Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trombose vraagje

+2
Lady4
nina
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

trombose vraagje - Pagina 2 Empty Re: trombose vraagje

Bericht  nina ma 17 okt 2011 - 4:09

Vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest voor het vatenonderzoek wat ze na een jaar doen.
En helaas, de bloedstolsels zijn nog niet weg dus moet de kous nog een jaar blijven dragen. Na een jaar gaan ze hetzelfde onderzoek doen en als het dan nog niet weg is, zit ik mijn hele leven aan de kous vast.

Cry
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lilou ma 17 okt 2011 - 6:31

Balen Nina! Wel goed dat ze dat vatenonderzoek bij jou doen trouwens. Heb jaren geleden zelf trombose in mijn been gehad, vervolgens twee jaar ook die stomme kous om gemoeten (wat ik als eigenwijze puber niet altijd gedaan heb, een goed getraind oog kan nog steeds zien welk been het was), maar heb na het stoppen met de bloedverdunners nooit meer een controle gehad. Best raar vond ik toen al. Hebben ze bij jou ook een verder bloedonderzoek gedaan om te kijken naar een aanwijsbare oorzaak?
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:47

Ow gats dat is balen Nina! Nu maar hopen dat het echt wegtrekt. Zijn er nog oplossingen of mogelijkheden dat het snel minder wordt. Of wordt nu je dosis bloedverdunners hoger?

Sterkte meid, en je hebt het er al zo moeilijk mee. hug

Gast
Gast

Bericht  nina di 18 okt 2011 - 6:52

Lilou schreef:Hebben ze bij jou ook een verder bloedonderzoek gedaan om te kijken naar een aanwijsbare oorzaak?
Nee. Daar zijn twee redenen voor.
1. De behandeling verandert er niet door. Mocht er iets uit komen, dan nemen ze precies dezelfde beslissing als als er niets uitkomt.
2. De kans dat ze iets vinden, is heel klein omdat ze nog niet alle oorzaken van trombose weten.

Gek dat ze bij jou niet gecontroleerd hebben. Dit was mijn derde echo al. En zonder kous krijg ik echt last van mijn been, dus draag hem wel (ondanks ik diezelfde puberale eigenwijsheid voel)
Cimic schreef:Ow gats dat is balen Nina! Nu maar hopen dat het echt wegtrekt. Zijn er nog oplossingen of mogelijkheden dat het snel minder wordt. Of wordt nu je dosis bloedverdunners hoger?
Sterkte meid, en je hebt het er al zo moeilijk mee. hug
Bedankt voor je lieve reactie. Nee, de bloedverdunners mag ik wel mee stoppen. Wel gek want het zit er nog wel. Maar zo doen ze het altijd, is mij verteld.
Over 6 weken mag ik stoppen. Hopelijk weet ik dan om te gaan met de onzekerheid dat er wel bloed propjes inzitten maar mijn bloed niet dun wordt gehouden. (Oftewel het moet niet losschieten naar mijn longen o.i.d. Cry )
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lady4 wo 19 okt 2011 - 8:59

Wat rot voor je Nina, dat er nog steeds stolseltjes zitten. Ben je wel helemaal goed ingesteld op de sintrom? Kun je bij een volgende controleafspraak niet eens aankaarten dat je er onzeker bent geworden en het vetrouwen in je lichaam een beetje kwijt? Wellicht is er iemand met wie je daar eens over zou kunnen praten.

Ik hoop van harte dat je na aankomend jaar, kousvrij door het leven zult kunnen gaan!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  nina do 20 okt 2011 - 0:44

Lady4 schreef:Wat rot voor je Nina, dat er nog steeds stolseltjes zitten. Ben je wel helemaal goed ingesteld op de sintrom? Kun je bij een volgende controleafspraak niet eens aankaarten dat je er onzeker bent geworden en het vetrouwen in je lichaam een beetje kwijt? Wellicht is er iemand met wie je daar eens over zou kunnen praten.

Ik hoop van harte dat je na aankomend jaar, kousvrij door het leven zult kunnen gaan!
Dat is heel erg lief van je, Lady. Dat doet me goed.
Mijn lichaam heeft blijkbaar veel bloedverdunners nodig. Ik zat steeds erg laag met de INR waarde. De internist heeft al meerdere keren aan de trombosedienst doorgegeven dat ze mij hoger moeten 'zetten'. Dit lukt alleen steeds niet. Hopelijk de laatste 6 weken wel. (Hij heeft het opnieuw doorgegeven).
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud