happydobby
Lejow
13 plaatsers

Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty gordijnen babykamer

Bericht  Lejow wo 16 nov 2011 - 21:40

Wat voor gordijnen hebben jullie op de baby kamer?
En zijn ze verduisterend, of niet?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Happydobby wo 16 nov 2011 - 21:41

Wij hebben vitrage en een verduisterend rolgordijn, dit omdat de zon s'morgens daar opkomt en het veel te warm word in de zomer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 21:43

De baby komt voorlopig bij ons op de kamer, wij hebben geen verduisterende gordijnen. Het is meer dan donker genoeg zo om het verschil tussen dag en nacht aan te geven, maar ik vind het wel prettig dat ik hem 's nachts gewoon kan zien (en eventueel zelfs de nachtvoedingen kan geven) straks zonder licht aan te hoeven doen. Er schijnt trouwens geen direct zonlicht op ons slaapkamerraam.


Laatst aangepast door freakielief op wo 16 nov 2011 - 21:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Pien wo 16 nov 2011 - 21:45

Wij hebben een donkergrijs rolgordijn en witte overgordijnen. Beide niet verduisterend. Dit omdat we niet willen dat onze kleine went aan een donkere kamer en zo nergens anders meer kan slapen.

Mijn zus heeft dat namelijk met haar zoontje mee gemaakt en die is nu eindelijk gewend aan andere kamers met andere gordijnen, heeft 1jaar geduurd! Hij ging heel moeilijk slapen als het niet donker genoeg was.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  meisje wo 16 nov 2011 - 21:48

Wij hebben een velux dakraam met daarop een 'rolgordijn'.
Ook hebben we gordijnen laten maken, maar die hangen er voor de sier.

Nu ligt ze nog bij ons en daar is het hetzelfde (alleen geen gordijnen)
En wij hebben voor het andere raam nog een rolluik.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  pitbullgup wo 16 nov 2011 - 22:08

Wij hebben lichtdoorlatende rolgordijntje (voor de inkijk) en verduisterende gordijnen.
Als onze kleine straks overdag in bed licht doe ik de gordijnen alleen niet helemaal dicht zodat ze toch een dag en nacht ritme krijgt.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Lejow wo 16 nov 2011 - 22:11

Hmmm veel rolgordijnen dus. Dat wordt bij ons lastig, want er zit echt een mega raam in de slaapkamer. Over de volle breedte van de kamer.. wordt dus een duur geintje!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Floor wo 16 nov 2011 - 22:13

Wij hebben inbetweens vanaf het plafond tot de grond, over de gehele muur, ook het stukje waar geen raam zit, tegen de inkijk, anders kunnen 3 straten achter ons meegenieten als we op de babykamer staan (het is open achter ons dus iedereen kan het dan zien), daarachter in het raamkozijn hebben we een verduisterend rolgordijn hangen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 22:13

Wij hebben ook ramen over de volledige breedte van de slaapkamers, hoe breed zijn die van jullie Lejow? Wij hebben ze van de Ikea, die passen goed en ze zijn niet verduisterend maar houden ze zon wel buiten. De zon staat hier alleen 's middags een paar uur op de kinderkamers dus het wordt daar niet echt warm. De baby komt de eerste tijd bij ons en wij hebben luxaflex, verduistert ook niet dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Mida4you wo 16 nov 2011 - 22:15

Z. heeft witte gordijnen met allerlei gekleurde bloemetjes op haar kamer, zo vrolijk! We hebben ze toen die tijd laten verduisteren.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  _Mashimaro_ wo 16 nov 2011 - 22:21

Ook wij hebben een groot raam op de kinderkamer en ook nog op de zonnige zijde, maar hier hangt alleen een verduisterend gordijn. Al verduisterd die niet helemaal goed. Neutral
Om dag/nachtritme te houden doe ik overdag geen gordijnen of maar 1 dicht. 's Avonds gaan beide dicht.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Flip Fluitketel wo 16 nov 2011 - 22:22

Wij hebben luxaflex en donkergrijze gordijnen maar deze hebben we nooit dicht. Verder hebben we nog rolluiken deze hebben we altijd naar beneden als ze naar bed gaat. Als ze bij andere moet slapen heeft ze geen last met slapen omdat het daar misschien een stuk lichter is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 22:44

Wij hebben luxaflex.

Overgordijnen is gewoon niet meer van gekomen, even shoppen ging niet meer natuurlijk. En mis ze eigenlijk helemaal niet.

Maar als de klamboe's weg gaan wil ik wel overgordijnen, dan is het een beetje kaal zonder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 22:55

Geen, wij hebben ook alleen luxaflex. Op onze slaapkamer ook

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 22:55

Wij hebben niet verduisterende overgordijnen, dus eigenlijk meer voor de sier, er zit geen zon op de achterkant, maar daar op de babykamer zitten wel als enige ramen openslaande deuren, dus we moesten iets van het plafond tot de grond. Wel zit er een rolgordijn aan de buitenkant dat volledig verduisterd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Supertalentje wo 16 nov 2011 - 23:13

Wij hebben verduisterende gordijnen gekocht (eigenlijk gewone gordijnen en die aan de binnenkant laten voeren). Ons eigen gordijn was totaal niet verduisterend en de zon komt op aan onze slaapkamerkant. Baby slaapt overdag ook, ook straks als het zomer wordt, en dan wil ik ook dat het donker is, gewoon als ritme dat er dan geslapen wordt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Lejow wo 16 nov 2011 - 23:15

Arden schreef:Wij hebben ook ramen over de volledige breedte van de slaapkamers, hoe breed zijn die van jullie Lejow? Wij hebben ze van de Ikea, die passen goed en ze zijn niet verduisterend maar houden ze zon wel buiten. De zon staat hier alleen 's middags een paar uur op de kinderkamers dus het wordt daar niet echt warm. De baby komt de eerste tijd bij ons en wij hebben luxaflex, verduistert ook niet dus.

Zeker een meter of 4! Weet het niet precies eigenlijk.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  PapillonRose wo 16 nov 2011 - 23:19

Hier is ons raam eigenlijk ook te breed voor een rolgordijn uit één stuk. Dan moet je het op maat laten maken en dat werd een heel duur geintje inderdaad. Ik heb de mazzel dat er twee ramen zijn, een kleine die open kan en daarnaast een grote. Ik heb nu een klein rolgordijntje over het kleine raam en een grote over het grote raam. Hierdoor heb je wel kleine kiertjes, maar niet storend. En we hebben verduisterende rolgordijnen in de babykamer. Die dus niet 100% verduisteren door de kiertjes, maar dat vind ik juist wel prettig. Als het echt aardedonker is ben ik bang dat ze straks alleen maar kan slapen als het zo donker is. Verder heb ik nog overgordijnen maar die doe ik nooit dicht, die zijn voor de sier.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  nillis wo 16 nov 2011 - 23:23

Wij hebben crème inbetweens tegen de inkijk en daarnaast gewone gordijnen die erg licht dicht zijn. Overdag slaapt T altijd met de gordijnen open en 's nachts met de gordijnen dicht. Nu ze nog maar 1 slaapje 's middags doet hebben we wel vaak de gordijnen dicht.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  *Lookie* wo 16 nov 2011 - 23:23

Wij hebben geen verduisterende gordijnen, alleen overgordijnen. Ze zijn wel vrij dicht maar laten wel ietsje licht door. Helemaal verduisterend hoeft voor mij ook niet, hij moet ergens anders ook nog kunnen slapen. De eerste weken zal hij bij ons op de slaapkamer liggen, wij hebben eveneens wel vrij dichte gordijnen maar niet verduisterend.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gordijnen babykamer Empty Re: gordijnen babykamer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum