Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

auto van de zaak?

4 plaatsers

Ga naar beneden

auto van de zaak? Empty auto van de zaak?

Bericht  duckie wo 11 mei 2011 - 5:05

heeft iemand ervaring met een auto van de zaak?
kon je die zelf kiezen of werd dat gedaan?
gebruik je hem ook prive?
hoe zit het met bijtelling ed?

waar moet je verder op letten?
voordelen/nadelen?

heb een aanbod gekregen voor werk waar dus ook een auto van de zaak bij kan, maar heb hier totaal geen ervaring mee, kan iemand me hier meer over vertellen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

auto van de zaak? Empty Re: auto van de zaak?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 5:07

Wij krijgen er hier 1 via mijn vriend zijn werk. Hij mag hem zelf uitzoeken, máár er zitten wel punten aan die het bedrijf heeft bedacht. Het moet een diesel zijn omdat woon- werkverkeer anders te veel is, en niet alle auto's mogen ivm met afspraken met klanten. Qua bijtelling moet je even aan je werk vragen ook, hier is het met 20% bijtelling, en privé mag die ook gewoon 100% gebruikt worden. Dus het kost ons alleen de lease kosten, en verder is die helemaal gratis, idéaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 5:29

Mijn vriend heeft een auto van de zaak, maar zit geen leasecontract op.
We mogen hem gewoon 100% gebruiken ook qua tanken enzo en hij betaalt netto 90 euro in de maand voor die auto.
Op die auto zit overigens maar 14% bijtelling.

Gast
Gast

Bericht  Kqip wo 11 mei 2011 - 6:06

Je zal een leasebudget krijgen van het bedrijf. Ook zullen ze waarschijnlijk richtlijnen geven van wat voor auto wel en niet mag. Je zult een auto uit moeten zoeken die binnen het leasebudget past. Als je er boven zit gaat dat van je brutoloon af. Daarnaast betaal je bijtelling als je hem prive gaat rijden. Je hebt 14% auto's, 20% en 25%. Mijn vriend heeft een volvo in de 20% klasse. De bijtelling wordt berekent over je brutoloon. Hier kun je een berekening maken; http://www.berekenhet.nl/inkomen/bijtelling-auto-van-de-zaak.html

Laatst aangepast door Kqip op wo 11 mei 2011 - 6:07; in totaal 1 keer bewerkt
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  mzcharlotte wo 11 mei 2011 - 6:06

kon je die zelf kiezen of werd dat gedaan? Onze auto's worden voorgeschreven qua kleur, merk en type, afhankelijk van je functie. Dit is lang niet bij alle bedrijven het geval
gebruik je hem ook prive? Yep
hoe zit het met bijtelling ed? 20% bij mij, maar dat is afhankelijk van de auto. Het staat altijd in de folder, vaak ook op de website van een automerk

waar moet je verder op letten? Opties en wat je ervoor betaalt
voordelen/nadelen? Ik zie alleen maar voordelen. Alles is inbegrepen (ik heb er ook een benzinepas bijgekregen), dus ik hoef nergens om te denken
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kqip wo 11 mei 2011 - 6:10

Bij de vorige werkgever werd de auto van mijn vriend ook door zn strot geduwd om t zo maar te zeggen...Hele wagenpark zelfde merk en model auto's..hij kreeg een auto die totaal niet bij zijn loon pastte en hield dus bijna niks over in de maand. Hij is daar dus ook zo snel mogelijk weer weggegaan en heeft vooral in voorlopers gereden, aangezien ze daar een goedkoper model voor gebruikten.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Caramba wo 11 mei 2011 - 9:09

Ik rij in een auto van de zaak, kon zelf niet kiezen, omdat ze een klein compact autootje wilden hebben. Reclame van werk staat erop. Ik mag er geen meter prive mee rijden, alle km die ik maak voor mijn werk moet ik noteren, ga ik met de auto naar de garage, dan moet ik dit op km declaratie noteren.
Ik krijg het bedrag wat ik heb getankt geheel terug.
Mankeert er iets mee, kan ik meteen bij de garage terecht en krijg een vervangende auto mee.

Bij ieder bedrijf werkt het weer anders.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: