Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In between i.pv. gordijnen

+3
Puggle
Printje
Manderijn
7 plaatsers

Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty In between i.pv. gordijnen

Bericht  Manderijn zo 28 jul 2013 - 19:49

Onze woonkamer is opgeknapt. Ik vond alles zo smoezelig bij elkaar, en nu is alles heerlijk licht en fris.
Mijn al lang niet meer witte gordijnen passen daar helemaal niet meer bij. Aangezien ik wel rolgordijnen heb, kan ik het in de winter nog prima afsluiten, en heb ik eigenlijk ook geen gordijnen nodig.
Maar nu is alles nog zo kaal. Ik denk dat ik liever in between heb. Maar hoe meet ik die maat? Gewoon de lengte van de muur waar het raam in zit? Of meer omdat er een plooi in moet?
Is er iemand die er ervaring mee heeft met online bestellen? En kan dat gewoon aan de gordijnrails?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Printje zo 28 jul 2013 - 20:19

Ik zou het laten meten door een bedrijf, wij hebben er vorige jaar een hele domme fout mee gemaakt ( nou ja ik toen met mijn zwangere hoofd) en de gordijnen waren eigenlijk net niet breed genoeg...maar ze passen net dicht:angel:  Ik zou het dus niet meer zelf doen, die les heb ik wel geleerd hahaha.


Overigens vind ik in betweens erg mooi
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Manderijn zo 28 jul 2013 - 20:28

Ik heb mijn vloer al op laten knappen door een bedrijf. Ben het meeste geld dus wel kwijt. En kwantum? Leenbakker? o.i.d? Of is dat niet betrouwbaar? Moet ik zelf meten zeker he.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Puggle zo 28 jul 2013 - 20:39

Ik heb in betweens. Zelf van muur tot muur gemeten en van plafond tot grond.
Ben naar de leenbakker gegaan. Stofje uit gezocht. En dan vragen hun wat voor plooi je wilt. Hun systeem rekent dan uit hoeveel stof het word. 

Ik heb zelf een dubbele plooi.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Fayebella ma 29 jul 2013 - 5:10

Het ligt eraan wat je hebt hangen, hoe je moet meten. Heb je een rails (gewoon zo'n witte), dan moet je van bovenkant rails tot de grond meten (dit erbij vertellen, want dan telt het bedrijf er 2 cm af, anders "staat" je gordijn op de grond en dat is niet mooi, hij moet hangen) en de breedte van de rail (officieel van eindstop tot eindstop, die vaste rondjes waar je het 1ste en laatste haakje in hangt, zodat je hem niet van muur aftrekt, als je hem dichtdoet).

Heb je een roede met ringen eraan, dan meet je van onderkant ring tot grond (hetzelfde verhaal als hierboven met die 2 cm) en van eindstop tot eindstop (dus de hele roede, zonder de sierknoppen).

Snap je wat ik bedoel?

Verder moet je rekening houden met het stof, neem je stof waar katoen in zit, dan kan deze nog krimpen als hem wast. Meestal komt er dan een dubbele zoom in, zodat je ze nog kan vermaken. Heb je synthetisch stof dan hoeft dat niet. Meet altijd je hoogte op 2 plekken in de rails/roede. De meeste huis zijn scheef, zodat je daar rekening mee kunt houden met bestellen. Het zou zonde zijn als je gordijn aan de ene kant "staat" op de vloer en aan de andere kant perfect hangt, dan kun je beter een 1 cm hoger zitten, dat valt minder op.

Het bedrijf rekent normaal gesproken uit hoeveel stof je nodig hebt. Het ligt er ook aan of je stof hebt uitgekozen wat 1,40 breed is of kamerhoog. Zijn andere rekenmethodes voor.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  ShallY ma 29 jul 2013 - 5:51

Wij hebben inbetweens van de leenbakker. We hebben gemeten van muur tot muur en van het plafond tot aan de grond. Bij de leenbakker hebben ze zelf uitgerekend hoe het zat met de plooien.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  M@niek ma 29 jul 2013 - 9:17

Ik heb ze gewoon van de kwantum. Plafond tot grond en dan de breedte van het raam. Die nemen ze dan x2 geloof ik. Moet je even navragen. Heb door het heel het huis hangen en is altijd goed gegaan.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Manderijn ma 29 jul 2013 - 10:26

Dan zal ik het eens op gaan meten. Hebben jullie trouwens 1 lange, of net als over gordijnen een dubbele?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Summerlovin ma 29 jul 2013 - 10:34

Ik werk bij de praxis, daar rekent de computer ook automatisch uit hoeveel stof er nodig is als je de maten en plooien invoert. Je moet trouwens niet precies tot aan de grond meten (want ik neem aan dat je de gordijnen niet op de grond wilt hebben maar iets erboven) Meet het ook even aan beiden kanten van het raam (links en rechts) want vloeren kunnen iets scheef lopen. straks hangt je gordijn rechts op de grond en links een stukje erboven.

(Ik zie dat ik getypt heb wat eerder ook al vertelt is, dubbele informatie dus. haha)
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

In between i.pv. gordijnen Empty Re: In between i.pv. gordijnen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum